וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להפוך לסוכנות דיגיטל של איש אחד

אהוד בסיס

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 15:31

שילוב כלי AI בתהליכי העבודה שלכם יכול להפוך גם אתכם לסוכנות דיגיטל של איש אחד. אז איך בוחרים את הכלים המתאימים ולמה זה הולך להשתלם לכם בענק?

היכולות המטורפות של הרובוטים של בוסטון דיינמיקס/מערכת וואלה! News

על מנת לייצר קמפיינים מוצלחים, צריך בראש ובראשונה להבין את קהל היעד שלנו, את המוטיבציה שלו, את הערוצים שבהם אנחנו מתכננים לעלות עם הפרסומת, וכמובן שצריך קריאייטיב מנצח.

עד סוף 2022, זה היה כמעט בלתי ניתן לשליטה, הבנה וביצוע על ידי אדם אחד בודד, שכן לרוב, לכל אחד מאיתנו הייתה מומחיות משלו בתחומו. החדשות הטובות הן שאנחנו חיים בעידן משתנה בו כלי AI מאפשרים לנו לבצע המון פעולות שעד לאחרונה נשמעו לנו כמו מדע בדיוני. היום, כבר יש בידינו את הכוח להפוך לסוכנות דיגיטל של איש אחד, שיודעת לעשות הכל.

קצב האימוץ והפיתוח של כלי AI חדשים מתקדם בקצב מסחרר. נדיר למצוא היום אדם שלא התנסה או לפחות שמע את המילים ChatGPT, Midjourney, OPENAI Dall-e2 ועוד מגוון רחב של כלים חלוציים בתחום. בכל יום מושקים בעולם בין מאות לאלפי כלים חדשים, שרובם ככולם מושתתים על הטכנולוגיות שציינתי ומרחיבים משמעותית את סל המיומנויות של העובד הממוצע.

השיטה שאנחנו עומדים להציע כאן לא מתאימה לכל עסק, כי אחרי הכל, אנחנו מדברים פה על טכנולוגיה מתהווה שעדיין נמצאת בחיתוליה. יש הרבה עסקים בהם דרושה הבנה מעמיקה יותר ומנעד רחב יותר של כישורים ממה שהטכנולוגיה יכולה להציע ועם זאת, החיסכון שלה בזמן, אנרגיה וכסף הוא כל כך חסר תקדים שאי אפשר להמשיך בסדר היום הרגיל לפני שנבדוק איך אנחנו יכולים למנף אותה לטובתנו.

איך לבנות צוות בוטים מנצח לעסק שלכם

השאלה הגדולה היא לא האם להשתמש ב-AI אלא באילו כלים לבחור, שכן המבחר עצום ולכל כלי יש מומחיות ספציפית משלו - ממש כמו הצוות שהייתם מעסיקים לעבודה אם הטכנולוגיה לא הייתה זמינה לכם.

כדי לקבל החלטה נכונה עבור העסק צריך להתנסות בכל אחד ואחד מהכלים ולהבין מה הוא יכול לתרום לעסק שלכם, גם מבחינה טכנולוגית וגם מבחינה כלכלית.

למרבה המזל, כמעט כל הפלטפורמות מציעות תקופת התנסות שבמהלכה תוכלו להתנסות בכל התכונות שהכלי מציע ולקבל החלטה האם 'להעסיק' את מנוע ה-AI הספציפי שהתנסיתם בו בסוכנות הדיגיטל שלכם, או לשחרר אותו ולעבור לכלי הבא.

כך תוכלו לבנות 'צוות' מנצח של בוטים שכל אחד מהם יהיה אחראי לצד אחר בעסק: אחד מקליט, מתעד ומתמלל שיחות, השני מייצר פוסטים לרשתות חברתיות, השלישי מפיק תובנות מהדאטה, הרביעי עונה לפניות לקוחות וכן הלאה.

צוות שלם, משכורת אחת

אנחנו יודעים מה עובר לכם בראש עכשיו: כמה זה יעלה לי? ובכן, זה נכון שכלי ה-AI לא זולים וכרוכים בהתחייבות חודשית, אבל בהשוואה לעובדים בשר ודם, מדובר בדמי כיס. במשכורת של עובד אחד תוכלו לממן צוות שלם של בוטים, שהם אולי לא אנושיים אבל הם חכמים, ממושמעים ויסודיים להפליא.

בשלב הבא של התפתחות הטכנולוגיה, הם גם ידעו לתקשר זה עם זה ולעבוד בשיתוף פעולה תחת מבנים היררכיים ובצוותים משתנים, ממש כמו סטארט אפ שהופך לחברה גדולה. המנכ"ל - שזה אתם - מנצח על כל האופרציה מלמעלה, מקבל החלטות עסקיות ואסטרטגיות, מפעיל טריגרים בנקודות שונות של העסק והצוות בתגובה מיישם. כמו שאמרנו, סוכנות דיגיטל של איש אחד.

במאמר הבא אסקור בקצרה את תהליכי העבודה והכלים שאני עושה בהם שימוש יומיומי, כדי לפעול כמו סוכנות של איש אחד.


אהוד בסיס הוא Head of Growth בחברת Piggy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully