וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 מיליון משרות ייעלמו בגלל AI - כך תישארו רלוונטיים בשוק העבודה העתידי

ד"ר עמית סרוסי

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 18:17

הבינה המלאכותית כנראה תחליף את העובדים שלכם ואולי גם אתכם. מיומנויות כמו חשיבה ביקורתית ויצירתיות יעזרו לכם להישאר במשחק

הפגנות לא יעזרו - שוק העבודה הולך להשתנות. איך תישארו רלוונטיים?. Unsplash
הפגנות לא יעזרו - שוק העבודה הולך להשתנות. איך תישארו רלוונטיים?/Unsplash

האם בינה מלאכותית באמת הולכת להחליף עובדים? בקצרה, התשובה היא כן. אבל כמובן שזה קצת יותר מורכב אז חשוב להבין את המשמעויות וההשלכות. מחקר של בנק ההשקעות הבינלאומי גולדמן זאקס מצא שפיתוחי AI עתידיים יאפשרו אוטומציה להחלפת תהליכים שונים בסביבת העבודה בהיקף השווה ל-300 מיליון משרות בעשר שנים הקרובות. מצד שני, המחקר גם מראה ש-AI יגרום לעלייה של כ-7% ב-GDP הגלובלי. אומנם פיתוחי AI יכולים לספק אוטומציה לתהליכים רבים בסביבת העבודה אבל אלו יהוו כתוסף משמעותי לכוח האדם לשיפור היעילות, הדיוק והתפוקה ולאו דווקא כתחליף לעבודה אנושית.

לדוגמא, בעולם שירות הלקוחות, פיתוחי AI שונים מספקים מענה ראשוני ללקוחות בפתרון שאלות פשוטות, אבל לא כתחליף לנציגי שירות לקוחות. אלא להפך, AI יאפשר ייעול תהליכי העבודה של נציגי שירות הלקוחות ויאפשר התמקדות בבעיות מורכבות יותר הדורשות טיפול אנושי יסודי.

לומדים ממהפכות העבר

בראייה היסטורית, ניתן לראות שפיתוחים טכנולוגיים שונים הובילו מצד אחד לייתור משרות רבות אבל מצד שני גם יצרו משרות חדשות המותאמות לצרכים החדשים של התקופה והטכנולוגיה. אחת הדוגמאות הבולטות היא כניסתו של האינטרנט אשר גרמה לעלייה חדה בביקוש למפתחי תוכנה, מעצבי אתרים, ואף גרמה ליצירת עולם חדש של משרות בתחום השיווק הדיגיטלי. לראיה, המחקר של גולדמן סאקס מצאו ש- 60% מהמשרות הקיימות היום לא היו קיימות כלל ב-1940.

מהפכת ה-AI מייצרת הזדמנויות אסטרטגיות של פעם בעשור

החברות המובילות במשק מבינות שזו ההזדמנות שלהן לייצר ערך מוסף על פני המתחרים ולכן ניתן לראות עליה בהשקעות בפיתוחי AI. לדוגמא, מטא (פייסבוק) הכריזה שרוב ההשקעות שלה ב-2024 יהיו בפיתוחי AI. מיקרוסופט כבר השקיעה 13 מיליארד דולר רק בחברת OpenAI, חברה שלא שמענו עליה עד לפני שנתיים וכיום נמנית עם החברות המובילות בפיתוחי AI. ההערכות הן ששוק ה-AI יעמוד על כ-1.3 טריליון דולר בשנת 2032 ולכן כל החברות המובילות במשק מבינות שעל מנת להוביל בשוק ה- AI הן חייבות להשקיע והרבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אז איך נערכים?

עבור חברות וארגונים, ברמה האסטרטגית, שנת 2024 חייבת להתמקד באיך משלבים יותר ויותר פיתוחי AI לשיפור וייעול תהליכים. חשוב להדגיש, לא מדובר (עדיין) בהחלפת כוח אדם על ידי AI אלא על שיפור וייעול תהליכים באמצעות AI. בנוסף, וזו נקודה חשובה לגיוס כוח אדם בעתיד, חשוב להתמקד יותר ביכולות חשיבה ביקורתית ויצירתית מאשר ביכולות טכניות. כאמור, פיתוחי AI הולכים לשפר ולייעל תהליכים בעיקר על ידי אוטומציה כמעט בכל משרה ולכן יכולות חשיבה ביקורתית ויצירתית יהפכו לערך המוסף והחשוב של כל עובד/ת.

הכותב: ד"ר עמית סרוסי, יועץ אסטרטגי לחברות ומשקיע אנג'ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully