וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להרים קמפיין שיווקי באמצעות AI - המדריך המלא מ-א עד ת

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 11:56

צ'אטGPT, מידג'רני וכלי AI אחרים מציעים קיצורי דרך רבים לעוסקים במלאכת השיווק, אבל איך ניתן לנצל אותם כדי להרים קמפיינים חכמים בלי להתפשר על איכות התוכן? מדריך פרקטי לאנשי שיווק עם הכלים הכי מתקדמים שיחסכו לכם מלא זמן וכסף

הכירו את כלי ה-AI הכי מומלצים שיחסכו זמן וכסף בבניית הקמפיינים שלכם.. Unsplash
הכירו את כלי ה-AI הכי מומלצים שיחסכו זמן וכסף בבניית הקמפיינים שלכם./Unsplash

ה-AI טרף את הקלפים. בוובינר שהתקיים השבוע בנושא כתיבת ספר באמצעות AI, לירון פיין הביא הקבלה מעניינת מעולם הספרות. ChatGPT, מחולל הטקסט ששבר את האינטרנט בשבועות האחרונים, זכה לכינוי ג'פטו, ואילו תוצריו הם פינוקיו, בובת העץ שרוצה להיות ילד אמיתי, אבל היא עוד לא בדיוק שם.

למרות היכולות המדהימות של מחוללי הטקסט החדשים, התנסות קצרה עם האלגוריתם מציגה תוכן שטוח, שאמנם נצמד לכל כללי הכתיבה המקובלים, אבל חסר כל מעוף ויצירתיות. האם זה מה שיחליף את היצירה האנושית?

עד כה ה-AI השפיע בעיקר על התעשיות המסורתיות ואף תפס את המקום של חלקן, אולם כיום המציאות השתנתה. הבינה המלאכותית הולכת וצוברת תאוצה ומשתלבת במגוון רחב של תחומים שעד היום דרשו מומחיות, ידע, מחקר וניסיון רב. היא מסוגלת לענות על שאלות מורכבות, לנהל דיאלוג דמוי-אנושי, לכתוב שירים וסיפורים על פי סגנון של מחבר ספציפי ואפילו לכתוב קוד.

בעוד שרבים בעולמות התוכן והדיגיטל חוששים מהתייתרות המקצוע שלהם לטובת טקסטים גנריים ומחוללי מדיה, יש אסכולה שאומרת שהכלים האלה דווקא יעזרו לנו לעשות את העבודה שלנו טוב יותר ולנצל בחוכמה את הזמן שלנו.

תסתכלו למשל על שוק האתרים. כבר כמה שנים שהשוק מוצף בפתרונות Drag & Drop כמו וויקס, אלמנטור ושופייפי שמקלים מאוד על הקמה ותפעול אתרים ועדיין, עוד לא פגשתי בונה אתרים שרעב ללחם. עכשיו תחשבו על ההבדל בין אתר כזה, שנבנה באופן עצמאי, לאתר שנבנה על ידי מקצוען, מבחינת עיצוב, מבנה, תוכן, SEO וכו'.

כן, סביר להניח שבחודשים הקרובים נראה המון תוכן גנרי ברשת, אבל מהר מאוד הקהל ימאס בתוכן הזה ויחפש את המקוריות, המעוף והדימיון שרק חשיבה אנושית יכולה להציע.

במקום לחשוש לעתיד המקצוע, זה הזמן של אנשי התוכן להכיר את היכולות של AI, להתאמן בעבודה איתו, וללמוד להפיק ממנו את הטוב ביותר. אם נתייחס לתוצרים שלו כטיוטה ולא כתוצר מוגמר, גם איש המקצוע המיומן ביותר יוכל לחסוך חודשים של עבודה, מבלי לוותר על הטאץ' האישי שמבדיל אותו מהמכונה.

בסופו של דבר זה מה שיעשה את ההבדל בין סתם קמפיין AI גנרי אחד מיני אלפים לכזה שאשכרה ירגש את הקהל שלכם וגם ישלשל לכם כסף לכיסים.

המדריך המלא ליצירת קמפיין שיווקי באמצעות AI

פילוח קהלים
בשלב הראשון אנחנו רוצים ללמוד מהדאטה הקיים. תכנון מילות מפתח, בניית קישורים, ניתוח תחרות וניטור דירוגים ברשת יכולים הם כולם טקטיקות נפוצות שיכולות להתבצע בעזרת AI. כלים כמו Serpstat, Hubspot ואחרים יעזרו לכם לפלח קהלים לפי תחומי עניין והמלצות תוכן, ויספקו תובנות חשובות לתכנון הקמפיין.

כתיבת מודעות מותאמות לקהלי היעד
לאחר שנעזרנו ב-AI כדי לפלח את הקהלים, ניגש לכתוב את הקופי עבור כל אחד מהקהלים שפילחנו. אם אתם יוצרים מודעות בעברית, תעשו לעצמכם טובה ודלגו על השלב שבו אתם מבקשים מג'פטו לכתוב לכם בעברית, כי הוא יכתוב כמו סבא איטלקי זקן. פתחו גוגל טרנסלייט בלשונית חדשה ותגידו לו מה אתם צריכים. ככל שהתיאור יהיה מדויק יותר כך התוכן יהיה יותר בהלימה עם שפת המותג. בדרך כלל יידרשו כמה ניסיונות כדי לדייק את התיאור ולהגיע לתוצאה הרצויה.

הגעתם לנוסח שאתם מרוצים ממנו? יופי. עכשיו קחו את אותו התיאור והוסיפו לו את המאפיינים של כל סוג קהל. למשל, אם מדובר במוצר לילדים, התאימו מודעות ספציפיות לאמהות, אבות, ומשפחה מורחבת, או צרו קמפיין ממוקד למנהלי רכש מוסדיים כמו גנים ובתי ספר.

מעבר לפילוח הקהלים הבסיסי, יש כמובן את אופי הפלטפורמה שמפרסמים עליה. אם קהל העוקבים באינסטגרם מורכב בעיקר מלקוחות קצה, בלינקדאין המסרים יהיו הרבה יותר ממוקדים על שותפים אסטרטגיים, מועמדים פוטנציאליים לעבודה, משקיעים ובעלי עניין. זה המקום בו copy.ai יכול להיות סופר שימושי כי הוא יכול לקחת את אותו הטקסט שיצרנו ולהתאים אותו במדויק לנסיבות בהן נשתמש בו.

שמירת התכנים שיצרתם
בואו לא נשכח ש-ChatGPT זמינה כרגע במהדורה מוגבלת, וזה רק עניין של זמן עד שהיא תתחיל לגבות תשלום בעבור השירות, אם כי לא ידוע מה יהיה מחירו. לנוכח העדכונים התכופים והיעלמותן של שיחות מחשבונותיהם של משתמשים רבים, מומלץ מאוד לשמור את הטקסטים שיצרתם מחוץ לאפליקציה. לשם כך, התקינו תוסף הכרום החינמי Prompt genius ושמרו קבצים על המכשיר שלכם ישירות מהדפדפן, כך שתוכלו להמשיך לעבוד עליהם גם אם Chatgpt נחסם וגם אופליין.

יצירת הקריאייטיב
לפני שניגש ליצירת תמונות, סרטונים ואינפוגרפיקה, נרצה לקסטם את ה- Look and feel באמצעות פלטת צבעים, אייקונים ופונטים מותאמים אישית לשפת המותג, אותם נוכל ליצור בקלות ובמהירות באמצעות כלי AI כמו looka, BrandMark, LogoAI ואחרים.

אם יש כבר שפה עיצובית קיימת למותג, תוכלו להיעזר בה כדי לקבל רעיונות לבאנרים חדשים ועיצובים מיוחדים (ל-mailchimp יש פיצ'ר שעושה את זה יפה), להטביע את הלוגו על חולצות, תיקים וספלי קפה' או ליצור שפה חדשה מאפס, כשאתם נעזרים, לצד ה-AI, גם במעצב/ת מקצוע/ית.

בשלב הבא נרצה ליצור את המימד הויזואלי של הקמפיין. כדי ליצור תמונה מותאמת אישית למסר שאנחנו רוצים להעביר, נלך למידג'רני, Dall-E, או דרים סטודיו, שם ניצור סדרה של תמונות המבטאות את המסר אותו אנחנו רוצים לקדם, בהתאמה לקהלים שעבורם יצרנו את המודעות בסעיף הקודם.

אם תמונה שווה אלף מילים, סרטון שווה פי כמה וכמה. synthesia תאפשר לכם ליצור סרטוני תדמית העושים שימוש באוואטארים מלאכותיים שיציגו עבורכם רעיונות וידברו באיזה מבטא שתבחרו. לאחר מכן תוכלו להוסיף אנימציות, כותרות ומוסיקה, ויש לכם סרטון שיווקי מקצועי לכל מטרה. אם אתם מעדיפים לצלם את הסרטון בעצמכם, תוכנות כמו Filmora או אפילו Canva יעניקו לכם יכולות עריכת וידאו סבירות בהחלט כמעט ללא השקעה כספית.

אם יש לכם תקציב הפקה מכובד, תמיד תוכלו לצלם פרסומת באנריל ולהעלות על הסט כל לוקיישן שתבחרו, בלי לצאת מהאולפן.

דפי נחיתה, אתרים ואפליקציות
עכשיו שיש לנו את תוכן המודעות ואת הקריאייטיב, הגיע הזמן ליצור דף נחיתה. דף יחיד בוורדפרס/אלמנטור או WIx יעשה את העבודה, אולם באמצעות AI, נוכל ליצור אפליקציות מבלי לכתוב שורת קוד אחת. יש לכם רעיון יזמי? השתמשו ב-Demostack כדי להשיק דמו של מוצר עתידי, או ב-Glide כדי להדגים את היכולות והקונספט.

למרות שהתחום של no code programming עדיין בחיתולים, זה רק עניין של זמן עד שגם עבודת המתכנתים תיעשה באמצעות AI, ולהם תיוותר עבודת הפיקוח על הקוד כך שיהיה רציף וקוהרנטי עם ה-DNA של החברה. במקום ליצור דמואים ומוקאפים, AI יאפשר לנו ליצור את הדבר האמיתי, אבל גם אז, נרצה להיעזר באנשי מקצוע כדי לוודא שאנחנו לא סתם יוצרים אפליקציה גנרית, אלא אפליקציה טובה שנותנת ערך ללקוחות שלנו.

פוסטים ומיילים שיווקיים
אם יצרנו קמפיין המרה, במוקדם או במאוחר נרצה לשלוח מייל ללקוח כדי להודות לו על ההרשמה, לשלוח קבלה על קניה, לספק ערך ולעדכן על מבצעים וחדשות. את המיילים הללו ואלה שיבואו אחר כך, כמו גם ההודעות שנשלח ללקוחות בוואצפ ובשאר הרשתות והמאמרים שנפרסם בבלוג שלנו, לא חייבים ליצור כל פעם מאפס. במקום, נוכל ליצור אותו על בסיס השראה קיימת כשאנחנו נעזרים בכלי תמלול.

Otter.io, כלי נהדר וחינמי שמשמש אותי נאמנה כבר שנים, מתמלל שיחות זום לטקסט באופן אוטומטי ומאפשר עריכה של הטקסט לצד השמעה של האודיו. מעבר לחשיבות של שמירת פרוטוקולים, לפעמים התובנות הכי חשובות יכלות לצוץ בפגישת צוות שגרתית, ומה יותר טוב מלקחת את חומר הגלם הזה מתוך העבודה היומיומית שלנו ולעשות ממנו מטעמים ברשת?

אם זה לא מספיק, תוסף Youtube Summary לכרום יאפשר לעשות את אותו הדבר, אבל עם סרטוני יוטיוב, ואפילו לקבל תמצית כתובה של כל סרטון - בלחיצת כפתור. ראיתם סרטון שבא לכם לצטט? פשוט פתחו את התמליל והעתיקו את החלק הרלוונטי. אל תשכחו לתת קרדיט!

קריאות לפעולה בהתאמה אישית
אז יש לנו דפי נחיתה, סדרת מודעות, תוכן וקריאייטיב. אם מדובר בקמפיין המרה, זה יהיה השלב בו נרצה ליצור קריאה לפעולה (Call to action או CTA). תהליך מכירה, הרשמה לניוזלטר, הזמנה ליצירת קשר טלפוני, או שהייה באתר הן כולן פעולות שנרצה לעקוב אחריהן כדי להמשיך לקבל תובנות מועילות על קהל הלקוחות שלנו ולהציע להם בדיוק את מה שהם צריכים, ברגע הנכון. לשם כך, ניתן להשתמש בכלי A/B test כמו Chartbeat ו-abtesting.ai, שיבדקו עבורכם בלייב את הביצועים של כותרות, כפתורים ולינקים ברחבי האתר או האפליקציה שלכם ויעזרו לכם לדייק את המיקרוקופי עוד יותר.

ניתוח דאטה ותובנות פרקטיות (Actionable insights)
כשעשרות או מאות פיסות נתונים פרוסות לפנינו עבור כל פעולה שכל משתמש עושה, יש תובנות שפשוט בלתי אפשרי להשיג רק מלהסתכל על מספרים. צריך לנתח את המידע המתקבל ולמצוא את התובנות הכי רלוונטיות שעל בסיסן נוכל לפעול כדי להגדיל את ההשפעה, החשיפה, והמעורבות וכפועל יוצא לצמצם את עלויות הקמפיין. בין היתר, תרצו לברר:

  • כיצד נתפס המותג ומתחריו בשוק
  • כמה יעיל התוכן שלהם
  • מהו הסנטימנט שמניע לקוחות לפעולה
  • מי מדבר עליכם ואיך
  • מהן המגמות בשווקים השונים ובקהלים השונים
  • אילו מגמות עתידיות עומדות בפתחנו

גם כאן ה-AI נכנס לתמונה עם תוכנות כמו Scoop.it, שתומכת בתהליך איסוף תוכן אסטרטגי, מנתחת את רגשות הקהל, ומאתרת נושאי נישה שיעוררו עניין, או Meltwater, שמנטרת פעילות ברשתות כדי להבין יותר על הקהל ועל המותג.

שאלת השאלות: קידום אורגני או PPC?

אין ספק שנושא הדאטה והבקה עליו תלוי מאוד בסוג הפלטפורמה בה נבחר לפרסם ובאופי הפרסום. כאישה של מילים, הנטיה שלי תמיד היתה לכיוון האורגני שמעולה לטווח ארוך. יחד עם זאת, כשרוצים להגיע לווליום ולתפוצה רחבה בפרק זמן קצר, דווקא מערכות הפרסום הממומן ידעו למקד אותנו על הקהל הנכון, בהנחה כמובן שהן בצד שלנו ורוצות בטובתנו (זה לא תמיד היה כך, לראיה השינויים התכופים במדיניות מטא, יוטיוב ואיפה לא).

בעתיד, מערכות AI יוכלו לסייע גם בהפצת תוכן אורגני על ידי מיפוי של המקומות בהם נמצאים קהלי היעד, התאמה אוטומטית של הקופי והקריאייטיב לקהלים השונים ברמת פירוט שתלך ותגדל, ושמירת הדאטה להפקת תובנות שוטפות.

בשורה התחתונה

אמנם אין תחליף ליצירה האנושית, אבל עם כל כך הרבה כלים מעשיים שמקצרים לנו תהליכים, סדר העדיפויות משתנה ומאפשר לנו ליצור יש מאין גם בלי תקציבי עתק. כשהעבודה השחורה נעשית על ידי אלגוריתמים, זו ההדמנות שלנו אנשי השיווק להקל על העומס העצום שיש במקצוע הזה ולתת את מלוא תשומת הלב לדברים החשובים באמת שאף מכונה לא יכולה לעשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully