וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לכתוב תוספים לוורדפרס עם ChatGPT (או כל כלי AI אחר)

איתי בובליל

16.3.2023 / 10:02

מעוניינים לבצע שינויים באתר הוורדפרס שלכם? עם מחוללי הטקסט המלאכותי כבר לא צריך לדעת Php או להיות תלויים במתכנתים. פשוט תגידו ל-AI מה אתם צריכים, זה עד כדי כך פשוט

וורדפרס.. Unsplash
וורדפרס./Unsplash

כל מי שיש לו אתר וורדפרס נתקל בשלב כזה או אחר בצורך לבצע התאמה אישית לתוספים או לתבניות העיצוב שלו. ברוב המקרים נחפש פרילנסר או חברה שתבצע את העבודה עבורנו וזה עלול לעלות לא מעט כסף, וגם לקחת יותר זמן ממה שתכננתם.

עד היום, מי שניסה לעשות זאת בכוחות עצמו בלי לדעת PhP, שפת התכנות של וורדפרס, בקלות יכול היה למצוא את עצמו במצב שהאתר קורס והניסיון נכשל.

כל זה השתנה ברגע שמחוללי הטקסט המלאכותי יצא לאוויר העולם. היום, במקום לחפש מתכנתים ולבזבז זמן יקר, אפשר לתאר ל-ChatGPT או מנועי AI אחרים את התכונה שאתם רוצים להוסיף, ולבקש מהם לכתוב לכם את הקוד. בתשובה, תקבלו הסבר מפורט על מה הקוד עושה והיכן עליכם להטמיע אותו.

אבל לפני שנצלול לפרטים, גילוי נאות. כשערכנו את הטסטים האלה השתמשנו ב-GPT-3.5, או בשמו הנפוץ יותר, ChatGPT. מאז, גרסה חדשה יצאה לאויר העולם, GPT-4, ומומחים צופים שהיא תהיה הרבה יותר עוצמתית מקודמתה. זה כמובן לא משנה את מה שיש לנו להגיד על כתיבת קוד לוורדפרס באמצעות GPT, כי העיקרון זהה בכל מחוללי הטקסט. החדשות הטובות הן שככל הנראה, זאת רק ההתחלה.

אז איך משתמשים ב-AI כדי לכתוב תוספים לוורדפרס?

לפני שתיגשו למלאכת יצירת הקוד עליכם להבין במדויק את הדרישות והתכונות שאתם צריכים מהתוסף שלכם ולנסח אותם באופן ברור, כמו שהייתם עושים כדי לנסח מודעה, מאמר או כל טקסט אחר. לאחר מכן, שלחו את ההוראות ל-ChatGPT, Jasper, או כל מחולל טקסט אחר, ותוך שניות תקבלו קוד, אותו תוכלו להטמיע באתר שלכם. זה עד כדי כך פשוט.

יתכן שיקח לכם כמה ניסיונות עד שתגיעו לתוצאה הרצויה אבל בגדול, עבודה שפעם לקחה שעות או ימים, והותירה אתכם תלויים במתכנתים ומפתחים, יכולה היום להסתכם בכמה פעולות פשוטות שלא מצריכות רקע טכני מפואר. בפסקאות הבאות נביא דוגמאות שיראו מה כתבנו ל-AI ומה קיבלנו כתשובה.

איך השתמשנו ב-ChatGPT כדי לבצע התאמות בוורדפרס?

רוב מתכנתי הוורדפרס מכירים את התוסף ACF) Advanced Custom Fields), שמאפשר להוסיף שדות למסד הנתונים של וורדפרס ולייצר תוכן דינמי המותאם לצרכי האתר. אבל כשבוחרים להוסיף אזור עם תיבת סימון (Checkbox), התוסף מוסיף סימני פיסוק מיותרים לכל שורה. רצינו להוריד את סימני הפיסוק האלו.

האפשרות הראשונה שהיינו הולכים עליה בעבר הייתה לשאול את המתכנת שבנה לנו את האתר או לנסות למצוא את המידע בגוגל ובפורומים השונים, אז לצורך ההשוואה זה בדיוק מה שעשינו. נכון, מצאנו כמה פתרונות לבעיה, אבל לא מצאנו תשובה מדויקת, ובאף אחת מהן לא מצאנו הסבר איפה להטמיע את הקוד החדש. מיותר לציין שחיפוש כזה לוקח זמן, ולפעמים הרבה מאוד זמן.

אז הלכנו ושאלנו את ChatGPT ותאמינו או לא, בפחות מ-3 שניות קיבלנו קוד חדש, מפורט, עם הסבר מדויק על איך ואיפה לשתול אותו, העתקנו את הקוד וזה פשוט עבד כמו קסם.

שאלנו את ChatGPT בצורה הכי פשוטה וישירה שיש,

how to remove acf checkbox commas

זו התשובה שקיבלנו:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
התשובה של ChatGPT.. OpenAI, צילום מסך
התשובה של ChatGPT./צילום מסך, OpenAI
רכיב הבחירה המרובה ב-ACF, לפני ואחרי הטמעת הקוד.. וורדפרס, צילום מסך
כמו שניתן לראות, קיבלנו קוד, והנחיות בצורה הכי מסודרת שיכולנו לבקש. ככה זה נראה לפני ואחרי שהטמענו אותו/צילום מסך, וורדפרס

בואו ניקח דוגמא נוספת. אלמנטור הוא תוסף מעולה לבניית עמודים בוורדפרס, אבל לא תמיד יש לו את הווידג'ט או הפונקציה שאנחנו רוצים לייצר. התוספים הקיימים לאלמנטור יקרים ומעמיסים על המשאבים של האתר.

למשל, אפקט אנימציה לתמונה או אייקון זה דבר שלא מגיע בערכה של אלמנטור, אז עד היום, כדי לבצע את זה ללא עזרה של מתכנת, הייתם רוכשים תוסף, אך לא עוד! מהיום פשוט שואלים את ChatGPT ותוך כמה רגעים יש לכם קוד מוכן להטמעה באתר.

במקרה הזה רצינו לייצר אנימציה שתחליף את הצבע כאשר זזים עם העכבר מלמטה למעלה, באמצעות קוד CSS. זה מה ששאלנו את ChatGPT:

Elementor icon box animated hover from bottom to top css

כמו שתראו למטה, גם כשמסרנו את ההוראות בצורה מעומעמת, לא רק שקיבלנו את הקוד הנכון אלא גם הנחיות והסבר מדויק מה לעשות עם הקוד ואיפה להטמיע אותו. תוך שניות, השגנו את התוצאה שרצינו, והיא עבדה כבר בניסיון הראשון.

רק תגידו מה אתם צריכים ותקבלו.. OpenAI, צילום מסך
רק תגידו מה אתם צריכים ותקבלו./צילום מסך, OpenAI
אנימציית המעבר שיצרנו בוורדפרס עם ChatGPT.. וורדפרס, צילום מסך
וכך נראית התוצאה./צילום מסך, וורדפרס

לסיכום,

בפעם הבאה שאתם רוצים לבצע שינוי טכני שמצריך מכם ידע שאין ברשותכם, לפני שאתם פונים למתכנת או רוכשים תוספים בתשלום, כדאי לשאול את ChatGPT. לא רק שתמצאו את מה שחיפשתם אלא גם תופתעו באיזו קלות ומהירות פתרתם משימה שבעבר הייתה עולה לכם הרבה זמן וכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully