וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לפרסם את תוכן הוידאו שלכם?

אור פיאלקוב

עודכן לאחרונה: 1.7.2022 / 18:09

קידום וידאו הוא תהליך שונה מפרקטיקות שאנחנו רגילים לבצע "בהליכה". אם תוכן וידאו מהדהד הרבה יותר מטקסט - הגיע הזמן להבין שהחוקים עשויים להיות שונים. אור פיאלקוב אסף טיפים ומרים דגל הפצה. מדריך.

יצירת סרטון עסקי, רלוונטי, שמשאיר רושם חיובי - ידרוש מכם הרבה זמן ומשאבים. בין אם תפיקו את הסרטון בבית, במשרד או עם צוות חיצוני, התהליך עלול לקחת זמן ולעלות בהתאם. הבעיה הגדולה היא שאחרי כל ההשקעה בתהליך יצירת הסרטון ואחרי שהשלמנו תוצר מקצועי, אנחנו נוטים לפעמים להתעלם מהחלק האחרון בפאזל - אסטרטגיית הקידום.

גם אם הצלחתם לקדם עמודים, פוסטים ותוכן כזה או אחר בעבר - קידום וידאו זה כבר תהליך אחר לגמרי. נוכחנו לדעת שתוכן וידאו מהדהד הרבה יותר מטקסט שחור על גבי לבן, וגם שבעזרת סרטון וידאו נוכל להגיע לכמות גדולה יותר של קהלים. וזה לא נגמר כאן: בעמודי נחיתה One Page, מסתבר ששימוש בסרטון עשוי להעלות את אחוז ההמרה ביותר מ-80%. לפיכך, השקעה של זמן וחשיבה בהכנת הסרטון בהחלט חשובים, אבל חשוב גם להקדיש זמן לקידום ושיווק שלו. עכשיו, בואו נבחן איך.

video content. Unsplash, תמונות גולשים
עשינו תוכן וידאו. ועכשיו, מה?/תמונות גולשים, Unsplash

איך לפרסם ולשווק תוכן וידאו בצורה הטובה ביותר?

כדי להגיע עם הסרטון שיצרתם למקסימום תפוצה, חשוב להציג אותו לקהל מדויק ורלוונטי. סביר שקהל רלוונטי יביע יותר מעורבות, יעביר את הסרטון הלאה ואולי יהפוך אותו לויראלי. לפניכם 6 דרכים מרכזיות לייחד את הסרטונים שלכם ולפרסם אותם על מנת להשיג תפוצה רחבה:

1. לייצר טאמבנייל פרסומי ואטרקטיבי

תמונה ממוזערת (Thumbnail) היא ללא ספק גורם מרכזי להפעלת סרטונים על ידי משתמשים. המציאות היא שאנשים בדרך כלל שופטים ספרים לפי הכריכה שלהם וזו הסיבה שאתם צריכים "להלביש" את הסרטון שלכם בצורה הטובה ביותר כדי לשכנע גולשים להפעיל אותו. הדרך הטובה ביותר היא לעשות שימוש בדמויות אותנטיות של אנשים בשילוב עם צבעי המותג, לוגו רשמי, עמודי סושיאל ועוד מידע רלוונטי שיאפשר לגולשים לזהות שמדובר במותג שלכם, להתחבר אליו ולהפעיל את הסרטון.

טאמבנייל לוידאו - צילום מסך (פיאלקוב דיגיטל). צילום מסך, תמונות גולשים
טאמבניילס לוידאו שלכם/תמונות גולשים, צילום מסך

2. להוסיף לחצני שיתוף בנגן הוידאו שבו השתמשתם

ברשתות החברתיות ניתן למצוא מסת גולשים המתפזרת לאורך שעות היום. לא משנה איך היום שלכם התחיל - הגיוני להניח שהוא יסתיים בגלישה בפייסבוק, אינסטגרם או טוויטר. מצב קיים, וצריך לנצל אותו ואת אפשרויות השיתוף של סרטונים בפלטפורמות הללו. בעבודה עם YouTube, כשמעלים סרטונים לפלטפורמה, באופן אוטומטי נוצרים עבור כל סרטון כפתורי שיתוף מהירים לרשתות חברתיות מובילות - מה שמאפשר לצופים בסרטון להפיץ אותו בפרופיל האישי, בקהילות או בעמודים ברשתות חברתיות לבחירתם.

3. לשתף את הסרטונים בקהילות רלוונטיות

שיווק מבוסס קהילות תופס תאוצה בשנים האחרונות ומראה על מגמת שיווק חדשה לפיה יוזר שבונה קהילת עוקבים פעילה בתחום מסוים - מפתח את עצמו כאוטוריטה בתחום, ויכול להעביר למשתמשים בקהילה תוכן רלוונטי (לפחות לטעמו). בנוסף לקהילות שאתם מנהלים, בהן תוכלו לשתף סרטונים שיצרתם, תוכלו גם להיכנס לקהילות כמשתמשים מן השורה, לצפות בדיונים ובשאלות של חברי הקהילה, לפרסם את הסרטון שלכם כמענה לשאלות שלהם ואפילו להיעזר בשאלות ובדיונים בקהילה כדי למצוא את התוכן הבא לסרטונים שלכם.

4. לנעוץ סרטונים בדפי סושיאל בראש העמוד

תכונה שימושית ונפוצה בערוצי סושיאל מאפשרת למנהל העמוד לנעוץ את התוכן המשמעותי יותר שהעסק או החברה הפיצו. פעולה זו מבטיחה שהסרטון שפרסמתם לא יירד מטה בפיד כשתוכן חדש יותר יעלה, ומבטיח שכשגולשים חדשים ייכנסו לעמוד - הדבר הראשון שהם יראו יהיה הסרטון הנעוץ בראשו. פעולה זה מגדילה את רמת המעורבות של הסרטון ומבטיחה שיגיע לחשיפה גבוהה יותר, במידה ודפי הסושיאל אכן פעילים ואטרקטיביים. בהמשך לסעיף הקודם - גם בקהילות בסושיאל מדיה ניתן לנעוץ פוסטים וסרטונים.

5. לשלב את הסרטונים בניוזלטר שלכם

אימייל מרקטינג זו אחת מטכניקות השיווק הישנות ביותר והיא רק משתבחת עם השנים. גולשים צמאים לתוכן איכותי ומקפידים שלא להשאיר את כתובת המייל שלהם בנושאים שלא רלוונטיים להם ולכן איסוף כתובות מייל היא פעולה לא כל כך פשוטה. אבל, אחרי שכבר השקעתם בעסק ובחברה ואספתם כמות מסוימת של כתובות - נפתח ערוץ נוסף בו ניתן להפיץ את התוכן שלכם, וכך גם את הסרטונים. דעו שרק עצם אזכור המילה "וידאו" בכותרת המייל השיווקי שלכם עשוי להעלות את אחוזי פתיחת המייל בצורה משמעותית. לפי מחקר של חברת Animoto, שימוש במילה "וידאו" בכותרת מגדיל את אחוז הפתיחה ב-19%, את אחוז הלחיצות בתוך המייל ב-65% אחוז וכן מפחית את ביטול המנויים (unsubscribe) ב-26%. אלו מספרים שהם בבחינת Game Changer עבור אימייל מרקטינג. שימוש בטאמבנייל בסרטון שנמצא בתוך המייל יעלה את האחוזים אפילו יותר.

6. להריץ קמפיינים של סרטונים בפייסבוק וביוטיוב

רוב דרכי הפעולה במאמר זה עד כה היו ידידותיות לארנק, אבל עכשיו הגיע הזמן להשקיע קצת כסף באסטרטגיית השיווק שלכם. אם קמפיין מוצלח נמדד ב-ROI - אין סיבה שקמפיין וידאו יימדד אחרת. ההעדפה היא לעבוד בפלטפורמות ידידותיות לסרטונים כמו פייסבוק ויוטיוב, מכיוון שבפלטפורמות אלו גולשים מעבירים זמן רב בצפייה בסרטונים ולכן התשלום עבור 1000 חשיפות (CPM) יהיה בדרך כלל נמוך, כמובן בתלות בכמות הקהל שבחרתם בהגדרות הקמפיין. קידום ממומן של סרטון בפייסבוק היא אחת השיטות האהובות עליי מכיוון שמעורבות של גולשים ושיתוף של הסרטון מייצרים תפוצה רחבה מאוד, מצמצם=מים משמעותית את העלויות וכל זאת מבלי לגרוע מכמות ואיכות התוצאות.

לסיכום

הצמיחה של שיווק דרך וידאו פתחה הזדמנויות למותגים ועסקים. מכיוון שצרכנים ממשיכים להעדיף וידאו על פני צורות אחרות של תוכן, הם מצפים ממותגים בכל סדר גודל ומכל תעשייה לייצר גם (לא רק) תוכן וידאו. פלטפורמות הסושיאל מעודדות שימוש בוידאו כי הוא גורם לגולשים להישאר בהן זמן רב יותר. כל זה אומר לכם שכדאי שתנצלו את הכמיהה לסרטונים ותייצרו תוכן איכותי ורלוונטי. לאחר שיצרתם סרטונים ראויים - חשוב לזכור שהעבודה לא הסתיימה, ושההפצה היא תהליך לא פחות חשוב. עשו אותו כמו שצריך כדי שהתוצרים שלכם יגיעו לקהל הנכון.

אור פיאלקוב הוא מנכ"ל פיאלקוב דיגיטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully