וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שגרת החירום: המשווקים בישראל בונים תכנית עבודה ל-2024

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 14:17

שוב מלחמה ושוב צוותי השיווק, שרבים מהם היו משותקים במשך חודשיים, נאלצים לחזור לשגרת חירום ולבנות את האסטרטגיה השיווקית ל-2024 בהתאם. למרבה המזל, באיגוד השיווק הישראלי נחלצים לעזרת אנשי המקצוע בהכשרות, ידע ושיתופי פעולה

לאחר שלושה מפגשים בנושאים הקשורים לפעילות מחלקות השיווק, שקיים איגוד השיווק הישראלי בזום, כ-200 אנשי ונשות שיווק הגיעו למפגש פרונטלי שנערך השבוע במוזיאון תל אביב לאמנות, תחת הכותרת "מפגש מחשבות ותובנות לקראת תוכניות עבודה 2024."

הכנס דן במשברי עבר ובחן את דרכי ההתמודדות בהן נקטו מדינות וארגונים בעבר, כאשר ביקשו להתרומם ולחזור לשגשג. בין היתר, דובר על חשיבותה של אופטימיות, ועל תפקידו של השיווק ביצירת אופטימיות שמניעה מחדש את גלגלי הכלכלה.

בכירים ובכירות מעולם השיווק והפרסום הציגו את נקודת המבט המקצועית שלהם ושלהן על פעילות מחלקות השיווק ועל תהליך בניית תוכניות עבודה בתקופה של חוסר ודאות קיצונית.

את המפגש פתחה מנכ"ל איגוד השיווק, סיגלית הורן גלפרין, שציינה כי "התפקיד שלנו באיגוד השיווק הוא לתמוך באנשי השיווק ולהעניק להם מידע רחב ורלוונטי ככל האפשר כדי שיוכלו לעשות את עבודת השיווק המקצועית והטובה ביותר ובנוסף, לייצר מפגשים מקצועיים בהם נפגש כקהילה. אנשי ונשות השיווק הם המנהיגים בחברות וככאלה צריכים לעשות כמיטב יכולתם להניע את גלגלי הכלכלה".

מימין לשמאל: מנכ"ל באומן בר ריבנאי – שלי שמיר קינן, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי – סיגלית הורן גלפרין, סמנכ"ל שיווק וטרנספורמציה דיגיטלית בשטראוס ישראל – אלעד רביד. עזרא לוי,
מימין לשמאל: מנכ"ל באומן בר ריבנאי – שלי שמיר קינן, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי – סיגלית הורן גלפרין, סמנכ"ל שיווק וטרנספורמציה דיגיטלית בשטראוס ישראל – אלעד רביד/עזרא לוי

אלעד רביד, סמנכ"ל שיווק וטרנספורמציה דיגיטלית בשטראוס ישראל דיבר על התאמת תוכנית העבודה לשנת משבר. "אנו צריכים לעשות את המיטב במחלקתנו. עסקים ומותגים שותפים באחריות לשמירה על הביטחון הכלכלי, על החוסן ועל המורל הלאומי", ציין רביד והציג כלים ודרכי פעולה לתקופת המלחמה.

לאחר מכן, שלי שמיר קינן, מנכ"ל באומן בר ריבנאי, דיברה על תכנון בזמן משבר וציינה כי "נצטרך לעבוד ולפעול לצד תנודות עוצמתיות של רגשות ולהמשיך, צריכה להיות זהירות יתר בפרסום המותגים בעת הזו והתייחסות לשינויים שחלו בתפיסותינו."

בהמשך, הביאה שמיר קינן דוגמאות מתקופות שונות בהיסטוריה בהן חברות שידעו מה לפרסם ואיך, צמחו: חברות דגני הבוקר שצמחו בעקבות ה-great depression של שנות ה-20 בארה"ב, תעשיית המזון המהיר שצמחה בעקבות מלחמת המפרץ, אמזון שגדלה משמעותית בתגובה למשבר הכלכלי של 2008, ועוד.

טל גור נוז'יק, מנהלת אגף שיווק, מוזיאון תל אביב לאמנות, דיברה על האומנות ששינתה כיוון בתקופת המלחמה ועל תפקיד המוזיאון בעת הזו.

את הכנס חתמו יעל קנדר, מנהלת חטיבת BDO Digital, שנתנה הצצה לטרנדים שצפויים לשלוט בשיח ב-2024, וגלית ליבר, מנכ"ל Bakara, שהציגה את עוגת הפרסום במדיה לשנת 2023 וקיימה דיון עם הקהל על תכנון מדיה ותכנון תקציב שיווק לשנת 2024 במציאות משתנה.

ציטוט של גו'רג' בוש מ-2008, שהובא באחת המצגות, נראה רלוונטי מתמיד כאשר המחיש ביתר שאת את חשיבותו של השיווק לכלכלה, לצרכנים ולחברה: "לא ניתן להשהות את החיים הכלכליים של המדינה הזו, הבסיס לרווחתנו. צרכנים, שכבר חרדים מהכלכלה, צריכים לראות שהעסק אינו נסוג. סיטקומים וחידונים ומכירות סוף השבוע של מייסי יחזרו. חברות - מעסיקים - חייבות למכור מוצרים, ולכן עליהן לשווק. יש לתכנן ולרכוש לוחות זמנים של פרסומות, ועסקים חייבים להסתכל לעתיד".

לסיכום, איגוד השיווק מציע מספר עקרונות מרכזיים לשיווק במשבר

  • חיזוק האמון והבטחון של הצרכנים.
  • הבנת הצרכים החדשים של הצרכנים ופיתוח מוצרים או שירותים חדשים כדי לענות על צרכים אלה.
  • הכרה והבנה של רגשות הצרכנים - סדרי עדיפויות חדשים, מטרות, פחדים, גיבורי תרבות.
  • הערכה מחדש את ערכי הצרכן המשתנים והתאמתם לערכי המותג.
  • מתן תקווה לימים טובים יותר.
  • הקפדה על רגישות לגבי המסר, הטון, הדימויים והמיקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully