וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מיט משיבה מלחמה לזום עם לייב סטרימינג ישירות ליוטיוב

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 14:12

שנתיים מאז פרוץ הקורונה, פיצ'ר חדש בגוגל מיט יאפשר לכם לשדר שיחות ופגישות עם מספר משתתפים ישירות ליוטיוב בזמן אמת. אז איך זה עוזר ליוצרי ומשווקי תוכן?

דעת מומחים וקבוצת הפייסבוק של ערוץ השיווק בוואלה. ירון אחר, עיבוד תמונה
דעת מומחים וקבוצת הפייסבוק של ערוץ השיווק בוואלה/עיבוד תמונה, ירון אחר

על פי דיווח בבלוג הרשמי של גוגל, פיצ'ר חדש של גוגל מיט שעד כה היה זמין רק למשתמשי Google Education Workspace יהפוך זמין לכלל משתמשי גוגל בתוך מספר שבועות.

העדכון צפוי להקל על מי שמעוניינים לשדר פגישות למספר גדול של משתתפים שלא אמורים לקחת חלק פעיל בשיחה. בפועל, זה אומר שבמקום להצטרף לפגישה עצמה בגוגל מיט, צופים פאסיביים יוכלו לצפות בה ישירות מהיוטיוב, ולחסוך מהמארחים את ההתעסקות בשאלות כמו מי הדליק את המיקרופון, כך שהם יוכלו להתמקד במה שהם באו להגיד או להציג, ללא הפרעות מיותרות.

שידור בלייב ליוטיוב - כל אחד יכול?

לא כל מי שיש לו חשבון יוצר ביוטיוב סטודיו יכול לשדר בלייב, אז לפני שאתם מתחילים להתלהב חשוב שתדעו שעליכם לבקש מיוטיוב אישור מיוחד לשידורים חיים. את התשובה תקבלו אחרי 24 שעות לכל המאוחר. במידה ונעניתם בחיוב, או שכבר יש לכם אישור לשדר בלייב, תוכלו לראות את כפתור הסטרימינג אצלכם במיט כבר בשבועות הקרובים. יחד עם זאת, השימוש בפיצ'ר עשוי עדיין להיות מוגבל, בהתאם לסוג החשבון שיש לכם בגוגל.

משתמשי ג'ימייל בגרסה החינמית המעוניינים לשדר מפגשים קבוצתיים יהיו מוגבלים לשידורים של עד שעה בלבד. שדרוג לגרסת Google One Premium תאפשר להסיר את המגבלה הזו וגם תיתן לכם גישה לאחסון ושלל כלים נוספים שיש לגוגל להציע.

לעומת זאת, מי שמנוי על אחת מהחבילות של Google Workspace באמצעות חשבון דומיין יצטרך לבקש אישור שידורים מהאדמין של הארגון שלו, וזאת כדי למנוע מצב שבו כל אחד בארגון יתחיל לשדר את הפגישות שלו- בכוונה או בטעות- החוצה לעולם הגדול.

בהנחה שאתם יודעים מה אתם עושים וקיבלתם אישור אדמין, לחיצה על פעילות-> סטרימינג בתוך הגוגל מיט תציג לכם את רשימת הערוצים של הארגון שלכם שבהם אתם מורשים לשדר. כל שנותר לכם לעשות הוא לבחור את הערוץ המבוקש ולהתחיל לשדר, בלי שום הגבלה על אורך השידור.

מה זה בכלל גוגל מיט?

גוגל מיט היא תכנה חינמית לביצוע שיחות וידאו, בדומה לזום. למי שלא זוכר, גירסתה הקודמת של גוגל מיט, Hangouts, היתה תוכנת וידאו צ'אט שככל הנראה הקדימה את זמנה ונסגרה מחוסר שימוש ב-2019, רגע לפני ששיחות וידאו הפכו לצו השעה. מסתבר שגם ענקיות כמו גוגל יכולות לפספס בענק, וזו הסיבה שרובכם כנראה מכירים טוב יותר את זום מאשר את גוגל מיט. אבל גוגל כמובן לא נשארה חייבת וכיום, עם הפיצ'ר החדש הזה ורבים נוספים, היכולות של גוגל מיט מתקדמות בהרבה ממה שיש לזום להציע.

פיצ'ר הסטרימינג החדש הוא בעצם שחזור מתקדם של מה שהיה קרוי בעבר Hangouts on air, ששימש בעיקר פודקאסטרים שרצו לשתף פעולה מרחוק. עכשיו שהפיצ'ר יהיה זמין גם עם גוגל מיט, נראה שהסיבות להישאר בזום הולכות ונעלמות.

פיצ'ר הלייב סטרימינג מצטרף לשורה של שיפורים שהוכנסו לגוגל מיט במהלך 2021, חלקם בניסיון להדביק את הפער עם זום ואחרים שכבר לקחו את עניין פגישות הוידאו כמה צעדים קדימה.
בין היתר ראינו אפשרות להציג תמונה בתוך תמונה אותה ניתן להזיז, להגדיל או להקטין, לוח לשרבוטים משותפים, ואפילו אפשרות להסתיר את התמונה של עצמך מעצמך ועדיין להראות אותה לאחרים, מתוך הנחה שאנשים נוטים להסתכל על עצמם יותר מאשר על אחרים בזמן פגישות וידאו, ושהדבר מסיח את דעתם.

כולם על מיוט? עכשיו זה כבר לא משנה. Unsplash
כולם על מיוט? עכשיו זה כבר לא משנה/Unsplash

אז מה המשמעות של הפיצ'ר החדש הזה עבור יוצרי ומשווקי תוכן?

אנחנו צופים שהפיצ'ר הקטן והנחמד הזה יעשה הרבה גלים בעולם התוכן, בעיקר משום שהוא מנגיש את כל נושא הלייבים עוד יותר מאשר בעבר. תוכלו למשל ליצור שיתופי פעולה עם יוצרים נוספים שלא בהכרח יושבים איתכם באותו החדר, או לשדר וובינרים, מופעי מוסיקה והצגות בזמן אמת, ללא הגבלה על כמות האורחים.

האפשרות ליצור שיח אינטראקטיבי בזמן אמת עם צופים, עוקבים ולקוחות פוטנציאליים פותחת עולם שלם של אפשרויות גם לצוותים שעד היום יכלו לשדר רק ממוקד אחד ומעכשיו יהיו מסוגלים לשדר ממספר מוקדים במקביל.

הקאטץ' יהיה כאשר תרצו לגבות תשלום בעבור אירועים כאלה, או להגביל את הצפיה רק ללקוחות ששילמו לכם. זה יכול להסביר למה גוגל היתה כל כך נדיבה עם הפיצ'ר הזה, ומה בעצם יוצא לה מזה, אבל אפשר בהחלט לומר שהיא הרוויחה את זה ביושר.


דיצה קרן היא כתבת תוכן בוואלה! שיווק ודיגיטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully