וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו משוגעים" - שרוטונים והתקווה שש בקמפיין חדש להעלאת המורל הלאומי

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 16:08

בהפקה חדשה ומושקעת, 'המנון הלוחם' של להקת התקווה 6 מקבל פרשנות חדשה מ'השרוטונים' ומכניס זריקת חיוביות חיונית למורל הישראלי

'המנון הלוחם' של התקווה 6 והשרוטונים./השרוטונים.

שחר בר דוד, שעומד מאחורי חברת 'שרוטונים', מייצר סרטוני אנימציה לעסקים כבר 16 שנים, אבל את ההצלחה הנוכחית של 'המנון הלוחם' אפילו הוא לא צפה. ישבנו לשיחה על החשיבות של הומור וקצב בימים חשוכים שכאלה, ולמה למרות הכל, חייבים להמשיך ליצור.

מאיפה בכלל הגיע הרעיון?

"שבוע אחרי השבת השחורה, חשבנו מה אנחנו יכולים לעשות כדי להצטרף למאמץ הלאומי", מספר בר דוד. "אנחנו מאוד טובים בלייצר קליפים מוזיקליים, אז פנינו לעומרי גליקמן, סולן התקווה 6, שהתלהב מהרעיון, והתחלנו לגלגל את זה. רצינו ליצור קליפ שיזכיר לישראלים את כל הדברים הטובים שיש בתקופה הזאת: ערבות הדדית, עזרה לעורף, משלוחים של אוכל לעוטף ולחיילים, תורים מטורפים שנוצרו בגלל שכל כך הרבה אזרחים באו לתרום דם, ילדות שכותבות ברכות לחיילים ושולחות ציורים, ועוד. כדי שיהיה מעניין ומצחיק, לקחנו דברים שקרו באמת לקיצון. למשל, חייל שפותח קופסה ומקבל מוצץ ודובי כי שלחו את החבילה לכתובת הלא נכונה. את כל האלמנטים האלה ועוד הרבה מאוד ניואנסים אפשר לראות בסרטון".

כל זה כמובן לא התחיל אתמול. שרוטונים היא חברת קריאייטיב ותוכן שהקים בר דוד יחד עם שותפו ניב פועל. יחד, הם מייצרים סרטוני אנימציה ווידאו תחת כמה כובעים.
"מצד אחד, יש לנו כובע של אינפלואנסר שמייצר תוכן עבור 1.3 מיליון עוקבים ברשתות. זה קהל גדול שמצפה ומחכה לתכנים שלנו, שיוצאים מאותו חדר קטן בנתניה. הכובע השני זה סוג של מפצחי קריאייטיב, במסגרתו אנחנו נותנים מענה לחברות מובילות במשק, כולל גופים מאוד גדולים שאנחנו מפיקים עבורם סרטונים. הכובע של התוכן הוא זה שיצר את המנון הלוחם", מספר בר דוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

איך מממנים הפקה כזאת באמצע מלחמה?

מעבר להירתמות המוצגת בסרטון, מסתבר שיש עוד גופים רבים שתמכו כלכלית ביצירה הזאת. על כך מספר בר דוד: "כמובן שהיו לזה עלויות לא קטנות ואני שמח לשתף שהצלחנו לרתום הרבה מהמותגים שעובדים איתנו לצורך המהלך, בניהם פרטנר, צים אורבן, איגוד הגז, יוחננוף ולובינסקי טרייד. בשונה ממקרי עבר בהם גופים שנתנו חסות דרשו לקבל מקום של כבוד בסרטון, הפעם הם הסתפקו בקרדיט יחסית צנוע, כי המניע היה אחר. הם רצו לעשות משהו חיובי ולהרים ללוחמים, ונתנו לשיר להיות בפרונט. אפילו דובר צה"ל נתן את ברכתו למהלך."

יומיים אחרי שהסרטון יצא לאוויר, הוא כבר עמד על 300,000 צפיות אורגניות. איך אתה מסביר את זה?

"אני חושב שהסיבה לזה היא שקצב ומוסיקה זה דבר שמאוד משפיע על הויראליות. בחרנו שיר יחסית מוכר שגם שימש בכל מיני וריאציות אחרות במלחמה. חיילים רצו עם השיר הזה לשדה הקרב", מספר בר דוד.

"כמובן שיש גם הרבה עניין סביב הויזואל של הסרטון, בהובלת האנימטור המוכשר דורון קניגסברג. דורון עשה קאמבק לשרוטונים לפני מספר חודשים אחרי 8 שנים בגלות ההייטק, וחזר למקום שהיה מתחילת דרכו. הוא חתום על עשרות להיטים ויראליים ביותר כמו שיר המונדיאל ועוד. התוצאה היתה סרטון מאוד מושקע, עם הרבה ניואנסים קטנים שהקהל שלנו שמעמיק בפרטים נהנה ממנו מאוד. אפשר לראות את זה בתגובות שקיבלנו. בתקופה כל כך קשה, אנחנו רוצים להיאחז בכל מיני דברים משמחים ומעודדים, והויראליות של הסרטון מוכיחה שאנחנו לא היחידים."

אז למה משוגעים?

"לא אני כתבתי את השיר, אבל אני חושב שיש פה רפרנס ברור לחיילים הקרביים. כדי להיכנס למלחמה במקומות כל כך מסוכנים צריך להיות משוגע. אנחנו רואים שלחיילים שלנו, ששומרים עלינו בגופם, יש מוטיבציית יתר, וזה בא ממקום קצת משוגע, במובן הכי חיובי של המילה."

ויש גם חדשות טובות

"במסגרת יוזמה נוספת שהתחילה במלחמה, יצרנו מהדורת חדשות טובות שנקראת "צב השעה". כמו הרבה ישראלים, גם אנחנו כל היום דבוקים לחדשות, והרגשנו שצריך להביא אותן מזווית קצת אחרת. לקח לנו זמן להתבשל עם הרעיון כי לא ידענו אם זה מתאים בגלל רגישות התקופה. בסופו של דבר יצאנו עם שתי מהדורות וכעת אנחנו עובדים על השלישית שתצא בסוף השבוע והולכת להיות מאוד מצחיקה."

מה הטיפ שלך ליוצרי תוכן בימים אלה?

"מבחינתי, ברגעים קולוסאליים כאלה, מה שהכי עוזר זה ליזום ולפעול. כחברה קטנה שצריכה לשרוד באקלים עסקי מאוד בעייתי, מה שקורה זה שהמפרסמים ישר סוגרים את הברז וצריך לראות איך מתמודדים. יוזמות מהסוג הזה עוזרות להניע את הגלגלים ולייצר תנועה שגם מכניסה משהו לחברה, בסוף יש לנו 10 עובדים שאנחנו מאוד אוהבים ומעריכים, ואנחנו רוצים שהם ישארו איתנו גם ביום שאחרי. לכן, אנחנו לא עוצרים וממשיכים להביא כל מיני יוזמות גם בתחומי הכלכלה והחקלאות. אנחנו פשוט מביאים רעיונות ומציעים לחברות להצטרף, כך שבהחלט יש למה לצפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully