וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 דרכים בהן GEN AI משנה את עולם השיווק והמכירות - ולמה אסור לכם להישאר מאחור

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 14:25

מאוטומציה של קמפיינים בסושיאל דרך תובנות צרכניות ועד סרטונים מושקעים בתקציב מינימלי - הבינה המלאכותית לא מפסיקה להפתיע את אנשי השיווק והשאלה שעל הפרק היא כבר לא האם צריך לאמץ אותה אלא כיצד ובאילו כלים להשתמש

קשה לסכם את שנת 2023 מבלי להתייחס למהפכת ה-Gen AI. זו לא רק הפופולריות הגואה של כלים ומנועים כמו GPT ויכולתם לבדר או להדהים מאות מיליוני בני אדם מסביב לכדור בשיחות ברומו של עולם עם הצ'אט; מעל לכל, בשנה האחרונה גילו עובדים ומעסיקים רבים כל כך כיצד באותם כלים, מחוללי טקסט או תמונה, טמון כוח אדיר לאפשר אוטומציה של חלק גדול כל כך ממשימות היום-יום.

לפי מחקר של פירמת הייעוץ מקינזי, השימוש בטכנולוגיות AI גנרטיביות יביא להתייעלות כלכלית של 2.6 עד 4.4 טריליון דולר בשנה (לשם השוואה - התמ"ג של כל בריטניה בשנת 2021 עמד על כ-3 טריליון דולר). לפי אותו מחקר, כשלושה רבעים מהתועלת הכלכלית הזו ינבעו מארבעה תחומים עיקריים: ניהול ושירות לקוחות, שיווק ומכירות, פיתוח תוכנה, ומחקר ופיתוח.

ואכן, אחד התחומים שעובר את התמורות הגדולות ביותר לאורך השנה האחרונה הוא תחום השיווק, ובכלל זאת עולמות הפרסום והמכירות. החל ממשימות יום-יומיות ואדמיניסטרטיבות, ועד למטלות קריאייטיביות, שיווקיות וכאלו המערבות איסוף וניתוח של נתונים מורכבים - אנשי שיווק ומכירות גילו בשנה האחרונה, והולכים לגלות בשנה הקרובה עוד יותר, עד כמה התעשייה שלהם חווה תמורות ושינויים שיחייבו אותם להכיר טוב יותר ואף לפתח מומחיות של ממש בכלי ה-AI הגנרטיביים.

יכולות GenAI וכלי פרסום חדשים בפייסבוק ובאינסטגרם

בסוף השנה שעברה, הודיעה חברת Meta (החברה האם של פייסבוק ואינסטגרם) על השקה של יכולות Gen AI חדשות בקרב המפרסמים על גבי הפלטפורמות שלה - שיגיעו בהדרגה לכלל המפרסמים ברחבי העולם במהלך השנה הקרובה.

בין הכלים ניתן למצוא את וריאציות של טקסט (Text Variations), אשר מאפשר לייצר גרסאות מרובות של טקסטים עבור כיתובים של פוסטים - כך שמפרסמים יוכלו לנסות מסרים שונים עבור קהלים מגוונים. לצדו, החברה השיקה גם את יצירת רקעים (Background Generation), כלי המאפשר למפרסמים ליצור תמונות מטקסט, וכך הם יוכלו לנסות רקעים שונים במהירות רבה יותר ולגוון את הקריאייטיבים השונים שלהם, ואת הרחבת תמונה (Image Expansion), שמקנה למפרסמים את היכולת לשנות את הממדים והפרופורציות של הנכסים הקריאטיביים שלהם - כך שיתאימו ליחסי רוחב וגובה שונים על פני פלטפורמות מרובות, כמו למשל סטורי או Reels. כך, מפרסמים יוכלו להשקיע פחות זמן ומשאבים בשינוי ייעוד של הקריאייטיבים השונים.

ההשקעות של מטא ביכולות AI, אשר מהווה חלק אינטגרלי מה-DNA שלה עוד מאז ההשקה של הפיד ב-2006, מתמקדות בסיוע למפרסמים לעשות את העבודה שלהם בצורה הטובה והיעילה ביותר, תוך מתן האפשרות לבחון קריאייטיבים של מודעות מהר יותר ולהגיע בקלות לקהלים שמעניינים אותם. המשמעות היא, שיכולות אלו הן רק תחילת הדרך: החברה הודיעה כי היא מתכננת להציע למפרסמים דרכים נוספות ליצור קופי למודעות או לייצר תמונות מותאמות, וכן להשתמש ב-AI להעברת הודעות עסקיות במסנג'ר ובוואטסאפ וכך להגדיל את המעורבות עם הלקוחות.

כלי AI לפרסום בפלטפורמות מטא.. יח"צ,
כלי AI לפרסום בפלטפורמות מטא./יח"צ

מחוללי אימיילים ואוטומציה של שיחות לקוח: איך אנשי מכירות חוסכים זמן יקר?

מיקרוסופט השיקה לאחרונה את Microsoft Copilot for Sales, שמטרתו לסייע לאנשי מכירות לחסוך זמן, לשחרר אותם ממטלות אדמיניסטרטיביות, ולאפשר להם להתמקד במשימות אסטרטגיות. משתתפים במחקר של החברה (Work Trend Index 2023), אשר התנסו במוצר, העידו כי חסכו כשעה וחצי בכל שבוע - זמן יקר שיוכלו להפנות עבור לקוחותיהם, ולטובת משימות אחרות. המוצר, שפיתוחו הובל בישראל בידי קבוצת Dynamics 365 במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, בשיתוף עם צוותים גלובליים, ממנף את יכולות ה-Copilot בכלים של Microsoft 365 תוך שהוא מחובר למערכות CRM, ומאפשר לאנשי מכירות להפיק תובנות על בסיס שיחות קודמות. המוצר מספק הצעות לצעדי המשך, מחולל ואף כותב מיילים בהתאמה אישית עבור אנשי המכירות, בזמן אמת, בעת שיחות עם לקוחות.

כך למשל, באמצעות תוכנת Microsoft Teams יוכלו אנשי מכירות לקבל תקצירי פגישות שישלבו תובנות כדי להציג נקודות משמעותיות, משימות חשובות ומדדים רלוונטיים מתוך השיחה, וכן להדגיש מילות מפתח שיסייעו לתהליך המכירה. ב-Outlook למשל - יוכלו אנשי מכירות להשיב על מיילים בלחיצת כפתור, כאשר הכלי שפותח בישראל יחולל מייל בהתאמה אישית, ועל בסיס התכתבויות קודמות. ב-Word, הם יוכלו לקבל סיכום אוטומטי של תכתובות המייל, לחולל דוח מסכם של כל היסטוריית השיחות עם לקוח מסוים, וכך יתאפשר מבט הוליסטי על תהליך המכירה. החיבור למערכות CRM מאפשר להציג בכלל הכלים נתונים רלוונטיים - החל מיעדי המכר, הצעות מחיר מותאמות, זמני אספקה צפויים, ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קופיילוט - כלי ה-AI החדש של מיקרוסופט לצוותי מכירות./מיקרוסופט ישראל

סרטוני פרסומת וקמפיינים מופקים - ישירות מהמובייל

סרטונים איכותיים לסושיאל, פרסומות מופקות וקמפיינים גדולים הם נדבך חשוב בעולם השיווק המודרני. עד לאחרונה, צילום של סרטונים ועריכה מקצועית - כל אלו היו כרוכים בעלויות הפקה משמעותיות, ובעלי מקצוע רבים היו מעורבים בכל פרויקט (שחקנים, מפיקים, במאים, תסריטאים, מעצבים ועורכים), דבר שהשפיע גם על היעילות והמהירות של התהליך, ובעיקר על הנגישות שלו עבור מפרסמים קטנים ובינוניים. אלא שכיום, עם כניסת טכנולוגיית ה-GenAI לחיינו, החסמים הטכנולוגיים הולכים ומוסרים - וכל איש שיווק יכול לייצר בעצמו פרסומת מעוצבת ומלאת אפקטים, בזול ובמהירות.

אחד הכלים הפופולריים לשם כך הוא Videoleap, אפליקציה לעריכת וידאו דרך הטלפון הנייד, של חברת לייטריקס הישראלית המפתחת תוכנות ומערכות לעריכת וידאו ותמונות. האפליקציה מנגישה את תהליך עריכת הווידאו לכלל המשתמשים שלה, וזמינה כגרסה חינמית עם מנוי לגישה בלתי-מוגבלת. המערכת מאפשרת גישה לכלי העריכה הרגילים - כמו הוספה של טקסט, אודיו, קטעי וידאו אחרים, לצד שילוב פילטרים, וכן כוללת תבניות (טמפלייטים) ויכולות מוטמעות של בינה מלאכותית - החל משינוי הרקע, דרך עיצוב מחדש של הדמויות בסרטון (למשל לדמויות אנימה), או שינוי של ערכות הנושא.

המערכת מאפשרת גם למשתמש בקצה לתת פקודת טקסט כדי להוסיף אפקטים בהתאמה אישית, להסיר חפצים מהסרטון, או להדגיש אחרים. לאחרונה, נוסף לאפליקציה הפיצ'ר VID2VID - המאפשר למשתמשים לראשונה להוסיף אלמנטים לסרטונים קיימים או לערוך אותם לחלוטין על ידי שימוש בפקודות טקסט (פרומפט) וביכולות AI (תוך התאמה מיוחדת של פילטרים לסרטוני םשל אנשים, צילומי נוף, ועוד). כלומר, במקום שפילטר מסוים יוכל להחליף את הצבעוניות של הסרטון, יכולות ה-AI החדשות מאפשרות כיום למשתמש הקצה לשנות את הווידאו כולו בהתאם לפקודות הטקסט.

הטוב ביותר עוד לפנינו

במבט קדימה, לשנת 2024, מומחי השיווק והמכירות חייבים לאמץ עוד ועוד אמצעים ושיטות לתוך הארסנל שלהם וללמוד לרתום כלים מבוססי GenAI כדי להישאר רלוונטיים בשוק תחרותי המשתנה במהירות. טכנולוגיות אלו, שפרצו לחיינו בסערה ואינן מתכוונות ללכת לשום מקום, מאפשרות לאותם אנשי מקצוע לחסוך זמן יקר, לשפר את הפרודוקטיביות שלהם כבר עכשיו, ולהגיע לקהלים חדשים. הן מאפשרות גם ליצור תכנים שיווקיים וקמפיינים איכותיים יותר, במהירות רבה ובעלויות נמוכות יותר - והן נגישות יותר משחשבנו אפילו לפני חודשים ספורים.

כך נראה, כי אם השאלה שרבים עסקו בה לאורך השנה שעברה הייתה "האם הבינה המלאכותית תחליף אותנו?", או מתי, כעת מתחדדת ההבנה שהשאלה שצריכה להעסיק רבים היא "כיצד עובדים ועסקים יוכלו להשתמש בכלי הבינה המלאכותית - כדי לשפר את הביצועים שלהם, בעולם שהולך ומשתנה מדי יום?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully