וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסטל-אטבריאן: "אפילו לי יש גבולות" - מה עומד מאחורי ההטרלה של משרד ההסברה?

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 9:08

'פורטל ההסברה', אתר ויראלי שרץ ברשת, נועד להגחיך את המצב המדיני העגום אליו נקלענו, אבל מסתבר שיש מי שלקחו אותו ברצינות

גלית דיסטל-אטבריאן מסבירה לאופוזיציה במה היא תעסוק כשרת ההסברה./ערוץ הכנסת

שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן עשתה אתמול יחסי ציבור ל'פורטל ההסברה', אתר הטרלה בכיכובה שנבנה בהתרסה על חוסר המעש במשרדה, כשצייצה צילום מסך של האתר הויראלי בטוויטר.

באתר, שנראה כאילו נבנה בניינטיז וכל הקישורים בו בלי יוצא מן הכלל מפנים לדפי שגיאה, נכתב (לא ערכנו):

"חברים להירגע בדחוף! יצאה הגרסה ראשונית ביממה האחרונה וזה היה אחרי הפגישה, ברור שגם בלי קשר למה שדובר יש דברים שלא עובדים מאה אחוז כרגע. אנחנו מאוד מאוד קשובים לביקורת שלכם, אתם לא תאמינו באיזה רמות אפילו.. הפורטל נמצא בפיתוח מתמיד".

בטקסט המכונן הזה, הפורטל עונה לטענות הציבור על חוסר המעש במשרד ההסברה: "כולכם ראיתם והשרה ראתה שיש לנו פה כבר צוות ברמה בינלאומית, שיבטיח שיעלו כמה שיותר נקודות מהעיצוב שדיברתם עליו ושכל מי שהיה לו טענה על הפורטל יקבל מענה! אבל כמו שסיכמנו את הקוביות צריך לחבר למערכת שהדגמנו ועולה מחר לכן זה לא עובד, לא סיימנו את כול הדפים, אבל המקצה שיפורים יגיע הרבה יותר מהר מפעם קודמת. נסיים הכל הכל לפי לוח הזמנים וזה יעבוד 100% להודעה הרשמית של לישכת השרה אז בבקשה כולם סבלנות עוד טיפה. הכל בסדר, רשמנו לפנינו הכל וממה שראינו שום דבר זה לא שינויים קיצוניים עד כדי כך, פשוט הרבה דפים זה עדיין בדיקה ולא עובדים אבל כמו שדיברנו הדברים יהיו שונים בתכלית."

והם מקנחים כמובן בברכה עסיסית: "ולכל הסמולנים הז***ת שהשאירו הודעה חיחי זה חסום עכשיו יאלללללה סעו מפה מהר איך הגעתם לפה בכלל יצורים דוחים נתנאל הוספנו למטה קופסה עם עדכונים שתוכל לראות בזמן אמת מה תוקן תודה ❤️ עומדים לצדכם תמיד".

בין התגובות לציוץ של דיסטל שבה ועלתה נקודה ששווה להתעכב עליה: גברתי, אם את צריכה להסביר שזו הטרלה, כנראה שהבדיחה על חשבונך.

אז מה עומד מאחורי ההטרלה?

הכל התחיל ביום ראשון שעבר, אז הודיעה שרת ההסברה על הקמת "פורטל ענק, שמעולם לא היה למען עם ישראל. פורטל שיהיה מיועד לעשרות מיליוני העוקבים בכל העולם, שם אנחנו שמים את כל הדגש שלנו".

ההודעה זכתה לביקורות רבות, בין היתר בגלל השימוש במונחים מיושנים כמו "פורטל" ו"ניו-מדיה", שאופייניים יותר לתחילת שנות ה-2000. על פי ויקיפדיה, פּוֹרְטַל הוא "אתר אינטרנט המספק נקודת התחלה או שער למקורות אחרים ברשת האינטרנט". הכוונה היא לאותם אתרים מיושנים של פעם, שכללו הררים של לינקים, כי זו היתה הדרך היחידה של הגולשים לנוע מאתר לאתר.

מפתחי אתרים כבר הבינו מזמן שפורטלים ופורומים הם דרך בטוחה להיות מסומן במנועי החיפוש כאתרי זבל, ומשמשים מטרה קלה לתוקפים בגזרת הסייבר. במטה המחאה לא קפאו על השמרים והחליטו להיחלץ לעזרת השרה כשהקימו את הפורטל המיוחל.

עוד פנינים מ"פורטל ההסברה" החדש

אייקונים מונפשים וצ'אט פנימי לכאורה של עובדי משרד ההסברה - האתר שהטריל את גלית דיסטל.. hasbara-israel.com, צילום מסך
אייקונים מונפשים וצ'אט פנימי לכאורה של עובדי משרד ההסברה - האתר שהטריל את גלית דיסטל./צילום מסך, hasbara-israel.com

בינתיים, הכרזות לחוד ומעשים לחוד

באתר הרשמי של משרד ההסברה תמצאו סרטון של דיסטל משננת באנגלית את הנרטיב הקורבני הרגיל נגד הפלסטינים וה-BDS, ועדכון בודד מינואר המודיע על הקמת המשרד. מאז - שקט ודממה. אז עד שאותו 'פורטל ענק' יהיה מוכן, טוב שיש מי שדואג שדיסטל אטבריאן לא תחזור הביתה בידיים ריקות.

את ההתנהלות הזו של מריחת זמן אנחנו מכירים לא מאתמול. זה לא סוד שמלאכת הרכבת הממשלה היתה מאתגרת במיוחד במערכת הבחירות האחרונה ולא מעט פשרות נעשו כדי לוודא שכל חברי הממשלה ובפרט בליכוד יתיישרו עם תכנית ההפיכה. לשם כך נפתח מחדש משרד ההסברה, שכבר נסגר בעבר מחמת בזבוז תקציבים ואפס הישגים, כדי לחזור שוב על אותה התנהלות כושלת: הפצת סרטוני תעמולה "בניו-מדיה" כלשונה של דיסטל.

אז מה עושה משרד ההסברה?

השאלה הזו מרחפת באוויר כבר כמה חודשים, אלא שנושאים בוערים יותר כמו ההפיכה המשטרית ורמיסת זכויות נשים ולהט"בים הסיטו את תשומת הלב למחוזות אחרים.

כזכור, בינואר 2023 החליטה ממשלת ישראל על הקמת משרד ההסברה, שבראשו תעמוד השרה גלית דיסטל אטבריאן, וכן על צירוף חברת הכנסת מאי גולן כשרה בממשלה. בשום שלב לא הוסבר מה מטרת המשרד או מה סמכויותיו, ולא פעם הוא זכה לכינויים כמו "משרד התעמולה" ו"המשרד לכיבוס ההפיכה המשטרית". או בטון מרוכך יותר, משרד השיווק והיח"צ של פעולות הממשלה.

אבל אל תתבלבלו בין משרד ההסברה החדש לבין שני גופים שפועלים כאן כבר מ-2007:

  • מערך ההסברה הלאומי, שנועד לקשר בין פעילות ראש הממשלה ומשרדו לבין התקשורת, ובראשו עומד יועץ התקשורת של ראש הממשלה.
  • מטה ההסברה הלאומי, המשמש כמנגנון המקצועי האחראי על תיאום ותכלול פעולות ההסברה של כלל הגורמים הרשמיים העוסקים בהסברה במדינת ישראל.

אז בנוסף למשרדי החוץ והתפוצות יש לנו גם את שני הגופים האלה, וכמובן שלכל משרד בממשלה יש אגף דוברות משלו, אז שמישהו יסביר בבקשה בשביל מה צריך משרד הסברה?

ובכן, רק ביום ראשון האחרון, יותר מחצי שנה מאז הוקם, הממשלה הכריזה סוף סוף על תחומי פעילותו של משרד ההסברה: "להציג לציבור הבינלאומי את הנעשה בישראל באופן מהימן, ולהתמודד עם מידע כוזב". או במילים אחרות, לשמש שופר בינלאומי נוסף שישווק את ההפיכה המשטרית לאומות העולם.

הודגש כי כל מה שקשור למאבק באנטישמיות בעולם ולמאבק בחרמות נגד ישראל, יישאר בתחומי משרד התפוצות, ששמו שונה ל"משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות", בו מכהן השר עמיחי שיקלי.

אם כן, הרי שצפוי לנו מיתוג מחדש. עמוד הטוויטר של משרד ההסברה, הנכס הדיגיטלי היחיד של המשרד שנראה פעיל כרגע, יצטרך לשנות כיוון ומהר.

בשורה התחתונה

המחאה היצירתית הזאת היא ביטוי נוסף לאמת שלא ניתן עוד להסתיר: המלך הוא עירום, הממשלה הפכה למאפיה, והשרה לא עושה כלום חוץ מלצייץ בטוויטר. אחרי 8 חודשים בתפקיד, שכידוע משולם מכיסו של משלם המיסים, ציפינו להודעה קצת יותר דרמטית מ"החלטנו להקים אתר".

בעידן בו התוכן זורם מהר יותר ממים והקשב שואף לאפס, וכשהמדינה בשפל חסר תקדים בכל הגזרות, הדבר האחרון שמעניין את הישראלים או את הציבור הבינלאומי זה עוד אתר הסברה שידברר את שופרות התעמולה. בשורה התחתונה, מי שלא סגור על תפקידו ולא עושה את עבודתו, שלא יתפלא שהיא נעשית על ידי אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully