וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמ"לי ההסברה האזרחית עובדים שעות נוספות - כך זה נראה מבפנים

אבי צדקה

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 11:51

גיא אגא עוסק בהסברה מהיום הראשון של המלחמה. זה התחיל בתמונת AI שהגיעה למיליון צפיות והמשיך בהתנדבות נרחבת בחמ"לי ההסברה השונים. כעת, הוא קורא לאנשי המקצוע לשים את המחלוקות והאגו בצד ולהצטרף אליו למשימה החשובה הזאת

תמונת הבינה המלאכותית המפורסמת של גיא אגא, שהגיעה ליותר ממיליון צפיות ברשת.. Stable diffusion, עיבוד תמונה
תמונת הבינה המלאכותית המפורסמת של גיא אגא, שהגיעה ליותר ממיליון צפיות ברשת./עיבוד תמונה, Stable diffusion

גיא אגא הוא איש שיווק המתמחה בעולמות השיווק הדיגיטלי ומגדיר את עצמו כחובב טכנולוגיה כדוגמת AI ונגזרותיו. הוא מתעקש שלא אקרא לו מומחה ואני מכבד. מהיום הראשון הוא משחרר תמונות הסברה באמצעות AI בקצב של כמעט 1 ביום - כדי לשמח, לרגש, להעביר מסרים ובעיקר לעשות משהו בימים שבהם המחשבות נודדות למקומות אפלים.

די מהר חמ"לים שונים ראו את הפוטנציאל שלו וצרפו אותו אליהם למשימות שונות והיום הוא מספק שירותי הסברה ללא תשלום כדי לעזור לאלו שמבקשים להנציח את יקיריהם, וגם מעביר הרצאות בנושא.

שוחחנו איתו כדי להבין איך נראה סדר היום של מתנדב בהסברה אזרחית, איך ניתן להמשיך להתפרנס לצד כל הפעילות ההתנדבותית הזאת וגם, איזו ביקורת מפתיעה יש לו על ההתנהלות ומה לדעתו צריך להיות הפתרון לבעיות הרבות במערכי ההסברה.

התמונה שלך זכתה לחשיפה אדירה ואף שותפה בעמודי הסושיאל של משרד החוץ. מישהו מהממשלה בכלל פנה אליך כדי לקבל אישור להשתמש בה?

"אף גורם רשמי עדיין לא פנה אליי, בימים הראשונים של המלחמה ניכר כי האזרחים הם אלו שצריכים לתפוס את המסגרת ולמלא את החסר, לעודד, להרים ולפזר מסרים חיוביים וחזקים גם כלפי פנים וכמובן גם כלפי חוץ לעולם שיבין מה אנחנו חווים. זה בדיוק מה שעשיתי, גם ויתרתי על הקרדיט כי מה שחשוב בעיניי ברגעים כאלו זו המטרה עצמה ובחייאת, מה חשוב קרדיט אם לא תהיה לנו מדינה לחזור אליה?"

מה בכלל הניע אותך להכנס לתחום ההסברה?

"קודם כל, אני חייב להודות, היחסים שלי עם המדינה בתקופה האחרונה על רקע הפילוג והשסע החברתי לא היו בשיאם, אבל ברגע שקרה מה שקרה צצו בי רגשות פטריוטיים והבנתי, שלא יהיה מקום בעולם שאני ארגיש בו יותר בטוח ממדינת ישראל. מתוך ההבנה הזאת, הבנתי שצריך להילחם ולהגן על מה שיש לנו, עם מה שיש לנו, ולכן יצאתי להילחם במקום שאני הכי טוב בו - דעת הקהל, מדיה חברתית ותוכן בשילוב עם טכנולוגיה ויצירתיות. הרגש הוא המניע העיקרי שעוזר לי ליצור את התכנים. המחשבה יוצאת מהראש, התיאור יוצא מהלב.

קיבלתי הזמנה להצטרף לכמה פעילויות ואפילו הצטרפתי וביקרתי בחלק מהמקומות המסודרים שמייצרים הסברה ומהווים חמל"ים לצרכי הסברה, שיווק ותוכן, ושימושים טכנולוגיים לפתרון בעיות רלוונטיות, למשל כדי לאתר חטופים בסרטונים ע"י כלים לזיהוי פנים וכו'.

בהתחלה נרתמתי להכל, אבל אחרי זה הבנתי גם שלכל חמ"ל יש את הצרכים הספציפיים שלו ובכל חמ"ל יש את "בעלי הרעיונות" ואת "המבצעים", ואני לא יכול לבצע כשיושבים לי מלא "בעלי רעיונות" על הראש. כבודם של כולם במקומו מונח, אבל קשה לעבוד על משהו ולהתרכז בסביבה כ"כ רועשת וגועשת כשיש לך ADHD. מאז, התחלתי לשאול קצת יותר שאלות ולא לקחת על עצמי אחריות כל כך מהר, אלא לקחת אחריות במקומות בהם אני יודע שאני באמת יכול לעזור."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אז איך נראה סדר היום של מתנדב בחמ"ל הסברה אזרחי?

"קמים בבוקר, נוסעים לחמ"ל שומעים מלא רעיונות, מנסים לעשות מלא דברים, חלקם יפים חלקם פחות, שומעים המון דעות, לא בהכרח מסכימים, מבינים שיש פה עבודת צוות למען מטרה נעלה מהכל - וממשיכים עם חיוך. העיקר לעשות טוב."

מאיפה הגיע הידע שלך בתחום ה-AI?

"יש לי הרבה מאוד ידע פרקטי. אני אוטודידקט ולמדתי לבד לעצב ולפתח בעזרת התוכנות המורכבות ביותר, מתוך רצון אמיתי להרגיש שכאדם חושב, אני חייב את היכולת לבצע גם בעצמי כדי לא להיות תלוי באחרים. זה בדיוק מה שהייתי מצפה מאנשים בעלי רעיונות טובים לעשות בתקופה הזאת: במקביל לחשיבה על רעיונות, לנצל את הזמן ללמידה, ביצוע ודיוק של הבריף שלהם באמצעות כלים ייעודים כמו כלי AI, למשל צ'אט GPT."

מה לגבי התפקיד של דאלי 3 בהסברה?

"דאלי 3 מבית OpenAI הוא כלי בינה מלאכותית ג'נרטיבית נפלא שיודע להבין פרומפטים מורכבים הרבה יותר טוב מכולם. אני לא חושב שהסגנון עיצוב שלו הכי יפה, אבל אני חושב שהשילוב של ההבנה והיכולת לייצר טקסטים גם בלי להשתמש בכלי צד ג', היא טובה מאוד. הבעיה העיקרית היא שמתחילת המלחמה אנחנו רואים צנזורה המבוססת על מילות מפתח בכלי, מה שמצריך יצירתיות והבנה איך עובד המנגנון של הגבלה על פי מילות מפתח על מנת שנוכל לעקוף אותו. הבעיה היא שהרבה מאוד מילות מפתח רלוונטיות מוגבלות, כמו למשל "דגל ישראל", וזה מייצר קושי לייצר תכנים פרו ישראלים במערכות פשוטות וקלאסיות כמו דאלי 3."

גיבורי העל של מדינת ישראל - תמונת AI שיצר גיא אגא.. Dall-E 3, עיבוד תמונה
גיבורי העל של מדינת ישראל - תמונת AI שיצר גיא אגא./עיבוד תמונה, Dall-E 3
גולדה מאיר מתהפכת בקברה - תמונה נוספת שיצר גיא באמצעות ה-AI.. Stable diffusion, עיבוד תמונה
גולדה מאיר מתהפכת בקברה - תמונה נוספת שיצר גיא באמצעות ה-AI./עיבוד תמונה, Stable diffusion

יש לך ביקורת לגבי ההסברה האזרחית? הצעות לשיפור? טיפים?

"אני חושב שזה הזמן לשים את האגו בצד, לאחד כוחות ולאגד מוחות טובים ביחד עם ביצועיסטים במקום אחד מסודר שמנחה את כל השאר. לצערי, ריבוי היוזמות גם מהווה בעיה שכן, כוח ברשת החברתית נמדד מספרית וגם בעוד הרבה מקומות חשובים שבהם אנחנו מפסידים. היכולת להתאחד, לוותר על האגו ולפעול למען מטרה אחת לדעתי מתעלה על הכל, אבל אני לא חושב שכולם חושבים כמוני. רואים שיש בעלי עסקים שחשוב להם מאוד להבטיח את ההכנסה שלהם בתקופה הזאת וברור שזה חשוב, אבל אני מרגיש שיש כאן משהו חשוב ומשמעותי יותר, יש פה הסתכלות של שנים קדימה על העתיד של כולנו."

ויש לו גם מסר למתנדבים עצמם: "אנחנו צריכים להתחבר ולעבוד ביחד. תשאירו את הקרדיט ואת האגו בצד, תמשיכו לתת מהלב ואל תדאגו, הקרדיט יגיע. הציבור מאוד מעריך את מה שאתם עושים. הכי חשוב שנתפקס על המסרים והקריאייטיב ונשתמש בחוק המספרים הגדולים כדי לקדם אותם ביחד!

בימים אלו חשוב לזכור דבר אחד - תהיו טובים והעולם יהיה טוב אליכם. תהיו מקצועיים - ואנשים יראו את זה. לא צריך לעשות הרבה רעש כדי למשוך תשומת לב, יש דברים שפשוט רואים."

איך באמת מתפרנסים במלחמה בזמן שאתה מתנדב כל כך הרבה?

"למזלי, התכנית הכלכלית שלי יכולה להכיל תקופות מסוימות גם ללא עבודה. יש לי קורס דיגיטלי ואנשים שמגיעים אלי דרך היצירות שלו משתכנעים לרכוש אותו גם בלי שאצטרך להשקיע בשיווק. בנוסף, יש לי לקוחות נאמנים שלא מוותרים על הקידמה וממשיכים איתי פעילות של שיווק דיגיטלי שוטף ויש לי עוד מקורות הכנסה כמו האקדמיה, ואני מקווה ששנת הלימודים תיפתח כרגיל. "

בתור מי שמאוד מעורה בתחום, איך אתה צופה את עתיד ההסברה האזרחית?

"צריך להמשיך ובענק, אבל צריך גם לגייס אנשים מתאימים - אנשים שאוהבים את מדינת ישראל ורוצים לתרום לה מתוך הבנה שאין לנו מקום אחר. אנשים שמדינת ישראל מכבדת את זמנם ואת פועלם למען המטרה. ובעיקר, אנשים יצירתיים שיודעים לבטא את עצמם גם ברמת הרעיונות וגם ברמת הביצוע."

ולמי שרוצה להגדיל נוכחות ברשת, מסתבר שזה גם משתלם: "אני רואה עלייה מאוד גדולה בכמות האנשים מכל העולם שמגלה עניין בתכנים שלי. רק בחודש האחרון היו לי מעל 150K חשיפות אורגניות בחשבון האינסטגרם, מה שמעיד שבין אם ארצה ובין אם לא - יש לי במה שאני צריך לנצל באחריות למען העתיד שלי, של ילדיי של חבריי ושל שכניי.

בנוסף, בעוד כשבועיים תחל שנה אקדמית חדשה בה אלמד את כלי הבינה המלאכותית לסטודנטים חדשים במוסדות מוכרים כמו הקריה האקדמית אונו ו"הבצפר". מאוד מאוד הייתי רוצה להטמיע בהם את הכלים שיאפשרו להם לסייע במלחמה ההסברתית בעתיד ולהעביר את המסר שהסברה עושים כל השנה ולא רק ברגעי משבר, כי בסופו של דבר הם דור העתיד של ה-AI וגם כמובן אין לנו ארץ אחרת."


אבי צדקה הוא מומחה לינקדאין לחברות וארגונים ומנכ"ל חברת ד"ר לינקדאין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully