וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאב בקמפיין חדש: לא נכנעות לאידיאל היופי של ה-AI

נטלי זוהר

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 17:35

אם אי פעם ניסיתם ליצור תמונה של אישה בעזרת AI ודאי קיבלתם תוצאה דומה: דמויות שנראות אנושיות, אבל מציגות אידיאל יופי מוגזם וסטריאוטיפי. איך זה ישפיע על הדור הצעיר? דאב הודיעה כי לא תשתמש בנשים מלאכותיות בקמפיינים שלה וקוראת לנשים להתגאות ביופי הטבעי שלהן

דאב הוא מותג היופי הראשון שמתחייב בצורה ברורה וחד משמעית שלא לשלב בינה מלאכותית בפרסום שלו. חברת הביוטי, שחרטה על דגלה קידום יופי טבעי ומגוון, החליטה גם הפעם לצאת נגד עולם הפרסום הקלאסי ולא להיכנע לעבודה עם אפליקציות הבינה המלאכותית, כפי שרבים בתעשייה עושים היום. דאב הכריזה לפני כמה ימים שהיא תמשיך להשתמש אך ורק בדוגמניות אנושיות.

נשים מקדישות שנה שלמה מחייהן לטיפוח וביוטי

כחלק מחגיגות השנה ה-20 למותג, דאב פרסמה מחקר חדש שבחן את תפיסת היופי של נשים בעולם. המחקר הראה שנכון ל-2024, יותר מאחת מכל שלוש נשים אמריקאיות מקדישות שנה מחייהן כדי להשיג מראה או גוף אידיאליים לדעתן. עוד מוצא המחקר כי שתיים מתוך כל שלוש נשים מאמינות שמצפים מהן להיות יותר אטרקטיביות בהשוואה לדור של האימהות שלהן.

להשוואה, בשנת 2004, כשהמותג אימץ לראשונה את קידום היופי הטבעי, רק 2% מהנשים טענו שאינן מרוצות מהמראה שלהן. נראה כי ככל שהטכנולוגיה מתקדמת כך הלחץ והסטנדרטים עולים.

90% מהתוכן המקוון צפוי להיות מיוצר באמצעות בינה מלאכותית

נכון להיום, כתשע מתוך עשר נשים טוענות שנחשפו לתוכן מזיק שמציג אידיאל יופי בלתי אפשרי ברשת. כבר שנים שאנחנו חשופים לתוכן שמציג אידיאל יופי לא הגיוני בפרסום, בסושיאל מדיה ובערוצי התקשורת המגוונים, אבל עם כניסת עולמות הבינה המלאכותית, הנושא הופך למטריד יותר.

המחקר של דאב מצא כי 90 אחוז מהתוכן הדיגיטלי צפוי להיות מיוצר בבינה מלאכותית עד 2025, כך שאנו עומדים להיחשף לדרישה עולה לאידיאל יופי מלאכותי, ובעקבות כך לדיכאון עקב חוסר שביעות רצון מהמראה שלנו.

עולם השיווק נמצא עם הפנים קדימה. כבר היום משרדי פרסום מתחילים לשלב את כלי הבינה המלאכותית בשגרת העבודה שלהם. מי שעקב אחרי הקמפיינים האחרונים של קוקה קולה, אלפא רומיאו, מותג האופנה ריבולוב ועוד, מבין שעוד מעט אנחנו לגמרי נהיה שם ולא נוכל להבדיל מתי מדובר בפרזנטורים אנושיים ומתי הם וירטואליים. ככל שיעבור הזמן הדמויות הוירטואליות ייראו יותר ויותר אמיתיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפקת אופנה מבוססת AI של מותג Revolve.. Revolve,
הפקת אופנה מבוססת AI של מותג Revolve./Revolve
קמפיין AI של מותג האופנה קזבלנקה.. Casablanca,
קמפיין AI של מותג האופנה קזבלנקה./Casablanca

"פרומפטינג" חיובי מנצח את הסטריאוטיפים

מי שחי את עולם הבינה המלאכותית התנסה בוודאי ב"פרומפטינג" - כתיבת הנחיות למודלי בינה מלאכותית. לדוגמא, אנחנו יכולים לבקש ממידג'רני לייצר לנו דוגמנית עם שיער שחור, עיניים כחולות ועור שחום שמסתבנת בסבון גוף לבן. מחולל התמונות ייצר לנו ארבע תמונות שעונות על ההגדרה ומשם נמשיך ונדייק את ההנחיות עד שנגיע לתוצאה המתאימה.

תוצאות ברירת המחדל שהמערכת יודעת לייצר היום מבוססות על דאטה שיש באינטרנט. בגלל האופן שבו בנוי האלגוריתם, התוצאות מציגות תוצרים של נשים סטריאוטיפיות. למרות שנשים יודעות שמדובר בתמונות שנעשו באמצעות מכונה, האפקט הפסיכולוגי עדיין משפיע עליהן.

בסקר שערכה דאב היא גילתה כי 39 אחוז מהנסקרות טענו שהן רגישות ל"לחץ לשנות את המראה שלהן בגלל מה שהן רואות באינטרנט, אפילו כשהן יודעות שזה מזויף או נוצר על ידי בינה מלאכותית". בעקבות כך, החברה החליטה ליצור מדריך הנחיות חדש - Real Beauty Prompt - שיאפשר להגדיר סטנדרטים דיגיטליים חדשים של יופי.

האישה הכי יפה בעולם על פי ה-AI ועל פי דאב.. Dove,
האישה הכי יפה בעולם על פי ה-AI ועל פי דאב./Dove

לא כמו כולם

כניסת הבינה המלאכותית מאפשרת לנו לפתח יצירתיות מסוג חדש. לא מדובר רק בכלים יעילים, אלא גם בדרך להעביר מסר לקהל הרחב, שבוחן בסקרנות ובחשש את הטכנולוגיות שמשנות את העולם. חלק מהאתגר עבור חברות הוא לחשוב איך לייצר סוג חדש של דיאלוג מול הקהל.

חלק מהמותגים, כמו אלפא רומיאו, מתחברים לקהל על ידי כך שהם מאפשרים לו לייצר את רכב העתיד באמצעות מחוללי תמונות.

דאב בחרו בדרך שונה ומעניינת. החברה רוצה לסייע לקהל שלה לפתח חשיבה ביקורתית כלפי הטכנולוגיות האלו. היא משלבת את ה"אני מאמין" שלה, שדוגל ביופי אמיתי, טבעי ומגוון, כדי לעזור לנשים לשמור על התפיסות שלהם, גם כשמגיעה מהפכה כל כך גדולה לעולם.
כל הכבוד לדאב! אנחנו נמשיך לעקוב.

נטלי זוהר היא חוקרת טרנדים ועולמות וירטואליים, מרצה באוניברסיטת רייכמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully