וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, אוטומציה! מה קורה כשהגולם קם על יוצרו

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 14:52

בעוד שאלגוריתמים של בינה מלאכותית יכולים להיות סופר חכמים ולחסוך לכם המון עבודה, הם עדיין לא תחליף לאינטליגנציה אנושית, ומי שנשען עליהם יתר על המידה עלול למצוא את עצמו משלם מחירים כבדים

דעת מומחים וקבוצת הפייסבוק של ערוץ השיווק בוואלה. ירון אחר, עיבוד תמונה
דעת מומחים וקבוצת הפייסבוק של ערוץ השיווק בוואלה/עיבוד תמונה, ירון אחר

אוטומציה שיווקית היא אחד ממנועי הצמיחה החזקים ביותר שקיימים היום בתחום הפיתוח העסקי. היא מייעלת את זרימת העבודה והתפעול וחוסכת זמן יקר ערך. פעולות רוטיניות שפעם הצריכו כח אדם ומשאבים רבים נעשות היום על ידי בוטים באיכות בלתי מתפשרת וללא טעויות אנוש.

אבל לצד היתרונות הבלתי מעורערים של האוטומציה, הרבה דברים יכולים להשתבש כשלא עובדים איתה נכון. אז כדי שלא תגידו שלא הזהרנו אתכם, הנה כמה דוגמאות למקרים שבהם אוטומציה יכולה ממש להזיק לעסק שלכם (נכתב בהשראת PPC Hero).

בינה מלאכותית- לא מה שחשבתם. Unsplash
בינה מלאכותית- לא מה שחשבתם/Unsplash

אובדן שליטה על קמפיינים ממומנים

מערכות אוטומטיות שמגדירות הצעות מחיר למודעות על סמך הסבירות שלהן לקבל קליקים והמרות, כמו זו שמציעה גוגל, יכולות להיות מאוד מפתות בהתחשב בכמות העבודה והמומחיות הנדרשת כדי להגיע להצעות מחיר מדויקות. אבל לצד היתרונות הרבים שלהן, הפעלת מסעות פרסום בשיטת ה"הגדר ושכח" על סמך הצעות מחיר אלה עלולה לעלות לכם ביוקר אם תשתמשו בהן ללא בקרה.

למעשה, הסתמכות יתר על הערכות אוטומטיות מסוג זה תיקח מכם את השליטה בקמפיינים שלכם. האלגוריתמים של גוגל אמנם חכמים, אבל האינטרסים שלה שמורים עמה.

כשאתם עושים את ההערכה שלכם בעצמכם, אתם יכולים לדעת יותר במדויק למה קמפיין מסויים הצליח או נכשל. כשגוגל קובעת את הצעת המחיר, אתם אף פעם לא יכולים לדעת את מכלול השיקולים שהובילו אותה לקבוע את הצעת המחיר, ולכן יש לכם פחות שליטה על הקמפיין.

ההמלצה שלנו היא להתייחס להצעות מחיר אוטומטיות כאל המלצה בלבד, כחלק ממערך השיקולים הכולל שלכם, ולא כתורה מסיני.

הספמה של לקוחות

מערכות אוטומטיות למשלוח עדכונים והודעות ללקוחות יכולות להיות הצלת חיים לעסקים שמנסים לייעל את השירות שלהם ולשמור על קשר רציף עם הלקוחות. יחד עם זאת, שליחת יותר מדי הודעות אוטומטיות עלולה להזיק יותר מאשר להועיל. אף אחד לא אוהב שמציפים אותו בהודעות, גם אם הן בעלות ערך. לכן, אם אתם מנהלים אתר או אפליקציה, ויש לכם טריגרים אוטומטיים למשלוח הודעות, נסו לצמצם אותם למינימום ההכרחי, ולשים דגש על איכות במקום כמות. כשיהיה לכם משהו באמת חשוב להגיד, יש יותר סיכויים שאנשים יפתחו את המייל אם לא קדמו לו עוד 100 מיותרים.

אובדן קשר עם קהל היעד שלכם

אחד הטרנדים הבולטים היום בתחום האוטומציה היא היכולת להתאים אישית מסרים ע"פ פעולות שהלקוח עושה או שאלות שהוא מעלה. בעוד שאוטומציה ובינה מלאכותית בהחלט יכולות לעזור בזה, קו דק מאוד מפריד בין השימוש באוטומציה לניהול העסק לבין התעלמות מוחלטת מהלקוחות שלכם.

למשל, נניח שיצרתם אוטומציה שבה כל לקוח שישאל על X יקבל תשובה Y. ברגע שלקוח ישאל שאלה קצת פחות סטנדרטית, והמערכת תשלוף לו את אותה תשובה לעוסה, הוא עלול להרגיש שמזלזלים בו או שלא מקשיבים לו. זכרו שבכל כלל יש יוצא מן הכלל, כך שגם אם נראה שיש לכם תשובה אוטומטית לכל שאלה, תמיד יכולים להפתיע אתכם.

למרות שגם הלקוחות שלכם כנראה מבינים את הערך של אוטומציה, אנשים עדיין רוצים לדעת שיש להם עסק עם אנשים אמיתיים. אם הם ירגישו שהם לא יכולים להתחבר לבן אדם בצד השני של הצג, הם עלולים לאבד אמון בעסק שלכם. לכן, שווה להעיף מבט על השיחות שלכם לפחות פעם ביום, לרענן את מאגר המסרים שלכם, ותמיד להישאר זמינים עבור לקוחות לטיפול במקרים שאינם טריוויאלים.

טעויות מביכות ברשתות החברתיות

נכון, שיווק במדיה חברתית דורש המון פעולות שיכולות להיות ממש מתישות. יחד עם זאת, קל מאוד לזהות פוסטים אוטומטיים ברשתות, ובד"כ הם נראים מגוחכים למדי. אם המטרה העיקרית של פרסום ברשתות היא ליצור מעורבות ואינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לעשות טעויות של בוטים.

טעויות כאלה יכולות להיות, למשל, פניה לאישה בלשון זכר, שימוש בביטויים מיושנים שכבר מזמן אינם שגורים בשפה, או כתיבה בסגנון שלא תואם את שפת המותג שלכם. כל אלה הם סוג של יריה ברגל שתחבל במאמצים שלכם לייצר מעורבות ועניין.

אם אתם באמת לא יכולים להתמודד עם היבטי השיווק של העסק שלכם ברשתות החברתיות, מוטב לשכור איש מקצוע שיעשה זאת על פני מערכת אוטומציה. זה לא אומר שאתם לא יכולים להשתמש באוטומציה כדי לפרסם את התוכן שלכם, אבל אם אתם רוצים לראות תוצאות אמיתיות למאמצים שלכם, מוטב שלא להסתמך על אוטומציה בלבד, ותמיד לעשות הגהה למסרים שאתם מוציאים החוצה.

לא מספיק אופטימיזציה

אחת לתקופה, גם האוטומציות הטובות ביותר עלולות לצאת מסנכרון, או לכל הפחות, להפוך מיושנות. לכן, אוטומציה טובה היא כזו שעשיתם לה אופטימיזציה תקופתית והתאמתם אותה לרוח התקופה. לכן, חשוב שתוודאו שהמערכות שאתם עובדים איתן מותאמות לאקלים הנוכחי ולקריטריונים העדכניים של מה שאתם רוצים להשיג.

אבטחת מידע היא אחד מאותם תחומים בהם הסתמכות יתר על אוטומציה עלולה לגבות מכם מחירים כבדים. האקרים וגנבים אף פעם לא ישנים, והם כל הזמן מוצאים דרכים חדשות לפרוץ את מערכות האבטחה שלכם. אופטימיזציה ידנית של מערכות האבטחה שלך באופן תקופתי היא הדרך היחידה לוודא שהנתונים של הלקוחות שלכם והמידע האישי שלהם יישארו חסויים ומוגנים.

לסיכום

אוטומציה שיווקית היא דרך מצוינת לייעל את העסק שלכם; עם זאת, חשוב לשמור על פרופורציה ולזכור שמדובר בכלי עזר בלבד ולא במודל עסקי. כל עוד הלקוחות שלכם אנושיים, אוטומציה לעולם לא תוכל להחליף את העבודה הקשה, המעורבות האישית ותשומת הלב שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully