וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב הטיטאנים של מאסק וצוקי: למה אנחנו כל כך רוצים לראות אותם הולכים מכות?

אור קורץ

5.7.2023 / 10:23

הציוץ של אילון מאסק שעורר תגובה ממארק צוקרברג נראה יותר כמו הטרלה מאשר הזמנה רשמית. האיש העשיר בעולם קורא תיגר על המתחרה מספר אחת שלו, ולנו לא נותר אלא להמר מי ינצח, בתקווה לא לחטוף מכות

ההימורים כבר החלו: מי המיליארדר שינצח בקרב הטיטאנים?. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ההימורים כבר החלו: מי המיליארדר שינצח בקרב הטיטאנים?/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הכל התחיל בעקיצה של אילון מאסק למארק צוקרברג בטוויטר, שהתגלגלה במהירות ל"בוא מכות". סוכם ששני הטיטאנים, מיליארדרים ובעלים של מספר חברות, יקיימו קרב Cage-match, כלומר האבקות בכלוב סגור, שחוקיה עדיין לא ידועים. מאסק המשיך להתגרות ואמר שהוא "יכול לארגן" מקום בלאס וגאס.

למה כל כך מרתק אותנו לראות שני ענקים, מבחינת הון עצמי והישגים, נלחמים בסט חוקים שונה לגמרי מהנהוג בעולם העסקי ממנו הם באים, ומה זה מזכיר לנו?

ברומא כבר אי אפשר להתנהג כרומאי

עוד ברומא העתיקה, קרבות גלדיאטורים עקובים מדם, שלעיתים קרובות נגמרו במוות, מילאו את הקוליסאום הענק בקהל עצום שכלל את כל הסלתה והשמנה של אותם ימים. ומי נלחמו? כל מיני לוחמים שגורלם לא שפר עליהם, אסירים, שבויי מלחמה, וכמובן לוחמים שרצו ליצור לעצמם מוניטין של גיבורים.

והקהל? הוא הגיע בהמוניו, כך מספרים. אמנם לא היתה אפשרות לפתוח סטורי ולגרוף לייקים, אבל אינספור דוגמאות לאורך ההיסטוריה, מהגלדיאטורים ועד הלהיטים של נטפליקס, מוכיחות שבני אדם אוהבים דם, והרבה ממנו.

היום, בעידן הנאור של הפוליטיקלי קורקט, הדם והקרבות מקבלים ביטוי באמצעים 'ממוסדים' כמו תחרויות היאבקות מסובסדות סטייל MMA או WWE. בין אם זה מזוייף או אמיתי, מדובר באירועים המביאים קהל רב וממשיכים למשוך מיליוני צופים מרחבי העולם. גם דם מזויף מושך קהל. לראיה, תוכניות הריאליטי עומדות בראש טבלאות הרייטינג ומדורי הרכילות, שדואגים לעדכן אותנו בכל יום מי בגד במי ומי נעלב ממי, משגשגים מאז ומתמיד. אנחנו מתים על זה.

אנשים בוגרים שנלחמים "עד המוות", ממשיכים לרתק אותנו, עם או בלי קשר לשמות המפורסמים שלהם. אנחנו נמשכים לרגש הגולמי, למאמץ הפיזי ולאפשרות של אדם אחד לצאת מנצח. מדובר באינסטינקט ראשוני, כמעט חייתי, שיש לכולנו וקשה לעמוד בפניו. מכירים את זה שיש תאונה והפקק שנוצר לא מתחיל מהתאונה אלא מ"סקרנים"? אז כזה.

הקרב של מאסק וצוקרברג לא יהיה שונה. אלו שניים מהאנשים החזקים והמשפיעים ביותר בעולם, וההימור גבוה. לזוכה יהיו זכויות להתרברב ולעקוץ את היריב לשנים קדימה, כמו גם הוכחה חותכת "של מי יותר גדול" מבחינת האדם עצמו ולא רק החברה שמאחוריו.

הקרב מלווה גם קרב טכנולוגי אשר חורג מגבולות הכלוב, כאשר ממש בימים אלו אינסטגרם מנסה ללכת ראש בראש עם Threads, אפליקציה דמויית טוויטר שתתחרה במאסק במגרש הביתי שלו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

להרביץ ליוטיוברים בתשלום? הכירו את YouTube Boxing

אנחנו כקהל מרבים להתמרמר על המייסדים והמנכ"לים של הרשתות החברתיות כאשר יש באגים או שינויים לא רצויים במדיניות המוצרים שלהם. אולי, עמוק בתוך תוכנו, היינו רוצים לראות אתם משלמים על מעשיהם. מהאולי הזה צמח לו לפני מספר שנים ז'אנר חדש בספורט: אגרוף יוטיוב.

נשבע שאני לא ממציא את זה. קורה לנו לפעמים שאנחנו צופים ביוטיובר ורק רוצים "להחטיף לו סטירה", מטאפורית כמובן, מרוב שהוא מעצבן. אז יוטיובר אחד, יזם מאוד מעצבן בשם Logan Paul עם מיליוני עוקבים, החליט לעשות מזה כסף. הרבה כסף.

הוא התגרה ביוטיובר אחר בשם KSI, שגם לו לא חסרים עוקבים, והקרב נקבע. מי ניצח? למי אכפת כאשר על כל קרב כזה שני הצדדים מרוויחים הון עתק? מדיווח של Sport Quotes and Facts עולה התשלום שמקבלים המתחרים מהחברות שמארחות את הקרבות - ערוצי ספורט עם מיליארדי צופים -יכול להגיע עד מיליון דולר לקרב, וזה עוד לפני שמדברים על הרווחים והחסויות מהפלטפורמה, שכוללת בדרך כלל מרכיב בונוס המוערך לפי כמות הצופים שהסכימו לשלם על התענוג.

בנוסף, ליוטיוברים ומגה משפיענים יש אלמנט נוסף: הרבה אתרים גדולים מדברים ומלהיטים את ההמון על הקרב עוד לפני שהוא מתקיים, מה שמגדיל את העוקבים והצפיות לנכסים הדיגיטליים של כל מתאגרף ומתרגם אותם לכסף.

קרב האגרוף הראשון ביוטיוב התקיים ב-2017, אז מאסק וצוקרברג לא המציאו את הגלגל וההימור שלי הוא שגם לקרב הזה יהיו חוקים מוסדרים ולאף אחד מהם לא תישקף סכנה ממשית. כמובן שמדובר בקרב רשמי לכל דבר עם שופט, שיכול לעצור אותו ברגע שיש בעיות או שסכנה נשקפת לאחד המתמודדים, כי מכת ראש יכולה להיגמר מאוד לא טוב, וזה לא משנה כמה כסף יש לך בעו"ש.

מי מהמיליארדים ינצח בקרב?

אילון מאסק
מארק צוקרברג
1973 משתתפים

לסיכום - אנחנו מוכנים

קרב צוקרברג-מאסק הוא לא משהו הרה גורל שישנה את ההיסטוריה, אלא עוד חיבור אסקפיסטי-קלאסי שיעזור לנו לשכוח מהצרות ולראות מיליארדרים נאבקים בשביל ההנאה שלנו.

שמועות התפשטו לאחרונה ששר התרבות באיטליה פנה למארק צוקרברג לנסות לערוך את הקרב בקולוסאום המקורי, כמו הגלדיאטורים של פעם, אבל לא התקבלה תשובה חד משמעית. גם מאסק צייץ טיזר על כך.

אין לדעת אם הקרב יתקיים בכלל. לפי דיווחים, למארק עם ניסיון עשיר בנינג'יטסו יתרון על מאסק שרק רמז עבר עם ניסיון בקרבות רחוב בדרום אפריקה. בנוסף, מאסק ידוע כטרול אינטרנטי שיודע להתחמק ממה שלא מתאים לו באמצעות לשון חדה ושנונה. נמשיך לעקוב, ונקווה גם שהקרב לא יהיה בתשלום.


אור קורץ הוא כתב ואסטרטג תוכן והבעלים של Light-Web

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully