וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לעתיד: קמפיין חדש של BMW מחזיר למסך את איילת זורר בת ה-20

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 13:17

קמפיין הרכב הראשון בישראל המובל על ידי פרזנטורית עושה שימוש בטכנולוגיות דיפ פייק כדי לספר את הסיפור של האישה המודרנית

איילת זורר והכפילה הצעירה בצילומי הפרסומת./BMW

BMW הוא מותג הרכב הראשון ועד לא מזמן היחיד שקיבל החלטה אסטרטגית לשים אישה חזקה בחזית התקשורת השיווקית שלו. כשמייצגים מותג פרימיום בינלאומי, לא מדובר בעניין של מה בכך ואכן, סדרת הסרטונים של המותג עם הפרזנטורית איילת זורר, שמריצה BMW זה השנה השלישית, הביאה זווית מרעננת לשוק הרכב שנשלט כמעט בבלעדיות על ידי בני המין הגברי.

הקמפיין לרכב X1 קרוסאובר פרימיום קומפקטי חוגג דור חדש של נהגות, ומאופיין כרכב נשי, בין היתר בגלל העיצוב, השימושיות והנוחות שלו, שזוכים לאהדה רבה בקרב נשים. ואולם הבינה המלאכותית, שמשקפת את מכלול התוכן הקיים באינטרנט, עדיין מסווגת נהיגה ברכב כפעולה גברית.

"כש- DALL-E יצא, החבר'ה ממשרד הפרסום באומן בר-ריבנאי הביאו רעיון קריאייטיבי לפנות למכונה ולבקש ממנה תסריט לפרסומת של רכב. כל התמונות בלי יוצא מן הכלל היו של גברים, כי למערכת לא היה מספיק ידע להבין שגם נשים נוהגות ברכב. עשינו מזה קמפיין בעיתונות כי חשבנו שזה מסר שנכון להעביר", מספר אלון גולדמן, מנהל שיווק BMW ומיני בדלק מוטורס.

Dall-E לא העלה בדעתו שגם נשים יכולות לנהוג ברכב - התשובה של BMW לבינה המלאכותית.. BMW,
Dall-E לא העלה בדעתו שגם נשים יכולות לנהוג ברכב - התשובה של BMW לבינה המלאכותית./BMW

"קמפיין ההשקה של הסדרה החדשה של X1 מספר סיפור בו איילת זורר הצעירה פוגשת את איילת הבוגרת של ההווה, שאוספת אותה בטרמפ", מספר גולדמן. "באוטו מתנגן ברקע 'עניין של זמן', שיר הנושא מתוך סדרת הלהיט בה כיכבה זורר בצעירותה. הפרסומת מספרת על מסע ההתבגרות של איילת, כאישה, כאמא וכאשת קריירה, ועל הדרך שהיא עברה מאז ועד היום. בכך אנחנו מספרים את הסיפור של רבות מהלקוחות שלנו: נשים חזקות, פעילות ומשפיעות, שבזכות עבודה קשה, נחישות והתמדה, סללו את דרכן להצלחה".

איפה נכנס החלק של הדיפ פייק AI?

"החלק הטכנולוגי בסיפור הוא איך הפכנו את איילת של היום לאיילת בת ה-20 ששיחקה ב'עניין של זמן' ו'פלורנטין'. לצורך העניין גייסנו את אילן בוני, שם דבר בעולמות הפוסט פרודקשן שהיה מנהל הקריאייטיב האגדי של גראוויטי במשך 16 שנה והיום הוא מלווה במאים וחברות הפקה בפרוייקטים מורכבים הדורשים פוסט פרודקשן", מספר גולדמן.

"באמצעות חברת אוג הפקות גייסנו אנשי מקצוע ומומחים לטכנולוגיות הדיפ פייק ברוסיה. לקחנו המון חומרים של איילת מתקופות שונות והצלחנו להגיע לדמיון של 98.9% אחוזי התאמה לאיילת של היום. התוצר הסופי הוא תוצאה של המון תיקונים ושינויים בזווית הלחיים, צבע העור וכו', שגם איילת עצמה היתה שותפה להם", לדבריו.

"אבל בטכנולוגיית דיפ-פייק לוקחים רק את הפנים ואילו את הגוף מגלמת שחקנית אנושית. היינו צריכים לאתר מישהי עם מבנה גוף דומה למה שהיה לאיילת אז. מצאנו כפילה שמאוד דומה לאיילת גם בלי הדיפ פייק, ויצאנו לצילומים. אחרי שאישרנו אופליין את גרסת הביניים, הוצאנו את העבודה לסטודיו שעבד פריים-בי-פריים על עבודת הדיפ-פייק. בעצם, היינו צריכים לקחת את כל התנועות של המצלמה ועל כל פריים לעשות את אותו דיפ פייק כדי לייצר 'סרט רץ' שלא רואים שהוא נעשה במחשב. זו עבודת נמלים אבל הדימיון לאיילת של פעם כל כך גבוה שאני מתקשה לחשוב מה יקרה כשאנשים יבינו שזה לא אדם אמיתי", אומר גולדמן.

דיפ פייק - לפני ואחרי/BMW

איך אתה צופה את ההתפתחויות הבאות בתחום ה-AI השיווקי?

"אנחנו נמצאים בתקופה מעניינת ומאתגרת. אני מכיר את העולם של ה-AI משני כובעים - אחד של צרכן, ואחד של מנהל שיווק. בצד הצרכן, אני מתרגש לראות את התפתחויות, מהיכולות הטקסטואליות והויזואליות ועד אפליקציות שמאפשרות לבנות מצגות וסרטונים, אפשר לעשות באמת הכל.

בצד המקצועי, אני מסתכל על זה כהתפתחות טבעית של הטכנולוגיה, שהיא אמנם מהירה ומלחיצה אבל בהחלט יכולה לשפר את מאמצי השיווק והיכולת לעבוד חכם יותר. אני לא רואה סיבה להילחם בזה, צריך ללמוד להכיר את זה ולנצל את היכולות של זה לטובת מהלכי שיווק.

ה-AI לא מחליף חשיבה אנושית או מותגית, אנחנו עדיין רחוקים משם, אבל אנחנו כן מתנסים יותר יותר בעולמות האלה ומנסים לחשוב איך לעשות בהם שימוש יעיל וחכם על מנת לייעל את העבודה השיווקית ולהפיק תוצרים טובים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully