וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה כבר דחוף! כך תעברו לגוגל אנליטיקס 4 בלי לאבד מידע

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 12:56

אם עוד לא העברתם את האתר או האפליקציה שלכם לגוגל אנליטיקס 4, כדאי שתתעוררו, או שהנתונים שלכם ימצאו את עצמם חסרי בית. אז איך עוברים למערכת המשודרגת של גוגל אנליטיקס 4 בלי לאבד מידע חשוב בדרך? המדריך המלא לעסקים שנרדמו בשמירה

גוגל אנליטיקס 4. Unsplash, תמונות גולשים
גוגל אנליטיקס 4/תמונות גולשים, Unsplash

ידענו כבר תקופה שזה הולך להגיע, ועכשיו זה סוף סוף קורה: גוגל אנליטיקס 4 (GA4) כאן והגיע הזמן שכולנו נפסיק להתמהמה ונעבור אליו. נכון, זה תהליך מאיים שעשוי להיות מבלבל, מורכב ומרתיע להפליא, אבל אל דאגה. במדריך הזה נראה לכם בדיוק איך לבצע את המעבר מיוניברסל אנליטיקס (UA) המסורתי לגרסה המשופרת והחדשה של אנליטיקס 4, מבלי לאבד נתונים יקרי ערך בתהליך.

נתחיל בהתחלה: למה בכלל צריך לעבור ל-GA4?

יוניברסל אנליטיקס, כלי ניתוח תעבורת האתרים של גוגל, ישקע ב-1 ביולי (או שנה לאחר מכן למשתמשי GA 360). לאחר מכן, גוגל תעבור ל-GA4, גרסה חדשה שאמורה להביא סט כלים משופר לבעלי אתרים.

בין היתר, משתמשים יכולים למדוד סוגים שונים של נתונים מאפליקציות iOS ואנדרואיד ומרחבי האינטרנט, לזהות מסעות משתמשים באמצעות אוטומציה, לחשוף תובנות חדשות באמצעות טכנולוגיית למידת מכונה, ולשפר את ההחזר על ההשקעה בשיווק (ROI).

אבל אם עד עכשיו המליצו לנו לעבור ל-GA4 בהקדם האפשרי, כדי שנוכל למשוך כמה שיותר נתונים משנה לשנה (YoY) לפני ההעברה המלאה, עכשיו הדחיפות כבר הרבה יותר בוערת. בעוד חודש וחצי, נכסי גוגל אנליטיקס שלא הועברו ל-GA4 באופן ידני יפסיקו לאסוף ולעבד מידע חדש ויועברו אוטומטית על ידי גוגל, בתהליך שצפוי ליצור אי סדרים ואף למחוק חלק מהמידע, כיוון שלא לכל תצורות UA יש מקבילה ברורה ב-GA4.

אחרי ששרדנו אינספור איטרציות לאורך השנים, עכשיו מגיע התור של Google Analytics 4 - גרסה נוספת ללמוד ולחקור, כאילו שאין לנו מספיק על הצלחת. עם זאת, הסבלנות משתלמת וחובבי הנתונים יעופו על כלי המדידה, התצוגה האחידה, התובנות ומדדי הניבוי המשופרים שמגיעים עם הגרסה הרביעית. עם כל היתרונות הללו, אין הרבה מקום לטעויות ועדיין, כדאי להבין את הסיכון לאובדן נתונים ולהיערך אליו לפני שמבצעים את המעבר.

למה גוגל עושה לנו את זה?

לכאורה, לא היה צורך במהלך כל כך דרמטי כדי להעביר את האתרים לגרסה החדשה. למה בכל זאת בחרה גוגל לפעול כך? ובכן, יתכן שיש שיקולים טכניים בלתי פתירים, אבל אם הייתי צריכה לנחש, הייתי אומרת שגוגל מנסה להיפטר ממשקל עודף.

רק תחשבו כמה אתרים יש ברחבי האינטרנט, שהתחילו מפרץ של התלהבות, נרשמו לגוגל אנליטיקס ושירותי ווב נוספים, ונעזבו כלעומת שקמו כי הבעלים איבד עניין או כי העסק לא עבד. גם נכסים דיגיטליים שלא פעילים כבר שנים עדיין מופיעים בגוגל אנליטיקס ואי אפשר למחוק אותם. המשמעות של זה היא שהרבה משאבי עיבוד מתבזבזים על איסוף נתונים שאף אחד לא טורח להסתכל עליהם. ואם זה המצב, אפשר בהחלט להבין למה גוגל תעדיף להיפרד לשלום מכל אותם נכסים.

למרות שהנתונים ההיסטוריים של UA עדיין יהיו זמינים למשתמשים גם אחרי ה-1 ביולי, מי שלא יטרח לטפל במעבר הזה עד אז, אחרי כל ההתראות והנורות האדומות, במוקדם או במאוחר יכול לצפות שגוגל תמחק סופית את הנתונים שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

כיצד להגדיר ייבוא נתונים ב-GA4 כדי למזער אובדן מידע

שום דבר לא זועק 'כיף' כמו להגדיר ייבוא נתונים ב-GA4, אבל בואו נודה בזה, זה הכרחי. אז דבר ראשון, ודאו שאתם מגדירים לוח זמנים קבוע לייבוא הנתונים שלכם. אל תשכחו לבדוק שלוש פעמים את ההגדרות שלכם עבור כל ייבוא כדי למנוע טעויות. עם קצת נחישות וסבלנות, תוכלו לצלוח את יבוא הנתונים הזה כמו מקצוענים.

ראשית, ודאו שאתם מבינים היטב את הפלטפורמה. אם אתם עדיין מגששים כמו כלב אבוד, זה הזמן לשבת וללמוד אותה באמת. לאחר מכן, הגדירו יעדים ספציפיים לתוכן שלכם. אל תזרקו שם דברים סתם ותקוו לטוב. אתם צריכים שתהיה לכם תוכנית אסטרטגית ומטרות מבוססות ביצועים. נתחו את הנתונים כדי לחפש דפוסים ונקודות לשיפור כאילו הגורל של העסק שלכם תלוי בזה, כי בואו נודה באמת, זה קצת נכון.

שנית, בדקו שקוד מעקב האירועים שלכם מיושם כהלכה ושהוא אוסף את כל הנתונים הנחוצים לכם, ולא מעבר. לאחר מכן, הקפידו לבדוק את האירועים שלכם לפני שהם עולים לאוויר, כדי לוודא שנתוני האירועים שלכם ישתקפו במדויק בדוחות שלכם. לבסוף, תנו לנתונים שלכם דחיפה על ידי הוספת כמה אוטומציות הכרחיות.

סימני אזהרה שייתכן שחסרות לכם תובנות חשובות עקב הגדרה שגויה של GA4

אם לא הקדשתם זמן להגדיר בקפידה את GA4, אתם עלולים להחמיץ תובנות די מכריעות. אם אתם רואים נתונים מוזרים בדוחות שלכם או שאינכם מקבלים את המידע שאתם צריכים, זה יכול להיות סימן שמשהו לא מוגדר כהלכה.

חפשו סימני אזהרה כגון דיווחים לא מדויקים או קפיצות בלתי צפויות במספרים, כדי שתוכלו לזהות הגדרות שגויות לפני שהן גורמות לנזק. למרות המורכבות והניואנסים שלו, כדאי ללמוד את GA4, כי ברגע שתבינו אותו, הוא יעזור לכם להגיע ליעדים שלכם - בין אם זה הגדלת המכירות וההמרות, המעורבות או הטראפיק.

אז איך תעבירו את האתר או האפליקציה שלכם לאנליטיקס 4 ותמנעו עוגמת נפש?

פשוט עקבו אחר הצעדים הבאים.

1. צרו נכס GA4 חדש בחשבון Analytics שלכם
מהעמודה חשבון, עברו אל נכס וצרו את הנכס החדש שלכם. משם, תנו לו שם ובחרו את אזור הזמן והמטבע לדיווח. לאחר מכן, בחרו את קטגוריית התעשייה ואת גודל העסק שלכם ולחצו על סיום.

אם נכס Universal Analytics שלכם משתמש ב-gtag.js או analytics.js (תגים שהוגדרו באמצעות Google Tag Manager), אשף ה- Setup Assistant של GA4 יכול לעשות שימוש חוזר בתיוג הקיים. שימוש חוזר בתג יחסוך את הצורך להוסיף אותו באופן ידני לאתר שלכם, אבל יתכן שעדיין תצטרכו להטמיע מחדש רכיבים מסוימים. לאחר שיצרתם את הנכס, תגיעו למסך ה-Assistant ובו מספר הצעות לפעולות שיש לעשות כדי להשלים את המעבר.

יש עוד דרך ארוכה לעשות: אשף ההגדרות של גוגל אנליטיקס 4.. Google Analytics, צילום מסך
יש עוד דרך ארוכה לעשות: אשף ההגדרות של גוגל אנליטיקס 4./צילום מסך, Google Analytics

2. הוסיפו את זרמי הנתונים שלכם
בשלב הראשון, תרצו להזרים את הנתונים שלכם לנכס החדש ב-GA4. לשם כך, נווטו לעמודה נכס, לחצו על זרמי נתונים ולאחר מכן על הוסף זרם. אתם יכולים להוסיף זרם נתונים מאפליקציות iOS ואנדרואיד או מאתר האינטרנט שלכם על ידי הטמעת התג באתר או באפליקציה שלכם.

אם אתם משתמשים במערכת ניהול תוכן כמו Wix, WordPress או Shopify, אתם יכולים להדביק את ה-G-ID שלכם (שנמצא בפינה השמאלית העליונה שעל מסך זרמי הנתונים), בשדה Google Analytics שסופק על ידי המערכת.

אם אין במערכת ניהול האתר שלכם שדה להזנת ה-G-ID, תוכלו להטמיע את התג באמצעות HTML. כדי לעשות זאת,עברו לדף זרמי נתונים, בחרו אינטרנט ועברו לזרם הנתונים.

תחת תג Google, לחצו על הצג הוראות תג ולאחר מכן על הוראות התקנה לפני שתלחצו על התקן ידנית. כאן תקבלו את קטע ה-JavaScript עבור התג של חשבונכם, אותו ניתן להדביק מיד אחרי ה- בכל דף באתר שלכם.

לאחר שביצעתם את העדכון הזה, יקח לגוגל עד 48 שעות כדי להתחיל להציג את הנתונים בנכס החדש. אפשר בינתיים להמשיך לשאר ההגדרות, אבל רגע לפני כן, אנחנו רוצים שניה להתלונן.

למה? כי הנכס החדש שיצרתם אמנם יתחיל לאסוף נתונים מתאריך היצירה או התיוג שלו, אבל כדי לגשת לנתונים ישנים יותר, תצטרכו לנווט חזרה לנכס ה-GA הישן, שיפסיק לאסוף נתונים ב-1 ביולי 2023. כדי להשוות בין הנתונים הישנים לחדשים, תצטרכו לעבור בין נכסים שונים בחשבון האנליטיקס שלכם, וזה הולך להיות מעצבן כי המדדים יהיו שונים ממה שהתרגלתם לראות.

לדוגמה, אינטראקציות של משתמשים המתרחשות באתר או באפליקציה כבר לא ימדדו כ- hits ו-views אלא כ-events. זה אולי נשמע כמו הבדלי סמנטיקה אבל יש לזה השפעה אדירה על היכולת שלכם להשוות בין הנתונים שהיו לכם עד היום, לבין הנתונים החדשים שיאספו מעכשיו בנוגע לפעולות נפוצות כגון לחיצה על כפתור, טעינת דף או השלמת רכישה. יחד עם זאת, השינויים הם סך הכל לטובה.

3. הפעילו את Google Signals

עכשיו שסיימנו לקטר אפשר לדבר על אחד החידושים המלהיבים שמציע GA4, שמאפשר למפרסמים לנהל קמפייני רימרקטינג בצורה אפקטיבית. כאשר Google Signals פעילים, קהלים שנוצרו ב-GA4 יכולים לקבל מודעות רימרקטינג על גבי כלל המכשירים שלהם.

שימו לב שמודעות אלה מוגשות רק למשתמשי Google שהסכימו להתאמה אישית של מודעות. כלומר, לפני שתוכלו להפעיל את התכונה הזו, תצטרכו לוודא שאישרתם שיתוף מידע עם גוגל, וכן שהאתר או האפליקציה שלכם מכילה אזהרת איסוף מידע.

כן, אותו פופ-אפ מעצבן שמבקש מהיוזרים להסכים למכור את נשמתם לשטן, או לפחות כך זה נתפס בעיני רבים, הוא משהו שלא תוכלו להתחמק ממנו בעידן בו כולם נלחמים על הפרטיות שלהם.

אם אתם לא בטוחים כיצד להטמיע מנגנון כזה, חפשו פלאגין בהתאם למערכת הניהול שלכם או היעזרו באשת מקצוע. לאחר מכן, אשרו את הדיסקליימר בגוגל, שהמסר המאומלק שלו זה בגדול "אני מצהיר שנקטתי באמצעים הדרושים כדי ליידע את המשתמשים שלי על איסוף המידע".

ואם חשבתם להתחכם ופשוט לאשר גם בלי שבאמת דאגתם לזה מבעוד מועד, אז תדעו שבמוקדם או במאוחר יקלטו אתכם וזה עלול לעלות לכם ביוקר - למשל בדירוג שלכם בגוגל.

עם גוגל סיגנלס, יהיה הרבה יותר נוח לנהל ולעקוב אחר קמפייני רימרקטינג.. Google Analytics, צילום מסך
עם גוגל סיגנלס, יהיה הרבה יותר נוח לנהל ולעקוב אחר קמפייני רימרקטינג./צילום מסך, Google Analytics

4. העבירו קישורי Google Ads לנכס החדש שלכם

בעזרת כלי העברת הקישורים של Google Ads תוכלו לייבא וליצור מחדש קישורי UA קיימים, או ליצור קישורים חדשים, ולעקוב אחריהם בדוחות GA4 שלכם. הנתונים יהיו זמינים גם לחשבונות Google Ads מקושרים, אולם לפני כן יהיה עליכם לבצע כמה פעולות בחשבון שלכם:

  • ב-Google Analytics, לחצו על Admin.
  • ודאו שאתם נמצאים בחשבון הנכון (אם יש לכם רק חשבון אחד, הוא כבר ייבחר לבד).
  • בעמודה נכס, בחרו את הנכס שברצונכם לקשר ל-Google Ads.
  • בעמודה מאפיין, לחץ על מסייע ההגדרה.
  • בקטע קישור, עברו אל ייבוא קישורי Google Ads קיימים מנכס Universal Analytics המקושר ולחצו על התחל.
  • בטבלה, בחרו קישור אחד או יותר של Google Ads שברצונכם לייבא לנכס Google Analytics 4 החדש שלכם.
  • בפינה השמאלית העליונה, לחצו על ייבא קישורי מודעות נבחרים.
  • עיינו בהודעת האישור ולחצו על אישור.
  • לאחר השלמת הייבוא, תראו את הודעת האישור הבאה: קישורי Google Ads שלך יובאו בהצלחה.

5. מפו אירועים מותאמים אישית של UA

בעזרת תיוג כפול ב- Tag Manager, תוכלו לשמור על דוחות מותאמים אישית שיצרתם ב- UA ולהטמיע אותם בנכס GA4 החדש שלכם. פעולה זו מאפשרת לכם להמשיך לאסוף את אותם נתונים מותאמים אישית גם ב-GA4, וזה עשוי להיות שימושי מאוד, לפחות בתקופת המעבר. עם זאת, שווה לבדוק את הפיצ'רים החדשים שמציעה המערכת החדשה לפני שעושים זאת, שכן יתכן מאוד שחלק מהמידע שאספתם עד היום 'בקומבינה' יהיה הרבה יותר נגיש מעכשיו, גם בלי קסטומיזציות.

6. העבירו את היעדים וההמרות שלכם מ-UA ל-GA4

לאחר שבחרתם באופציה זו, תיפתח בפניכם רשימת היעדים של הנכס הישן, ותצטרכו לבחור אילו מהן להעביר הלאה לנכס החדש. אם יש לכם מטרות שלא הוגדרו נכון, זו ההזדמנות להיפטר מהן ולפתוח דף חדש.

עוד שיפור מעניין שגוגל הכניסה למשוואה הוא האבחנה בין יעדים שמהותם 'המרה' לעומת יעדים שהוגדרו על מנת לעקוב בצורה נוחה יותר אחר הנתונים. לצורך העניין, רכישה או הרשמה לניוזלטר הן פעולות של המרה, בעוד שצפייה בדף מוצר או הוספה לעגלה לא בהכרח מבטיחות שאכן תבוצע המרה. לאחר העברת היעדים ל-GA4 תוכלו לבחור אילו מהיעדים יוגדרו כהמרות ואילו לא. מומלץ להיעזר במדריך המקיף של גוגל כדי לעשות זאת.

ואם אתם כבר מגישים הצעות מחיר על המרות UA, תוכלו לשכפל את ההמרות האלה בנכס GA4 שלכם. פעולה זו מאפשרת לכם להשוות בין נפחי המרות ולאחר מכן לייבא את ההמרה שלכם ב-GA4 ל-Google Ads.

בחירת יעדים להעברה מאנליטיקס הישנה ל-GA4.. Google Analytics, צילום מסך
בחירת יעדים להעברה מאנליטיקס הישנה ל-GA4./צילום מסך, Google Analytics

7. העבירו את הקהלים שלכם או צרו קהלים חדשים

העברת קהלים מנכס UA שלכם ל-GA4 מאפשרת לכם לזהות קבוצות משתמשים על פי הקריטריונים החדשים של GA4. למשל, לקבוצת ה'קונים' (purchasers) יכנס כל מי שביצע תשלום באתר, ולקבוצת ה'נרשמים' - כל מי שפתח חשבון משתמש. חלק מהקהלים עשויים להיות מוגדרים 'מין המוכן' כשתפתחו את החשבון. אם תרצו לשמור קהלים מותאמים אישית מהנכס הישן, תצטרכו ליצור אותם מחדש ב-GA4 באופן ידני ולהגדיר קריטריונים לכל אחד מהם.

לאחר מכן ניתן לייצא את הקהלים לחשבון Google Ads המקושר שלכם. תוכלו ליצור עד 100 קהלים לכל נכס GA4, והם יתעדכנו אוטומטית.

לסיכום,

Google Analytics 4 הוא כלי מורכב אך רב עוצמה שנועד לעזור לכם לקבל תובנות חשובות מנתוני האתר או האפליקציה שלכם. המעבר לגרסה החדשה אמנם לא נתון לשיקולכם, אבל הוא מביא הזדמנות לרענן את אסטרטגיית התוכן שלכם ולשנות את נקודת המבט שלכם על הנתונים. תהליך ההגדרה עשוי להיות ארוך ומפרך אבל עם קצת סבלנות ונחישות, תצלחו אותו כמו גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully