וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ליצור סרטון שיווקי ב-5 שלבים תוך פחות משעתיים

אהוד בסיס

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 15:32

מה שלפני שנה נשמע לנו כמו מדע בדיוני, עושה היום את הבלתי יאומן. זמני העבודה התקצרו פלאים, והיום, כדי לייצר סרטון שיווקי כל מה שצריך זה להבין את סדר הפעולות הנדרש. אז קבלו 5 צעדים פשוטים שכל אחד יכול ליישם מהטלפון

אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל מספר על החידושים באפליקציה/וואלה!כסף

במאמר הקודם למדנו איך לשכור צי של בוטים ולבנות סוכנות דיגיטל בעלות של עובד אחד. במאמר הזה אנסה לסקור לכם בקצרה את תהליכי העבודה והכלים שאני עושה בהם שימוש כמעט באופן יום יומי, שמתאימים לי ולצרכי הנוכחיים, ושבחרתי בקפידה מבין שלל האפשרויות. אשתף בכמה צעדים פשוטים כיצד אני ממנף את הכלים הללו כדי לפעול כאילו אני סוכנות של איש אחד. יאללה בואו נתחיל:

ב-Piggy, אנחנו מנסים להפיץ את הסטארטאפ שלנו באמצעות טיקטוק ואינסטגרם, בעיקר באמצעות הפקת סרטונים קצרים הממחישים את המוצר ויכולותיו. כדי לקבל תוצאות משביעות רצון, אני משתמש בסט רחב של כלים, חלקם ידועים יותר וחלקם פחות: ChatGPT, CapCut, Colossyan, Canva, וכמובן Piggy, מוצר הבית שלנו.

בממוצע, לוקח לנו פחות משעתיים ליצור מודעת וידאו של 40 שניות מההתחלה ועד הסוף. עד לפני שנה זה נשמע על גבול הבלתי אפשרי, אך זמני העבודה התקצרו פלאים, והיום, כדי לייצר סרטון כל מה שצריך זה להבין את סדר הפעולות הנדרש. לשם כך, ניסחתי את חמשת הכללים שיביאו אתכם לתוצאה הסופית בדרך הטובה ביותר:

  • הגדרת סרטון טיקטוק יעיל
  • יצירת תסריט לסרטון
  • הכנת הקריאייטיב והעיצוב
  • הוספת תיבול שלא יהיה גנרי מידי
  • שינויים ועריכות אחרונות

שלב 1: הגדרת סרטון טיקטוק

ככלל, סרטון טיקטוק מוצלח אמור להתבלט מהפיד. זה יכול להיות באמצעות האותנטיות שלו, הקול הקליט שלו, או שימוש חוזר בתוכן מגמתי. ההתחלה של הסרטון צריכה להיות מהנה ומשעשעת כך שהמשתמשים לא ידלגו עליו, וכדי שנצליח למשוך את תשומת לבם תוך זמן קצר מאוד. מחקרים מציעים כי לוקח לצופים רק שלוש שניות להחליט אם הם ימשיכו לצפות או לגלול מעבר לסרטון שלכם בפיד שלהם.

שלב 2: יצירת התסריט

כדי ליצור סקריפט לוידאו, השתמשתי ב-ChatGPT. הנה דוגמה למה שביקשתי מ- ChatGPT (תסלחו לי קראי, אני עובר לאנגלית מכיוון שזאת השפה שאנחנו משווקים בה ועל מנת להמחיש את הדוגמא של הקלט והפלט הכי טוב יהיה לשמור על שפת המקור):

"Please create a 30-second TikTok sarcastic video script on AI that challenges young people to test an AI quiz maker that tests their knowledge of AI"

והנה הפלט:

"Hey, you! Yes, you! Are you bored with mindlessly scrolling through your phone? Well, it's time to put that brain of yours to work with this AI quiz maker. Oh, come on, don't tell me you're afraid of a little challenge. This is the perfect opportunity to prove to your friends that you're not just a TikTok freak!

Seriously, though, think about it. AI is the future, AI machines also created me, so you don't want to be left behind. So, make a quiz and share this magical moment with your friends. Good luck! May the force of AI be with you! "

אז כמו שאתם מבינים, כלי ה-AI הקיימים בשוק יודעים בצורה לייצר תסריטים לא רעים, אבל מה הלאה?איך עוברים לשלב הבא?

שלב 3: יצירה ועיצוב הסרטון

עכשיו כשיש לנו את התסריט, הצעד הבא הוא לצלם כמה תמונות ולהקליט סרטונים. אני באופן אישי אוהב להדגים את המוצר בפעולה כך שהשירות והערך יהיו ברורים למשתמש. איך עשיתי את זה במקרה הזה?

ביצעתי הקלטת מסך וידאו של האפליקציה המדגימה שימוש אמיתי בפתרון שלנו, החל משלב ההנחיה ועד לעמוד האחרון של היצירה.

לעריכת הסרטון, השתמשתי באפליקציית CapCut, שם בחרתי להריץ את הסרטון פי 1.5 מהר יותר ולהוסיף מעט מוזיקת ​​רקע קצבית שתתאים לקצב של טיקטוק.

אחד הטיפים האהובים עלי לסרטוני וידאו המדגימים חוויית מכשיר נייד הוא שימוש במסגרת של מכשיר נייד בתוך הסרטון, מה שנותן לסרטון מגע ריאליסטי יותר.

במקרה זה, השתמשתי בגרסה החינמית של Canva כדי להוסיף מסגרת של טלפון לסרטון ויצא מושלם. הוספתי גם רקע צבעוני ומושך את העין על מנת לייצר תשומת לב עוד בטרם הסרטון יתחיל להתנגן.

שלב 4: הוספת "תבלינים" כדי לצאת קצת מהקופסא

יש לנו כמה סרטונים, יש לנו גרפיקה יפה, אבל משהו חסר... אנחנו רוצים למשוך את תשומת הלב של הצופה ולהתבלט, אז זה הזמן לתבל את הסרטון.

בגדול, רוב האנשים המשתמשים בטיקטוק עושים זאת למטרת בידור והנאה. לכן, כדי למשוך את תשומת הלב של הצופים, השתמשתי בתוכנה בשם: Colossyan, שהיא בעצם פלטפורמת בינה מלאכותית שמייצרת דמויות פיקטיביות, המעשירה את הסרטון שלנו בשחקן חדש, והופכת אותו למושך יותר.

כיוון שניסיתי לייצר רובד מבדר של משהו שחורג מהנורמה, בחרתי איש זקן שיעודד אותם לנסות את הכלי הזה, בניסיון לאתגר את קהל היעד ולגרום להם להרגיש קצת מחוץ ללופ. כדי שזה יקרה, לקחנו את התסריט שיצרנו בשלב 1 ונתנו אותו ל"שחקן" שנוצר ונראה כמו בן אדם אמיתי. לרוב אני נוטה להוסיף מעט מוזיקה דרמטית מאחור כדי לשמור על תשומת הלב של הקהל, זה תמיד עוזר להאריך את זמן הצפייה כי זה מייצר ציפיה שיקרה משהו בסוף.

שלב 5: ליטושים אחרונים בהחלט

לאחר שהכל מוכן מחוץ לפלטפורמה, אני מעלה את הקובץ הסופי למנהל המודעות של טיקטוק ומוסיף כמה שכבות נוספות כגון טקסט לדיבור, הרחבות אינטראקטיביות, כפתורי הנעה לפעולה וכו'. טאדאםם!

@piggy_app Create a stunning quiz with @piggy_app today! #quiz #friends #AI #fun ♬ original sound - ? piggy

לסיכום,
כפי שלמדנו, מינוף כלי בינה מלאכותית (AI) יכול לעזור לנו לבצע משימות שבעבר אפילו לא ידענו כיצד לגשת אליהן במקרה הטוב, או שפשוט דחינו אותן כי הן היו מחוץ לתקציב או סט היכולת שלנו.

השנקל שלי על AI ועתיד העבודה הם שכלי AI לא יחליפו אותנו כל כך מהר; הם כאן כדי שנעבוד איתם; אם מישהו יחליף אותנו זה יהיה אנשים שלמדו לסגל לעצמם את היכולות של הכלים הללו. הם יעזרו לנו להתגבר על אתגרים, אך עדיין נצטרך להשתמש ביצירתיות ולהבין היטב את המשאב הזה על מנת לממש אותו בצורה הטובה ביותר.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי ייתכן שנדרש ללא מעט עבודה עד שנהיה מרוצים מהתוצאה שנפיק, וכמובן, עבודה מסוג זה עשויה שלא להתאים לכל מותג ואף פעם לא תוכל לענות על 100% מהצרכים שלנו.


אהוד בסיס הוא Head of Growth בחברת Piggy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully