וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותגי הענק נרתמים למען הסביבה - מה יוצא להם מזה?

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 19:57

בשבוע האופנה האחרון נכבו לרגע האורות באולם המרכזי ובזה אחר זה עלו על המסלול עשרות דוגמניות ודוגמנים עטופים ברשתות דייג ממוחזרות, שקיות ובקבוקי פלסטיק שהפכו לפריטי לבוש מרהיבים, והכל בחסות לא אחרת מאשר סמסונג. אז מה עמד מאחורי המהלך, ואיך זה הועיל למותג?

מי היה מאמין ששקיות ופצפצים יכולים להיראות כל כך טוב?. סמסונג ישראל,
מי היה מאמין ששקיות ופצפצים יכולים להיראות כל כך טוב?/סמסונג ישראל

זמן להתעורר, הכדור מתפורר

לאחר מאות שנים של תרדמת נדמה כי העולם מתחיל לקום משנתו. ההערכות הדיסטופיות המנבאות אובדן של מיליוני בעלי חיים בעשורים הקרובים, כריתה מסיבית של יערות ועלייה בתמותת בני האדם נתנו את אותותיהם.

מנהיגים בכל רחבי תבל בממסד ובמחתרת לא נשארו אדישים ויצאו בקריאות חד משמעיות לצמצום הנזק הסביבתי, תוך נקיטת פעולות אקטיביות להעלאת המודעות הציבורית, חקיקה מואצת והגברת הסנקציות כלפי מזהמים.

אבל כל אלו, למרות עוצמתם הרבה, אינם יכולים לעמוד במשימה זאת לבדם בעידן בו מותגים תופסים חלק כה משמעותי בחיינו. חברת המחקר אדלמן בחנה את תפיסותיהם של אמריקאים כלפי מותגים ומצאה כי 75% מהצרכנים מאמינים כי על מותגים האחריות לנקוט בעמדות ופעולות לקידום נושאים בוערים הנמצאים במרכז השיח הציבורי.

ואכן, ניתן לראות הירתמות של מותגי הענק למען המאבק במשבר האקלים, החל מחברות אופנה כמו אדידס ו-H&M, דרך קמעונאיות כמו יוניליוור ואפילו חברות ריהוט כדוגמת איקאה.

מרשתות דייג לרכיבים במכשיר הסלולרי

אימוץ אידיאולוגיה סביבתית אינו מסתכם בהצהרות בלבד ודורש ממותגי העל, שהורגלו במשך שנים לדפוס עבודה של מקסום רווח, לבצע שינויים במוצר, פס הייצור ושרשרת האספקה. פעולות אלו נראות פשוטות לכאורה, אך הן דורשות מהארגון להפנות משאבים טכנולוגיים, כספיים ואנושיים ולעיתים אף לוקחות שנים רבות ליישום.

לכן, אחת השאלות המרכזיות שמותגים צריכים לשאול את עצמן כשהם מתכננים מהלכים סביבתיים היא מהן הפעולות המשמעותיות ביותר שביכולתם לנקוט למען הסביבה, באופן שיועיל לתדמית של המותג. במקרה של סמסונג, התשובה היתה לאסוף רשתות דיג שננטשו בים.

על פי הקרן העולמית לשימור חיות הבר (WWF) רשתות דיג נטושות מהוות כעשירית מכלל הפסולת באוקיינוסים, כאשר למעלה ממיליון טון נצברות מידי שנה בקרקעית הים ומסבות נזק רב לבעלי החיים, שמוצאים בהן את מותם.

לשם כך השיקה סמסונג את תוכנית Galaxy for the Planet, במסגרתה יוצאים עובדי החברה למסע איסוף רשתות דייג מלב הים. לאחר מכן, היא הופכת אותם למרכיבים חיוניים ומשלבת אותם במכשירים הסלולריים שלה. כך למעשה היא מיישמת שני עקרונות סביבתיים: גם איסוף פסולת, וגם מיחזור ושימוש מחדש. מהלכים סביבתיים נוספים של סמסונג כוללים ייצור קופסאות אקולוגיות מ-100% נייר ממוחזר ומטענים המשלבים פסולת צרכנית.

לשמור על חיבור לצרכן

הפעולות שמותגי הענק יבצעו, רבות ככל שיהיו, לא יהיו אפקטיביות אם לא יתוקשרו נכון לקהל הצרכנים, וכאן נכנסים לתמונה נשות ואנשי שיווק. על אף שהמסר להגנת הסביבה חשוב, לעיתים רבות הפעילות שלנו, המותגים הגדולים, מורכבות עבור הלקוח הממוצע. אז איך ניתן לגשר על הפער באופן שממצב את המותג כאחראי וגם מחזק את תחושת המחויבות של הצרכן לסביבה?

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אותנטיות זה שם המשחק

העיסוק באג'נדות חברתיות בכלל ובאיכות הסביבה בפרט יכול להיתפס לעיתים כציני, מרוחק ואינטרסנטי כשזה מגיע מחברה מסחרית, שעל פניו רחוקה מעולמות אלו. לכן בקמפיינים מסוג זה חשוב יותר מתמיד לדבר לקהל בגובה העיניים.

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר עבור סמסונג היתה שימוש במיקרו משפיענים, מתוך הבנה שבשוק רווי מותגים, חייבים לייצר עבור הצרכנים הקיימים והפוטנציאלים תוכן ייחודי ומבדל, שיאפשר לנו לדברר את המסרים שלנו בצורה הכי אטרקטיבית שאפשר. החברה גייסה לשורותיה יוצרי תוכן הדוגלים בקיימות וסביבה ופעילים בנושא, ויצרה יחד איתם תוכן מקורי שמספר את סיפורה של סמסונג ואת מאמציה למען איכות הסביבה.

מה חיפשה סמסונג בשבוע האופנה

בחודש מרץ האחרון, סמסונג ישראל לקחה חלק בפעילות ייחודית ומקורית בשבוע האופנה.במסגרתה נרתמו טובי המעצבים בישראל למען הצלת האוקיינוס, כשעיצבו פרטי לבוש מרהיבים מרשתות דייג ממוחזרות ואלמנטים ימיים נוספים. על המסלול צעדה נבחרת המיקרו משפיענים של הקמפיין. והתוצאה? מהלך ויראלי חסר תקדים שסוקר בצורה נרחבת, קריאות לשיתופי פעולה נוספים, ומאות תיוגים של סמסונג ברשתות.

שמלת שכבות מרשת דייגים ממוחזרת.. סמסונג ישראל,
שמלת שכבות מרשת דייגים ממוחזרת./סמסונג ישראל

לסיכום

עם כוח גדול באה אחריות גדולה. על תאגידים גדולים ומוכרים לנתב את כוחם כדי להפוך את העולם למקום טוב, בריא ונעים יותר. על אנשי השיווק מוטלת המשימה לתקשר זאת לציבור בצורה הטובה והרחבה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully