וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מרקטפלייס רוצה להיות כמו יד2 - וזה לא ממש מצליח

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 12:04

מטא שמה סוף למודעות רכב ונדל"ן עסקיות בפייסבוק מרקטפלייס, אבל התכניות החדשות שלה למפרסמים אלה מנותקות מהמציאות המקומית

מטא הודיעה אתמול כי החל מ-30 בינואר 2023, כל הרישומים הקיימים שעסקים פרסמו בדפי העסק שלהם בפייסבוק יימחקו, והיא לא תתמוך יותר ביכולת של עסקים ליצור מודעות למכירה או השכרה של רכבים ונדל"ן באמצעות דף עסקי בפייסבוק. מודעות למכירה או להשכרת רכב ונדל"ן עדיין יהיו זמינות במרקטפלייס, אך לא ניתן יהיה לפרסם אותן באמצעות דפים עסקיים אלא רק מהפרופיל האישי.

כזכור, רק לפני חודשיים הודיעה מטא על המעבר מדפים עסקיים ל"מצב ציבורי" בפרופיל האישי, מה שאמור להגביר את השקיפות בכל הנוגע לאנשים ועסקים שמפרסמים על גבי הפלטפורמה.

בכך פייסבוק בעצם מבדלת בין סוכנויות ומתווכים בתחומי הרכב והנדל"ן לבין מכירות והשכרות בשוק הפרטי. אנשים פרטיים יוכלו להמשיך לפרסם מודעות למכירת רכבים או להשכרת דירות, אבל מתווכים, מנהלי נכסים וסוכני רכב יצטרכו לפעול מעתה בערוצים החדשים שמציעה הפלטפורמה לאותם עסקים.

תכניות ייעודיות לפרסום רכב ונדל"ן

על פי הודעת החברה, מטא תמשיך להשקיע בפתרונות חדשניים כדי לספק את הצרכים של ענפי הרכב והנדל"ן בעתיד. "מודעות מלאי רכב" הוא פתרון קטלוגי לעסקים בתחום הרכב, העושה שימוש ב-AI של מטא כדי לעזור לקונים בשוק למצוא את הרכב הבא שלהם. באמצעות מטא פיקסל ייעודי, סוכנויות רכב יוכלו להעלות את כל קטלוג הרכבים שלהם, כולל מפרט טכני מלא, ולאחר מכן להציג את המלאי והתכונות המשכנעות ביותר לקהלים הנכונים.

בכך, ככל הנראה, מקווה פייסבוק לעשות סדר בפערים העצומים בכמות המידע המסופק במודעות מרקטפלייס, שבהרבה מקרים אינן כוללות אפילו מידע בסיסי כמו מחיר ודגם. נכון להיום, פייסבוק מרקטפלייס הוא אחד הכלים הפחות נוחים למציאת רכב, אז כשפתרונות מקומיים כמו יד2 מצליחים לתת חוויית משתמש טובה יותר, מטא פשוט חייבת לעשות מהלך.

מבט חטוף בקטגוריות "דירות ובתים להשכרה" ממחיש את המצב העגום של פייסבוק מרקטפלייס, שלא מסוגלת אפילו למיין את המודעות לקטגוריות הכי בסיסיות. נכסים להשכרה ולמכירה, רכבים, חנויות ומחסנים מופיעים כולם תחת אותה קטגוריה, חלקם בשפות זרות ורבים מהם ללא מחיר.

אוסף של מודעות לא קשורות בלי מידע ובלי מחיר.. Facebook Marketplace, צילום מסך
אוסף של מודעות לא קשורות בלי מידע ובלי מחיר./צילום מסך, Facebook Marketplace

כדי להתקדם הלאה גם בתחום הנדל"ן, פייסבוק משיקה כעת את "יוזמת הספקים המובילים", מאמץ חדש לעזור לסוכנים, מתווכים וחברות ניהול נכסים "המהווים את הליבה של תעשיית הנכסים המקומית", לדברי מטא, להגיע לקהלים שלהם ולהתבלט באמצעות פייסבוק ואינסטגרם.

אז איך נמצא דירה או רכב בפייסבוק ב-2023?

כאמור, רישומים של משתמשים פרטיים ימשיכו להופיע באותו הפורמט של פייסבוק מרקטפלייס, אלא שסוכני רכב ומתווכי נדל"ן לא יהיו מורשים לפרסם בו.

זה אולי יעבוד בארה"ב, אבל בישראל כמו בישראל, אתם יכולים להיות בטוחים שנמשיך לראות מודעות של סוכנים שפשוט יתמרנו את המערכת כדי לפרסם מהפרופיל הפרטי שלהם במקום מהדף העסקי, אחרי הכל, למרות כל המגרעות שלו, פרסום במרקטפלייס הרבה יותר משתלם משום שהוא מאפשר להפיץ את המודעה בקבוצות רבות בקלות ובחינם.

לבסוף, אם התכניות החדשות של מטא למפרסמי רכב ונדל"ן יעמדו בציפיות, אז פייסבוק תהפוך להיות מאוד דומה ליד2, אלא שלפחות בישראל, היא כנראה תטפל בעיקר בנכסים ורכבים חדשים.

אם תשאלו אותי, זה קצת יומרני מצידה. כבר ראינו לא מעט פרויקטים של מטא נופלים כלעומת שקמו בגלל חוסר התאמה לשוק המקומי. צריך לזכור ששוק הנדל"ן בארה"ב שונה מאוד מזה של הארץ וסוכני נדל"ן לא ממש "מהווים את הליבה של תעשיית הנכסים" כפי שמתארת החברה.

מה המשמעות של זה לצרכן הישראלי?

בארה"ב, כמעט לא ניתן למכור, לשכור או לקנות דירה או רכב באופן פרטי, והכל מתבצע על ידי סוכנים. בישראל לעומת זאת, שני השווקים הללו הרבה יותר פרוצים. בעוד שקניה ומכירה של בתים ודירות, חדשות או לא, לרוב נעשית באמצעות מתווכים, בשוק השכירות, שהוא השוק העיקרי בישראל, בעלי דירות נעזרים בשירותי תיווך וגובים את דמי התיווך מהשוכרים בניגוד לחוק, פשוט משום שהם יכולים. סוכני רכב מתחזים למוכרים פרטיים כדי לתמרן לקוחות תמימים ולרמות אותם. מבלי להכליל, מדובר בתופעות נפוצות שאי אפשר להתעלם מהן. הפיצ'רים החדשים של מטא עלולים להחריף את המצב ולהעניק בלעדיות דווקא למתווכים במקום להעצים את המשתמש למצוא בכוחות עצמו את הדירה או הרכב שהוא מחפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully