וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"לית מטא לשעבר ממשיכה לעשות הסברה למען קורבנות ה-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 14:21

שריל סנדברג הפכה בחודשים האחרונים לאחד הקולות הבולטים בארה"ב בכל הקשור לפשעים המיניים שביצעו מחבלי חמאס בנשות ישראל במהלך הטבח של אוקטובר. בסרט דוקומנטרי חדש היא מגוללן את סיפורן של הקורבנות ומבטיחה לעשות הכל כדי להשיב את הצדק על כנו

שריל סנדברג מבקרת בקיבוץ רעים במהלך צילומי הדוקו על הטבח בדרום.. רן מנדלסון,
שריל סנדברג מבקרת בקיבוץ רעים במהלך צילומי הדוקו על הטבח בדרום./רן מנדלסון

שריל סנדברג, לשעבר סמנכ"לית חברת "מטא" ויהודיה גאה, עסוקה מאז השבעה באוקטובר במסע הסברה עולמי למען ישראל, במסגרתו היא מדברת באופן פתוח ברשתות ובתקשורת על מנת להטות את דעת הקהל השלילית והמוטעית ביחס למאורעות המלחמה וספציפית ביחס לפשעים המיניים שביצעו מחבלי חמאס ביום הטבח. בתוך כך, אמש השלימה הסמנכ"לית לשעבר את הצילומים לסרט דוקומנטרי חדש בהובלתה, Screams Before Silence ("זעקות ואז שתיקה").

הסרט, שצולם בישראל, שופך אור על הפשעים המיניים שביצעו מחבלי החמאס כחלק מהמתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ומציג מידע חדש על האירועים הספציפיים. הוא מהווה עדות חד-משמעית למעשי אונס, פגיעות ופשעים מיניים שביצעו המחבלים בנשים ובנערות ישראליות, לרבות עדויות נוספות שהצטברו בשבועות האחרונים בעקבות שחרורן של חטופות משבי החמאס - אז התברר כי אלו התרחשו גם בתקופת השבי. למרות העדויות המחרידות, הזוועות זכו להתייחסות מועטה מצד ארגוני זכויות אדם וארגוני נשים בינלאומיים ואף חמור מכך, דמויות עולמיות בולטות מתחום הפוליטיקה, האקדמיה והתקשורת ניסו למזער את היקף האירועים. חלקן אף הכחישו כי התרחשו.

שריל ואחת מניצולות הטבח באתר מסיבת הנובה.. רן מנדלסון,
שריל ואחת מניצולות הטבח באתר מסיבת הנובה./רן מנדלסון

כחלק מהמשימה שלקחה על עצמה להביא לידיעת דעת הקהל העולמית את היקף הזוועות שביצעו מחבלי החמאס, שהתה סנדברג בישראל בשבוע האחרון והשלימה את צילומי הסרט. בין היתר נערכו הצילומים בישובי עוטף עזה וברעים במקום בו התקיימה מסיבת נובה. הסרט כולל ראיונות עם עדי ראייה, חטופות משוחררות, אנשי זק"א ומשטרה, מומחים רפואיים ופורנזיים, ושורדות טבח החמאס.

מתחילת המלחמה, הפכה סנדברג לאחד הקולות הבולטים בנושא בזירה העולמית. קריאתה כי "אונס לעולם לא יכול להיות כלי מלחמתי" הדהדה במאמר מערכת שפרסמה ב-סי. אן. אן. בנאום שנשאה באירוע עם שורדות טבח ה-7 באוקטובר במטה האו"ם בניו יורק, ובסדרת פגישות שערכה לאחרונה עם מנהיגים בבריטניה, צרפת וגרמניה. בכל האירועים הללו מובילה סנדברג קריאה לקהיליה הבין-לאומית לחקור את פשעי החמאס כפשעים נגד האנושות.

שמחה מהולה בביקורת

לצד הדברים, ביקורת קשה על מטא, שפורסמה לאחרונה על ידי הועדה המפקחת, קובעת כי החברה לא עושה מספיק כדי להסיר תכנים אנטישמים ותומכי טרור מהרשתות החברתיות שבבעלותה, ואף איפשרה לשדר תכנים קשים מיום הטבח בשידור חי. בשל עובדה זו יש מי שתופסים את דבריה של סנדברג כריקים מתוכן בטענה שאם היא באמת היתה רוצה לסייע לישראל, היא היתה צריכה להתחיל משם, אולם היא בשלה.

"מחובתנו לדרוש צדק עבור הקורבנות והעדות ששרדו, ולוודא כי הפושעים והאנסים יישאו באחריות למעשיהם. ועבור אלו שלא שרדו - תפקידנו להיות להן לקול, שכן הן כבר לא יכולות לספר", מסרה סנדברג. "ברצוני להודות לקסטינה תקשורת על העבודה המשותפת שאיפשרה לשפוך אור על הפשעים המיניים שביצעו חמאס ב-7 באוקטובר".

הסרט מיועד להפצה בתחילת אפריל 2024 והופק בשיתוף קסטינה תקשורת, שעומדת גם מאחורי הפקת הסרט NOVA# על הטבח במסיבת הטבע ברעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully