וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור ה-Z קובע כללי משחק חדשים לחברות וארגונים

גיל מגן

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 16:41

הדרישה הגוברת למנהלי אימפקט מעידה על שינוי סדרי העדיפויות של חברות וארגונים, אבל מה באמת המשמעות של הטייטל הזה ואיך זה קשור לדור ה-Z?

דור ה-Z, שחשבנו שלא מוריד את עיניו ממסך הסמארטפון הצר, מביא איתו ראייה רחבה ויש לו בשורה מעניינת למותגים ולעולם.. Unsplash
דור ה-Z, שחשבנו שלא מוריד את עיניו ממסך הסמארטפון הצר, מביא איתו ראייה רחבה ויש לו בשורה מעניינת למותגים ולעולם./Unsplash

יש נטייה כזו, לחשוב ש"הדור של היום" - תקראו להם דור ה-Z או איך שאתם רוצים - הוא דור מפונק שחושב שמגיע לו הכל. מי מכם לא שמע (או אמר) את המשפט "נו הדור של היום... אצלנו זה היה אחרת".
אז כן, זה נכון, הדור של היום, הלא הם העובדים החדשים במשק, הוא לא מה שהיה פעם, אבל מי אמר שזה דבר רע? יש פה דור שדורש איזון, ומרשה לעצמו לשאול האם המרדף מוצדק.

רוצים שינוי חיובי

אחד הדברים היותר מעניינים שהדור הזה מביא איתו ושלא בהכרח מדברים עליו, זו ההסתכלות הלא-אגוצנטרית על החיים, והשאיפה להשאיר חותם שיעשה טוב לעולם. זה דור שידרוש להרוויח יותר ובפחות שעות אבל במקביל יתהה על ערכיו של מקום העבודה או של מותג כזה או אחר, ואיך ואם בכלל הוא תורם ליקום. לא מדובר בדור של נאיבים אלא בכזה שמאמין שאין מקום רק לקחת, אלא לאיזון של תן וקח.

זו אחת הסיבות המרכזיות מאחורי עלייתו של תפקיד חדש שנושא שמות כמו Corporate Responsibility או Social Impact. תפקידו של ה- Social Impact Manager הוא להתוות אסטרטגיה ארגונית לקידום יוזמות אשר מקדמות שינוי חברתי או סביבתי חיובי ותורם לעולם טוב יותר. בימים אלו, ניתן לראות את הטייטל הזה ביותר ויותר פרופילים בלינקדאין ובחברות גדולות ומוכרות שלמרות שמטרתן המוצהרת היא הצלחה עסקית, מחזיקות עובדים שתפקידם לקדם שינוי חיובי.

ביותר ויותר חברות, כרגע בעיקר הייטק וגם בימים אלו שמאופיינים בפיטורים, נפתחים תקנים למשרות שתפקידן הוא לוודא שהחברות מוצאות את האיזון הנכון בין רווח לעשיית טוב.

כשמודעות חברתית מתורגמת להצלחה עסקית

בדו"ח של חברת דלויט עלה כי 84% מהנשאלים העידו כי הגדרת אחריות לנושא ה-Social Impact הינה קריטית להצלחה העסקית של החברות שלהם. המספרים האלו הם תוצאה של הפנמה של מותגים שתדמית חיובית לא נבנית רק על אוסף סיסמאות שנשמעות טוב, אלא על מעשים שבאמת עושים טוב. במקביל לתובנה הזו ובאופן לא מפתיע ניתן לראות עלייה חדה בביקוש לתפקידי ה-Social Impact כשחברות מבינות שהן חייבות לעשות יותר בתחום.

סיבה נוספת לגידול בביקוש במשרות אלו היא הדור הצעיר שמחזיק במודעות חברתית גבוהה יותר ומשכך, הוא רוצה לרכוש, לתקשר ולעבוד עם חברות אשר חולקות עימו ערכים דומים. מחקר של איגוד הפרסום האמריקאי מצא ש-94% מדור ה-Z ינטו לרכוש מחברה שמקדמת שינוי חברתי חיובי ו-84% מהם יתנו לאותן החברות ליהנות מהספק ויחשבו עליהם באור חיובי גם בזמן משבר. במקביל, מחקר של חברת קוואנטילופ הראה כי 74% מקרב הנשאלים בדור Z העידו כי נושאי האחראיות החברתית חשוב מאוד עבורם למול 46% בקרב דורות מבוגרים יותר ואכן נשמע שקריאתו של הדור הצעיר נשמעת בקול רם.

נראה שהמגמה לא נוגעת רק לצרכנים ולעובדים הצעירים שדורשים את השינוי, ואילו גם משקיעים שמים את עינם על התחום החברתי והסביבתי. למעשה, בעשר האחרון נפוצה יותר הפרקטיקה של ציון חברות לפי התרומה שלהם לסביבה ולחברה ומדד זה נקרא ESG Score ,כאשר השוק של חברות אשר מקדמות שינוי חברתי וסביבתי עומד על 17 טריליון דולר וצפוי להגיע בשנים הקרובות לכ-40 טריליון דולר!

סלפי(ש), אבל עם משמעות

מסתבר שדור הטיקטוק, שחשבנו שלא מוריד את עיניו ממסך הסמארטפון הצר, מביא איתו ראייה רחבה הרבה יותר ממה שחשבנו, ויש לו בשורה מעניינת לעולם.

עלייתו של תפקיד ה-Social Impact מציגה תמונה חיובית ומשמחת של שינוי מבורך, אשר מונע על ידי דור צעיר שמחפש מהות ומשמעות ולא מסתפק רק במשכורות נפוחות. חברות שישכילו לעשות את השינוי הזה ולהטמיע הסתכלות עצמית ונתינה חזרה, ירוויחו יתרון חשוב בשוק התחרותי של היום והמחר.


גיל מגן הוא ראש מחלקת התקשורת השיווקית בחברת accessiBe, המפתחת פתרונות להנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully