וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר בין דלק, קפה ורד אורבך? מאחורי הקלעים של הקמפיין החדש והמפתיע

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 11:08

משהו טוב קורה בג'ו דלק. אחרי מיתוג מחדש בו נפטרו מהמותג מנטה ונשארו עם קפה ג'ו הנודף ארומה של איכות, ג'ו דלק יוצאת בקמפיין חדש בהובלת רד אורבך, סולן להקת רד בנד האגדי. קפצנו לסט הצילומים של הקמפיין כדי לשמוע מה חדש במותג ומה פשר הבחירה המפתיעה

רד אורבך על סט הצילומים לקמפיין של ג'ו דלק./יח"צ

ג'ו דלק מכריזה על שיתוף פעולה חדש עם רד אורבך, שיככב מעתה כפרזנטור מרכזי בקמפיינים של החברה. רד אמנם התחיל ממופעי בובות ברחוב, אך אור הזרקורים לא זר לו. כבר היו לו מספר תוכניות אירוח משלו בטלוויזיה, הוא עשה דואטים עם זמרות מוערכות כמו מרינה מקסימיליאן ונינט טייב, ויש אפילו שמועה ששקלו לשלוח אותו לאירויזיון! כעת, הוא מקבל על עצמו את תפקיד הפרזנטור של אחת החברות החזקות בישראל ומזהיר: רק אל תקראו לו בובה!

מוריה ברשן גארב, מנהלת השיווק של דלק ישראל מספרת כיצד בחרו ברד לקמפיין: "היו כל מיני דברים שכתבנו באסטרטגיה וכבר היו לנו מגעים עם פרזנטור אחר, אבל משהו לא עבד. פתאום, ברגע האחרון, השם של רד נזרק לאוויר והחיבור הזה היה נראה לנו כל כך טבעי שהחלטנו לגנוז את כל מה שכתבנו ולעבוד עם רד במקום. מאותו רגע הכל התחבר".

על השינוי במיתוג החברה מספרת קרן קופרמינץ, סמנכ"לית השיווק של דלק ישראל: "דלק עשתה הרבה שינויים בשנתיים וחצי האחרונות, מאז שנכנסה ההנהלה החדשה. בין היתר, שינינו את השם של חנויות הנוחות שלנו לג'ו דלק במקום מנטה. עשינו מתיחת פנים לכל החנויות ושינינו את שם המותג למשהו שמאוד מזוהה איתנו, שזה הקפה של ג'ו שלא ניתן להשיג בשום מקום אחר. למעשה כאן על הסט, זה אירוע ההשקה האמיתי שלנו."

בעצם, לקחתם שני מוצרי צריכה שונים בתכלית אבל שהולכים ממש טוב ביחד, דלק וקפה, והפכתם אותם למותג אחד.

"נכון. קפה ג'ו היא בעצם חברה בת של דלק ישראל שמייצרת קפה איכותי ממש כאן בישראל בתוצרת כחול-לבן", מספרת קרן. "אנחנו מגישים רק את קפה ג'ו בחנויות הנוחות ולכן החלטנו לשנות את שמה של הרשת לג'ו דלק. השם דלק משמש אותנו בכל מה שקשור לעולמות האנרגיה והדלקים, שלצרכן אין נגיעה אליהם. כשאני מתייחסת לעולם חנויות הנוחות, שהולכות יד ביד עם תחנות הדלק, ולחוויית הביקור בהן, אני מדברת על ג'ו דלק. "

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

רד הוא בחירה לא שגרתית. למה דווקא הוא?

"קודם כל רד הוא ג'ינג'י וגם אנחנו אדומים. כל הסיפור של רד והאופי שלו מתיישב בול עם מה שאנחנו רוצים לשדר כמותג. רד הוא דמות קומית שיכולה להגיד ולעשות דברים שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו. חשבנו שהוא יכול לספר את הסיפור שלנו, גם כחברת הדלק הישראלית, שקיימת מעל 70 שנה ונותרה איתנה חרף כל האירועים המאתגרים שפקדו את המדינה מאז ועד היום, וגם כרשת חנויות נוחות ומותג קפה מוביל, שכולם נותנים שירות 24/7, גם במלחמה, גם בקורונה, גם באזורי סיכון", אומרת קרן.

"בחרנו לספר על ישראליות דווקא דרך מישהו שבא מבחוץ ויכול להצביע על מה ישראלי בעיניו מנקודת מבט שאין למי שחי כאן כל חייו. דווקא האמריקאיות שלו, זה שהוא גם וגם, זה היה נראה לנו הזדמנות לשים דגש על מה שלנו נראה מובן מאליו. מיהו ישראלי? מהי ישראליות?"

@redbandofficial רד בנד מגיעים לכוכב הבא לאירוויזיון לתקן את הקרע בעם כי הגיעה העת למעשים! #מיוזיקטוק #הכוכבהבא2023 ♬ צליל מקורי - Red Band

בכך ג'ו דלק מצטרפת למגמה שרצה חזק בפרסומות מאז השביעי באוקטובר - גאוות יחידה. למה זה חשוב עכשיו?

"זה נכון שהרבה מותגים מדברים על זה עכשיו יותר מאשר בעבר. קודם כל, המצב שקורה במדינה בחצי שנה האחרונה הכניס את כולנו לחשיבה מחדש בה כולנו רוצים להיות חלק ממה שקורה במדינה ולהגיד בגאווה 'אני ישראלי'. זה לא שונה ממה שתמיד היה בדלק אבל אין ספק שבתקופה האחרונה כולנו קצת יותר גאים להגיד שאנחנו ישראלים", אומרת מוריה.

ומה אומר רד?

רציתי לשמוע את הסיפור של ארי, האיש השקט שעומד מאחורי רד, זה שהתחיל ממופעי בובות ברחוב וצמח להיות מוזיקאי מוערך וקומיקאי בחסד מבלי להראות פעם אחת את פרצופו בתקשורת, הישג מרשים לכל הדעות. אבל אותו איש לא קיים, אומרים לי כולם על הסט. זה רק רד. אנחנו מתיישבים להפסקת סיגריה על כסאות פלסטיק מאחורי הג'ו דלק בתל מונד ובשניה שאני מתחילה להקליט, הוא עובר לדבר באנגלית בקולו של רד:

Big fan of Delek, I use Delek all the time in my car and as I was pulling into Delek I thought to myself, these people need a good commercial. I was a genius since the day I was born, and it's been a journey that led me all the way to Delek.

מעבר לזה, הוא שומר על פני פוקר ולא מנדב מידע.

"זה רד, מותר לו", אומרת מוריה. "אלה תשובות שרק רד אורבך יכול לענות. הוא אומר דברים שאין לך איך לענות עליהם. יש לו איזו חוצפה כזאת וזה מה שעושה אותו כל כך מצחיק. גם כשאני מדברת איתו על הסט, אין פה יחסים עם ארי, זה רד. אבל זה בסדר כי זו הדמות שרצינו עם כל המורכבות שהיא מביאה איתה, ותראי איך הוא הצליח עם זה. להקה של בובות שהיא סולד אאוט כל ערב על הבמות הכי חמות, שהאמנים הכי גדולים באים ומשתתפים איתו, תכניות אירוח בטלוויזיה, ועכשיו הקמפיין. עם כמה שזה מוזר, הדבר הזה עובד."

מוריה זורקת רפרנס לחיים צינוביץ', "השרוף", שסיפר כי שריפה חרכה את פניו ולכן אינו יכול להראות אותן, וממהרת לעמוד על ההבדל ביניהם: "השרוף שיקר לגבי הזהות שלו ונחשף, אבל רד לא משקר. כולנו יודעים שזאת בובה, אבל האדם שמאחורי הדמות לא רלוונטי. הקטע ההזוי זה שכולם משתפים עם זה פעולה."

"גם על הסט", ממשיכה מוריה, "איך שהוא נכנס לדמות ורד מתחיל לדבר, לא משנה על מה, כולם צוחקים. גם כשהוא מתעצבן את לא יכולה להישאר אדישה, כולם מחכים לראות מה הוא יגיד. זה קסם שהוא מביא איתו שהוא נורא ייחודי לו. אני חושבת שאילו היה פיצול בין ארי לבין רד, אז לא היית מרגישה את רד בצורה כל כך עוצמתית. אבל בגלל שארי נורא שקט ונותן לרד את כל הבמה, אז הוא הופך להיות ממש דמות אמיתית עם מורכבויות ואופי ממש עקבי, שאת יכולה להכיר אותו ולהגיד, הנה משהו שרק רד יכול לעשות."

ככל שאני הופכת בעניין, זה נשמע לי כמו סוג של שריטה שקיבלה מענה יצירתי, ואני מבינה כמה הבנאדם גאון. מוריה מסכמת: "ככה זה כשיש לך אלטר אגו שיכול להגיד את כל מה שאתה לא מעז להגיד. זה אדם חופשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully