וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן האמיתי של מיתוג המעסיק מתרחש בזמן משבר

ד"ר טלי תאני הררי

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 14:15

בעוד שעסקים רבים במשק הישראלי מגוייסים למאמץ הלאומי, המלחמה מאתגרת את המעסיקים הגדולים יותר לקיים את הבטחות מיתוג המעסיק שלהם. ד"ר טלי תאני-הררי מציעה שתי נקודות מבט שיסייעו לכם לשמור על העובדים רגועים

עבודה מהבית - Fiverr. יחצ,
עבודה מהבית - Fiverr/יחצ

חברות גדולות במשק יוצאות בימים אלו בקמפיינים המבקשים לחזק את העם. החברות מתגייסות להיות חלק מהמערכה, מתוך רצון לתרום למאמץ הלאומי ומתוך תקווה לשמור באופן זה על הנוכחות של המותג.

שלטי החוצות מלאים בדגלי ישראל ובאמירות "יחד ננצח". הפרזנטורים המובילים את הפירמות מתייצבים מול המצלמה ומדברים על הימים הקשים. חלק אפילו מציעים להקל על הלקוחות תוך התחשבות מיוחדת לאור המצב. אין ספק, זוהי התגייסות משמעותית שעשויה לתרום רבות לתחושת האחדות והתקווה בעם.

מבלי להוריד מחשיבותה של התגייסות זו, אפשר להציע שני כיווני חשיבה אותם כדאי לקחת בחשבון בתהליכי קבלת ההחלטות המתקיימים בימים אלו בישיבות ההנהלה. כיוון חשיבה אחד מציע להתבונן פנימה לתוך החברה ועובדיה, והכיוון השני מציע להתבונן החוצה, אל דעת הקהל העולמית.

מבט פנימה - אל עובדי החברה והבטחות מיתוג המעסיק שהובטחו לפני המלחמה

החברות הגדולות (והבינוניות) במשק מעסיקות אלפי עובדים ויש להן תפקיד משמעותי בבניית וחיזוק החוסן של אזרחי ישראל בימים קשים אלה. דווקא עכשיו, כשמדברים על הוצאת עובדים לחופשות ללא תשלום, כשיש חוסר ביטחון כלכלי, כששוררת תחושת חוסר ודאות, כשרבים מהעובדים נמצאים במילואים או מפונים מבתיהם, זה הזמן לשמור על תחושת הביטחון והיציבות של העובדים.

נכון, פעולות כאלה כבר נעשות בחברות הגדולות וישנם מערכי ניהול משאבי אנוש הדואגים לכך. אבל ניתן לעשות יותר, הרבה יותר. זה הזמן לפרוע את הבטחות מיתוג המעסיק שהתנוססו על שלטי החוצות בכבישי ישראל בשנים האחרונות. המבחן האמיתי של מיתוג מעסיק מתרחש בזמן משבר. חברות שידעו עכשיו לשמור על העובדים, לתת להם תחושה שהם חלק מקהילה חזקה ותומכת, שיש להם על מי לסמוך, אלה החברות שיצליחו לשמור על חוסנו של הארגון ועל חוסנו של מיתוג המעסיק שלהם.

הפוקוס צריך להיות עכשיו פנימה - יש כל כך הרבה דרכים לעזור לעובדי החברה ולחברות הגדולות יש את היכולות הארגוניות, התפעוליות, הכלכליות, הטכנולוגיות והאנושיות לתת את המענה הזה.

את הסיסמא 'יחד ננצח', אפשר וצריך להנחיל פנימה אל תוך הארגון, אל העובדים, אל בני משפחותיהם, תוך התמודדות עם הבעיות המיוחדות שיש כעת. זו תהיה ההתגייסות האפקטיבית היותר הן ברמה הלאומית והן ברמת הארגון.

מבט החוצה - ניצול המומחיות והיכולות השיווקיות לטובת הסברה בינלאומית אפקטיבית

דרך נוספת לתרום באופן משמעותי למאמץ הלאומי היא בהתגייסות למאמץ ההסברה הבינלאומי.
לחברות הגדולות בישראל יש מחלקות שיווק מפוארות, עם נשות ואנשי שיווק מצוינים, עם הכרות והבנה מעמיקים של תחום הדיגיטל, עם יכולות מוכחות ברשתות החברתיות. זהו כוח אדיר בו ניתן לעשות שימוש במלחמה החשובה כל כך על דעת הקהל הבינלאומית. אזרחים עושים את זה מאז פרוץ המלחמה, אבל במקרים רבים, אין להם את הכלים והיכולות שיש לחברות הללו. נכון, זו עבודה קשה ואינטנסיבית, זו עבודה שאינה מעמידה את המותג במרכז, אבל זו עבודה חשובה מאין כמוה.

אפשר וכדאי לגייס את עובדי החברה הרלוונטיים למאמץ, ולהכשיר אותם מהר לקחת חלק בפעילות זו. התגייסות כזו עשויה לתרום לתחושת הגאווה של העובדים והמנהלים בחברה ולתחושת התרומה למאמץ המלחמתי.

בתקופה זו, בה המילה חוסן מקבלת משמעויות חדשות ומהווה אתגר לאומי משמעותי, נראה כי יש מקום לחשיבה מחודשת על האופן בו כל חברה המעוניינת לתרום את חלקה יכולה לעשות זאת באופן האפקטיבי ביותר. בהתלבטויות הרבות כדאי לחשוב על שני כיווני חשיבה אלה. לאורך זמן, לפעולות אלה עשויות להיות השפעה חיובית גם על חוסנם של הארגונים.


ד"ר טלי תאני-הררי היא ראש החוג לתואר שני בבית הספר למנהל עסקים, המרכז האקדמי פרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully