וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-AI מגיע לכלי גוגל - הנה מה שכדאי לדעת

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 12:03

סוף סוף, יכולות ה-AI החדשות מגיעות לגוגל ומבשרות על עידן חדש באופן בו אנחנו מחפשים, מוצאים ויוצרים מידע. אז מי רוצה להיות שפן ניסיונות של גוגל?

ענקית הטכנולוגיה גוגל הודיעה ביום חמישי על פתיחת ה- Search Labs, תוכנית חדשה המאפשרת לאנשים להירשם לניסויים, כולל ה-Search Generative Experience, ולבדוק תכונות חדשות של גוגל לפני שיושקו לקהל הרחב יותר.

ואם השתתפות בניסוי של גוגל נשמעת לכם כמו מכירת נשמתכם לשטן, אתם יכולים להיות ממש רגועים, כי רוב ענקיות הטכנולוגיה בכלל לא היו טורחות לשאול אתכם (מישהו אמר טיקטוק?).

ההרשמה ל-Search Labs כבר נפתחה אך יתכן שהתכונות החדשות לא יהיו זמינות מיד ותצטרכו לחכות להודעה במייל שתאמר לכם מתי תוכלו להתחיל לבדוק את תכונות הבינה המלאכותית החדשות בחיפוש. אם לא נרשמתם וברצונכם לעשות זאת, תוכלו לעשות זאת על ידי הקשה על סמל Labs בגרסה העדכנית ביותר של אפליקציית Google (באנדרואיד ו-iOS) או בשולחן העבודה של Chrome.

מה תקבלו כבטא טסטרים של גוגל AI?

בטווח הארוך, הצטרפות למעבדות גוגל תאפשר גישה לכל תכונה חדשה שהחברה תרצה לבדוק את ההשפעה ומידת העניין של המשתמשים בה לפני שהיא משיקה אותה לקהל הרחב. ספציפית כרגע, השינויים העומדים על הפרק יעניקו לכלי גוגל הקלאסיים יכולות AI מתקדמות, לרבות כלי החיפוש, ג'ימייל, גוגל דוקס ואחרים.

חוויית החיפוש החדשה, המופעלת על ידי בינה מלאכותית, תעזור להבין נושאים מהר יותר ולבצע דברים בקלות רבה יותר. לדברי גוגל, נושאים שעד היום דרשו מכם להריץ כמה חיפושים עם שאילתות נפרדות יופיעו כעת במרוכז, והחיפוש יספק תמונת מצב שתסייע להבין את כל הגורמים שיש לקחת בחשבון כדי לענות על השאילתה.

החווייה החדשה יכולה גם לחשוף טיפים מהירים לשאלות ספציפיות. לדוגמא, אם תחפשו דברים כמו "איך להוציא כתם קפה ישן מסוודר צמר" או "איך לחדש דרכון במהירות", תקבלו את המידע שאתם מחפשים ישירות בדף התוצאות, או לראות מגוון אפשרויות זמינות כדי לעשות את הצעד הבא, בין אם זו רכישה, יצירת קשר או מעבר למידע נוסף.

כחלק מהמאמץ הזה, גוגל מבטיחה לשלב טוב יותר דפי מכר בתוצאות החיפוש. למשל, חיפוש של "איך לקלף ולהדביק טפט חדש במטבח" יאפשר לכם ללמוד על שלבים חשובים בתהליך, וגם יפנה אתכם לרשימה של אפשרויות קניה הכוללות מחיר, דירוג לקוחות וקישורים לרכישה.

בחירה באפשרות "לשאול שאלת המשך" או מעבר לשלב הבא המוצע יעביר אתכם למצב שיחה שבו תוכלו לשאול את גוגל שאלות יותר ספציפיות על הנושא שאתם חוקרים, וההקשר יועבר משאלה לשאלה.

אבל היכולות החדשות לא מסתכמות רק בחוויית חיפוש טובה יותר. גוגל מציעה היום מוצרים רבים ועם ההצטרפות למעבדות גוגל, יכולות ה-AI החדשות יהפכו זמינות גם בהם. הנה כמה מהחידושים שאני אישית ממש מצפה להם:

סיכום שיחות וניסוח תשובות בג'ימייל

אם יש לכם התכתבות ארוכה במייל עם כמה אנשי צוות, תוכלו לבקש מגוגל לתמצת לכם את השיחה, ולקבל פסקה קצרה שמתארת מה כל אחד אמר ומה סוכם. לאחר מכן, תוכלו לכתוב את התשובה שלכם במילה או במשפט אחד, וגוגל AI ינסח עבורכם מייל מוקפד שיכסה את כל הנושאים שדובר עליהם בצורה מנומסת ועניינית.

באופן דומה, אם יש לכם כמה מיילים באותו נושא, תוכלו לבקש מגוגל לסכם לכם את כולם בתקציר אחד, לנסח תשובות לכל אחד מהשולחים, או לתעדף את ההודעות בתוך Gmail.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טיוטה ברגע בגוגל דוקס וסליידס

משתמשי הבטא יהנו מיכולות AI גנרטיבי גם ב- Google Docs. כל שעל המשתמש לעשות זה להקליד נושא שהוא רוצה לכתוב עליו, והטיוטה תיווצר באופן מיידי. תכונות נוספות שיוצגו בקרוב יסייעו לכותבים למצוא את הטון והסגנון הנכונים להם, ישירות בתוך Google Docs.

באופן דומה, בניית מצגת באמצעות Google Slides הולכת להיות הרבה יותר קלה, עם AI גנרטיבי שעוזר להפוך את החזון היצירתי למציאות תוך שניות - עם תמונות, אודיו ווידאו שנוצרו אוטומטית על סמך תיאור בלבד.

תובנות ויזואליות בגוגל שיטס

גם ב- Google Sheets אפשר לצפות לשיפור משמעותי עם נתונים גולמיים המומרים לתובנות באופן ויזואלי ומאפשרים ניתוח באמצעות השלמה אוטומטית, יצירת נוסחאות וסיווג הקשרי.
תכונה נוספת שזמינה לטסטרים של גוגל תאפשר ללכוד את התכתבויות צ'אט במהלך שיחות ב-Google Meet ישירות לתוך קובץ שיטס.

קבלת החלטות בזמן אמת

וכמו בכל עסק, לפעמים יש מצבים בהם אנחנו לא ממש יודעים איך לפעול ומה לעשות. בחירת האפשרות "אני מרגיש בר מזל" תאפשר לכם להשאיר את הכל לידי הבינה המלאכותית ולראות כיצד היא היתה פועלת במצבכם. כמובן שכל תשובה שתקבלו תצטרך להיבחן בעין ביקורתית ולעבור התאמה ספציפית לנסיבות שלכם, אבל החיסכון בזמן והנגישות שמביאות היכולות החדשות הללו לכלים שאתם כבר משתמשים בהם יום יום היא בשורה של ממש לכל מי שאוהב את גוגל וורקספייס.

לסיכום,

בבלוג של גוגל נכתב כי "הניסוי הזה הוא הצעד הראשון שלנו בהוספת AI גנרטיבי לחיפוש, ואנחנו נבצע עדכונים ושיפורים רבים לאורך זמן. בעודנו ממשיכים לדמיין מחדש איך אנחנו יכולים להפוך את החיפוש אפילו יותר טבעי ואינטואיטיבי, אנחנו נרגשים לאפשר לכם לבדוק את היכולות החדשות הללו ולשתף את הפידבק שלכם לאורך הדרך."

וואלה! שיווק ודיגיטל כבר נרשמה כשפן ניסיונות ואנחנו לא יכולים לחכות שיפתחו לנו את הגישה כדי שנוכל לשתף אתכם בממצאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully