וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע מחאת ההייטק: הבינה המלאכותית עובדת שעות נוספות

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 12:30

ההייפ סביב טכנולוגיות AI עדיין בשיאו, ומפתחים, אנשי תוכן ומנהלים בהייטק הישראלי כבר עושים בו שימוש נרחב כדי לבצע משימות שונות בעבודה ואפילו לצאת להפגין. שוחחנו עם כמה מהם וקיבלנו ים של רעיונות להמשך

עובדי הייטק רבים מצאו דרכים יצירתיות כדי לנצל את יכולות ה-AI ולייעל את העבודה שלהם.. Unsplash
עובדי הייטק רבים מצאו דרכים יצירתיות כדי לנצל את יכולות ה-AI ולייעל את העבודה שלהם./Unsplash

אופטימיזציית קוד

"צוות הפרונט שלנו עשה שימוש ב-chatGPT כדי להביא לאופטימיזציה בביצועים של חלק מסוים של אחד המוצרים שלנו", מספר יונתן מרפלד, מפתח פרונטאנד בחברת הסטארטאפ פרופדו, המפתחת טכנולוגיות לאומדן מחירי נדל"ן.

"המטרה הייתה לשפר את מהירות טעינת העמוד. בבדיקה שבוצעה זוהה מיד תוכן "מיותר" שמכביד על טעינת העמוד למשתמש הקצה. הצוות נעזר ב-chatGPT, שסייע בהטמעת פונקציה לטעינת התוכן הרלוונטי רק בעת הצורך, מה שאפשר לנו לספק למשתמש הקצה זמן תגובה מהיר יותר וחווית משתמש טובה יותר".

"התוצאה שמתקבלת ב-ChatGPT עוזרת לנו להגיע לפתרון מהר יותר, אבל בדרך כלל היא רק משמשת כצעד ראשוני. צריך לשפר אותה ולהתאים אותה לבסיס הקוד הקיים. מדובר בדרך כלל במספר שאילתות עד לקבלת התוצר הרצוי, אותו ניתן להטמיע בקוד".

בקרת איכות דאטה

"במסגרת התפקיד שלי, אני אחראית על איכות הדאטה של גלואט, יצירת מסדי נתונים למדידה ואימון של מודלי AI שמפותחים בחברה, הערכת התוצאות וניתוח טעויות, והשוואת תוצאות המודלים השונים כדי להבין מה עובד טוב יותר ואיפה כדאי לשפר", מספרת מאיה אשור, Data Curator בחברת Gloat.

"בכל מה שטכני, אני סומכת על ChatGPT כמעט במאה אחוז", ממשיכה מאיה. "התחלתי להשתמש בו כדי לתמוך בעבודה שלי באופן יום יומי. במקום לשאול אותו שאלות נקודתיות, אני מעדיפה להשקיע זמן לאמן אותו לעשות דברים בעצמו. זה עוד לא מושלם, אבל עם הזמן אני לומדת איך לנסח לו את ההגדרות, איזה דוגמאות לתת לו ואיזה סוג של פידבק. אני בוחנת את ChatGPT כל הזמן, מסמנת ומסבירה היכן הוא צודק והיכן טועה, ובכך משפרת בכל פעם את התשובות. בטווח הרחוק זה חוסך המון זמן למרות המגבלות הקיימות."

את לא מפחדת שהצ'אט יחליף אותך?

"להיפך. לדעתי בשנים הקרובות יתפתחו מקצועות רבים שעיקרם יהיה לתקשר עם הכלי הזה ולהפיק ממנו תועלת מרבית. כשהתחלתי את התפקיד חשבתי שאצטרך לגייס עוד עובדים, או להשתמש בחברות תיוג, אבל עכשיו שהכלי הזה יצא, הכל השתנה. מה יותר קל - ללמד בן אדם לעשות את העבודה ולדאוג שהוא יהיה עקבי ויסודי, או לתת למחשב לעשות את זה? ההנחה המתבקשת היא שמחשב יהיה עקבי יותר ויוכל לסייע לי להסיק את המסקנות האמינות ביותר. ככל שנבין את היכולות והמגבלות שלו, כך נלמד להשתמש בו לטובתנו".

"לדעתי, ChatGPT שווה ערך למהפכת האינטרנט. זה כמו גוגל, רק הרבה יותר ממוקד ויעיל. הצ'ט הפך מקור מידע מרכזי ואמין בשבילי לבניית דאטה סטים שדורשים ידע מעמיק בתחומי עיסוק מגוונים. זה פשוט גיים צ'יינג'ר ומי שלא ישכיל ללמוד באיזה אופן הוא יכול להשתמש בו לעבודה שלו ישאר מאחור".

עיצוב וקריאייטיב

"במסגרת תהליך קריאטיבי של יצירת פרסומת, אנחנו בונים Moodboard, מעין לוח השראה, שנותן כל מיני הפניות לחומרים ויזואליים הממחישים איך נרצה שיראו הסט, הרקע, וכל אלמנט נוסף בפרסומת", מספר עדן עומר לוי, Motion Graphics Designer בחברת Artlist.

"כאן נכנס השימוש בכלי AI, שלמעשה עוזר לי לתת דוגמאות ל-Moodboard, באופן שמסביר בצורה הכי טובה ומדויקת את המחשבות והרעיונות שיש לי בראש למנהלים שמאשרים את הפרסומת ולאנשי המקצוע שלאחר מכן יפיקו את הפרסומת - ארט דיירקטור, מלביש וכד'. תהליך איתור הרפרנסים והדוגמאות שידגימו בצורה מדויקת את התוצר שאני מדמיין בראש היה בעבר ארוך ולא פעם גם מייאש, שכן מאתגר למצוא חומרים שקולעים בול. לפעמים היינו מסתפקים בדוגמאות שאינן מה שחשבנו עליו ב-100%, וגם לא ב-70%, כי זה מה שהצלחנו לאתר, וזה היה מוביל לסוג של קצר בתקשורת. למעשה, אנשי הקריאייטיב מקבלים פה חופש יצירתי לדמיין את כל מה שהם רוצים, ולראות את זה באופן ויזואלי ממש בלחיצת כפתור. זה מאפשר גם למנהלים וללקוחות לראות בשלב יחסית ראשוני ובמינימום השקעה את התוצר האפשרי".

האם התוצאה מדויקת?

עדן: "בכלי הספציפי שאנחנו משתמשים בו, התוצאה המתקבלת היא פונקציה של המלל שנכתב וסגנון התמונה הנבחר, ולכן ככל שנפרט או נדייק יותר - כך נוכל לסמוך על התוצאה המתקבלת שתשקף בצורה טובה את מה שאנחנו רוצים. הכלי מאפשר ליצור עוד ועוד גרסאות על ידי שינויי המלל ודיוקו וכך בעצם לשחק עם התוצר המתקבל עד לשביעות רצוננו".

כתיבת תוכן

"התוצאות של ChatGPT מדהימות, אבל אף על פי שהטקסט נכתב בטון בטוח וסמוך, לפעמים התוכן עצמו רחוק מלהיות מדויק ולכן צריך לבצע מספר בדיקות עד שמגיעים לתוצאה טובה", אומר איתמר אברמוביץ', Director of Data Products בחברת ברייט דאטה, שמשתמש ב- chatGPT Midjourney ו- Wordtune למטרות כתיבה ועריכת תוכן.

"לא הייתי מרגיש בטוח לשאול שאלה ואז להעתיק ולהדביק את הטקסט מבלי לקרוא ולוודא שהתשובה הגיונית. ב-ChatGPT למשל, המידע מבוסס על נתונים עד שנת 2021 ולכן חלק מהמידע כבר לא עדכני. כדאי לשים לב לאמינות הנתונים על ידי שאלות נוספות ומחקר ממקורות חיצוניים. הרבה פעמים, התוצאות פשוט לא טובות, ולבקש התאמות חוזרות יכול להסתכם בבזבוז זמן. למרות שמאוד מפתה לקבל תשובות כאן ועכשיו, לפעמים עדיין עדיף לעשות את הדברים לבד", ממשיך איתמר.

"חשוב לציין שכדי לקבל תוצאות טובות צריך לאמן את ה-AI. אני מעריך שבעתיד הקרוב, יינתנו לנו כלים לאמן את ה-AI בצורה פרסונלית יותר שמותאמת לעולם התוכן הספציפי שלנו, אולי עם מידע שזמין רק לנו, במקום להתחיל את התהליך מחדש כל פעם שמתחילים שיחה עם ה-AI".

תיקון טעויות AI באמצעות AI חכם יותר

"לצורך עבודתי במחלקת אינטגרציה, אני נדרש לייצר פתרונות יצירתיים לטובת חיבורים בין מערכות שונות, קיצור דרך שיסייעו לי להיות פרודוקטיבי במהלך היום ולמידה שוטפת. אני משתמש במגוון מערכות AI לצורך שיפור וייעול משימות יומיומיות כמו יצירת סקריפטים מותאמים אישית וכתיבת תוכן לאתר החברה", מספר מור חימו, ממחלקת IT ואינטגרציה בחברת ELPC Networks.

"מערכות AI מסייעות לי לקבל רעיונות רבים, שאותם אני משכתב ונותן ומסגנן בעזרת מערכות AI נוספות, בהתאם לסגנון הכתיבה שאני צריך והמגזר אליו אני פונה. היום יש כבר מערכות AI שקמו כדי לתקן תוצרים של מערכות AI אחרות, או להסתיר את העובדה שמדובר בתוכן מלאכותי", ממשיך מור. "אני לא סומך על זה ב-100% ואפילו מוצא די הרבה טעויות בתוצרים, אבל אני בטוח שבהמשך לא תהיה חברה שלא תבסס לפחות חלק מסויים מהתוצרים שלה על בינה מלאכותית".

"אחת ההצלחות שלנו בצוות היתה כשהצלחנו להרים אתר שלם מאפס בתוך 3 שעות. את מה שבעבר היה לוקח לנו לפחות כמה ימים ביצירת תכנים, רעיונות, קופי, ראשי פרקים ועוד, הצלחנו לעשות במהירות שיא, והאמת שיצא ממש איכותי. בשורה התחתונה, בינה מלאכותית מסייעת לי לפתח את קו המחשבה שלי, להיפתח לרעיונות ודרכים חדשות להגיע למטרה ואפילו לחפש פתרונות שלא ידעתי שקיימים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully