וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 כלי AI שישדרגו את מאמצי ה-SEO שלכם

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 16:54

ב-2022, כבר אין שום סיבה שתשברו את הראש לבד כדי להגיע לראש תוצאות החיפוש. ריכזנו עבורכם חמישה כלים שמנצלים את הכוח של בינה מלאכותית כדי לקצר תהליכים ולשפר את התוצאות שלכם במנועי החיפוש, כמעט באפס מאמץ

כשכוח עיבוד אינסופי מציע לכם עזרה, לא תקחו?. Unsplash
כשכוח עיבוד אינסופי מציע לכם עזרה, לא תקחו?/Unsplash

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) תמיד הייתה עמוד תווך מרכזי בשיווק דיגיטלי. בעוד ששיווק במדיה חברתית דורש עבודה יומיומית ומביא תוצאות בינוניות במקרה הטוב, דירוג בראש תוצאות החיפוש בגוגל הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג נראות ציבורית, להגיע לקהל שלכם ולהגדיל את שיעורי ההמרה יחסית בקלות וכמעט ללא עלות.

אבל, וזה אבל גדול, יש הבדל ענק בין להגיע לראש תוצאות החיפוש, לבין להישאר שם לאורך זמן. יתכן שבתחילת הדרך הייתם מובילים בתחומכם והיום יש לכם מתחרים רבים שמאפילים עליכם בתוצאות החיפוש, או שפשוט נפלתם קורבן לשינויים התכופים שמבצעת גוגל באלגוריתמים שלה, שדירדרו אתכם כמה צעדים אחורה. כך או כך, לאסטרטגיית ה-SEO שלכם יש היום טריק חדש בשרוול - בינה מלאכותית, וכדאי מאוד שתשתמשו בו לפני המתחרים שלכם. בבלוג של Serpstat מצאנו סקירה יפה של כלי AI שאנשי שיווק יכולים לעשות בהם שימוש יצירתי לטובת SEO. בואו נצלול לזה.

מה ההבדל בין בינה מלאכותית למכונה לומדת?

לפני שנפרט את היתרונות של AI בקידום אתרים, בואו נעשה שניה סדר במושגים. למרות שהיא נשמעת כמו חלום רחוק מהעתיד, הבינה המלאכותית (Artificial intelligence או בקיצור AI) כאן כבר תקופה. סביר להניח שאתם כבר משתמשים בה גם אם אינכם מודעים לכך. אפילו אפליקציות פשוטות כמו סירי או אלכסה הן סוג של בינה מלאכותית, כמו גם יישומים רבים בעולם העסקים שנועדו לבצע אוטומציה למשימות רוטיניות ולשפר את חוויית המשתמש, למשל במוקדי שירות לקוחות.

לדוגמה, אם אתם מקבלים מיילים עם שאלות שניתן למצוא בקלות באתר האינטרנט שלכם, תוכלו ליצור אוטומציה שבה תוכנת האימייל מזהה את הביטויים או השאלות הנפוצות ושולחת תשובה כתובה מראש בהתאם. כל זה קיים כבר 3 שנים או יותר, אבל החידוש שאולי טרם פגשתם בו טמון בלמידת מכונה.

במקום רק לעקוב אחר סט הנחיות או פיסות קוד של "אם קורה X אז תעשה Y", למידת מכונה מאפשרת לרכיבי תוכנה לערוך תצפיות על פני פרמטרים רבים ובהתאם לממצאים להסתגל, ללמוד ולחזות את הצעד הבא. זו הסיבה שמומחי קידום אתרים, יזמים ומשווקים דיגיטליים להוטים כל כך על הטרנד הזה, שביישום נכון עשוי לייעל את העבודה פי עשרות מונים ואף להשתפר בה ככל שיעבור הזמן.

כיצד בינה מלאכותית יכולה לעזור בקידום אתרים

גוגל מבצעת מאות עדכוני אלגוריתמים מדי שנה, ומעקב אחריהם, כמו גם הניסיון לייעל מאות, אם לא אלפי מאמרים עבור כל גורמי הדירוג הללו, יכול להיות אתגר לא קטן. זה המקום שבו בינה מלאכותית וטכנולוגיות עיבוד תוכן כמו GPT-3 נכנסות לתמונה כדי לסייע לא רק בדירוג התוכן, אלא גם בשמירה על המיקום בתוצאות החיפוש, למרות השינויים התכופים באלגוריתם.

בעבר, מחקר מילות מפתח נעשה על ידי התבוננות ידנית בדפי תוצאות החיפוש עבור ביטויים נבחרים וניתוח אתרים של מתחרים במטרה לאכלס את המאמרים בכותרות ובמילות מפתח פופולריות מהתחום. היום, כלי AI יכולים לעזור בתהליך הזה על ידי מתן תובנות מבוססות נתונים כמו איזה כותרות יש לכלול, ממוצעי ספירת מילים, ושאלות שכדאי לענות עליהן כדי להיכלל בתשובות המיידיות שמציגה גוגל לגולשים.

מחוללי תוכן שונים יכולים להאיץ את תהליכי יצירת התוכן על ידי הצעות של מטא תגים, יצירת מאמרים בקליק, בדיקות דקדוק ואיות, והנגשת תובנות חשובות מטקסטים של מתחרים שפעם לקחו שעות של עבודה. היום, את כל אלה ניתן לעשות הרבה יותר מהר באמצעות בינה מלאכותית, אבל הטוב ביותר, למידת מכונה, עדיין לפנינו.

עוד בוואלה!

מחוללי תמונות מבוססי בינה מלאכותית כובשים את עולם השיווק - ואנחנו תוהים למה

לכתבה המלאה

אז מהם השימושים של AI שניתן לנצל כבר עכשיו לקידום האתר שלכם?

תכנון מילות מפתח
אם אתם כותבים בנישה מסוימת, תוכלו להיעזר במילות מפתח קיימות כדי לקבל רשימה ארוכה של מילות מפתח חדשות וביטויי זנב ארוך שאולי לא חשבתם עליהם קודם. שימוש בבינה מלאכותית עשוי לקצר משמעותית את התהליך הזה ולתת לכם רעיונות לנושאים שכדאי לכם לכתוב עליהם כדי להפגין את המומחיות שלכם בתחום הספציפי שלכם.

בניית קישורים
בניית סמכות באמצעות קישורים נכנסים היא אחד מגורמי הדירוג החשובים ביותר בעיני גוגל, וגם הכי מאתגרים. בדרך כלל מדובר בתהליך ארוך שדורש יצירת קשרים בתעשיה, אבל עם הכלים שקיימים היום בשוק, קל יותר לזהות הזדמנויות ולהאיץ את תהליך ההסברה שלכם גם אם אתם רק בתחילת הדרך.

ניתוח תחרות
מעקב אחר המתחרים הוא חיוני כדי לנתח את האסטרטגיות שלהם וליצור אסטרטגיות טובות יותר עבור החברה או האתר שלכם. פלטפורמות בינה מלאכותית יכולות לעזור בזה על ידי ניתוח תקופתי שיעזור לכם להבין בכל רגע נתון מי מוביל כרגע בתוצאות החיפוש עבור הביטוי שאתם מעוניינים בו, ומה חסר לכם כדי לעקוף אותו.

ניטור דירוגים
בעבר, מומחי SEO היו בודקים באופן ידני את דירוג האתר שלהם כדי לראות אם היו שינויים כלשהם. אבל כעת, כלי AI יכולים לעשות זאת עבורך ולשלוח לכם התראות אם יש שינויים משמעותיים בדירוג שלכם. זה יעזור לכם לתעדף את המשאבים שלכם על ידי השקעת מאמץ רב יותר בדפים שמייצרים רווח גבוה או דפים שנמצאים במגמת ירידה.

כתבני AI
למרות שהם לא מוגדרים בהכרח ככלי SEO, מחוללי טקסט מבוססי AI עוזרים להאיץ את תהליך יצירת התוכן באופן משמעותי ובכך לחסוך זמן רב למי ששוקד על מלאכת הכנת תכנים למטרת SEO. עם זאת, חשוב לזכור שגוגל נקטה עמדות די נחרצות לגבי השימוש באותם כלים ולכן חשוב להקפיד לעבור על התוכן שהם מייצרים, לבדוק את העובדות, ולערוך אותו במידת הצורך כדי לוודא שהוא אמין וקריא.

איך בוחרים פלטפורמת AI SEO

בעוד שפלטפורמות מסוימות מתמחות בהיבט אחד של קידום אתרים, כמו בניית קישורים נכנסים, ישנם גם פתרונות כוללניים שמאגדים צרכים רבים בפלטפורמה אחת. הנה כמה שאלות שמומלץ לשקול כשמחפשים את הפלטפורמה הטובה ביותר שתענה על הצרכים שלכם:

  • אילו תחומים באסטרטגיית ה-SEO שלכם דורשים שיפור?
  • מה יהיה ההחזר על ההשקעה (ROI) של שילוב פלטפורמה מסוימת, והאם זה כדי לשפר את הדירוג, הסמכות, או פשוט כדי לחסוך זמן?
  • כיצד נותן השירות מתחייב לשפר את הטכנולוגיה לאורך זמן?
  • מהן עמדות מנועי החיפוש לגבי שימוש בתצורה הספציפית שהפלטפורמה מתמקדת בה?

כעת, לאחר שדנו בכל הסיבות שבגללן כדאי לכם לשלב בינה מלאכותית באסטרטגיית ה-SEO שלכם וציידנו אתכם בשאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם, בואו נסתכל על כמה כוכבים עולים שיעזרו לכם להשיג תוצאות טובות יותר.

1. Serpstat

Serpstat היא פלטפורמת שיווק "הכל-באחד" שמומחי שיווק דיגיטלי יכולים להפיק ממנה ערך רב, כולל כלים למחקר מילות מפתח, מעקב דירוגים וניתוח קישורים נכנסים. יש לה גם תכונת ניהול צוות כדי לעזור לכם לעקוב אחר כל משימות ה-SEO שלכם במקום אחד, וזה שימושי במיוחד למי שמקדם יותר מאתר אחד או שיש לה צוות גדול לתפעל. היא כוללת מספר כלים שימושיים:

מחולל התיאורים מבוסס על המודל הגנרטיבי של Machine Learning. הוא מנתח קטע טקסט מהדף של האתר שלכם ומרכיב תיאור בהתאם לדרישות של מנועי החיפוש ולניתוח של דפי מתחרים בתוצאות החיפוש.
כלי הפרפרזה מאפשר שכתוב של תוכן קיים תוך מספר שניות כדי למנוע כפילות ולבחון נושאים מסוימים מזוויות שונות. השתמשו בטקסטים קיימים שכבר הוכיחו את יעילותם לעסק שלכם והפכו אותם לתוכן חדש וייחודי תוך דקות. היתרונות של הכלי הזה הם עצומים וכוללים חיסכון משמעותי בזמן, אפשרות לפרסם מאמרים חדשים גם כשאתם לא באמת פנויים לזה, אפשרות להוסיף תיאורים לעשרות כרטיסי מוצר תוך דקות והבטחת עקביות בטקסטים שלכם.
הכלי ליצירת מאמרים מאפשר לכם לתאר בכמה משפטים את מטרת התוכן שאתם רוצים ליצור, ולקבל תוכן חדש וייחודי שבנוי על פי עקרונות קידום אתרים.
כלי איות ודקדוק יאפשרו לכם לתקן שגיאות כתיב ודיקדוק גם בלי להיות מומחים ללשון ולחסוך זמן יקר על עריכה לשונית. זה לא רק ישפר את הנראות של המאמרים שלכם אלא גם את חוויית המשתמש ובהתאמה את כמות ההמרות שלכם.

השירות זמין בגרסת לייט שעולה $69 לחודש או בגרסה מתקדמת יותר בעלות של $149 לחודש. כך או כך, תוכלו לקבל שבוע של התנסות לפני שתקבלו החלטה.

למרות שכל זה בהחלט נשמע נפלא, כשנכנסתי לאתר החברה ולחצתי על הסרטון שאמור להסביר כיצד פועל השירות, הספקתי לראות בדיוק שניה וחצי לפני שהועברתי אוטומטית לדף ההרשמה לשירות, בלי שהיתה לי אפשרות לחזור אחורה ולצפות בהמשך הסרטון. זה אמנם לא קשור לליבת השירות שהחברה מציעה ועם זאת, כשמדובר בחברות SaaS אני נוטה לחשוב שפאשלות מהסוג הזה מעידות הרבה גם על המוצר עצמו. למרבה המזל, הסרטון היה זמין ביוטיוב, והנה הוא גם כאן בשבילכם:

2. SurferSEO

SurferSEO היא פלטפורמת AI SEO שעוזרת לבצע אופטימיזציה למאמרים ולקבל דירוג טוב יותר במנועי החיפוש על ידי ניתוח והצעות שיפור לדברים כמו צפיפות מילות מפתח, תגיות כותרת, תיאורי מטא וקישורים פנימיים וחיצוניים.

SurferSEO גם יגיד לכם אילו מילות מפתח לשקול, כמה פעמים כדאי לחזור עליהן בכל מאמר, ולאילו שאלות נפוצות כדאי להתייחס כדי לספק לקוראים את מה שהם מחפשים.

ל-SurferSEO יש ארבע רמות תמחור: חינם, בסיסי ($49), פרו ($99) ועסקי ($199). זה נחמד שיש אפשרות חינמית להתחיל איתה, אבל רוב הסיכויים שהיא לא תספיק לכם ותצטרכו לשדרג.

3. Hubspot

Hubspot היא אחת ממערכות ה-CRM הפופולריות ביותר בשוק, אבל הידעתם שיש לה גם כלי SEO מבוסס AI? למרות שהוא לא מקיף כמו פתרונות אחרים בשוק, כלי ה-AI של האבספוט שימושי למציאת נושאים ומילות מפתח. אם אתם כבר משתמשים ב-Hubspot כתוכנת ה-CRM שלכם, ואם האתר שלכם כבר מקושר אליה, ה-AI של Hubspot יסרוק את כל האתר שלכם, ימצא פערים בניכם לבין המתחרים, וימליץ לכם על נושאים לכתוב עליהם במטרה לעזור לכם להפוך לאוטוריטה בתחום המקצועי שלכם. כל ההמלצות מדורגות על פי סדר חשיבות ומידת ההשפעה שיש להן על הדירוג העתידי שלכם בתוצאות החיפוש. את כל אלה תקבלו ברשימה מסודרת על פי פרמטרים כמו נפח החיפושים ומידת הקושי להגיע לראש התוצאות.

ברגע שתדעו באלו מילות מפתח תרצו להתמקד, תוכלו ליצור את מפה ויזואלית של הנושאים ותתי הנושאים ולתכנן את אסטרטגיית התוכן שלכם בהתאם. החיסרון הוא שאם האתר שלכם לא מתארח על השרתים של HUBSPOT, תצטרכו לעשות זאת באופן ידני, אבל אם יש לכם צורך לאגד את ה-CRM שלכם יחד עם מאמצי ה-SEO שלכם, מדובר בפתרון מצוין.

חבילת השיווק של החברה מתחילה ב-$41 לחודש, אבל נהיית הרבה יותר יקרה עבור חברות גדולות.

4. LinkHunter

השגת לינקים נכנסים לאתר שלכם במטרה לבנות אוטוריטה בתחום נחשבת לאחת המשימות היותר מאתגרות בקידום אתרים אורגני, אבל עם LinkHunter זה ללא ספק נהיה קל יותר. התוכנה הזו תסייע לכם למצוא אתרים אמינים מתחומים מקצועיים רלוונטיים, לאתר את פרטי ההתקשרות שלהם, ולשלוח להם פניה מתוך מאגר התבניות כדי לעניין אותם בשיתופי פעולה שעשויים להיות מעניינים לשני הצדדים.

בין אתם מעוניינים בהחלפת לינקים, מאמרי אורח או ראיונות מומחים, תוכלו לפנות לכמות גדולה של אנשים בלי לבזבז זמן על פניות פרטניות, ועדיין לשמור על טון אישי יחסית שלא נשמע כמו מכונה.
התכניות מתחילות מ-$49 לחודש ויכולות להגיע עד $199 לחודש, בהתאם לכמות המיילים שבכוונתכם לשלוח, כאשר התוכנית הבסיסית מקנה לכם עד 2,000 מיילים בחודש, והמתקדמת עד 5,000 מיילים בחודש.

5. Frase.io

משווקים רבים נאבקים כיצד לסנכרן את אסטרטגיית התוכן שלהם עם אסטרטגיית SEO. פרייז הוא כלי ליצירת תוכן באמצעות בינה מלאכותית המשלב טקטיקות לייעול מבנה הדף במטרה לשפר את הביצועים שלו במנועי החיפוש.

כדי להתחיל פרויקט, כל שתצטרכו לעשות זה ללחוץ על "מסמך חדש", למלא פרטים כמו מילות מפתח והמדינה בה תרצו להתמקד. בתשובה תקבלו רשימה של ביטויי זנב ארוך שיעזרו לכם להשיג תוצאות טובות יותר. לצד עורך הטקסט תקבלו מגוון הצעות שימושיות לכותרות, מילות מפתח, ושאלות שכדאי לענות עליהן בגוף המאמר.

כדאי לזכור שגוגל קבעה כללי יסוד לכתיבת AI. כלים כמו Frase יכולים לעזור המון כדי לשבור את מחסום הכתיבה שרבים מאיתנו חווים, אבל הם לא יכולים לעבוד במקומכם והם חייבים לעבור בדיקת עובדות כמו גם עריכה לשונית שתעזור להם להישמע יותר כאילו בן אדם כתב אותם ולא מכונה.
המחירים מתחילים מ- $14.99 לחודש למשתמש יחיד ועד $114.99 לחודש אם מדובר בצוותים.

לסיכום

כפי שבטח הבנתם, בינה מלאכותית עומדת לשנות את הדרך שבה משווקים וסוכנויות דיגיטל ניגשים לקידום אתרים. אמנם אף אחת מהפלטפורמות הללו עדיין לא מבינה עברית, אבל אתם יכולים להיות בטוחים שהן רק יהפכו מתוחכמות ומדויקות יותר ככל שהזמן יעבור וגם העברית תגיע בקרוב מאוד. לכן, אנשי שיווק דיגיטלי שרוצים להישאר בקדמת הטכנולוגיה וליישם אותה באסטרטגיית ה-SEO שלהם חייבים להכיר את הכלים הללו עוד היום, לפני שהמתחרים יגיעו אליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully