וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלאק חושפת: עליה של 24% בשימוש ב-AI ברבעון האחרון בלבד

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 18:10

הבינה המלאכותית ממשיכה להתפשט בקצב מואץ, עם עליה משמעותית בהיקף השימוש של עובדים בטכנולוגיה ברבעון האחרון בלבד. ממה חוששים המנהלים ואיך ניתן להנחיל הרגלי עבודה טובים עם מנועי ה-AI?

מעבדת כוח האדם של סלאק. Slack,
מעבדת כוח האדם של סלאק/Slack

סיילספורס, המובילה העולמית ב- CRM וטכנולוגית ענן, מפרסמת מחקר AI שנעשה ב- Workforce Lab של Slack, כדי להבין איך בינה מלאכותית תשפיע על עולם העבודה, מי משתמש בבינה מלאכותית ואוטומציה כיום ואיך כלים אלו משפיעים על הפרודוקטיביות במקום העבודה. המחקר מבוסס על סקר נעשה בקרב מעל ל-10 אלפים עובדים ברחבי העולם.

מהמחקר עולה כי האימוץ של כלי בינה מלאכותית במקום העבודה צמח ב-24% ברבעון האחרון, כאשר 1 מכל 4 עובד דיווח כי ניסה כלי בינה מלאכותית בעבודה החל מינואר 2024, בהשוואה ל-1 מכל 5 נכון לספטמבר 2023. כמו כן, 1 מתוך 3 עובדים השתמשו בכלי אוטומציה בעבודתם.

אחד מכל 4 עובדים התנסה לראשונה ב-AI ברבעון הנוכחי, ואחד מכל 5 עשו זאת ברבעון הקודם.. Slack,
אחד מכל 4 עובדים התנסה לראשונה ב-AI ברבעון הנוכחי, ואחד מכל 5 עשו זאת ברבעון הקודם./Slack

מבין אלה שהשתמשו בכלי AI ואוטומציה בעבודה, כ-80% אומרים שהטכנולוגיה הזו כבר משפרת את הפרודוקטיביות שלהם. המשימות המובילות שבהן עובדים רואים את הערך הרב ביותר מ-AI כיום הן עבור סיוע בכתיבה, אוטומציה של זרימות עבודה וסיכום תוכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
השימושים העיקריים של העובדים ב-AI: עזרה בכתיבה, סיכומים, אוטומציה של תהליכי עבודה, מחקר ולימוד.. Slack,
השימושים העיקריים של העובדים ב-AI: עזרה בכתיבה, סיכומים, אוטומציה של תהליכי עבודה, מחקר ולימוד./Slack

עובדים רבים מתלהבים מהפוטנציאל של בינה מלאכותית לשפר את האפקטיביות שלהם בעבודה, כאשר 42% אמרו שהם מתלהבים מהרעיון שבינה מלאכותית תטפל במשימות העבודה הנוכחיות שלהם. במקביל, 27% אומרים שהם דווקא מודאגים מהכלים האלה המטפלים במשימות נפוצות במקום העבודה, ו-31% נוספים הם ניטראליים.

תפיסות העובדים לגבי AI חלוקות, כאשר לצד ההתלהבות עולים גם חששות רבים.. Slack,
תפיסות העובדים לגבי AI חלוקות, כאשר לצד ההתלהבות עולים גם חששות רבים./Slack

רוצים להאיץ את אימוץ הבינה המלאכותית? התחילו בהוצאת הנחיות לשימוש

רוב (81%) המנהלים מרגישים דחיפות מסוימת לשלב בינה מלאכותית בארגונים שלהם, כאשר 50% מהם מדווחים על דרגה גבוהה של דחיפות. ועדיין, בסקר נמצא כי קרוב למחצית מהנשאלים (43%) אומרים שהם לא קיבלו הדרכה מהמנהלים או הארגון שלהם כיצד להשתמש בכלי AI בעבודה.

חוסר הדרכה עלול למנוע מהעובדים להתנסות ב-AI. לעובדים בחברות שהגדירו הנחיות בינה מלאכותית יש סיכוי גבוה כמעט פי שישה שניסו כלי בינה מלאכותית, בהשוואה לעובדים שלחברות שלהם אין הנחיות לגבי שימוש בבינה מלאכותית. אפילו עובדים בחברות שהנחיות השימוש שלהן מגבילות את השימוש בבינה מלאכותית נוטים יותר להתנסות בכלי בינה מלאכותית בהשוואה לעובדים בחברות שאין להן הנחיות לגבי שימוש בבינה מלאכותית.

"הרוב המכריע של האנשים שמשתמשים בבינה מלאכותית ואוטומציה כבר מתחילים להרגיש את רווחי הפרודוקטיביות", אומרת כריסטינה ג'אנזר, סגנית נשיא בכירה למחקר וניתוח בסלאק וראש מעבדת כוח האדם של סלאק. "אבל הנתונים מצביעים על כך שאי מתן הנחיות או מדיניות לגבי AI עשויה למנוע מהעובדים שלכם לנסות זאת. אם אתם מחפשים להכין את כוח העבודה שלכם למהפכת הבינה המלאכותית, אתם צריכים להתחיל במתן הנחיות כיצד ניתן להשתמש בבינה מלאכותית בעבודה."

נקודת המבט של המנהלים: תקוות ודאגות נפוצות

היתרונות העיקריים שמנהלים הכי מצפים להם משילוב AI בפעילות העסקית הם: הגברת היעילות והפרודוקטיביות של העובדים (38%), קבלת החלטות מונעת נתונים (35%), חדשנות של מוצרים ושירותים (34%), הפחתת עלויות (33%), התמקדות מוגברת באסטרטגיה על פני משימות רוטינות (27%) וחווית לקוח משופרת (18%).

אז מה מונע מבכירים לאמץ בינה מלאכותית? שתי דאגות עיקריות: אבטחת נתונים ופרטיות, כאשר יותר מ-2 מתוך 5 מנהלים מציינים זאת כדאגה משמעותית, ואחריה חוסר אמון בדיוק ובאמינות של פלט AI.
החששות העיקריים של מנהלים לגבי שילוב בינה מלאכותית בפעילות העסקית הם: אבטחת מידע ופרטיות (44%), אמינות ודיוק בינה מלאכותית (36%) , חוסר מומחיות ופער מיומנויות בקרב הצוות (25%), בעיות אתיות וציות (17%), אמון וקבלת לקוחות (17%)ועלות הטמעה ותחזוקה (16%).

הזדמנות ברורה: שימוש בבינה מלאכותית ואוטומציה כדי לצמצם את "עבודת העבודה"

בממוצע, עובדים מדווחים שהם מבלים 41% מזמנם בעבודה במשימות בעלות "ערך נמוך, חוזרות על עצמן או חסרות תרומה משמעותית לתפקודי הליבה שלהם בעבודה". וככל שעובדים משקיעים יותר זמן בעבודה עם ערך נמוך, כך הם מביעים יותר התרגשות עבור AI ואוטומציה כדי להתמודד עם משימות מהעבודה הנוכחית שלהם.

"לכולנו יש משימות להשלים שאינן חלק מתיאור התפקיד שלנו אך נחוצות כדי שהדברים ימשיכו לפעול בצורה חלקה. זו 'עבודת העבודה'", אומרת ג'אנזר. "אבל אם עובד ממוצע מבלה יומיים מלאים בכל שבוע על 'עבודת העבודה' הזו, זו בעיה - והזדמנות. ברגע מרכזי זה, הטמעת כלי בינה מלאכותית ואוטומציה שהם מהימנים, אינטואיטיביים ומוטבעים בזרימת העבודה היא המפתח לכיול מחדש של האנרגיה בעבודה לקראת הפעילויות שיניעו את המחט."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully