וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת OpenAI מאשימה: "הניו יורק טיימס פרץ ל-ChatGPT כדי לבנות את תביעת זכויות היוצרים"

עו"ד שני מזרחי

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 12:09

בהמשך לתביעת זכויות היוצרים שהגיש העיתון נגד ענקית הטכנולוגיה, OpenAI משיבה אש ויוצאת בהאשמות חמורות נגד הניו יורק טיימס, אבל בשלב זה אין לה הוכחות

בניין המשרדים של הניו יורק טיימס במנהטן.. Unsplash
בניין המשרדים של הניו יורק טיימס במנהטן./Unsplash

האמרה שההגנה הכי טובה היא התקפה מקבלת משנה תוקף בקרב ההיסטורי שמתנהל בין הניו יורק טיימס ל-OpenAI. בתגובה שהגישה ענקית הטכנולוגיה לבית המשפט היא מבקשת לדחות על הסף חלקים נרחבים מתביעת זכויות היוצרים של הניו יורק טיימס. לטענתה, העיתון פרץ לצ'אטבוט שלה ולמערכות בינה מלאכותית אחרות כדי לייצר ראיות מטעות לתביעה.

כזכור, בדצמבר האחרון הגיש עיתון הניו-יורק טיימס תביעה נגד OpenAI ונגד מיקרוסופט. בכתב התביעה, שהתמקד בשלב הלימוד של המכונה, נטען כי OpenAI השתמשה במיליוני מאמרים של הטיימס ללא רשות כדי לאמן צ'אטבוטים ולספק מידע למשתמשים תוך הפרת זכויות היוצרים של העיתון. בנוסף נטען כי ChatGPT העביר למשתמשים תוצאות, שהמשקל העיקרי שלהן התבסס על כתבות של הניו יורק טיימס, מה שגרם, לטענת העיתון, לירידה בטארפיק לאתר.

OpenAI עולה למתקפה

בתגובתה השבוע ביקשה OpenAI מבית המשפט למחוק חלקים נכבדים מהתביעה בטענה כי הראיות שהוצגו הושגו במרמה באמצעות פריצה של צד ג' ל-ChatGPT. עוד נכתב בכתב ההגנה כי ההאשמות של הניו יורק טיימס "לא עומדות בסטנדרטים העיתונאיים הידועים של העיתון", וכי לצורך הראיות בכתב התביעה נדרש הניו יורק טיימס לבצע "עשרות אלפי ניסיונות" ואף להזין לצ'אטבוט חלקים של הכתבות - וזאת כדי להציג את הצ'אטבוט כמי שהעתיק כתבות.

למרות טענות אלו, OpenAI לא האשימה את הניו יורק טיימס בעבירה על חוקים ואף לא חשפה את שם הגורם השלישי המדובר, אבל הבטיחה כי האמת תתגלה במהלך המשפט.

הניו יורק טיימס מבחינתו הכחיש את האשמות הפריצה וציין כי OpenAI מציגה מצג שווא של פריצה כאשר בפועל, העיתון עשה שימוש לגיטימי במוצרי החברה כדי לחפש ראיות להעתקה ושכתוב המאמרים שלו.

המגננה שאחרי המתקפה

אחרי שהשיבה פייט לניו יורק טיימס, OpenAI הואילה להתייחס גם לנושא הפרת זכויות היוצרים, העומד בבסיס התביעה. לטענת ההגנה, החברה עושה שימוש הוגן בחומר המוגן בזכויות יוצרים, ולכן היא צפויה לזכות בתביעה. לדברי החברה, "הטיימס לא יכול למנוע ממודלים של בינה מלאכותית לרכוש ידע על עובדות, כפי שארגון חדשות אחר לא יכול למנוע מה'טיימס' עצמו לדווח מחדש על סיפורים שלא היה לו תפקיד בחקירתם".

הניו יורק טיימס אמנם טוען לנזקים של מאות מיליארדי דולרים, אך דרישתו המשמעותית יותר מבית המשפט היא לאסור על מודלי הבינה המלאכותית להשתמש בתכניו.

למרות הטענות לפריצה ולראיות לא מהימנות, סביר כי המאבק בין השתיים יוכרע דווקא על בסיס סוגיית השימוש ההוגן, לפחות בתיק הזה, כאשר טענת ההגנה תהיה שלא ניתן למנוע ממודלים של בינה מלאכותית לרכוש ידע, בדיוק כפי שלא ניתן למנוע זאת מארגונים כמו הניו יורק טיימס. בשני המקרים יש רצון לעודד למידה שתוביל להתפתחות ולקדמה.

מנגד, אנחנו רואים דיונים ערים וחששות באשר למקצועות שלמים שייכחדו ויוחלפו על ידי בינה מלאכותית. התביעה של הניו יורק טיימס אורזת את המחשבות של ציבור העובדים במאבק על שוק העבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פסק הדין שיקבע את מאזן הכוחות בין האדם למכונה

במידה ודרישת הניו יורק טיימס תתקבל ובית המשפט יאסור על מודלי הבינה המלאכותית להשתמש בתכניו, זה יהיה תקדים משמעותי שיגרור שינוי נרחב בתעשיה כולה, כאשר עוד ועוד ספקי תוכן יבקשו לקבל הגנה דומה על קניינם הרוחני. ואולם גם אם דרישה זו תידחה, סביר להניח שיגיעו תביעות נוספות שינסו להגביל את כוחה של הטכנולוגיה בדרכים אחרות. תגובתה הלוחמנית של OpenAI לתביעת זכויות היוצרים באה לומר לניו יורק טיימס ולכל מי ששוקל מהלכים דומים: "אל תתעסקו איתנו".

עו"ד שני מזרחי היא בעלים של משרד אסטרטגיה, יח"צ וניהול משברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully