וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל משחק הדיונון: סכסוך משפטי של נטפליקס הסתיים בשותפות חדשה

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 18:27

לאחר שלוש שנים של מאבק משפטי שכלל תביעות משני הצדדים, ובתזמון מושלם עם יום כיפור, הסכסוך בין נטפליקס לספקית האינטרנט הדרום קוריאנית SK Broadband מקבל תפנית חדה. האם זו תחילתה של ידידות מופלאה?

ארבעה משופטי "אקס פקטור לאירוויזיון" - אביב גפן, מרגלית צנעני, מירי מסיקה ונטע ברזילי - מקיימים הופעה בהפתעה בנחלת בנימין שבתל אביב, בעוד מחופשים לדמויות מ"משחק הדיונון"/רשת 13

המאבק המשפטי על חלוקת עלויות השימוש ברשת SK החל ב-2020, כאשר חברת התקשורת הקוריאנית החלה לדרוש מנטפליקס לעזור לכסות את הוצאות תעבורת הסטרימינג שלה, שגדלו, לטענתה, בעקבות הפופולריות הפסיכית לה זכתה סדרת הלהיט של נטפליקס 'משחק הדיונון' בדרום קוריאה.

נטפליקס הגישה תביעה נגדית ומאז, שני הצדדים נקלעו למחלוקת משפטית כאשר השאלה העומדת במרכזה היא האם ספקי תוכן שמייצרים כמויות גדולות של תעבורה צריכים לשלם עבור השימוש בתעבורת רשת, או שמדובר בפגיעה בנייטרליות, שתוביל לעלויות גבוהות יותר עבור הצרכנים?

בעוד שהשאלה ראויה לדיון, העובדה שהמשפט התנהל בדרום קוריאה לא ממש עזרה לנטפליקס ובית המשפט קבע כי עליה לשלם עבור הדרישות המוגברות של הרשת. SK העריכה אז שהתוכנית הפופולרית עלתה לה 27.2 מיליארד וון קוריאני, שתורגם אז ל-23 מיליון דולר. האם מדובר בסכום ריאלי או ש-SK פשוט זיהתה הזדמנות וניצלה אותה?

אחרי הכל, צריך לזכור שמדובר בשנת 2020, שנה שבה אזרחים בכל העולם ישבו בבית והיו מרותקים למסך. עם כל הכבוד ל"משחק הדיונון", קשה להצביע עליה כגורם עיקרי לעליה בתעבורת הרשת.

העסקה שרוששה את יוצר "משחק הדיונון"

לכאורה נראה שנטפליקס נפלה קורבן לשיטת מצליח, אלא שחפירה נוספת בפרטים חושפת תמונה אחרת. למרות שהסדרה הניבה רווחים של יותר מ-900 מיליון דולר, יוצר הסדרה, קוריאני בשם הואנג דונג-היוק, קיבל פיצוי זעום ביותר ולפי הדיווחים, הוא עד היום סובל מקשיים כלכליים.

בראיון לגרדיאן הבריטי ב-2021, חשף היוצר "אני לא כל כך עשיר, אבל יש לי מספיק. יש לי מספיק כדי לשים אוכל על השולחן. וזה לא כאילו נטפליקס שילמה לי בונוס. נטפליקס שילמה לי לפי החוזה המקורי".

למעשה, דונג-היוק פשוט עשה עסקה גרועה. מכירת הסדרה שיצר לפלטפורמת הסטרימינג כעסקה חד פעמית הותירה אותו ללא כל פרוטה מהרווחים האדירים של הסדרה. בנוסף, הוא גם ויתר על זכויות הקניין הרוחני הקשורות למשחק הדיונון כקונספט. למרות הזכייה באמי על העונה הראשונה והתכנון לחזור לעונה השניה כבמאי וכמפיק בפועל, ההטבות הכספיות של דונג-היוק עדיין מוגבלות על ידי ההסכם המקורי שנחתם.

בתגובה לדיווחים בעניין דונג-היוק, נטפליקס פרסמה הצהרה לקונית בה טענה כי היא משלמת "תעריפים הוגנים ותחרותיים במיוחד" ליוצרי התוכן שלה וכי "תקנים אלה עומדים בחוק הקוריאני או עולים עליו", או בתרגום חופשי, "נדפקת, בעיה שלך".

אולי זו הסיבה ש-SK Broadband רצתה להתנקם בנטפליקס ולהשיב לקוריאה את הרווח האבוד. וכשהיא משחקת במגרש הביתי שלה, עם מיליוני קוריאנים מאחוריה, לא היה ספק שהיא תנצח. אבל אז הגיעה תפנית בעלילה.

נטפליקס ו-SK מצהירות על שיתוף פעולה

בהצהרה משותפת בתחילת השבוע הודיעו נטפליקס, SK Broadband וחברת האם SK Telecom כי הן מוותרות על כל הטענות זו נגד זו ופותחות בשותפות חדשה, במסגרתה הן יציעו חבילות שירותים משולבות ויחפשו דרכים למנף טכנולוגיות AI שפותחו על ידי SK Telecom ו-SK Broadband.

"שיתוף הפעולה מאפשר לנטפליקס לשפר חוויות בידור לקהל קוריאני רחב יותר", אמר סמנכ"ל השותפויות בנטפליקס, טוני זמצ'קובסקי.

"השותפות היא חלק מהפילוסופיה של SK שבה ערך הלקוח הוא בראש סדר העדיפויות", אמר צ'וי הוואנסוק, סמנכ"ל האסטרטגיה הארגונית ב-SK Telecom והוסיף: "נמשיך להתפתח לחברת בינה מלאכותית ונעבוד יחד עם שחקנים שונים מבית ומבחוץ".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

אז מה למדנו מהסיפור הזה?

ייתכן שיש פרטים שאנחנו לא יודעים בסיפור הזה, אבל מאיפה שאני מסתכלת, המסקנה המצטיירת היא שנטפליקס נפלה קורבן לסחיטה. באותה נשימה, התרגיל המלוכלך שהיא עשתה לדונג-יוק מייצג את כל מה שרע בתאגידים, אז אולי זה קצת הגיע לה. אבל בשורה התחתונה, נטפליקס יצאה בזול כיוון שבכל מקרה, משותפות כזו יש לה רק מה להרוויח. וזהו רבותיי כוחה האמיתי של סליחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully