וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיות אימרסיביות ובינה מלאכותית משתלטות על עולם העבודה

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 15:18

דו"ח חדש של Experis, הזרוע הטכנולוגית של ManpowerGroup, חושף כיצד טכנולוגיות אימרסיביות כמו מציאות מדומה (VR), מציאות רבודה (AR) ומציאות משולבת (MR) לצד בינה מלאכותית (AI), לא רק התחילו לשנות את מקום העבודה המסורתי, אלא גם את תהליכי הגיוס.

השלכות ה-AI על עתיד העבודה. Experis,
השלכות ה-AI על עתיד העבודה/Experis

ההתפשטות המהירה של טכנולוגיות אלו פתחה הזדמנויות חדשות במחזור החיים של משאבי האנוש - הזדמנויות שעסקים בכל מקום ובכל ענף כבר לא יכולים להרשות לעצמם להחמיץ. דוגמאות לכך כוללות את ההזדמנויות שנפתחו בפני עובדים ומעסיקים מבחינת אירועי גיוס וירטואליים, פגישות מוחשיות יותר עם קולגות מרחבי העולם, סיוע של AI בתהליכים לאיתור עובדים ושדרוג/רכישת מיומנויות מונחי-נתונים, בין היתר, שהופכים לאט לאט מטכנולוגיות בצמיחה לנורמה החדשה והמקובלת.

כדי להבין איך עובדים ומעסיקים חשים לגבי הטכנולוגיות החדשות האלה ואיפה לדעתם טמונות הזדמנויות הפז, חברת ManpowerGroup ראיינה, במסגרת סקר צפי התעסוקה העדכני ביותר שלה, כ- 39,000 מעסיקים ב- 41 מדינות, וקיימה סדרת משאלים בקרב מועמדים. התוצאות מראות שהטכנולוגיות החדשות מלהיבות את המעסיקים, שכבר מתחילים להשתמש בהן לניהול כוח העבודה ולגיוס עובדים חדשים.

שבעה מכל עשרה (70%) ארגונים ברחבי העולם כבר הטמיעו טכנולוגיות חדשות כמו בינה מלאכותית (AI), מציאות רבודה (AR) ולמידת מכונה (ML) בתהליכי הגיוס שלהם, או מתכננים לעשות זאת ב- 3 השנים הקרובות. בשעה ש- 72% מהמעסיקים כבר משתמשים ב-ML או מתכננים לעשות זאת ב- 3 השנים הקרובות, 71% יוצאים בהצהרות דומות בנוגע ליישומי צ'אטבוט מבוססי AI. כמעט שני שליש (65%) משתמשים גם במציאות מדומה או מתכננים לעשות זאת בעתיד הקרוב.

עוד נתון מעניין הוא שלמרות החשש הקבוע מפני צמצום משרות לפלטפורמות טכנולוגיות חדשות - הנתונים העדכניים שעולים מסקר צפי התעסוקה של ManpowerGroup מראים את ההיפך, שכן יותר ממחצית מהמעסיקים (58%) צופים שטכנולוגיות אימרסיביות יובילו אותם לגייס עובדים נוספים.
טכנולוגיות אימרסיביות, בינה מלאכותית ומציאות מדומה אמנם משנות את סוגי הכישורים שעובדים זקוקים להם לביצוע עבודתם, אך כוח העבודה הקיים ממש לא ערוך לכך. במקום עבודה שמאופיין בשינויים טכנולוגיים שוטפים, עובדים עלולים להתקשות להשיג את עקומת הכישורים. מהסקר האחרון עלה כי ל-63% מהמשתתפים אין ניסיון בשימוש במטאברס בהקשר מקצועי.

הדו"ח מציף כמה יתרונות בולטים לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות אלו הן בתהליך הגיוס והן בשיפור מיומנויות העובדים במקום העבודה, ביניהם:

  • ייעול תהליך הגיוס - ChatGPT (ודומיו) מקצרים משמעותית תהליכי עבודה מסוימים של מגייסי כוח האדם, עקב יכולתו לכתוב מפרטי משרות באמצעות פקודה מונחית ושימושו בתוכנה מבוססת AI לבדיקת טופסי מועמדות. זמן שבעבר הוקדש לקריאת עשרות או מאות מסמכי קו"ח עבור משרה יחידה, מתפנה עכשיו להיכרות יסודית יותר עם המועמדים
  • מניעת הטיות ודעות קדומות בהליך הגיוס - שימוש בכלי AI לבחירת המועמדים המתאימים ביותר מונע ביסוס של החלטות אלה על דעה אישית, שכן תוכנות חדשות מאפשרות להזין דרישות שלאחר מכן התוכנות משתמשות בהן להגדרה אובייקטיבית של מועמדים פוטנציאליים. בשל כך, יותר משני שליש מהמגייסים מסכימים ששימוש ב- AI יסיר הטיות תת-הכרתיות בהליך הגיוס
  • שדרוג ורכישה של מיומנויות באמצעות שיפור תהליכי הכשרה והדרכה במקום העבודה - במחקר של אוניברסיטת נוטינגהאם שמדד את רמת האפקטיביות הבטיחותית של הדרכות באמצעות VR לעומת הדרכות מסורתיות באמצעות מצגות PowerPoint , נמצא כי אפקטיביות ההדרכות הווירטואליות הייתה גבוהה יותר באופן משמעותי. שיעור השימור לטווח ארוך של עובדים שעברו הדרכה ב- VR היה גבוה יותר, והם דיווחו על רמות גבוהות יותר של מחויבות ונכונות להשתתף בהדרכות נוספות בעתיד. נוסף על היותה אפקטיבית יותר, מציאות מדומה במטאברס יכולה גם להרחיב את סוגי המיומנויות שעובדים יכולים לרכוש. לכן, כאשר ManpowerGroup שאלה מועמדים על מידת הנוחות שיחושו לגבי השתתפות באימונים או הדרכות שיתבצעו בסביבת מציאות מדומה, כמעט מחצית (46%) אמרו שיחושו מאוד בנוח. עם חוויית VR, מועמדים יכולים ללמוד בצורה אפקטיבית יותר, והמדריכים שלהם יכולים לפקח עליהם בזמן אמת ולספק משוב בזמן הנכון. מחקר של חברת PwC שבחן את מידת האפקטיביות של הדרכות מבוססות VR , מצא כי לא רק שהן אפקטיביות משמעותית יותר מלמידה מקוונת מסורתית, אלא גם יותר מלמידה פרונטלית בכיתה. חניכים שהשתתפו בקורס במתכונת VR השלימו אותו פי ארבעה מהר יותר מאלה שהשתתפו באותו קורס בכיתה רגילה. גם היה להם 35% יותר סיכוי ליישם בפועל את מה שלמדו.

מה העובדים חושבים על שילוב טכנולוגיות מסוג זה בהליכי הגיוס או במקום העבודה עצמו?

  • רק 38% מהמשתתפים ציינו שהיו חשים בנוח אם טופסי מועמדות ייבדקו באמצעות טכנולוגיית AI
  • כמעט 60% מאנשי המקצוע ציינו שהם פתוחים לחוויות גיוס במסגרת מציאות מדומה, כמו ירידי תעסוקה וירטואליים.
  • יותר ממחצית (51%) מהמועמדים דיווחו שהם חשים בנוח עם ריאיון שמתקיים ב- VR , אבל שליש מהם הביעו חוסר הסכמה עז בנוגע להיעדר אינטראקציה אנושית עד הריאיון האחרון.
  • 65% מהמשתתפים במשאל של ManpowerGroup הסכימו שהמטאברס ישפר את האינטראקציות שלהם עם עמיתים שנמצאים במיקומים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully