וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללמוד AI בהרווארד בחינם? עכשיו גם אתם יכולים

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 13:50

האוניברסיטאות הגדולות והנחשבות בעולם מציעות קורסי בינה מלאכותית בחינם לכל דורש. בזמן שאנחנו תוהים מה הקאץ', כדאי למהר ולהירשם כל עוד אפשר

אוניברסיטת סטנפורד.. Unsplash
אוניברסיטת סטנפורד./Unsplash

אתר KDnuggets דיווח השבוע על חמישה קורסי AI המועברים על ידי אוניברסיטאות כמו הרווארד, סטנפורד, דיוק ואחרות, שמוצעים לקהל הרחב, לגמרי בחינם.

כשמוסדות כאלה, שעד היום היו שמורים רק לאליטה של האקדמיה, עושים מהפך בגישה ומציעים את הידע הנצבר שלהם בחינם, קשה שלא לתהות לגבי המניע. אבל לפני שאני צוללת לתיאוריות קונספירציה, אני אעשה את תפקידי ואתן לכם דיווח נקי מפרשנויות.

אלה חמשת הקורסים החינמיים שתוכלו להשתתף בהם לגמרי בחינם באוניברסיטאות המובילות בעולם כדי ללמוד לעומק על בינה מלאכותית והכל, איך לא, מהבית.

1. מבוא לבינה מלאכותית עם פייתון באוניברסיטת הרווארד

קורס שמיועד למתכנתים ודורש הכרות מקדימה עם פייתון. בקורס תוכלו לחקור אלגוריתמי חיפוש, למידת מכונה, מודלים של שפות גדולות ועוד, ולבנות את היסודות האלגוריתמיים של בינה מלאכותית. הקורס נמשך כ-7 שבועות וניתן לעבוד על פרויקטים בכל אחד מהמודולים. הוא כולל את הנושאים הבאים:

  • אלגוריתמי חיפוש גרפיים
  • חיפוש מתקדם
  • הצגת ידע
  • הסקה לוגית
  • רשתות בייסיאניות
  • מודל מרקוב
  • למידת מכונה
  • רשתות עצביות
  • עיבוד שפה טבעית

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

הקורס המלא זמין לצפיה בחינם במערכת EdX, עם אופציה לקבל בתשלום נוסף תעודת הסמכה רשמית, תמיכה אישית במהלך הקורס, ושירותים נוספים. הקורס הוא חלק מתכנית הכשרה והסמכה במדעי המחשב, המיועדת למקצועני בינה מלאכותית.

2. יסודות הבינה המלאכותית ב-MIT

קורס בינה מלאכותית של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) הוא קורס ברמת תואר ראשון בו תלמדו את היסודות הדרושים כדי להתחיל לבנות מערכות חכמות. מדובר למעשה בקורס שצולם במלואו במהלך שנת הלימודים באוניברסיטה, שמתמקד בשלושה נושאים עיקריים: הצגת ידע, פתרון בעיות, ומתודולוגיות למידה עבור מודלי AI.

הקורס מכסה נושאים כמו הַנמָקָה וסיבתיות, חיפוש, אילוצים, אלגוריתמים לומדים, רשתות עצביות עמוקות, מסקנות הסתברותיות ועוד. ניתן לגשת לכל תכני הקורס על גבי המערכת הייעודית של MIT או להוריד אותם למכשיר שלכם ללא עלות כלל.

מפגש ראשון בקורס הבינה המלאכותית של MIT.

3. עקרונות וטכניקות בבינה מלאכותית - אוניברסיטת סטנפורד

בקורס זה תקבלו סקירה כללית של נוף הבינה המלאכותית ותעשו היכרות עם עקרונות היסוד העומדים מאחורי הטכנולוגיה. חשוב לציין שהקורס צולם לפני ארבע שנים, מה שאומר שלא תשמעו שם על ChatGPT. מה כן? דברים שנחקרו לעומק הרבה לפני שה-GenAI פרץ לחיינו, אך הוא למעשה מבוסס עליהם: למידת מכונה, אלגוריתמי חיפוש, משחקים, רשתות בייסיאניות, הִגָיוֹן, למידה עמוקה ועוד.

הקורס המלא זמין לצפיה ביוטיוב ללא עלות.

4. AI בהתמחות בתחום הבריאות - אוניברסיטת סטנפורד

תחום הבריאות נותר אחד התחומים החשובים ביותר שיכולים להפיק תועלת מיישומי הבינה המלאכותית. מאבחון קליני יעיל ועד הפיכת שירותי הבריאות לנגישים יותר, יישומי בינה מלאכותית - העומדים בכללי בטיחות ואתיקה מחמירים - יכולים להיות מועילים מאוד.

אם חיפשתם ללמוד יישומי בינה מלאכותית בתחום הבריאות, ההתמחות הזו של אוניברסיטת סטנפורד המוצעת ב-Coursera עשויה להתאים לכם. היא כוללת פרויקט אישי וכן את הקורסים הבאים:

  • מבוא לשירותי בריאות
  • מבוא לנתונים קליניים
  • יסודות למידת מכונה עבור שירותי בריאות
  • הערכות של יישומי בינה מלאכותית בתחום הבריאות

לאחר בדיקה שערכנו מתברר שההצהרה "חינם" היתה התלהבות מוגזמת. מדובר ב-7 ימי ניסיון בלבד במערכת Coursera, שאחריהם תצטרכו לשלם על מנוי בעלות של 79$ לחודש. עם זאת, מדובר במחיר נמוך מאוד בהשוואה לעלות ולמידת המחוייבות הנדרשות בלימודים אקדמיים מלאים.

להרשמה כנסו לכאן.

5. מבוא לבינה מלאכותית גנרטיבית - אוניברסיטת דיוק

AI גנרטיבי הפך לפופולרי במיוחד עם ההתקדמות האחרונה והמחקר המתמשך בתחום. קורס המבוא לבינה מלאכותית, המיועד במקור ללימודי תואר שני ומוצע כעת על ידי אוניברסיטת דיוק ב-Coursera, יעסוק בעבודה עם מודלי שפה גדולים בקוד פתוח ובקוד סגור, ממשקי API בענן, אינטראקציה עם מודלים, בניית מערכות AI גנרטיביות חזקות ועוד.

גם כאן, כמו בכל הקורסים המוצעים ב-Coursera, לא מדובר בקורס חינמי ואחרי 7 ימי התנסות תצטרכו לשלם 49$ לחודש. לחצו כאן לכניסה לקורס.

למי מיועדים הקורסים?

למרות שהקורסים פתוחים לקהל הרחב ללא עלות, חלק מהם מצריכים ידע מקדים. עם זאת, כאשר אנשי מקצוע מכל התחומים מאויימים מעליית המכונות ונדרשים להמציא את עצמם מחדש, טוב שיש מומחים ללמוד מהם על מנת שנוכל להתאים את עצמנו למהפכה התעשייתית הבאה. גם אם כבר יצא לכם להתנסות או שעשיתם קורסים אחרים, אתם יכולים להיות בטוחים שתלמדו משהו חדש.

כמה מילים על האנטישמיות באקדמיה

אי אפשר לדבר על הרווארד ו-MIT מבלי להזכיר את הכאוס שמתחולל בקמפוסים שלהן מאז ה-7 באוקטובר. לכאורה, האוניברסיטאות הגדולות עושות מהלך מבורך של תרומה לחברה ולקהילה, אבל היום אנחנו כבר מבינים שהמוסדות האלה הם לא מה שהם היו פעם ושכל דבר שקורה שם צריך להיבחן בשבע עיניים.

כי כשאילי הון מוסלמים תורמים סכומי עתק למוסדות אקדמיים, ותכניות הלימודים משתנות בהתאם לאג'נדה שלהם, תודו שזה מדאיג; כשסטודנטים משתוללים ברחובות ומתנהגים באלימות כלפי יהודים ברחוב, והאקדמיה לא מגנה את זה, זה אומר שהיא כבר מזמן איבדה את הסמכות; על רקע מלחמת העולם המתהווה, קשה שלא לתהות האם האוניברסיטאות משתמשות בכוח שלהן כדי לקדם מהפכה איסלאמית במערב ולכן, כשהן מתחילות להפיץ תוכן לימודי בתפוצה רחבה בחינם, זו עשויה להיות תחילתה של מגמה מסוכנת.

זה לא אומר שלא צריך להירשם לקורסים שלהן - להפך. מי שיצפה בהרצאות לא רק יקבל ערך מקצועי רב אלא בנוסף גם בונוס: הצצה למתרחש בין כתלי האקדמיה שאולי תסייע לשפוך אור על הלך הרוח השורר באותם מוסדות. זה אמנם לא מה שיפתור את המצב הסבוך שלנו כישראלים, אבל הפתרונות שתפתחו שם אולי כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully