וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשטות כמנוע חדשנות: איך להוביל להצלחה עסקית באמצעות חשיבה פשוטה

איציק אלבז

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 12:00

בעולם שבו מורכבות נחשבת לעיתים לסימן של תחכום וחדשנות, הפשטות מציגה דרך אחרת להצלחה. אימוץ גישה פשוטה בכל תחומי העשייה, ממוצרי טכנולוגיה ועד לתרבות הארגונית, יכול להוביל לחדשנות פורצת דרך, לשפר את חוויית הלקוח ולהביא את העסק להישגים משמעותיים וארוכי טווח

פשטות מניעה חדשנות. פשטות כמיינדסט יכולה לגרום לצמיחה של רעיונות חדשניים ולהביא להצלחה עסקית. בעולם שבו החדשנות נתפסת לעיתים כעניין טכני ומורכב, הגישה הפשוטה מראה דווקא את הדרך להצלחה. מוצר שנבנה על עקרון הפשטות יכול לשנות תהליכים קיימים, לפשט חוויות משתמש ולהוביל את הארגון לצמיחה משמעותית.

לצורך העניין, המוצר של Artlist, שמפעיל קטלוגים של נכסים דיגיטליים וכלי עריכה לשימוש יוצרי תוכן ברחבי העולם, התחיל עם רעיון לפשט תהליך מורכב ובירוקרטי של רישוי מוזיקה ליוצרי וידאו. עצם הפיכת התהליך לפשוט וידידותי יותר, היא שהביאה להצלחה העסקית ובעצם הפכה לחלק מהמוצר עצמו. נכון להיום, יש לנו מיליוני לקוחות ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם. לכל אחד צרכים, בקשות, רצונות. כדי לתת מענה לכולם היינו צריכים לפתח אינסוף פיצ'רים או לבצע שינויים רבים במוצר, מה שכמובן מורכב, מסובך ולא אפשרי באמת להכניס את הרצונות של כל המשתמשים שלנו למוצר אחד. במקום זה, אנחנו מחפשים את הרעיונות הפשוטים ביותר, שיוכלו לתת מענה למספר הגדול ביותר של לקוחות ולשפר עבורם את חוויית השימוש במוצר תוך כדי שמירה על אופי המוצר וערכי המוצר.

הטכנולוגיה היא כלי, הפשטות היא המפתח

רוב האנשים חושבים שכדי לעשות מוצר בעל ערך, צריך להביא לעולם חדשנות טכנולוגית פורצת דרך. במבחן המציאות, זה רחוק מלהיות נכון. הטכנולוגיה לא חייבת להיות "ההמצאה הראשונה" בתחום, היא פשוט צריכה להיות הכי טובה.

ניקח את שתי ענקיות הטכנולוגיה של ימינו, Google ו-Apple. אף אחת מהן לא המציאה את הטכנולוגיה הבסיסית שלה: Apple לא הייתה החברה הראשונה שייצרה מחשב ביתי או טלפון סלולרי, Google לא הייתה החברה הראשונה שפיתחה מנוע חיפוש. אבל שתיהן הפכו טכנולוגיה קיימת לפשוטה יותר, ידידותית יותר למשתמש, ובכך הבטיחו לעצמן הצלחה.

הנושא הזה הפך לרלוונטי אפילו יותר בתקופה האחרונה, עם ה-Generative AI. מלבד האפשרויות ליצור טכנולוגיות חדשות מבוססות AI, ישנן הזדמנויות רבות אפילו יותר לארוז הטכנולוגיות הללו אל תוך תוכנות ידידותיות למשתמש, שיפשטו תהליכי עבודה. ברגע שנכנס לנעלי המשתמש הפוטנציאלי שלנו ונבין מה הערך האמיתי שהוא מחפש ובאילו מחסומים הוא נתקל, נוכל לפשט עבורו את הטכנולוגיות הקיימות או החדשות, ולהביא את הזווית החדשנית שתהפוך את השימוש בהן לקל יותר.

כדי להבטיח את הפשטות במוצר, צריך גם לטפח תרבות של פשטות בארגון. תרבות ארגונית שתקדם פשטות כערך, בין אם בהתנהלות המקצועית היום-יומית, בתהליכי העבודה בשיח הארגוני ובמיוחד באופן התקשורת, יכולה למנף ארגון ולהביא אותו להצליח בצורה ממושכת ולהוליד רעיונות ומוצרים חדשים.

החלק החשוב ביותר בשבילי, הוא התקשורת הבינאישית ותהליכי העבודה השוטפים. למעשה, ככל שחברות גדלות, עלולה להיווצר תקשורת לקויה שתוביל לאי הבנות וטעויות. ככל שהתקשורת והשיח הארגוני מורכבים יותר, כך עלולים לבזבז זמן ומשאבים באופן שמגביל ומאט את העסק. לכן, נרצה לעודד את העובדים לפשט את השיח ביניהם, כדי לסייע לפשט תהליכי עבודה, להיות ממוקדים יותר ולאפשר קבלת החלטות ברורה עם מטרות משותפות.

השפה כבסיס לפשטות

איך עושים את זה? קודם כל, השפה. נעשה שימוש בשפה פשוטה ואחידה בכל הארגון, כדי שאנשים יוכלו להבין אחד את השני. פחות ז'רגון מקצועי, פחות ראשי תיבות (אלא אם הם מוסברים), ויותר סדר וארגון של מסמכים ותכניות עבודה, כדי לעזור לעובדים להתמצא בשיח הארגוני ולמצוא מידע במהירות כשהם צריכים אותו.

שנית, עידוד תרבות של שקיפות שבה המחלקות השונות בארגון משתפות את התכניות שלהן אחת עם השנייה. בין אם מדובר בסקירה רבעונית או הצגת Roadmap ארגוני, כך ניתן לוודא שכל העובדים מקבלים את אותו המידע ויכולים ליזום רעיונות ושיתופי פעולה בצורה קלה יותר, מאחר שכולם עובדים להשגת אותן מטרות.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה

מיקוד ארגוני - הפשטות כמפתח להצלחה

פוקוס ארגוני הוא גם מפתח לרתימה של כולם למטרה או מטרות משותפות. גם כאן פשטות זה שם המשחק ועדיף לא להעמיס במטרות. צריך לנסות לדייק אותן ולשים מטרה איכותית שמכילה תחתיה את כל המטרות הנגזרות. אם בארגון יש שתי מטרות ברורות לרבעון, לארגון ולאנשים שבו קל יותר להתחבר ולחשוב יחד איך להביא ערך ואיך לפעול יחד כדי להשיג אותן.

פשטות צריכה להיות מיושמת גם בפיתוח המוצר. נסו לבצע שינויים פשוטים, קטנים והדרגתיים במוצר על קבוצת משתמשים קטנה, כדי לבדוק את השפעת השינוי ולעשות התאמות ותיקונים בהתאם בצורה טובה יותר.

ניקח לדוגמה חברה שהחליטה להוסיף פיצ'רים חדשים למוצר ובכך להגדיל את הצעת הערך שלה למשתמשים. על פניו, צעד חיובי כלפי המשתמשים שאמור לשפר את חוויית השימוש שלהם במוצר. בפועל, חלק מהמשתמשים הסתבכו עם אפשרויות החדשות, וחלק אחר לא הסתדר עם עיצוב ממשק המוצר החדש. בהתבסס על הפידבק שקיבלו מהמשתמשים, החברה פישטה את השימוש בממשק המוצר, ואפשרה למשתמש למצוא את מה שהוא צריך בקלות. השינוי העלה את הערך של הפיצ'רים החדשים והפך את המוצר לידידותי יותר למשתמש. צעדים קטנים בשינויי מוצר יכולים לעזור לצוות לקבל החלטות נכונות יותר יחד עם פידבק מהלקוחות ותמנע תסכול מיותר.

לסיכום, לא פשוט להיות פשוט

"פשטות יכולה להיות יותר קשה להשגה מאשר מורכבות - צריך לעבוד קשה כדי לנקות את המחשבות ולפשט אותן". (סטיב ג'ובס) הפשטות לא תקרה בארגון שלכם במקרה - צריך להתכוון לכך. ברגע שתתייחסו לפשטות כערך מוביל בלב הארגון ותשלבו אותו בכל שלבי העשייה והתהליכים העסקיים - כך תגדילו את הסיכוי של העסק שלכם להצליח, ולאורך זמן.


הכותב הוא מייסד ומנכ"ל משותף ב-Artlist

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully