וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ליצור אווטאר AI לשיווק העסק או לכל מטרה אחרת - המדריך המלא והמעודכן ל-2024

עודכן לאחרונה: 20.1.2024 / 17:17

חשבתם שעתיד השיווק נמצא בקמפייני משפיענים? תחשבו שוב. באמצעות אוואטרים של AI תוכלו לחתוך עלויות במאות אחוזים ולקבל תוצאה שעולה בהרבה על האלטרנטיבה. אז מה עושים ואיפה מתחילים? אספנו עבורכם את כל המידע הכי רלוונטי ועדכני

אווטאר AI של דואה ליפה בסרטון הדרכה שיצרנו עם Sad Talker/שלי אור גיסר.

אייטאנה לופז בת ה-25 היא משפיענית הבינה המלאכותית הראשונה בספרד. עם שיער ורוד ולא פחות מ-266 אלף עוקבים באינסטגרם, אייטנה משתפת תמונות שלה באירועים, מקדמת מוצרים ומרוויחה סכום עתק של 11,000 דולר בחודש. היא נוצרה על ידי המעצב רובן קרוז, מייסד סוכנות הקריאייטיב The Clueless, לאחר שלסוכנות נמאס להיות תלויה במשפיענים ודוגמניות אמיתיות. יצירתה משקפת את השימוש הגובר בבינה מלאכותית, שנועד להתגבר על המגבלות של משפיענים ומודלים אנושיים, ובעצם מציגה עידן חדש של השפעה דיגיטלית.

עלייתם של מודלים כמו אייטנה מעוררת ויכוחים רבים סביב ההשפעה על מודל היופי של פרסונות דיגיטליות, ומעלה שיקולים אתיים בעידן המתפתח של משפיענים מלאכותיים, אבל כל זה לא מפריע לסוכנות לקצור את הפירות ולהמשיך לטפח אותה כמו תרנגולת שמטילה ביצי זהב, והעוקבים פשוט עפים עליה.

כמו אייטנה, קיימים עוד סוגים רבים של אווטארים מבוססי בינה מלאכותית, הידועים גם כיצורים וירטואליים אינטליגנטיים, והם מייצרים מהפכה של ממש בנוף הדיגיטלי. בעצם, הם ממנפים טכנולוגיות מתקדמות כדי לקיים אינטראקציה עם לקוחות, לייעל תהליכי עבודה, לחולל מהפכה באסטרטגיות השיווק, לשבור מחסומי תקשורת, לשפר את ההכשרה והחינוך, להעביר הדרכות ומצגות עסקיות, וזו עדיין רק ההתחלה. אז מבלי להיכנס לשאלה המוסרית, המדריך הבא נועד לעזור לכל מי שמתחבט בשאלה האם שווה להשקיע באווטאר שיסייע להשגת המטרות העסקיות ולספק מידע פרקטי על איך אפשר לעשות את זה.

ראשית, כמה סוגי אווטארים ששווה לשקול:

  • אווטארים שהם משפיעני רשת כמו אייטנה נוצרים כדי לייצג חברה או מותג ברשתות החברתיות ובנכסי החברה. בשימוש נכון, הם יכולים לצבור פופולריות ולהפוך לכלי מכר חזק מאוד עבור מי מפעיל אותם, ומכל סוגי האווטארים הם הפשוטים ביותר ליישום כיוון שהכל נעשה בפורמט של וידאו, ללא אינטראקציה בזמן אמת.
  • עוזרים וירטואליים: אלו הם אווטארים שנועדו ליצור אינטראקציה עם אנשים ולעזור להם במשימות. לדוגמה, בתחום הסיוע הווירטואלי האווטארים מאפשרים לנו לתקשר עם הטכנולוגיה. דמויות אלו, עם המראה האנושי והיכולות האינטראקטיביות שלהם, מתפקדים כעוזרים וירטואליים מותאמים אישית, מקלים על משימות כמו קביעת פגישות, ניהול הודעות דוא"ל ומתן המלצות מותאמות אישית.
  • אווטאר לשירות לקוחות: יצירת אווטאר המייצג חברה או עסק מצריך הבנה עמוקה של זהות המותג והתאמת הדמות בהתאם אליו, הן בנראות והן בדיבור. בשונה מעוזר אישי שנועד בעיקר לצרכים פנימיים, אווטארים המספקים תמיכה ושירות ללקוחות מסוגלים לשמור על עקביות וזמינות 24/7 ולשפר את חוויית הלקוח. בדומה לצ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית, גם הם לא תמיד מבינים את כוונת המשתמש ולכן לא יכולים להחליף במאה אחוז את השירות האנושי, אך חוויית השירות מולם טובה בהרבה והם מסוגלים להפחית הרבה מהעומס שיושב על צוות השירות האנושי. מעל הכל, הם נראים ומרגישים הרבה יותר דומים לבני אדם ולכן נחשבים טובים יותר בהנעת לקוחות לפעולה.

אז למה שווה להשתמש באווטארים?

  • התאמה אישית: אווטארים יכולים להיות מותאמים אישית מאוד עד הפרט האחרון. הם יכולים לשקף את המראה הפיזי, האישיות, האופי וההעדפות האישיות של המותג, העסק ועובדיו, או להיות דמויות בדויות לחלוטין, ממש כמו בסרט או משחק מחשב. התאמה אישית זו משפרת את מעורבות העוקבים או הלקוחות ואת שביעות רצונם.
  • נגישות: אווטארים יכולים לתקשר באינספור שפות ולהיות נגישים לאנשים עם מוגבלויות, כגון אלה שאינם מסוגלים להקליד או לדבר, על ידי שימוש בטכנולוגיית המרת טקסט לדיבור או תרגומים וכתוביות.
  • אנונימיות ופרטיות: אווטארים מאפשרים למשתמשים לשמור על פרטיות ואנונימיות מוחלטת באינטרנט, ובימינו זה המון.
  • זמינות: בשונה מבני אדם, אווטארים לא מתעייפים מלתת שירות. הם מסוגלים לעבוד 24/7 ולספק שירות למספר לקוחות במקביל, מבלי לדרוש שכר ובלי להיות חולים.
  • חיסכון בזמן ובתקציב: יצירת סירטונים עם אווטארים יכולה להיות חסכונית יותר מאשר שכירת שחקנים, צוותי הפקה או יצירת סרטוני אנימציה, בעיקר כשמדובר בפרויקטים ארוכי טווח. צילום עם שחקנים, השכרת מקום, במאי, תפאורה או אפילו רק השימוש במשפיענ/ית אמיתי/ת, כרוכים בעלויות גבוהות מאוד, במיוחד אם מדובר בעסק קטן. יצירת האווטאר בעלות פחותה פעם אחת תאפשר לכם לעשות בדמות שלכם שימוש חוזר במגוון תוצרים שיווקיים כמו סרטונים ותמונות, ללא עלות נוספת. האווטאר ידבר ישירות על פי תסריט שנכתב מראש מה שיוצר חיסכון עצום בזמן ובכסף.
sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

וכמובן שיש גם חסרונות

  • חוסר עומק אנושי רגשי: בעוד AI עושה צעדים בחיקוי רגשות אנושיים, אווטארים עדיין עשויים להיות חסרי עומק והבנה של אינטראקציה אנושית אמיתית ולכן היכולת שלהם להזדהות ולהתחבר עם הלקוחות היא מין הסתם מוגבלת.
  • מגבלות טכניות ותקלות: אווטארים יכולים לפעמים להיתקל בבעיות טכניות או תקלות, מה שעלול להוביל לחוויית משתמש שלילית ואף לטעויות והטעיות.
  • אווטארים עלולים לעורר חשדנות מצד הלקוחות שכבר שמעו על סכנות ה-AI כאשר הוא נמצא בידיים הלא נכונות, למשל האפשרות להידמות לדמות מוכרת ולפעול בשמה תוך הטעיית הצופה. למרות שהונאות כאלה לחלוטין תלויות במי שיעשה בהם שימוש, אמון הציבור בכלים אלה עדיין נמוך ומצריך רמה מסוימת של חינוך הצרכנים, במיוחד צרכנים בוגרים.
  • טכנולוגיה לא בשלה: למרות שמבחינה חזותית, יצירת דמויות דיגיטליות היא יחסית פשוטה, שימוש בדמויות הללו לצרכי סיוע בעסק ושירות לקוחות עדיין נמצא יחסית בתחילת דרכו. על כך נפרט בהרחבה בהמשך.

אז באילו כלים תוכלו להשתמש כדי ליצור את האוואטרים שלכם?

הנה כמה אופציות מעולות ששווה לנסות:

D-ID

מוצר כחול לבן שנמצא בחוד החנית של אינטראקציות ג'נרטיביות המבוססות על בינה מלאכותית. הממשק עוזר להפוך בצורה פשוטה וחלקה תמונות, טקסט, סרטונים וקבצי קול קיימים לאנשים דיגיטליים ולייצר מגוון רחב של תוכן וידאו, כולל סרטונים שיווקים, סרטוני הדרכה ועוד, ב-110 שפות. לכל אלה D-ID מציעה פתרון קל ופשוט שאינו דורש ידע טכני והופך את כל העניין לנגיש מאוד.

לאחרונה הודיעה החברה על D-ID Agents, תכונה שעדיין אינה פתוחה עדיין לציבור הרחב אך ניתן להירשם לרשימת המתנה. מדובר בעצם בכלי היחיד, למיטב ידיעתנו, שמאפשר ליצור סוכן AI אינטראקטיבי שיגיב למשתמשים בהתאם למידע שתזינו לו, באמצעות API וללא צורך לכתוב קוד.

בעזרת הכלי פורץ הדרך הזה, תוכלו ליצור בני אדם דיגיטליים אינטראקטיביים והם יענו על שאלות על בסיס הידע שתטמיעו בו, יבצעו משימות שונות, ינהלו שיחות, יעזרו בלמידה, יציגו מצגות ויעשו שיחות מכירה כדי ליצור חוויית לקוח נוחה ומעניינת יותר במגוון שפות ובזמינות מיידית תמידית. בשונה מהתהליך שפירטנו למעלה בו התוצר העיקרי הוא בפורמט וידאו, הכלי החדש הזה של D-ID יאפשר להתאים את הסוכן לצרכים של העסק כך שהסוכנים יוכלו להגיב לשאלות שנשאל אותם בהתאם לידע שהוטמע בהם.

מחיר

  • התכנית החינמית תאפשר לכם ליצור אווטר ולהפיק סרטון בן 5 דקות בכיכובו, בתוספת סימן מים.
  • תכניות הלייט והפרו יוסיפו כל אחת 5 דקות נוספות של וידאו וינועו בין $5-16 לחודש.
  • תכנית המתקדמים תעניק לכם 100 דקות של וידאו עם האווטר שיצרתם ותעלה כ-$108 לחודש.
  • כאמור, תכנית הסוכנים טרם נפתחה אך קיימת רשימת המתנה אליה ניתן להצטרף בקישור.

הסוכנים האינטראקטיביים של D-ID - גרסת הבטא

HeyGen

מחולל וידאו מבוסס AI שעוזר לעסקים ליצור סרטוני אווטאר על ידי הכנסת תסריט שנקבע מראש והופך לדיבור אנושי בעל מראה מקצועי בכמה קליקים בלבד. הממשק מציע למעלה מ-300 קולות ביותר מ-40 שפות, תוך שימוש ביותר מ-100 אווטארים בסגנונות אתניים, טווח גילאים רחב ורקעים שונים.
האווטרים ידקלמו כל טקסט שתספקו להם שורה אחר שורה, עם יכולות טבעיות של סינכרון שפתיים. ניתן גם לייצר שיבוט לקול שלכם או לכל קול אחר.

הפלוס הגדול של הממשק הוא היכולת שלו לייצר דמות וירטואלית שנראית, זזה, מדברת ומתנהגת בדיוק כמותכם, בנראות טבעית לגמרי. כל שעליכם לעשות זה להעלות וידאו של עצמכם באורך 2 דקות, ולאחר מכן תוכלו להשתמש באווטאר שלכם במאות סרטונים, ללא צורך לעמוד מול מצלמה שוב.

בנוסף HeyGen מתממשקת עם מנויי קאנבה ומאפשרת להכניס את האווטאר, יחד עם הטקסט והקול שלו ישירות לעיצובים שהכנתם, למשל מצגת או פוסט אינפורמטיבי.

למרות התכונות המתקדמות שלה, היא שומרת על ממשק ידידותי למשתמש, מה שהופך אותה לנגישה ונוחה לעבודה גם למי שלא בעל נסיון בעריכת וידאו, אך היא מעט יקרה בהשוואה למתחרות.
כמו D-ID, גם HeyGen שואפת לספק למשתמשים יותר מוידאו ושוקדת בימים אלה על תכונה שנקראת Realtime Avatar. למידע נוסף כנסו ללייב של החברה שישודר בהמשך היום ועקבו אחר העדכונים.

מחיר

  • בתכנית החינמית תוכלו ליצור אווטאר אחד.
  • בתכנית היוצר תוכלו ליצור 3 אווטארים בתמורה ל-48$ בחודש.
  • בתכנית העסקית תוכלו ליצור 3 אווטארים, לשתף פעולה עם חברי צוות נוספים בתוך הממשק ולהפיק סרטונים באיכות 4K, בתמורה ל-$144 בחודש.

HeyGEN מדגימים סנכרון שפתיים מושלם בשפות שונות באמצעות אווטאר AI

Synthesia.io

פלטפורמה ליצירת סרטוני אווטאר המופעלת על ידי AI, עם קריינות ועריכה של סרטוני הדרכה באיכות גבוהה. כדי לייעל את תהליך יצירת הוידאו, תוכלו להזין טקסט שכתבתם מראש ולקבל קריינות בקולכם או בכל כל אחר שתבחרו.

הממשק מציע מגוון אפשרויות ולמעלה מ-150 אווטארים, קולות ב-AI וגם יצירת טקסט לדיבור עם מעל 120 שפות. ניתן גם להתאים אישית אווטאר כך שייראה איך שתבחרו, ללא צורך בעמידה מול מצלמה ומבלי לשלם לשחקנים אמיתיים, צלמים וכו'.

בנוסף, ניתן לגשת לספרייה עצומה של למעלה מ-65 תבניות וידאו מקצועיות וליצור במהירות סרטוני אווטאר בכל שפה. יוצרי תוכן יכולים להתאים אישית את האווטארים לסרטונים שלהם כך שיתאימו למיתוג ולמסרים שלהם. הממשק הוא יחסית קל לשימוש עם מגוון רחב של סוגי אווטארים ובנוסף יש בו את האפשרות להעלות מצגת ולהכניס אליה את האווטאר שלכם כך שתהיה אינטראקטיבית ומעניינת יותר.

החיסרון העיקרי של Synthesia הוא שאין ניסיון חינמי בשביל להבין האם כדאי לרכוש מנוי או לא, והאווטארים נראים קצת רובוטיים, מה שיכול להשפיע מאוד על השיחה בינם לבין הלקוח.

מחיר

  • בתכנית המתחילים תקבלו 120 דקות וידאו בתמורה ל-$22 בחודש.
  • בתכנית היוצרים תקבלו 360 דקות וידאו בתמורה ל-$67 בחודש.

דוגמא למצגת עסקית שנוצרה עם Synthesia

שאלת השאלות: איך מחברים את האווטאר למקורות מידע?

עד כה דיברנו על איך יוצרים את החזות של האווטאר, שהיא בעצם דמות כמו אייטנה שאיתה תוכלו ליצור מגוון סרטונים, תמונות וחומרים שיווקיים. עם זאת, אם המטרה שלכם היא ליצור אווטאר לצרכי שירות לקוחות או סיוע בעסק, תצטרכו ליצור "מוח" לאווטאר שלכם, או מאגר נתונים ממנו הוא ישלוף את המידע הרלוונטי כדי לענות על שאלות, וזו כבר משימה יותר מורכבת שרוב הכלים ליצירת אווטאר עדיין לא מציעים מין המוכן.

למעשה, נכון להיום, עסקים שמשתמשים באוואטרים עושים זאת בעיקר בפורמט תמונה או וידאו. על אף שהם יכולים להיראות מאוד אמיתיים, בפועל הם לא אינטראקטיביים ומצריכים המון עבודה ידנית מאחורי הקלעים. למשל, אווטאר שמספק שירות לקוחות יהיה בנוי מסרטונים רבים שהוכנו מראש כדי לענות על שאלות נפוצות של לקוחות. ממשק משתמש חכם ידע לשלוף את הסרטון הנכון בהתאם לשאלה של הלקוח, אבל אם לא קיים סרטון שמתאים לתרחיש הספציפי, הלקוח יוותר ללא מענה.

בעוד שזה עשוי להיות מאוד מתסכל, אתם יכולים להיות בטוחים שזה לא יישאר ככה הרבה זמן ועד מהרה הטכנולוגיה תבשיל ותגיע למצב שהאווטרים יהיו חכמים מספיק כדי לענות על שאלות גם בלי להקליט את התשובות מראש.

למרבה המזל, יש דרכי קיצור

כדי לייעל את התהליך הזה וליצור כמות יפה של סרטוני שירות בזמן יחסית קצר, תוכלו לעשות מנוי ל-ChatGPT4 ולהשתמש בתוסף HeyGen, שיאפשר לכם לשוחח עם הצ'אטבוט, לקבל תשובות לשאלות, ללטש את התשובות באמצעות פרומפטים חוזרים עד שתגיעו לתוצאה הרצויה, לתת לאוואטר שלכם להקריא אותן בפורמט וידאו, ואז להעלות את הסרטונים שהתקבלו למאגר השאלות והתשובות באתר שלכם.

נשמע קל? הסרטון הבא של חברת Synthesia ממחיש מדוע ברוב המקרים אוואטר טוב אינו מספיק, ולמה נדרשת חשיבת עומק אסטרטגית כדי שהוא יהיה מסוגל להיות יותר מסתם פנים יפות ולתת מענה אמיתי ללקוחות, במסגרת המגבלות הטכנולוגיות הקיימות.

אז כמו שהבנתם, Chatgpt יחד עם התוספים שהוא מציע יכול לתת מענה סביר ביותר לצרכי הלקוחות שלכם, אבל כדי שהאווטאר באמת יבין לעומק את צרכי העסק שלכם, תצטרכו ליצור לו מאגר מידע פנימי, או מודל שפה, ולאפשר לו ללמוד באופן עצמאי, מה שנקרא למידת מכונה. ממש כמו עובדים אנושיים שעוברים הכשרה כדי להכיר את העסק לבוריו, כך גם הנציגים הדיגיטליים, על מנת שיוכלו לתת שירות מקיף ואיכותי, צריכים מקור לשלוף ממנו את המידע הרלוונטי ואימון כדי שידעו מה לעשות איתו וכיצד להשתמש בו. כל זה כבר למדריך אחר.

למי שמעדיף להתנסות בנתיים עם כלים חינמיים

SadTalker - ממשק מעט מסורבל אבל חינמי וטוב למתחילים, המאפשר להנפיש תמונת דיוקן סטטית עם אודיו שנכניס לו, כך שתנועות השפתיים, מצמוצי העיניים ותנודות הראש יסונכרנו יחד עם האודיו, ולספק אנימציית פנים טובה ואינטרקטיבית.

אני לדוגמא השתמשתי בכלי זה כך: יצרתי תמונה במידג'רני, החלפתי את הפנים של הדמות עם הפנים של קים קרדשיאן, לאחר מכן שיכפלתי את הקול של קים קרדשיאן ויצרתי ממנו קובץ אודיו, העלתי את התמונה וקובץ האודיו ל-SadTalker, והוא יצר לי את הפנים של קים בשביל הסרטון שלי.

מכיוון שהסרטון שנקבל של האווטאר הוא באיכות מעט נמוכה, לקחתי את התמונה הסטטית של קים קרדשיאן, הנפשתי מעט עם עשן ותנועת מצלמה (זום אין), והכנסתי את האווטאר המדבר של קים על התמונה שהנפשתי. כך יצרתי סרטון הסברתי יותר יצירתי ואינטרקטיבי.

lalamu.studio - כלי AI חינמי המאפשר לייצר ללא מאמץ סירטוני LIP-SYNC. הכלי מציע עיבוד טקסט לדיבור המאפשר לבחור מבין קבצי אודיו שונים ולסנכרן אותם עם הפנים המתאימות. בחירת פנים, עורך שמע, עיבוד אודיו ותכונות קוליות, מאפשרים להתאים אישית ולשפר את הסרטונים, מה שהופך את כל התהליך לפשוט ואינטואיטיבי יותר. כלי זה שונה קצת מהאחרים ונועד לתת מענה הן ליוצרים מתחילים והן לאנשי מקצוע מנוסים המעוניינים לשפר את הסרטונים שלהם, אולם איכות הסרטונים, כשמורידים אותם למכשיר, נמוכה ביחס לכלים האחרים.

טום הנקס מדבר בקולו של הומר סימפסון? עם AI זה אפשרי./שלי אור גיסר באמצעות פלטפורמת Lalamu

לסיכום, העתיד כבר (כמעט) כאן

השימוש במשפיעני AI כמו אייטאנה לופז כדי לייצג מותגים במדיה החברתית מסמל את השימוש הגובר בבינה מלאכותית כדי להתגבר על מגבלות המשפיענים האנושיים, ומשקף עידן חדש של השפעה דיגיטלית. רבים חוזים כי אווטארים בסגנון של אייטנה הם העתיד של השיווק, אבל האמת היא שזו רק ההתחלה, כי בעתיד הקרוב נוכל לעשות איתם הרבה יותר משיווק בוידאו, שמנצל רק את הרובד החזותי של האוואטרים.

ברגע שאווטרים אינטראקטיביים, העושים שימוש במידע של העסק, יהפכו נפוצים - וזה כאמור יקרה בעתיד הקרוב מאוד - כל בית עסק קטן כגדול יוכל לנצל אותם למטרות עסקיות כמו שירות לקוחות, שיווק, מכירות והפצה, בעלויות סבירות מאוד. המשמעות של זה היא לא רק נראות משופרת לבית העסק אלא ייעול מטורף של כל מערך השירות וחיסכון משמעותי בעלויות כוח אדם - בתנאי כמובן שתעשו את זה נכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully