וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלאכים בלבן" - אמנית AI יצרה סדרת תמונות מרגשת לזכר קורבנות המלחמה

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 9:02

אחרי השוק הראשוני מהשבת השחורה, שרה כהן מצאה דרך מקורית להתמודד עם הכאב ויצרה סדרת תמונות AI המנציחות את הנופלים בדמויות של מלאכים. לקראת היום המאה למלחמה, ישבנו לשיחה קצרה כדי לשמוע על תהליך העבודה המורכב ולצפות בתמונות המרהיבות שיצרה

איך זה התחיל? מאיפה הגיע הרעיון?

"אחרי שהתאוששתי קצת מההלם והחרדה של השביעי לאוקטובר, ניסיתי לחשוב מה אני, כאמא לשלושה ילדים קטנים שעובדת כמעצבת חוויית משתמש ויוצרת AI, יכולה לתרום ולעשות למען הנופלים עם האמצעים שיש לי", מספרת כהן.

"כשנחשפתי לסיפורה של מפל אדם ז"ל הוא נגע מאד ללבי והחלטתי ליצור תמונה שלה במידג'רני בדמות של מלאכית לבנה. יצרתי את התמונה, שיתפתי אותה בקבוצה גדולה של יוצרי AI ומשם הכל התחיל לתפוס תאוצה".

מפל אדם ז״ל.. שרה כהן, עיבוד תמונה
מפל אדם ז״ל./עיבוד תמונה, שרה כהן

כהן מספרת כי לאחר פרסום התמונה, הבקשות החלו לזרום שטף. "אחותה של סרן סהר סעודיין ז"ל הגיבה לי על הפוסט וביקשה שאצור תמונה כזו גם לאחותה."

סרן סהר סעודיין ז״ל.. שרה כהן, עיבוד תמונה
סרן סהר סעודיין ז״ל./עיבוד תמונה, שרה כהן

כל תמונה שהועלתה לרשת גררה תגובות נוספות ולאחריה גם דודתו של סמל בנימין גבריאל יונה ז"ל פנתה לכהן בבקשה שתכין תמונה גם עבורו.

סמל בנימין גבריאל יונה ז״ל. שרה כהן, עיבוד תמונה
סמל בנימין גבריאל יונה ז״ל/עיבוד תמונה, שרה כהן

"בהמשך קיבלתי הודעה באינסטגרם מאחיו של נתיב קוצרו ז"ל. התמונות התגלגלו ברשת והפניות המשיכו להגיע ללא הפסקה" מספרת שרה.

סמל נתיב קוצרו ז״ל.. שרה כהן, עיבוד תמונה
סמל נתיב קוצרו ז״ל./עיבוד תמונה, שרה כהן

"זמן קצר לאחר מכן גם מבת הזוג של יניב סרודי ז"ל, גיבור שהציל 7 אנשים במסיבה ברעים ומת מפצעיו". במבט ראשון זו נראית כמו תמונת חתונה, אבל שרה מספרת "לכולם יצרתי תמונות אותנטיות כמלאכים בלבן, כי זה בדיוק מה שהם היו וכך אני רוצה שיזכרו אותם".

סיוון כהן עם בן זוגה יניב סרודי ז״ל.. שרה כהן, עיבוד תמונה
סיוון כהן עם בן זוגה יניב סרודי ז״ל./עיבוד תמונה, שרה כהן

איך היה לעבוד מול הקרובים של הנרצחים כל כך בסמוך לאירוע?

"היה מאתגר, מרגש, ובעיקר עצוב מאוד. הקרובים של הנופלים כתבו לי ממש בדמעות והרגשתי שליחות לעזור להם. כחלק מתהליך העבודה, כדי ליצור תמונה מדויקת ואותנטית למקור, צריך להשתמש בתמונות רבות של הבנאדם מכמה זוויות, מה שלא תמיד קיבלתי. לשם כך נעזרתי בתמונות שמצאתי בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם של הנפטרים, שיטוט שהיה לי עצוב עד דמעות".

אילו תגובות קיבלת על התוצרים?

"קיבלתי תגובות מדהימות ומרגשות ממש", מספרת כהן. "כתבו לי שזו העבודה הכי טובה ונכונה שהם ראו בחודש וחצי האחרונים והודו לי על הזכות להכיר את הרצחים ולו במעט דרך התמונות והמילים", ועוד המון הודעות מרגשות שממלאות אותי בסיפוק שהצלחתי לרגש, לעזור, להנציח ולעודד את משפחות הנופלים.
אחד מחבריו של רועי דאווי ז"ל, חייל שנפל בקרבות בעזה, כתב שהתמונה הגיעה אליו בזמן הכי נכון בעולם והודה לי שוב ושוב", מספרת כהן.

סמ״ר רועי דאוי ז״ל. שרה כהן, עיבוד תמונה
סמ״ר רועי דאוי ז״ל/עיבוד תמונה, שרה כהן

למה דווקא AI? איך זה עוזר לזכור את הנופלים?

"אמנם לרבים מהם יש תמונות ברשת, אבל השימוש ב-AI מאפשר ליצור, בקלות יחסית, תמונות ריאליסטיות של אנשים בפוזיציות ובסצינות מדהימות שלא אפשריות במציאות. עבור הנופלים, הוא מעניק לנו יכולת להנציח את דמותם האותנטית והפנים המדויקות שלהם בזווית מרגשת, כמו מלאכים בלבן".

דוד יאיר שלום נאמן ז״ל.. שרה כהן, עיבוד תמונה
דוד יאיר שלום נאמן ז״ל./עיבוד תמונה, שרה כהן

לסיום, יש לך משהו לומר למשפחות הנופלים?

"כן, אני רוצה לפנות מכאן להורים, בני ובנות זוג, אחים ואחיות, ילדים, חברים וקרובים של הנופלים ז"ל, שרוצים לזכור את דמותם הטהורה לנצח. פנו אליי לאינסטגרם בלי להסס, ואצור גם עבורכם ללא כל תמורה, תמונה של יקירכם כמלאך או מלאכית בלבן."


שרה כהן היא מאפיינת ומעצבת חווית משתמש בחברת 'קריאייט'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully