וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם צופה: איך נראית היום ישראל בתקשורת הבינלאומית?

דיצה קרן

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 2:03

מלחמת הפתע של חמאס נגד ישראל מתרחבת לרשת. במשרד התפוצות מגייסים משפיענים ואנשי קריאייטיב בהתנדבות כדי לעשות את העבודה של משרד ההסברה. ומה קורה במטה המחאה?

מטח טילים כבד ונפילות באזור המרכז 7.10.23/שימוש לפי סעיך 27א לחוק זכויות יוצרים

חג שמחת תורה האחרון ייזכר לדורות כיום שבו אין שמחה ואין תורה. ביום שבת בשעה 6:30 לפנות בוקר, פתח חמאס במטח רקטות את עבר ישראל. לאחר המטח, התקבלו דיווחים על חדירת קבוצות מחבלים אל עבר אזור הדרום בארץ. המחבלים נכנסו אל הישובים כשהם חמושים, רצחו תושבים ולקחו שבויים. ישראלים רבים נחטפו על ידי המחבלים ונלקחו על ידיהם אל שטח רצועת עזה.

התקשורת העולמית כמובן מיהרה לדווח על האירועים הקשים, וכמו תמיד, דיסאינפורמציה, פייק ניוז, ודיווחים חד צדדים הובילו לכותרות שבקלות היו יכולות להטעות את הקורא הממוצע באירופה, בארה"ב או בסעודיה לחשוב שעוד פעם ישראל תוקפת את עזה.

והרי הכותרות הראשיות בבוקר שאחרי

  • בניו יורק טיימס - "מאות מתים לאחר תקיפת חמאס ותגובת ישראל"
  • ברויטרס - "כוחות ישראליים מתנגשים עם לוחמי חמאס לאחר שמאות נהרגו"
  • אל ג'זירה - "חיזבאללה וישראל בחילופי אש על רקע ההפצצות בעזה"
  • CNN - "ישראל אומרת שהיא "במלחמה" לאחר מתקפת הפתע של חמאס"
  • BBC - "ישראל מנסה להחזיר את השליטה המלאה בשטח, יום לאחר התקפת חמאס"

והנה כמה מהסרטונים שהם מריצים ברשת:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ב'אינדיפנדנט' מציגים תיעוד חי של שיגור הטילים מעזה לעבר ישראל

@independent Palestinian militants in the Gaza Strip launched dozens of rockets towards Israel early on Saturday, setting off air raid sirens across the country. The sound of outgoing rockets whooshing through the air could be heard in Gaza and sirens could be heard as far away as Tel Aviv, Israel's business and cultural capital, some 80 kilometers (50 miles) to the north. #Gazastrip #Israel #Palestine #rockets #sirens #telaviv #news #tiktok #trending #fy #world #fyp ♬ original sound - Independent

ב-CNN מתלהבים מכיפת ברזל

@cnn CNN's Nic Robertson watches Israel's 'Iron Dome' defense system as it intercepts incoming missiles from Gaza, protecting Israeli citizens overnight. #cnn #news #israel #gaza ♬ original sound - CNN

ב-BBC בחרו למקד את תשומת הלב על תגובת צה"ל בעזה

חמ"ל הסברה וצו 8 לאנשי הקריאייטיב

אז מה עושים עם כל זה? איך מסבירים לעולם מה באמת קורה כאן ומה ניתן לעשות כדי לשמור על שמה הטוב של ישראל? ובכן, במשרד התפוצות כבר החלו לשתף פעולה עם קבוצת הפייסבוק "קריאייטיב פירסט" ויחד הם מפעילים סוג של "משרד משפעינים" לטובת עם הנצח. עשרות אנשי עיצוב, תוכן וקריאייטיב כבר נרתמו למשימה.

ניב חורש, מנכ"ל משרד הפרסום ראובני-פרידן הוציא גם הוא הודעה כי החברה מחפשת מתורגמנים לאנגלית ושפות אחרות שיתרגמו את ההתכתבויות והשיחות המזעזעות של התושבים מעוטף עזה והבטיח: "אנחנו נדאג לעיצוב ולהפצה".

במקביל, גם שרת ההסברה, גלית דיסטל אטבריאן, יצאה במהלך דומה כשפתחה חמ"ל קריאייטיב משלה ואף הגדילה לפרסם את מספרי הטלפון האישיים של מנהלי הקמפיין, אולם שם, התגובות היו הרבה פחות אוהדות.

"החמ"ל נפתח על מנת להפיץ תכני הסברה ישראלים ברחבי העולם. את החמ"ל מנהלים אנשי הקריאייטיב איל שחר ונווה פנחס", כתבה דיסטל אטבריאן שאף הוסיפה כי משפיעני רשת מהארץ ומהעולם מתבקשים להתקשר למנהלי הקרייאטיב כדי להתגייס למאמץ. בלשכת השרה מסרו לוואלה! כי "מדובר בגיוס כוחות תגבור לשעת חירום". רק לי זה נשמע כמו שירות מילואים?

כך או כך, את מה שמנסים בממשלה לעשות, המשתמשים בטיקטוק ואינסטגרם עושים ממילא, אבל ספק אם תהיה איזושהי אחידות במסרים כאשר העם מסוכסך ומפולג בתוך עצמו ומספר הדעות כמספר האזרחים.

אז איך מסבירים לעולם מה באמת קורה כאן?

אתמול במהלך היום, משתמשי טיקטוק רבים משני צידי הגבול החלו לשדר לייבים הממחישים את המתרחש באזור. לצד הודעות התמיכה והצעות לעזרה, תגובות נאצה רבות בעברית ובערבית המחישו את גודל הלהבות. לצד השידורים החיים, סרטונים רבים המתעדים את אירועי היום החלו לזרום ברשת:

עדויות מנפילת טיל על בניין באשקלון

תיעוד קורע לב של ניצולי מסיבת הטבע "נובה"

@pinkipurpley0 #נובה #? יצאתי בידיעה והחלטה שזאת הולכת להיות המסיבה האחרונה שלי אני הבטחתי לכולם ולעצמי , חייבת להבהיר שאין קשר בין המסיבות טבע לבין מה שקרה , אני לא מעכלת שאני חיה אני לא מעכלת שאני פה , לא יודעת איך לשכוח ולמחוק את כל מה שראו העיניים שלי היום תודה לאלוהים ולאופק שלא ויתרו עליי גם כשבאתי והייתי מוכנה לכתוב את הצוואה שלי בעודי בורחת כל עוד נפשי בי , בכוחות האחרונים שלי הייתי חייבת בשביל הסובבים אותי , אני כל כך דואגת לחברים והחברות האהובים שלי , התקיפו אותנו מכל כיוון לא ריחמו מפלצות …עברנו גיהינום . בבקשה כל מי שחברים שלו היו במסיבה ונוכחים במלחמה הזאת שלא נראתה כמוהה מעולם שמרו על האהובים שלכם נסו לדבר איתם כי אני לא מצליחה לתקשר לדבר לשתף אני לא מעכלת רק רוצה להקיא את היום הזה ולחזור אחורה בזמן , זה הזמן להוכיח כמה אנשים טובים אנחנו וכמה אחד בשביל השנייה ולהיות עם מאוחד , תודה לכל מי שחילץ ודאג ❤️‍? בשורות טובות אמן, ותעשו לי טובה תחיו כאילו כל יום הוא היום האחרון , תעריכו , אל תשמרו טינה לאהובים שלכם , ואם אתם אוהבים מישהו …תגידו לו לפני שיהיה מאוחר מידי , שמרו על עצמכם ואל תצאו מהבתים??#israel #?????? ♬ wwimf x ily final part - yow

לצורך הכשרת נציגי הסברה, התנועה למאבק באנטישמיות ברשת הקימה חמ"ל הכשרות בינלאומי לפעילים בכל רחבי העולם, שמעוניינים לקחת חלק ולהצטרף ללחימה במרחב המקוון. פחות מיממה הצטרפו לחמ"ל כ-1500 פעילים, רובם ישראלים ותומכי ישראל, מאוסטרליה ועד ארצות הברית.

ואם תהיתם איפה ניתן למצוא חומרים להפצה, במטה ההסברה האזרחי פרסמו תיקיית קבצי וידאו המתעדים את רגעי האסון בשפות שונות, אותם ניתן להפיץ ברשתות.

גם המפורסמים נרתמים למאבק

כמו תמיד בימים כאלה, מפורסמים ישראלים החלו לדברר את המסרים של ישראל, או לפחות את אלה שכולם יכולים להסכים עליהם: המספרים. וונדר וומן, הלא היא גל גדות, מנתה בעמוד האינסטגרם שלה את מספר הנרצחים, הפצועים, החטופים ובני הערובה בהם מחזיק חמאס וחתמה בנימה אישית: "אני שומעת את הקולות שלהם והם דופקים בדלת. אני עם שני הילדים הקטנים שלי. הלב שלי כואב. מתפללת עבור כל הסובלים."

לנטלי דדון, שידועה כפעילת ימין, אמנם אין קהל עוקבים בינלאומי משמעותי, אך גם היא מיהרה להגיב באנגלית למאורעות כשצייצה: "ה' ישמור על ישראל. הבוקר בשעה 6:30 הותקפה ישראל על ידי אלפי טילים. מאות מחבלים פשטו על קיבוצים וערים בדרום הארץ וטבחו באזרחים חפים מפשע!! בבקשה שתפו!"

אחינועם ניני, זמרת בינלאומית מוערכת ודמות בולטת בתנועת המחאה בשנה האחרונה, כתבה באנגלית בפייסבוק שלה:

"... האומה ירדה על ברכיה, המומה ונחרדת.
בדרום, זה סיוט מוחלט.
250 הרוגים. 1500 פצועים. 53 בני ערובה! והמספרים הולכים וגדלים!!
זה יותר גרוע מכל מה שחוותה ישראל בהיסטוריה הקצרה והסוערת שלה.
אבל הכתובת הייתה על הקיר!
... הטרגדיה של ההיסטוריה היא שהמונים תמימים משלמים על חטאיהם של מעטים חמדנים, מטורפים ורעבים לכוח.
כעת עלינו לקבור את מתינו, להמתין בדאגה מטורפת לחדשות על הנעדרים, בלית ברירה להפקיד את גורלנו בידי המון פסיכוטי של שרלטנים, קנאים ופושעים ולהתפלל לשלום.
זה פשוט, הרסני.
אבל אולי, אולי, אחרי ההלוויות וטביעות האצבעות והבכי קורע הלב של האמהות והאבות השבורים,
מי השיטפון ישככו, והדם יימחה.
אולי אז נתחיל, סוף סוף, לראות את האור,
להיות האור
ולהתחיל... שוב."

לסיכום

את הכתבה הזאת אפשר היה להמשיך עוד ועוד, כי בכל רגע עולים לרשת עוד סרטונים ועוד פוסטים, אך בעוד שכולם מסכימים שמה שקרה כאן היה איום ונורא, שאלות כמו מי ייקח אחריות לנזקים וכיצד נשתקם מהאסון נותרו בלתי פתורות.

במצבים כאלה, הכי טבעי שכל אחד יתייצב לצד העם שלו. תומכי ישראל יצדדו בישראל בעוד שתומכי פלסטין יתמכו בהם, בלי קשר לאירועים הנקודתיים של היום. לכן, אין עדות חזקה יותר ממראה עיניים ומי שרוצה להעביר את תמונת המציאות האמיתית, מוטב שיתחיל משם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully