וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ShoppingIL חוגגת עשור וחושפת נתונים מרתקים על הרגלי הקניה של הישראלים ברשת

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 8:43

Google וישראכרט חושפות את המחקר הגדול ביותר מסוגו שנעשה אי פעם על תעשיית המסחר המקוון בישראל. התוצאה משרטטת לראשונה תמונה מלאה על הרגלי הקנייה של הישראלים ברשת ושל העסקים המקוונים במהלך העשור האחרון

שתי בחורות צעירות עושות קניות. ShutterStock
Google וישראכרט ערכו את המחקר המקיף אי פעם על הרגלי הקניות אונליין של הישראלים - על פני עשור./ShutterStock

מעיקרי המחקר:

  • המסחר ברשת קפץ פי חמישה בעשור האחרון מ- 4% ל-20% ממחזור המכירות; במגזר החרדי קפץ ל- 14%
  • מספר בתי העסק ברשת גדל פי 19.5 בעשור, 70% מהעסקים ברשת בני פחות משש שנים
  • קונים כחול לבן: 77% מהישראלים מעדיפים לקנות באתרים ישראלים; ב-2023, 64% מהעסקאות אונליין היו באתרים ישראלים, לעומת 47% בלבד ב-2017
  • קונים בעורף: בחרבות ברזל, בעוד שכלל שוק המסחר ברשת ירד ב-6% והיקף הרכישות מחו"ל ירד ב- 26% במהלך המלחמה, הרכישות מאתרים ישראלים עלו ב- 4%
  • קונים לפי החשק: 43% מהקניות ברשת הן ספונטניות; 70% מהקניות הספונטניות - בעקבות מודעות; 42% קונים יותר ממה שתכננו בכל רכישה
  • משווים וקונים: 84% מהישראלים משווים מחיר לפני קניה - 90% מהגברים לעומת 77% מהנשים; שיא ההשוואות - ברכישת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (96%)
  • קונים בלי למדוד: 68% מהישראלים רוכשים בגדים באינטרנט; בקרב בני דור ה-Z שיעור של 88%

כולנו קונים אונליין

כעשור לאחר שהמסחר המקוון החל להתבסס בישראל, אפשר לומר בבירור שהרוב המוחלט של הישראלים (93%), קונים אונליין. יותר מחצי מהישראלים דיווחו שהקניה האחרונה שביצעו הייתה אונליין. ככל שהשנים עוברות, הצרכן הישראלי מגדיל את סל הקנייה שלו ברשת ובהתאמה בעלי העסקים מקימים יותר חנויות מקוונות.

בעשור האחרון, מספר בתי העסק שפועלים אונליין גדל כמעט פי 20 והמכירות זינקו פי חמש, בהובלת קטגוריות אופנה, ביוטי, אלקטרוניקה ומזון, בהן זינקו המכירות בין פי 2 לפי 3. במגזר החרדי עומד שיעור הקניות אונליין על 14% ממחזור הקניות, זינוק של פי 4.5 לעומת השיעור לפני עשור ובקרב המגזר הערבי מסתכם בכ-15%, לעומת 2% לפני עשור.

הישראלים כבר לא חוששים כמו פעם

בשנים הראשונות של המסחר המקוון, כל קנייה לוותה בחשש. אפילו היום, 75% מעידים שיש להם עדיין חוסר ודאות לגבי התאמת המוצר אליהם, בעיקר בקטגוריית ביגוד והנעלה, רהיטים לבית ומוצרי פארם. נראה שאי הודאות אינה מהווה חסם עבור המגזר החרדי לבצע קניות אונליין. בעוד שבמגזר הכללי כ-56% רוכשים נעליים ברשת, במגזר החרדי עומד שיעור הרכישה של נעליים ברשת על כ-76%. ברור שחוסר הוודאות פחות מפריע לדור ה-Z. 88% מכלל הצעירים מזמינים בגדים ברשת, בעוד שבקרב הוריהם, בני דור ה- X, עומד השיעור על 66%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

משווים וחוסכים

אנחנו ללא ספק אוהבים ואוהבות לקנות אונליין. 77% מהקונים אונליין מאמינים שאפשר לעשות ברשת קניות חכמות יותר; 65% מאמינים שהקניה ברשת חוסכת כסף ו-73% מאמינים שהיא חוסכת זמן; 84% מבצעים מחקר שוק ומשווים מחירים. המחקר גם מוכיח שהישראלים הם לא חובבי מותגים כפי שנהוג להניח, כאשר 74% מעידים שהם מחפשים מוצר לפני מותג.

84% מהישראלים משווים מחירים לפני קבלת החלטת קניה; בקרב הגברים עומד השיעור על 90%, אצל הנשים רק 77% ובמגזר החרדי רק 74% משווים. שיא ההשוואות הוא במוצרי חשמל ואלקטרוניקה, כאשר 96% מהקונים של מוצרים אלה - משווים מחירים.

אז מתי הזמן נכון לקנות?

50% מהצרכנים מצהירים שהם נוהגים לתכנן את הרכישות החשובות ולדחות אותן לסיילים בנובמבר, אבל 82% מאיתנו חושבים שכל רגע נתון הוא זמן לעשות בו קניות ואולי זו הסיבה ש-43% מהקניות שלנו הן ספונטניות. כלומר, למרות שהצרכן הישראלי אוהב לתכנן ולהשוות, קשה לו לעמוד בפני פיתויים, ו-42% מהישראלים אף מצהירים שהם מתפתים לקנות יותר ממה שתכננו. ההנעה לרכישה מגיעה ברובה מפרסומות (60%) וממבצעים (50%).

חרדת נטישה? ספרו על זה לקמעונאים

למרות הגידול הדרמטי ברכישות אונליין בעשור האחרון, אין ספק שמדובר בחווית קניה פחות מחייבת. 90% מהישראלים נוטשים עגלות תוך כדי תהליך הרכישה, במיוחד בקרב צעירים (94%) ונשים (92%). הסיבה הכי שכיחה להפסקת הקניה היא המחיר. 59% ינטשו את הקניה אם המחיר הסופי לא יתאים להם. 40% יתנסו בשירות או מוצר חדש אם המחיר יהיה משתלם מבחינתם. ל-50% לוקח כמה שעות להשלים את הקניה, 55% מפסיקים את התהליך לפחות פעם אחת באמצע, במיוחד בקטגוריות ביגוד ונעליים.

קונים כחול לבן - לא רק במלחמה

גם העסקים מאמינים ברשת. ליותר מ-50% מהעסקים המקוונים, כלל אין חנות פיזית. שיעור זה קופץ ל-65% בעסקים צעירים בני פחות משלוש שנים. למעלה משליש (36%) מהעסקים המקוונים בישראל קמו ב-3 השנים האחרונות.

הישראלים מצידם מביעים אמון והרבה תמיכה בעסקים המקוונים המקומיים. 77% מעידים שהם מעדיפים לקנות כחול לבן ובהתאם, 64% מהעסקאות באונליין מתבצעות באתרים ישראלים. 60% מהחיפושים ברשת הם אחר מותגים ישראלים.

האונליין הישראלי מחזק את העורף ומאפשר לצלוח זמנים קשים ומשברים, הן כצרכנים והן כבעלי עסקים. מאז תקופת הקורונה, 68% מהישראלים העידו שהם קונים יותר אונליין. גם כיום, בעיצומה של מלחמת "חרבות ברזל", האונליין הישראלי מוכיח את חוסנו: בעוד שכלל שוק המסחר ברשת ירד ב-6% והיקף הרכישות מחו"ל ירד ב- 26% במהלך המלחמה, הרכישות מאתרים ישראלים עלו ב-4%. ענף האופנה רשם גידול של 36% בקניות אונליין מול התקופה המקבילה אשתקד (רבעון רביעי 2023 מול רבעון רביעי 2022).

ברק רגב, מנכ"ל Google ישראל: "כבר עשור שאנחנו מלווים עסקים וצרכנים ישראלים במטרה לחזק את הכלכלה המקומית, לעזור ליותר עסקים למכור ברשת ולהציע לצרכנים חווית קנייה טובה יותר. התקופה האחרונה הוכיחה שקנייה מקוונת מעסקים מקומיים חזקה מתמיד ומהווה חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי. עם יותר עסקים ויותר צרכנים שמגיעים לעשות קניות ברשת, המחקר מוכיח שלתעשייה שלנו יש עוד מקום רב לצמוח ולגדול ושאנחנו רק בתחילת הדרך".

רן עוז, מנכ"ל ישראכרט: "בעשור האחרון צמחה זירת מסחר חדשה, ונראה שהישראלים יותר משמחים לאמץ אותה. שיעור הישראלים שקונים אונליין ב-2023 היה נשמע דמיוני לפני עשור. במקביל, יותר ויותר עסקים ישראלים זיהו את הפוטנציאל ומספר בתי העסק ברשת ממשיך לגדול באופן דרמטי, במיוחד בשלוש השנים האחרונות. אין לנו ספק שהאקוסיסטם הזה ימשיך להתפתח גם בעשור הקרוב, על שלל הזדמנויות שהוא טומן בחובו עבור צרכנים ועסקים כאחד. אנחנו נמשיך ללוות את העסקים הקטנים ולתת להם כלים מתקדמים שיסייעו להם לאמץ את החדשנות החיונית להתפתחותם ולהתפתחות הענף".

המחקר מתבסס על שילוב של מספר מקורות: מחקר קונים בקרב למעלה מ-1,000 ישראלים, נתוני חיפוש ב-Google, נתוני תנועות אשראי של ישראכרט, סקר בקרב למעלה מ-200 עסקי מסחר מקוון מקהילת העסקים של ShoppingIL ומחקר Smart Shopper של Google בקרב למעלה מ-2,000 משיבים המבוסס על מודל תשאול גלובאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully