וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיס כניסה לאיקומרס: שיטות מסחר באמזון למי שמחליט להצטרף ל"חגיגה" דווקא עכשיו

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 10:03

אולי אין מדינה לאהבה, אבל נדמה שיש מדינה (או אפילו יבשת) לקמעונאות. קוראים לה אמזון ואפשר בקלות ללכת בה לאיבוד. רוצים לטעום מהחלום המסחרי שיש לה להציע? הכירו שני מודלים להצטרפות עם סיכון מופחת. מה שבטוח, הכנסה פאסיבית זה לא.

דעת מומחים וקבוצת הפייסבוק של ערוץ השיווק בוואלה. ירון אחר, עיבוד תמונה
דעת מומחים וקבוצת הפייסבוק של ערוץ השיווק בוואלה/עיבוד תמונה, ירון אחר

המשבר הכלכלי הנוכחי החזיר לשולחן את מה שנקרא פעם, פשוט "עבודה מהבית" (את המלים "הכנסה פאסיבית" אפילו המקלדת שלנו מתביישת למחזר, אז גידרנו אותן בסוגריים). אלא שעם מגוון השיטות הקיימות היום למסחר ברשת, גם האינטליגנטים שבינינו עלולים לטעות או לפספס, ומי שאינו בעל ניסיון עלול לגלות שהכסף אף פעם לא באמת חיכה על הרצפה, לפחות לא הכסף הגדול.

אם ננסה לבחון אפשרויות שפויות, בניכוי ספקים ופלטפורמות עלומות שלא תמיד באים עם ערובה לאותנטיות ומהימנות - המקום הראשון שנפנה אליו הוא ה-היכל, הלא היא אמזון.

ענקית המסחר האלקטרוני שהקים ומוביל עד היום ג'ף בזוס, חולשת על למעלה מ-45% משוק האיקומרס העולמי. בשנת 2021 בלבד, הכנסותיה הסתכמו בכ- 386 מיליארד דולר, מה שהפך אותך לחברה השלישית בגודלה בעולם מבחינת היקף הכנסות. עם יותר מ-12 מיליון מוצרים ומאות אלפי סוחרים, מה הפלא שאנשים מכל פלח ומגזר כמעט מבקשים להצטרף לפלטפורמה ולקחת חלק בהצלחה שלה?

אבל הצטרפות למרקטפלייס של אמזון היא לא עניין של מה בכך. קיימים מספר מסלולים שכל אחד מהם מסועף בדרכו, ויכול להיות רווחי יותר או פחות בהתאם לאופי המוצרים שבחרתם לקדם. אז כדי לא להלאות אתכם, במאמר הזה בחרתי להתמקד בשני ערוצים עיקריים בהם ניתן להרוויח מההצלחה של ענקית המסחר העולמית: דרופשיפינג וארביטראז'.

דרופשיפינג באמזון במודל FBM

מסלול FBM - Fulfillment by Merchant פירושו שאספקת המוצרים נעשית על ידי הספק - כלומר על ידכם - אלא שעם שינוי קל ועבודה במודל דרופשיפינג ניתן לקחת את כל הסיפור צעד אחד קדימה ולהימנע לחלוטין מהחזקת מלאי.

אם שמעתם בעבר את המונח דרופשיפינג, אתם כבר בחצי הדרך כדי להבין את שיטת המסחר הזו שאמזון מציעה לסוחרים. במקום לקנות סחורה מראש, כל שעליכם לעשות הוא לאתר ספקים שמציעים דילים שווים, ולהציע את אותם המוצרים באמזון בתוספת המרקאפ שתרצו לקבל עבור המאמצים שלכם.

את המוצרים שבחרתם למכור תזמינו מהספק ישירות לבית הלקוח רק לאחר שקיבלתם את ההזמנה, וכך בעצם תסירו מעצמכם את הסיכון שבקניית מלאי מראש.

עד כאן נשמע נהדר, אלא שבשיטה זו תצטרכו ליצור את דפי המוצר (ליסטים) שלכם מאפס ולקדם אותם בעצמכם, איך לא, באמצעות מודעות ממומנות.

הקמת דף מוצר באמזון מצריכה חשיבה מעמיקה, ואיסוף דירוגים וחוות דעת פירושו שתצטרכו לתת שירות ראשון במעלה עבור הלקוחות שיקנו מכם. כל טעות הכי קטנה תעלה לכם בביקורת, ואם יצטברו לכם ביקורות שליליות, הסיכוי שתצליחו למכור משהו שואף לאפס.

בנוסף, היות ודפים מסוג זה לא מקבלים עדיפות בחיפוש של אמזון, תצטרכו להשקיע בקידום ממומן בתוך הפלטפורמה כדי לוודא שאנשים רואים את המוצרים שלכם.

יתרונות:

  • השקעה מינימלית וסיכון אפסי
  • אין צורך להחזיק מלאי

חסרונות:

  • הפסדים אפשריים במידה והספק שלכם שינה את המבצע
  • חבילות מגיעות ללקוח עם מיתוג של חברות אחרות, מה שעלול לבלבל את הלקוחות שלכם

תקציר לאנשי DEM:

מיועד למי שיש לו הרבה (הרבה!) זמן וסבלנות. זו עבודה שעשויה להיות סביב השעון. אה, ואתם לא בונים מותג. זה אומר להילחם כל יום על ליטרת הבשר שלכם. תחליטו.

לא, זה לא שוד של ברינקס, זאת רק אמזון. Unsplash
לא, זה לא שוד של ברינקס, זאת רק אמזון/Unsplash

ארביטראז' באמזון במודל FBA

זוהי שיטה מעט חדשה יותר שבה כל הצד הלוגיסטי מנוהל ע"י אמזון (FBA= fulfilment by Amazon). גם כאן שורת הרווח שלכם מבוססת על המרקאפ שתצליחו ליצור כאשר תמצאו דילים שווים יותר ממה שיש באמזון, אלא שבשונה מדרופשיפינג, כאן אתם קונים את המלאי ושולחים אותו למחסנים של אמזון מראש. כשלקוח יבצע הזמנה, אמזון תשלוף את המוצרים מהמלאי ששלחתם לה ותעביר ללקוח.

קיימים בשוק כלים שונים שיעזרו לכם למצוא דילים טובים מחוץ לאמזון, אותם תוכלו לשווק בשיטת FBA. היתרון הגדול ביותר בשיטה זו הוא היכולת להתלבש על דפי מוצר שכבר קיימים באמזון, שבאופן טבעי מקבלים עדיפות בחיפוש. זה יחסוך מכם את הצורך לאסוף ביקורות ולשלם על קידום ממומן בתוך הפלטפורמה, אך לשם כך תצטרכו למצוא את המוצר המדויק שנמכר באמזון - לא כמו, לא דומה, אלא בדיוק בדיוק אותו המוצר.

כמובן שאתם לא היחידים שחשבו על השיטה הזאת וכמוכרים בשיטת FBA, תצטרכו להתחרות על הליסטינג עם סוחרים נוספים, אך מכיוון שהשיטה מאפשרת לקנות מלאי קטן, מה שסביר שיקרה זה שתהיה רוטציה בין המוכרים, וכאשר מוכר אחד יסיים את המלאי שלו, המכירות יעברו למוכר הבא.

אחד השלבים החשובים ביותר בשיטה זו הוא להיעזר בבאפר- מישהו שנמצא במדינת היעד אליו תוכלו לשלוח את המלאי שלכם לפני שהוא מגיע למחסנים של אמזון. באפר כזה תפקידו יהיה להפשיט את המלאי שלכם מכל סממן המעיד כי המוצרים נקנו במקום אחר: לוגואים, ברקודים, ושאר אריזות לא קשורות חייבים לרדת לפני שהמוצרים מגיעים למחסני אמזון, כדי לא לגרום לטעויות. זכרו שמחסני אמזון ממוחשבים להפליא ואם יהיו טעויות, רוב הסיכויים שלא יהיה לכם עם מי לדבר. לכן, חשוב להביא לאמזון את המוצרים בדיוק כמו שהיא מבקשת, גם אם זה יעלה לכם דולר או שניים יותר.

יתרונות:

  • שילוח מהיר ללקוח
  • אפשרות להתלבש על דפי מוצר קיימים כולל ביקורות
  • אפשר להתחיל ממלאי קטן- מינימום 10 יחידות

חסרונות:

  • מצריך השקעה ראשונית ללא ערובה שהמלאי שלכם ימכר
  • חלק מהמוצרים דורשים אישורים מיוחדים
  • עלות נוספת לאמזון בעבור אחסון ושילוח

תקציר לאנשי DEM:

גם למודל הזה לא ממש היינו קוראים "השלמת הכנסה". זה ביזנס לכל דבר. עם התעסקות מתמשכת. אם בא לכם, זה יכול להיות אפילו מהנה, אבל אף אחד לא מבטיח שתביאו פרנסה הביתה בטווח הקצר.

לסיכום

חשוב להבין כי אין "כסף קל", לפחות לא באוקיינוסים כאלה. אם תחליטו לבחור להיכנס לאחד מהמודלים, תצטרכו להתחיל לקרוא לעומק מאמרים, ובעיקר פוסטים ותגובות מצד כאלה שהתנסו, ולבסוף להשתפשף ולהתנסות בעצמכם, פעם אחר פעם, קטגוריה אחרי קטגוריה.

הטעימה שבחרתי להביא לכם מתוך מגוון האפשרויות שאמזון מציעה לסוחרים תוכל לסייע לכם לבחור איזו מבין שתי השיטות עשויה להתאים לכם, אם בכלל, ואז, להשלים ידע. ישנן אופציות נוספות שלא נגעתי בהן, אבל אם כבר משהו מהטעימה הזו מדבר אליכם, אני סומכת עליכם ועל הרשת, שתדעו למצוא את הדרך שלכם ולהילחם על מקומכם כסוחרים מצליחים בפלטפורמה הגדולה בעולם למסחר אלקטרוני.


דיצה קרן היא כתבת בערוץ וואלה! שיווק ודיגיטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully