וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלנו את מידג'רני איך תיראה כרזת יום העצמאות בעוד 100 שנה, וזו התוצאה

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 16:11

הגרסה החדשה של מחולל התמונות המלאכותי Midjourney הצליחה להדהים אמנים ותיקים וצעירים בכל העולם. כעת היא צופה את פני העתיד ויוצרת את כרזת חגיגות ה-175 שנים למדינת ישראל. כך זה נראה

צפו במלאכת הכנת התמונה במידג'רני./GLOAT

אחרי ש-GPT-4 ו-OpenAI הצליחו לתפוס לא מעט כותרות בשבועות האחרונים, כעת גם מידג'רני (Midjourney), סטארטאפ שהקים דיוויד הולץ, עולה שלב ומשיק גרסה חדשה של מודל הבינה המלאכותית לייצור חומרים ויזואליים, עד כדי שההפרדה בין תמונה נחמדה לשיתוף באינסטגרם לבין תוצר מקצועי לחלוטין שניתן לפרסם כיצירת אמנות או בקמפיין שיווקי - היא דקה מאוד.

המידג'רני מנסה ליצור תמונות פוטוריאליסטיות. חלק מהתוצרים שנראים ברשת הם כמעט כמו צילומים אמיתיים ומותחים את הקו שבין AI למציאות. על פי החברה, הגרסה החדשה מסוגלת לייצר תמונות באיכות גבוהה, לספק תוצרים יותר מגוונים, לתמוך ביותר סגנונות ועוד.

מפוטין וזלנסקי ועד לכרזת יום העצמאות ה-175

כל מי שמוכן לשלם דמי מינוי שמתחילים ב-10 דולר לחודש יכול ליצור תמונות מפוברקות שנראות ריאליסטיות לחלוטין. מפגישה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ועד לכרזת יום העצמאות של מדינת ישראל בחגיגות ה-175 שלה, שיצרו בצוות הקריאייטיב של חברת Gloat.

"הבינה מלאכותית תופסת מקום הולך וגדל ככלי ליצירה ולהשראה", אליאנה קובלנקו, מנהלת צוות הקריאייטיב ב-gloat. "הכלים הקיימים כיום, דוגמת מידג'רני ו-Dall-E, כבר יכולים לשמש כמנוע חיפוש ויזואלי שחוסכים עבודה משמעותי לאנשי קריאייטיב ועיצוב מכל התחומים".

סקיצה ב-30 שניות

על בניית הפרומפט, מספרת אליאנה: "נעזרנו גם ב-ChatGPT כדי לקבל את מילות המפתח. בחרנו בסגנון הקונסרקטביזם שאפיין את הכרזות הישראליות בתחילת דרכה של המדינה כיוון שבעיצוב יש חזרה על סגנונות, מה שהיום נחשב 'ישן' יחזור בעתיד. הזרם של הקוסטרקטביזם משתמש בצורות גיאומטריות וחדות בדומה לכרזה שקיבלנו. הבניין מייצג קידמה וגם תקווה, משהו שמתנשא גבוה מעל הקרקע, ובאופן כללי השמיים הבהירים והצורה בתחתית שמעבירה מסר של ידיים פרושות לרווחה מעניקות תחושה של עתיד מלא תקווה.

אם אדם היה מקבל בריף דומה לזה של הבינה המלאכותית אפשר להניח שהיו סקיצות שמזכירות את התוצר הסופי, אבל זה בוודאי לא היה לוקח 30 שניות. ה-AI משתמשת בתכנים ויזואליים הקיימים באינטרנט כדי להגיע לצורות וצבעים שמאפיינים את ישראל, למשל".

"בנוסף, ביקשנו ממידג'רני להוסיף מגן דוד אבל הוא לא עשה את זה, וסביר להניח שבעבודה עם בן אדם זה כן היה קורה כי יותר נוח להסביר את עצמנו. אפשר להתעקש עם ה-AI אבל פה דווקא רצינו לבחון מה זה יכול לעשות יחסית בזריזות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שער ליצירתיות ודימיון

אליאנה מוסיפה שהשימוש בטכנולוגיות מתקדמות גם פותח דלת לאנשים יצירתיים, "ניתן להרחיב את יכולותיהם או להשתלב בתחום גם אם לא עסקו בו בעבר. כך או כך, אין ספק כי בינה מלאכותית משנה את תחומי העיצוב והאומנות ותהפוך לחלק בלתי נפרד ממנו בשנים הקרובות. לכבוד יום העצמאות ה-75 החלטנו לאתגר את הבינה המלאכותית ולהכין את כרזת יום העצמאות של חגיגות 175 השנים למדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully