וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא על המטאוורס לבדו: חידושים בתחום הוידאו משבשים את הרשת

עופר נידם

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 12:45

האפשרות לייצר סרטונים איכותיים בזול, הודות לבינה המלאכותית, לא רק מעצבת מחדש את כל תחום התוכן, היא גם מקדמת אותנו לעבר עתיד שבו עיצוב אתרים מסורתי עשוי לאבד את המעמד שלו לממשקים דינמיים ואינטראקטיביים יותר מבוססי וידאו

איך נזהה בינה מלאכותית/מערכת וואלה

עליית השיווק בוידאו

בשנים האחרונות נצפתה עלייה משמעותית בשימוש בשיווק וידאו, כאשר על פי האבספוט, נכון ל-2023, 91% מהעסקים משתמשים בוידאו ככלי שיווקי, שיא של כל הזמנים. ההצלחה של הוידאו מיוחסת ליכולת שלו לשפר את היכרות הגולשים עם מוצרים או שירותים, כאשר בקרב המשווקים יש קונצזוס של 96% על יעילותו. בנוסף, 92% ממשווקי הוידאו הביעו שביעות מה- ROI (החזר השקעה) שהוא מספק להם. המחויבות הפיננסית לשיווק וידאו נמצאת גם היא במגמת עלייה, כאשר 85% ממשווקי הוידאו מתכננים לשמור או להגדיל את ההוצאות שלהם על בשנת 2024, על פי מחקר של WYZOWL.

מעורבות והעדפות צרכנים

בדומה למשווקים, גם הצרכנים מראים העדפה לתוכן וידאו, כאשר 84% ציינו שהחליטו לקנות מוצר או שירות לאחר צפייה בסרטון של מותג. יתר על כן, תפקידו של וידאו בקבלת החלטות הוא משמעותי, כאשר כמעט 50% מהגולשים מחפשים סרטונים על אודות מוצר או שירות לפני שהם מבקרים בחנות.

הפופולריות של הוידאו הולכת יד ביד עם הרשתות החברתיות, שהפכו למרכזיות בהפצת תוכן וידאו. סרטונים ברשתות משותפים בתדירות גבוהה פי 12 מטקסט ותמונות ביחד, מה שמדגיש את הויראליות של תוכן וידאו. יתרה מכך השילוב של סרטונים בדפי נחיתה מגביר משמעותית את שיעורי ההמרה, כך שלוידאו יש משקל גם באסטרטגיות SEO.

אגב, עוד בטרם כניסתה של SORA AI, משווקי הוידאו "מחבקים" את הבינה המלאכותית, כאשר 75% מהם מדווחים שהשתמשו בטכנולוגיה כדי ליצור או לערוך סרטונים שיווקיים.

חוויית משתמש משודרגת

ככל שתוכן הוידאו ממשיך לצבור תאוצה, הוא מאתגר פרדיגמות עיצוב אתרים מסורתיות. האופי הסטטי של אתרים אלו, הנשענים לרוב על טקסט ותמונות, עשוי שלא להספיק עבור לכידת הקשב ההולך ומתקצר של הגולשים, במיוחד בקרב הדורות הצעירים. ייתכן שאנחנו צועדים לעתיד שבו אתרי אינטרנט יציגו בעיקר תוכן וידאו, תוך שימוש בסרטונים שנוצרו ע"י בינה מלאכותית, מהדגמות מוצר ועד המלצות של לקוחות ואלמנטים אינטראקטיביים באתר.

מי שמחפש דוגמא עדכנית לשיווק מותאם אישית מבוסס AI מוזמן להיכנס אל חשבון הנטפליקס שלו. ייתכן ושמתם לב כי תמונת הנושא של אותה סדרה משתנה ממשתמש למשתמש. השוני טמון באלגוריתם של נטפליקס שמנסה לצפות איזו תמונה תמשוך אתכם יותר ובהתאם לכך - בוחר תמונת נושא שונה בין משתמש למשתמש. ייתכן שנראה את אותו העיקרון מיושם גם בסרטונים שיווקיים - בשל העובדה שיהיה פשוט זול ומהיר לייצר סרטונים כאלה באמצעות AI.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ועוד לא דיברנו על המטאוורס

התפתחותן של טכנולוגיות מציאות מדומה ומציאות רבודה עשויות להאיץ את הפיתוח של תחום הוידאו, כמדיה משלימה שמתחדשת כל הזמן:

  • סרטונים תלת-ממדיים: VR ו-AR מאפשרים יצירת סרטונים תלת-ממדיים סוחפים, שמעניקים לצופים חוויה ייחודית.
  • סרטונים אינטראקטיביים: צופים יוכלו לבחור את מסלול הצפייה שלהם ולקחת חלק פעיל בסיפור.
  • שימוש באלמנטים דיגיטליים כמו מידע נוסף, תמונות וסרטונים ליצירת חוויה רב-חושית.

לטכנולוגיות פורצות דרך אלה יש פוטנציאל אדיר לשנות את אופן צריכת התוכן שלנו, אבל עד שהן יהפכו למיינסטרים, הן עשויות להוביל להתפתחות משמעותית גם של תחום הוידאו, ולהפוך אותו למדיום מרתק, אינטראקטיבי ורב-חושי (מי יודע, אולי יום אחד נוכל להריח את האוכל, הבושם או מרכך הכביסה בפרסומות).

כבר עכשיו הרשתות החברתיות לומדות את ההעדפות שלנו ויודעות להפעיל עלינו מניפולציות כדי לגרום לנו להתמכר לפלטפורמות - ולקנות יותר דרך המודעות שמוצגות בהן. קשה לדמיין איך זה ישפיע עלינו במימד האימרסיבי.

כל השינויים הללו מעלה שאלות לגבי השלכות SEO והאיזון בין תוכן וידאו לבין מידע ניתן לחיפוש המוצע באופן מסורתי על ידי אתרים מבוססי טקסט. מנועי החיפוש החלו להסתגל, כאשר קידום אתרים בוידאו הפך לשיקול חשוב יותר ויותר, אך האיזון בין מעורבות ויזואלית לבין בולטות ב-SEO נותר שיקול מכריע עבור משווקים.

לסיכום

הזמינות של כלי AI להפקת וידאו, במיוחד כאשר Sora AI תושק רשמית, תוביל לשפע בתוכן יצירתי, מה שיאפשר אסטרטגיות שיווק מותאמות אישית, שבעבר היו מחוץ להישג ידם של רבים. ככל שהטכנולוגיות הללו ימשיכו להתפתח, האתגר יהיה למנף אותן בצורה אחראית, להבטיח שהתוכן יישאר אותנטי, אתי ותואם את ערכי המותג.

ה-AI בשילוב המציאות המדומה והרבודה יהפכו הכל לחוויתי יותר ויעלו את הרף שמשתמשים מצפים לו בחוויות הדיגיטליות שלהם. אבל עד שהמטאוורס יהפוך למיינסטרים, אם בכלל, הדרך עוד ארוכה. לפני כן, אתרים מבוססי טקסט ותמונות יהפכו מיושנים וחברות שאין להן תקציב להפקות אימרסיביות יאלצו להסתפק בדבר הכי טוב הבא: וידאו. החדשות הטובות הן שגם הזירה הזו מתפתחת כל הזמן ויש לה עוד הרבה לאן לגדול. עם כל הכבוד לאפל ויז'ן פרו, בפועל, תוכן וידאו הרבה יותר נגיש היום - גם למשווקים וגם לצרכנים, והטכנולוגיות ליצירה שלו משתפרות בקצב מהיר מאי פעם. ונסיים בשאלה: איך אתם הולכים ליישם את זה באסטרטגיה השיווקית שלכם?


עופר נידם הוא יזם, מהנדס אווירודינמיקה מייסד ומנכ"ל דאסמיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully