וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות ההייטק בישראל נרתמות למאמץ המלחמתי

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 11:30

בעוד הלחימה בכל החזיתות נמשכת והאזרחים מבולבלים ומרוטי עצבים, בחברות ההייטק איש לא קופא על השמרים. עצרנו רגע כדי להעריך את היקף הסיוע במגזר ולעשות כבוד לאלה שבאמת מגיע להם

משרדי ורוניס, דקות לפני הגעת המפונים./Varonis

ההיערכות המהירה של העורף האזרחי למלחמה היתה מרשימה מכל הבחינות. בזו אחר זו הגיעו המשאיות לחזית, עמוסות בציוד, מזון ואספקה לנפגעי האסון. רבים פתחו את ביתם לארח את תושבי הדרום, הסיעו חיילים לחזית ופצועים לבתי החולים, תרמו כספים, הרימו מופעים לילדים, סיפקו תמיכה רגשית ויצאו מגדרם כדי לעשות למען האחר. בתוך כל אלה, גם בחברות ההייטק הישראליות עושים לילות כימים כדי לסייע וגם להיערך לשלבים הבאים במערכה.

מלחמת "חרבות ברזל" נמצאת כבר בשבוע השלישי, אבל חברות ההייטק בארץ לא מורידות רגל מהגז וממשיכות לרכז מאמצים לטובת הצבא והעורף. המגזר העסקי והמגזר השלישי לא נשארים מאחור ורתומים בכל כוחם לסייע לכל מי שזקוק לכך בעת קשה זו.

מערך חירום דיגיטלי

במסגרת יוזמה של פורום חברות הצמיחה (Israel Growth Forum), חברות ההייטק בישראל פתחו מוקד טכנולוגי לסיוע במצב החירום המיוחד בשיתוף מערך הדיגיטל הלאומי. מוקד ערבה, שנפתח בשבוע שעבר, מספק עזרה ראשונה בטכנולוגיה ובהטמעה ונותן מענה לגופי המגזר הציבורי. הוא מופעל ע"י חברות הייטק מהמובילות במשק הישראלי, בליווי מערך הדיגיטל הלאומי כגורם ממשלתי מתכלל.

המוקד יקלוט צרכים של גופים ציבוריים, רשויות מקומיות, משרדי ממשלה, עמותות ועוד ויסייע ביצירת חיבור לחברות טכנולוגיה רלוונטיות שיפתחו בהתנדבות מענים לצרכים אלה. בנוסף, המוקד יאפשר תיאום וסנכרון בין יוזמויות רבות.

יוזמה זו, אשר מעורבות בה חברות ה- Israel Growth Forum ובהן Monday, Wix, Fiverr, Windward, Bringg, Unity ואחרות, המבקשות לתת מענה טכנולוגי מהיר אשר יקצר משמעותית תהליכים במשימות קריטיות של המגזר הציבורי בעת הקשה הזו.

מטרת המוקד היא לסייע למשרדי הממשלה לשפר את השירות הניתן לאזרחים בכל הצרכים הנוגעים למלחמה. הפיתוח ע"י חברות ההייטק יאפשר בניה זריזה של פתרונות טכנולוגיים, ושיתוף הפעולה עם מערך הדיגיטל הלאומי יאפשר את הטמעתם במשרדי הממשלה בצורה מיידית.

יוזמה נוספת של ארגון ידידים ועמותת סטארטאח היא 'בוט הברזל', שמאפשר מענה מהיר ויעיל לבקשות מאזרחים. ישראל אלמסי - מנכ"ל ידידים:" כחלק מהמאמץ הרב שלנו לתת מענה לעשרות אלפי הפניות בבקשות סיוע הנוגעות למלחמת 'חרבות ברזל', יצרנו קשר עם עמותת סטארטאח, עמותה התנדבותית של אנשי הייטק, שפועלת איתנו כבר מספר שנים. אני מודה לסטארטאח על הפתרון המדויק. כידידים נמשיך לפעול ולעשות כל מה שצריך על מנת להמשיך ולהוות עוגן לאזרחי ישראל תמיד, ובפרט בשעה קשה ומאתגרת זו. בעזרת ה' - ביחד ננצח"

שירותים לעמותות וגופי התנדבות

בינת תקשורת מחשבים, נרתמת לסייע במלחמת "חרבות ברזל" ומציעה בהתנדבות וללא עלות הקמת מערך מוקד טלפוני לעמותות וגופי ההתנדבות התומכים באזרחי המדינה בקווי העימות ולכוחות הביטחון. המוקד הטלפוני יסייע ביצירת קשר מהיר עם הממשקים הרלוונטיים כמו מתנדבים וספקים. מומחי בינת יסייעו באפיון המוקד, הקמה מהירה, תפעול, הדרכת משתמשים וכמובן תמיכה מלאה.

מערך המוקד הטלפוני כולל מערכת לניתוב שיחות (IVR), קבלת שיחות בשלוחות טלפון קוויות וניידות של המתנדבים, והפקת דוחות ומסמכים בזמן אמת. לטובת המהלך נרתמה חברת הוט עסקים לאספקת קווי תקשורת שיאפשרו הוצאת שיחות מהמוקד ללא עלות. בנוסף, בינת תקשורת תומכת ומסייעת במוקדי מערך גיוס המילואים של צה"ל, מוקדי פיקוד העורף, מוקד איתור נעדרים ועוד.

עמותת "הותיר אחריו חברה" לתמיכה נפשית לחברות חללי צה"ל היתה הראשונה שהסתייעה בבינת להקמת מוקד טלפוני. העמותה מסייעת לבנות זוג ובני זוג של חללי צה"ל ומעניקה להם תמיכה נפשית במטרה לחזור לחיים מלאים לצד האבל.

במקביל, במסגרת תכנית "צוערים לשירות המדינה", רשת של מאות עובדים במשרדי הממשלה יזם ביומיים האחרונים את "המרכזייה לשירות המדינה". הרעיון הוא שאנשים שזקוקים למענה ממשרדי הממשלה השונים בימים אלה ולא יודעים למי לפנות, יוכלו לפנות אליהם ולקבל הפניות למידע, לחמ"לים ולאנשי הקשר הרלוונטיים במשרדי הממשלה. עושים קצת סדר בבלאגן. המוקד זמין בוואטסאפ 055-7239226.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

לינה, מזון וסיוע לתושבי הדרום

נכון, לא לכל חברה יש גב כלכלי חזק מספיק בשביל להרים חמ"לים ומוקדי סיוע, אבל כשהעובדים יושבים בבית והמשרדים ריקים, מה יותר טוב מלארח את המפונים שרק רוצים להניח את הראש ולהירגע קצת מכל הבלאגן?

חברת ההייטק Varonis מהרצליה פיתוח פתחה תוך 24 שעות את משרדיה בפני משפחות שנאלצו לעזוב את בתיהם בשל המצב הביטחוני ומציעה להם בית. המשרדים הפכו כבר ביום הראשון של המלחמה לבית הכולל מתחמי לינה משותפים למשפחות שפונו מאופקים, שדרות, אשקלון, העוטף, קריית שמונה ועוד, ומהווה כעת פתרון מלא לכ-250 אנשים. החברה רכשה וציידה את המשרדים במזרונים, ומצעים, עגלות לתינוקות ולולים ומציעה לשוהים במקום מקלחות מאובזרות, חדר הנקה והחתלה. החברה גם מילאה את המטבחונים בכל טוב, כולל קפיטריה ענקית.

מאחר שבין המפונים יש גם אוכלוסייה דתית, דאגו להם לבית כנסת (כולל הבאת ספר תורה), השמישו את המעליות כמעליות שבת, וגם דאגו להם לאוכל כשר למהדרין. החברה גם גייסה ואספה בעבור משפחות המפונים תרומות בגדים וגייסה רופאי גוף ונפש.

בורוניס דואגים בהתנדבות גם להפעלות לילדים ולמבוגרים ב-4 הקומות, אותם הם מילאו במגוון רחב של משחקים, והמפונים גם נהנים מביקוריהם של שחקנים מפורסמים. עובדי החברה כמובן דואגים לחיבוק חם למפונים. הכוונה של ורוניס היתה לתת באופן מיידי למפונים מקום חם ועטוף באהבה וביטחון, וכעת היא עושה כמיטב יכולתה למצוא למפונים פתרון דיור ארוך טווח.

גם חברת אבטחת הסייבר Cynet הסבה את משרדיה בראשון לציון למתחם לינה עבור משפחות מהדרום ואף העמידה את עובדיה לעזרה ותמיכה בילדים, וחברת Aporia פתחה את משרדיה בתל אביב לתושבי הדרום השוהים בת"א וזקוקים למרחב עבודה.

בנוסף, עובדי חברת מיקרוסופט בישראל תרמו מעל 300 אלף ש"ח וכ-1,000 אריזות מזון לטובת סיוע חירום לנפגעי המלחמה בדרום. החברה הקימה קרן חירום לתמיכה בקהילות שנפגעו בשיתוף עמותת "מתן משקיעים בקהילה".

Minute Media הישראלית נרתמה גם היא לפינוי תושבי הדרום מאזורי הלחימה ובהסעת חייליי מילואים אל הבסיסים השונים, באמצעות תרומת מערך אוטובוסים שסייעו בשינוע האוכלוסייה וחיילי המילואים בהתאם לצרכים המשתנים בשטח. זאת לצד תרומה משמעותית של ציוד ומזון רב למרכז האיסוף המרכזי בהאנגר 11 ולעמותת "אלון ואלה" - כספים וציוד חיוני לתושבי הדרום לימי הלחימה הממושכים.

אסף פלד, יזם ומנכ"ל מינט מדיה: "בימים מורכבים אלה נסייע בכל הכלים שברשותנו למאמץ הלאומי בתקווה לימים שקטים יותר. מלבד פרויקטים אלה, קמות יוזמות פרטיות של עובדים ועובדות שממנפים את יכולותיהם הטכנולוגיות למען ההסברה והחברה הישראלית; מבצעים עבודת תרגום ועריכה של תוכן הסברתי לשפות שונות, עיצוב והוצאה לפועל של פרויקט הקרנת החטופים בטיימס- סקוור בניו יורק ומימון קמפיין דיגיטל לגיוס תרומות לשיקום קיבוץ חולית. נמשיך לסייע כמה שניתן בכל האמצעים שברשותנו מתוך תחושת אחריות וסולידריות מלאה לתושבי הדרום והחברה הישראלית כולה".

חברת הפינטק PAGAYA ועובדיה נרתמו החל מאתמול (23/10) לסיוע לתושבי הדרום ולחיילי צה"ל. עובדי החברה אף ביקשו להמיר את תקציב ימי המחלקה לטובת התגייסות לתרומות. בין השאר נאספו תרומות של מזון, ציוד הגייני ומשחקים לבית הילדים נווה חנה בקרית גת. גיוס של צוות פסיכולוגים לטובת תמיכה נפשית לתושבי חוף אשקלון. עובדי החברה התנדבו במיזמים של אריזת חבילות מזון לתושבים וחיילים. כמו כן נתרמו מארזי מזון ליחידות גולני הנדסה ומגלן בשטח, וכן לאספקת ציוד רפואי וציוד הגייני ללוחמים בשטח.

חברת hp indigo מתגייסת לטובת כוחות הבטחון והמשפחות שפונו מבתיהן. החברה תורמת בכל יום 650 ארוחות חמות שמוכנות במיוחד ומגיעות לשטחי כינוס ולתושבים שנזקקים. בנוסף עובדי החברה אורזים ומחלקים 200 מארזי מזון יבש ומוצרי היגיינה למפונים מיישובי הדרום.

שילוש תרומות ומערכת נוחה לחלוקת הכספים

חברת Nvidia השיקה קמפיין גיוס כספים עולמי עבור ארגונים ללא מטרות רווח שמטרתם לתמוך בנפגעי המלחמה ובמאמצים הלאומיים בנושא, ובהם: מגן דוד אדום (מד"א), ארגון המתנדבים איחוד הצלה, הסוכנות היהודית, וקרן החירום הלאומית לסיוע נפגעי המלחמה של עמותת JGive. במסגרת הקמפיין, המיועד לעובדי אנבידיה מסביב לעולם, כל תרומה שתתקבל על ידי העובדים - סכומה ישולש על ידי החברה. כך, כל שקל שיירתם, ייהפך לשלושה.

יוזמה זו הינה חלק מפעילותה הנרחבת של אנבידיה לסיוע ותמיכה בנפגעי המלחמה ובמאמצים הלאומיים, הכוללים תרומה של מחשבים וציוד נלווה לתושבי הדרום והצפון, תרומת ציוד חיוני, וכן מגוון פעילויות תמיכה שעוד ילכו ויתרחבו. לצד אלו, עובדי אנבידיה מובילים עשרות יוזמות פרטיות הנרתמות למאמץ המשותף.

חברת הפינטק הישראלית Neema פיתחה מערכת תשלומים שתאפשר חלוקת כספים לתושבי עוטף עזה במהירות ובאופן דיגיטלי. המערכת מאפשרת טעינה של כרטיסי ויזה נטענים שיחולקו לתושבים ויוכלו לשמש אותם לכל מטרה בקניות ובצריכה השוטפת עד 10,000 שקלים בכל חודש.

כרטיסי הויזה מונפקים בשיתוף פעולה בין Neema וחברת כרטיסי האשראי Max, בהתאם לכל הכללים הנדרשים. לחברי הקיבוץ יינתן שימוש חופשי וללא עמלות במערכת, שתקל עליהם בחלוקת כספי התרומות ובשימוש בהם. בנוסף, Neema ועובדיה יתרמו באופן פרטני כספים עבור תושבי הקיבוץ שפונו מבתיהם.

מהחברה נמסר: "בתקופה הקשה הזו, אנחנו מרכינים ראש, שולחים חיזוק לכלל תושבי הדרום וכוחות הביטחון ומייחלים לשלומם ובריאותם של כלל הפצועים, השבויים והנעדרים. נמשיך לסייע לתושבי הדרום ככל שנוכל".

ציוד וסיוע לחיילים בחזית

מרכז המו"פ של ענקית הטכנולוגיה AT&T בישראל פועל במספר מישורי התנדבות מאז פרוץ המלחמה:
עובדות ועובדי החברה בארץ מנהלים מערך שלם של תרומות ותמיכה ביחידות לוחמות של צה"ל, בארגונים חיוניים ובתושבי העוטף, לרבות רכישה ושינוע, מדי יום, של ציוד לחימה הכרחי ומזון. בין הציוד שנתרם: משקפי מגן, קסדות, מטענים, לוקרים ואלפי חבילות מזון.

עד כה תרמו העובדים והעובדות בארץ עשרות אלפי שקלים לטובת הפעילויות השונות. הנהלת AT&T פתחה קמפיין התרמה עבור עובדים מכל העולם המעוניינים לתרום, וציינה כי היא תשווה כל סכום שנאסף על ידם.

כמו כן, הקצתה החברה משאבים ייעודים איתם יכולים העובדים והעובדות להוציא לפועל יוזמות התנדבות אישיות, ובנוסף הנהלת החברה יחד עם כלל עובדיה תומכים במשפחות המגויסים מבין עובדי החברה. במקביל, פתחה החברה קייטנה אונליין עם עשרות סדנאות לילדי העובדים וקרובי משפחתם. הסדנאות מועברות על ידי עובדות ועובדי AT&T ומפעילים חיצוניים, כדי לסייע להורים לייצר סוג של שגרה לילדים במציאות החדשה שנוצרה.

ציוד מתקדם לניטור והתראה מרחוק

חברת COBRA תתרום לכיתות הכוננות בצפון הארץ 100 מערכות מתקדמות PROOF FR400 -מצלמות רכב משולבות המחוברות לאפליקציה ומשמשות כמצלמות דרך ומצלמות ניטור והתראה מרחוק מכל מקום 24/7, לרבות מצבים חריגים בקרבת הרכב בזמן אמת.

מצלמות אלה מיועדות לספק עוד עיניים לשמירה על ביטחון התושבים ביישובים השונים, באמצעות יכולות טכנולוגיות גבוהות לנטר את החוץ בכל זמן נתון ומכל מקום בעולם. בנוסף, מאפשרות התראה על על פעילות חריגה 24/7, איתור מיקום מדויק של הרכב בזמן אמת, תיעוד החוץ בזמן החניה, תיעוד הנסיעה במצלמה קדמית ואחורית ותכונות נוספות, העשויות לתרום רבות לרמת המוכנות והדריכות ביישובים השונים, במיוחד בימים מתוחים אלה.

רעות דיין מחברת COBRA מציינת, "אנו רתומים לסייע ככל שנדרש לעורף ולכלל אזרחי ישראל כשלעיננו ניצבת מטרה אחת והיא לנצח. טכנולוגיית ה-proof תגביר את רמת מוכנותם של כיתות הכוננות ביישובים השונים בגזרת הצפון ותספק מעטפת ניטור טכנולוגית להרחבת וחיזוק טווח הראיה לצד הגברת יכולות התיעוד בזמן אמת.

המערכת המקושרת לאפליקציה ייעודית, מאפשרת תצפית על החוץ מהנייד, בכל זמן נתון ומכל מקום, במטרה להגביר ערנות ולמזער הפתעות בלתי צפויות. במקביל, בכל פעילות חשודה כדוגמת חדירת מחבלים, לחיצה על כפתור השיתוף במצלמה, תלכוד 2 תמונות סטילס ווידאו קצר לשיתוף מהיר בקבוצות הוואטס אפ, או עם כוחות חילוץ והצלה, כך שיש לכך ערך מודיעיני רב".

סיוע להסברה באמצעות בינה מלאכותית

חברת הבינה המלאכותית AI21 Labs מעמידה לרשות גופי הסברה את אפליקציית Wordtune, עוזר הקריאה והכתיבה הראשון בעולם, שבאמצעות הבנה של ההקשר והמשמעות, מאפשר ליצור מחדש ולג'נרט טקסט או לקרוא ולסכם טקסט בתוך שניות. השימוש באפליקציה הינו ללא עלות והוא נתרם, בין היתר, לגופים כגון משרד החוץ, דובר צה"ל וארגון Stand With Us. תרומה נוספת של החברה בעת הזו כוללת גישה חופשית וישירה לגורמי ביטחון וגופים נוספים הלוקחים חלק פעיל במאמץ המלחמתי למודלי השפה (LLMs) שהיא מפתחת.

חסימת ערוצי מימון קריפטוגרפיים של חמאס

מאז תחילת המלחמה, מערכת הביטחון בישראל פועלת לראשונה לטובת חסימת זרימת כספי הקריפטו לחמאס. הסטארטאפ הישראלי Lionsgate Network המתמחה במחקר ושחזור של מטבעות קריפטו, התגייס בימים אלה לטובת איתור ויירוט ארנקי הקריפטו של החמאס. המאבק הישראלי החדש נגד ארנקי הקריפטו של החמאס כבר רשם הצלחה משמעותית עם הקפאה של כ 100 חשבונות. החברה קוראת לציבור לדווח על ארנקי קריפטו שחשודים כקשורים לחמאס על-מנת להקפיאם.

מיליוני דולרים לשיקום יישובי הדרום

חברת התוכנה הישראלית ג'ייפרוג מביטה קדימה ומשקיעה מיליון וחצי דולר בשיקום יישובים שהוחרבו במתקפת הרצח של חמאס. מהחברה נמסר כי היא הקימה גוף מקצועי, שיסייע להקים מחדש את אחד מהישובים שנהרסו במתקפת הטרור הרצחנית של החמאס. לצורך זה הקצתה החברה נכון להיום כמיליון וחצי דולר מתקציבה לשיפוץ ובנייה מחדש באחד היישובים. מהחברה נמסר שהכסף יעבור באופן ישיר לנציגות היישוב שייבחר, ללא עיכובים בירוקרטיים. החברה קוראת לחברות נוספות להצטרף ולהשקיע בשיקום היישובים.

לסיכום,

בעוד שחברות רבות מתהדרות ב'אחריות תאגידית' בענייני חברה וסביבה, כי זה מסתדר להן עם ערכי המותג, או כדי לקבל הטבות שונות מהאיחוד האירופי וגופים אחרים, מעטות החברות שבאמת פועלות למען האחר וללא מטרות רווח בימי שגרה. האסון שנפל עלינו הוא הזדמנות לכל מי שדיבר על אחריות תאגידית ליישם את עקרונות ה-SDG הלכה למעשה, וחברות ההייטק, שנאבקות עם תדמית קפיטליסטית, מנותקת ולא אהודה במיוחד, מסתערות עליה בשתי ידיים.

מלחמת "חרבות ברזל" נמצאת כבר בשבוע השלישי, אבל חברות ההייטק בארץ לא מורידות רגל מהגז וממשיכות לרכז מאמצים לטובת הצבא והעורף. המגזר העסקי והמגזר השלישי לא נשארים מאחור ורתומים בכל כוחם לסייע לכל מי שזקוק לכך בעת קשה זו.

חברות ההייטק הפעילות בישראל מראות כבר מתחילת המלחמה שהן לא רק הקטר של המשק מבחינת טכנולוגיה, אלא גם הקטר שמושך את רכבת ההתנדבות והסיוע לעורף ולחיילי צה"ל. ריכזנו כאן חלק מהפעילויות שנעשו:




חברת ההיי-טק הישראלית Natural Intelligence נרתמת לסיוע ועזרה במלחמה במספר חזיתות. החברה העבירה תרומה של מאות אלפי שקלים ,יחד עם גופי הייטק אחרים, שמטרתה חיזוק צורכי לחימה במערכת הצבאית, ציוד רפואי וציוד הכרחי ליישובים. במסגרת חמ"ל נעדרים אזרחי שהוקם ב"אקספו" בגני התערוכה בתל-אביב, החברה ציוותה עובדים וסייעה באמצעות כלי GenAI שנמצאים בעבודה בשבועות האחרונים. בנוסף החברה מבצעת העברה של טלפונים ולפטופים לאזורים בהם התעוררה דרישה ונוצרו חוסרים.




התנדבות בסיוע נפשי ומשפטי לכל מי שזקוק לכך.
המלחמה הזו גרמה לישראלים לשים את הציניות בצד, אבל לעיתים יש קשיים לא פשוטים.

בעקבות המצב הבטחוני עמותת סה"ר מתגברת את קווי הסיוע ומעניקה סיוע נפשי ללא עלות באמצעות אתר האינטרנט www.sahar.org.il או בוואטס אפ 055-9571399
משרד עוה"ד גולדפרב גרוס זליגמן מתגייסים בימים קשים אלו לרשות תושבי הדרום אשר נפגעו במתקפת הטרור הרצחנית. המשרד מעמיד צוותים אשר יספקו לפונים אשר ידם אינה משגת שירותי הכוונה, יעוץ וליווי בנוגע להיבטים משפטיים שונים בתחומי ההתמחות של משרדנו.
השירותים יינתנו ללא עלות. פניות יש להעביר לכתובת המייל legalaid@goldfarb.com

תרומות לפצועים ופעילויות לילדי ומשפחות עוטף עזה

בנוסף לחברות הייטק, גם חברות גדולות במשק מתגייסות לתרום ולסייע וכן מוסדות חינוך ותרבות. ביניהם:

בשבועיים האחרונים תרמה יוניליוור ישראל עשרות טונות של מוצרי מזון וטואלטיקה, לאזרחים ולכוחות הבטחון, באמצעות הארגונים "לתת" ו"פתחון לב".
בנוסף לכך, תורמת החברה מוצרי מזון וטואלטיקה לצוותים הרפואיים העובדים מסביב לשעון ולפצועים המאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ, ביניהם סורוקה, ברזילי, אסותא אשדוד, שמיר ורמב"ם, וכן חולקו לצוותים אלפי פיינטים של גלידות שטראוס מבית יוניליוור. גלידות ומוצרי טואלטיקה חולקו גם למפוני עוטף עזה במלונות ים המלח ובקיבוצים המארחים את המפונים. כמו כן תרמה יוניליוור עשרות מחשבים ניידים עבור ילדי העוטף.

השפים של יוניליוור יצאו לשטח לבשל עבור כוחות הביטחון, וחיילים אף זכו למוצרים טבעוניים שיוניליוור תרמה דרך עמותת "ויגן פרנדלי".

ליוניליוור ישראל ארבעה מפעלים ברחבי ישראל, וכ-2,000 עובדות ועובדים. בין המותגים הבולטים שלה: דגני הבוקר של תלמה, קליק, פינוק ובדין, Dove, Axe, הלמנ'ס, קנור, גלידות שטראוס ומגנום. בשבועיים האחרונים מגויסים רבים מעובדיה למילואים והחברה פועלת כדי להמשיך ולספק את מוצריה בכל רחבי הארץ, למרות האתגרים הביטחוניים והלוגיסטיים.


המרכז האקדמי לוינסקי- וינגייט ערך יום ספורט לילדי העוטף שנמצאים במלונות ים-המלח. כשישה מרצים מקמפוס וינגייט במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, יחד עם סטודנטים ואנשי צוות *מתחום הספורט* יצאו ביום שלישי בבוקר ליום שלם לים המלח, שם שוהים ילדי העוטף והדרום, במטרה להעביר יום ספורט עתיר פעילויות והפעלות שיאפשרו להם, אולי קצת, לשחרר לחצים ולעשות להם כיף. הצוותים יתחלקו בשלושה בתי מלון- אואזיס, הרודס ולאונרדו קלאב.

צוות מוזיאון ישראל יזם פעילות אמנותית למשפחות שפונו לאילת מיישובי עוטף עזה. אמנים מורים מאגף הנוער של מוזיאון ישראל ירושלים, הגיעו לשלושה ימים למלון דן באילת, כדי להעביר סדנאות יצירה ופעילות הפגה לילדים ומבוגרים שפונו לעיר מיישובי עוטף עזה.

במשך ארבעה ימים העביר צוות אגף הנוער של מוזיאון ישראל סדנאות אמנות ופעילות הפגה למאות ילדים ומבוגרים, תושבי עוטף עזה שפונו לבתי מלון באילת. ימים ספורים לאחר שפרצה מלחמת "חרבות ברזל" יזם צוות אגף הנוער במוזיאון ישראל תוכנית מיוחדת של פעילות אמנות והפגה לילדים ומשפחות שפונו מיישובי הדרום. במסגרת תוכנית זו הגיעו צוותי מדריכי ומורי האמנות באגף למלונות ולמרכזים שונים ברחבי הארץ. בשבוע שעבר נסעו שלושה מורים: מיכל לוקסמבורג, אריאל ינאי-אפשטיין והדס גולן, כדי להעביר סדנאות ופעילות בבתי מלון באילת.

אפרת קליפשטיין, אוצרת ראשית של אגף הנוער במוזיאון ישראל הסבירה, "הצוותים שלנו מתמחים בהנחיית תוכניות אמנות עבור ילדים ומבוגרים בהם גם אלו המתמודדים עם מצבים מורכבים. אנחנו מתאימים את הסדנה ואת הפעילות לקבוצות גיל שונות. המטרה של הסדנאות היא להרחיב את כלי הביטוי העצמי והרגשי של משתתפים דרך צבע וחומר ולהעניק להם ולו לרגע קצר אפשרות להסחת דעת".

מיכל לוקסמבורג, אמנית ומורה בכירה באגף הנוער, סיפרה, "האנשים נמצאים בבית מלון עם תחושה שהיא רחוקה מתחושה של חופש, האוירה מאד כבדה. הפעוטות והילדים ערים עד שעות מאוחרות בלילה ויש תחושה של חוסר מנוחה. הקמנו, באחד האולמות במלון מעין סטודיו פתוח. הבאנו חומרים וציוד ליצירה מהמוזיאון והעברנו סדנאות בבוקר, בצהרים ובערב. היו משפחות שהגיעו לכל הסדנאות שהעברנו. אימהות אמרו לנו שקבלו כלים ורעיונות כך שיוכלו לעבוד עם הילדים גם בהמשך. הסיטואציה הייתה קשה, אבל, התגובות היו מרגשות, הרגשנו שהצלחנו לעשות איתם משהו משמעותי".
הפעילות התאפשרה הודות לסיועה של לאה רוטשטיין מנכ"ל אגודת ידידי המוזיאון. ותרומת רשת מלונות דן באילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully