וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיקטוק עושה ניסויים בבני אדם - והתוצאה היסטרית

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 19:18

כל כמה ימים נכנס לטיקטוק פיצ'ר חדש, שעשוי להיות הגיים צ'יינג'ר של הפלטפורמה, אולם במקרים רבים הוא מיותר או אפילו מציק לחוויית המשתמש, עד שטיקטוק מסירה אותו. אז איזה ניסויים עשו עלינו לאחרונה בטיקטוק, ומה היו התוצאות?

טיקטוק. רויטרס
טיקטוק/רויטרס

אחת הדרכים המרכזיות בהן ענקיות המדיה החברתית משפרות את המוצרים שלהן היא באמצעות ניסויים בבני אדם. כן, קראתם נכון. הפיצ'רים החדשים שמופיעים חדשות לבקרים בפלטפורמות כמו טיקטוק, אינסטגרם, יוטיוב ואחרות נועדו קודם כל לבחון את מידת העניין והמעורבות שהם יוצרים, לפני שהם הופכים להיות תכונות קבועות של האפליקציה. בפועל, זה אומר שטיקטוק עושה עלינו ניסויים קבועים ובודקת את כל האופציות שלה בהתאם למה שקורה בפלטפורמות אחרות.

אינסטגרם למשל, הוסיפה לאחרונה אפשרות לצרף עד 5 לינקים לביו במקום אחד, כפי שהיה עד היום. ומה עשתה טיקטוק בתגובה?

חשוב מאוד שאנחנו, בעלי העסקים, מנהלי השיווק, המותגים והמפרסמים, נהיה עם היד על הדופק ונכיר את כל השינויים האלה, כדי שנוכל לנצל טוב יותר את הפיצ'רים החדשים ולהשתמש בהם בחכמה. וחשוב לא פחות, ככל שנשתמש יותר בפיצ'רים החדשים, כך טיקטוק תראה שהם פופולריים והסיכוי שהם יישארו באוויר יעלה.

הנה למשל כמה ניסויי עבר של טיקטוק

בתחילת 2021 השיקה טיקטוק תכונת שאלות ותשובות שאפשרה למשתמשים לענות על שאלות מהעוקבים שלהם בכרטיסייה נפרדת בפרופיל שלהם. עם זאת, על פי הדיווחים, התכונה כמעט ולא נוצלה על ידי המשתמשים והיא הוסרה במהרה מהפלטפורמה. לקראת סוף אותה שנה, בעקבות תלונות גולשים, התכונה הושקה מחדש והיום היא זמינה למשתמשים המעוניינים בה, אולם היא לא חלק מברירת המחדל של הפלטפורמה ונדרשת הגדרה מיוחדת כדי להפעיל אותה.

האם זה אומר שהניסוי נכשל? להפך. הבחירה של טיקטוק להוריד את אותה תכונה מקדמת הבמה איפשרה לרוב המשתמשים, שלא מעוניינים בה, ליהנות מסביבה פחות עמוסה, בעוד שהמעטים שכן אהבו אותה יכולים להמשיך להשתמש בה. כך, ההשקעה לא ירדה לטימיון והמשתמשים קיבלו יותר אפשרויות בחירה מבלי שנכפה עליהם מהלך כזה או אחר.

הוספת 'שאלות ותשובות' לפרופיל הטיקטוק שלכם.. TikTok, צילום מסך
הוספת 'שאלות ותשובות' לפרופיל הטיקטוק שלכם./צילום מסך, TikTok

ראוי לציין כי טיקטוק מציגה באופן קבוע תכונות ועדכונים חדשים לפלטפורמה על סמך משוב ומעורבות של משתמשים, כך שלא נדיר לראות תכונות שהוסרו בעבר מוצגות מחדש או מוחלפות בגרסה משודרגת יותר.

לדוגמא, ב-2021 טיקטוק התנסתה בקצרה באפקטים של תלת מימד ומציאות רבודה (AR) שאפשרו למשתמשים ליצור סרטונים עם אפקטים חזותיים מתקדמים יותר. עם זאת, השימוש בתכונות אלו היה מוגבל למכשירי אפל בלבד, והיענות המשתמשים היתה דלה.

בהמשך, במאי 2022, הקימה טיקטוק את Effect house, פלטפורמה נפרדת המיועדת למפתחי AR, שבה ניתן לבנות אפקטי תלת מימד ומציאות מדומה/רבודה (AR/VR) לשימוש בטיקטוק. כאן, המשאבים כבר הרבה יותר משוכללים וכך גם האפקטים, אותם ניתן להעלות בקלות לטיקטוק.

כך, במקום שמשתמשים ללא רקע תכנותי יבנו בעצמם אפקטים דלים ומשעממים, הם יכולים להוריד אפקטים מוכנים מראש ולהטמיע אותם בסרטונים שלהם, או להצטרף בעצמם לפלטפורמת המפתחים ולקבל סט כלים משודרג שיהפוך אותם ליוצרי אפקטים מקצועיים.

בעדכון האחרון מאפריל, הוסיפה טיקטוק תכונה חדשה עבור יוצרי האפקטים, המאפשרת להם להציג את כישוריהם בטיקטוק, לקבל מסגרות פרופיל חדשות, לזכות בבונוסים, ולקבל תואר 'יוצר מוביל' בטיקטוק, שמשמעותו חשיפה רחבה יותר בפלטפורמה.

כך למעשה, באמצעות סדרה של ניסויים, הגיעה טיקטוק לנוסחה אולטימטיבית שמבחינה בין יוצרים 'מקצועיים' לבין משתמשים מן המניין, מבלי להעמיס או לגרוע מאף אחד מהם.

אז מהם החידושים המשמעותיים ביותר בטיקטוק בחודשים האחרונים?

עורך סרטונים אוטומטי
חידוש משמעותי שרץ באפליקציה כבר מספר שבועות הוא תבניות עריכה של טיקטוק. מדובר בעצם בפיצ'ר של בינה מלאכותית שעושה עבורכם את כל עבודת ההפקה ומוסיף הנפשות, אפקטים ומוזיקה לסרטון שצילמתם. התבנית לא יודעת לערוך קטעים או להוסיף כתוביות, אבל היא מעניקה אופי כולל לסרטון שלכם באופן מידי באמצעות תבניות ויזואליות. כרגע לא מדובר בחידוש שישנה את גורל האפליקציה, אבל טוב להכיר אותו כי יתכן מאוד שבקרוב הוא ישתכלל וייתן מענה מדויק עוד יותר ליוצרי התוכן.

תיאור מורחב בצמוד לכל סרטון
החידוש הראשון והמאוד משמעותי שנכנס בחודשים האחרונים הוא שניתן לכתוב בתיאור של הסרטון טקסט של עד 2200 תווים במקום 250.

מהרגע שנוסף הפיצ'ר הזה, כבר אין צורך להתקמצן על מילים ולכתוב טקסט דל של כותרת בלבד. ניתן לייצר הקשר בין הסרטון לטקסט כאמצעי נוסף להניע את הצופים לפעולה, כפי שעשינו בפלטפורמות שונות עד היום, אך לא בטיקטוק. במסגרת זו ניתן גם להוסיף לכל פוסט קישורים, לתייג אנשים ולשתף ברשתות חיצוניות.

תוספת טקסט משמעותית שמאפשרת להצמיד לסרטונים שלכם קישורים, תיוגים, סרטונים של אחרים וקריאות לפעולה.. TikTok, צילום מסך
תוספת טקסט משמעותית שמאפשרת להצמיד לסרטונים שלכם קישורים, תיוגים, סרטונים של אחרים וקריאות לפעולה./צילום מסך, TikTok

חיבור בין יוצרי תוכן למותגים
בפברואר האחרון הציגה טיקטוק את Open Applications, סוג מסע פרסום חדש המאפשר להגיש בקשה לקמפיינים עתידיים שמפרסמים מפרסמים ב-TikTok Creator Marketplace, ומרחיבים את הזדמנויות התוכן הממותג שלכם.

במקום לחכות שמותגים יפנו אליכם ויציעו לכם שיתופי פעולה, עם הכלי הזה תוכלו למצוא הזדמנויות פרסום ולפנות לאותם מותגים באופן יזום כדי למקסם את ההזדמנויות שלכם. תוכלו להגיש בקשה למסעות פרסום מרובים ולקבל עדכונים על הזדמנויות חדשות שפורסמו.

המסננים המובנים יעזרו לכם לזהות בקלות את מסעות הפרסום הטובים ביותר עבורכם. בין המסננים: הצעות שנוספו לאחרונה, הצעות שיסגרו בקרוב, הכי פופולריות, וסוג הפיצוי (כלומר "בתשלום" או "הצעת מוצרים בחינם").

אפשרויות חדשות בפרסום ממומן
את PROMOTE, השיקה טיקטוק ב-2021, והוא מאפשר להפוך כל אחד מסרטוני הטיקטוק שלכם למודעות ממומנות ישירות מתוך האפליקציה, על מנת להגיע למשתמשים חדשים, לבנות עוקבים ולהוביל תנועה לאתר שלכם.

לאחרונה עודכנה PROMOTE ונוספו לה תכונות מעניינות מאוד, בניהן:

  • עידוד ביקורים בפרופיל: יעד חדש לקידום מאפשר להחזיר תנועה לפרופיל הטיקטוק שלכם כדי לצבור עוקבים, לספר טוב יותר את הסיפור שלך, לקרוא לפעולה או להפנות את הצופים לתוכן נוסף.
  • קידום תוכן של יוצרים אחרים: קידום עבור אחרים מאפשר לתת בוסט לתוכן, ליוצרים ולעסקים שאתם רוצים שהעולם יראה, למשל אם מדובר באירוע שאתם רוצים שאנשים יבואו אליו או רעיון שהייתם רוצים להפיץ.
  • מיקוד קהלים לפי מיקום: ניתן ליצור קהל מותאם אישית על ידי בחירת המגדר, הגיל, תחומי העניין, ועכשיו גם המיקום של הצופים.

לסיכום

פלטפורמות סושיאל כמו טיקטוק ואחרות אמנם עושות עלינו ניסויים כל הזמן, אבל זה לא אומר שצריך להיסחף לתיאוריות קונספירציה - הן עושות את זה קודם כל למענכם ולטובתכם.

כשרואים פיצ'ר חדש בטיקטוק, אי אפשר לדעת איזה גלגולים הוא יעבור עד שיגיע לגרסתו הסופית, אבל כן אפשר להשפיע על מהלך העניינים באופן אקטיבי. התנסות בתכונות חדשות בסמוך לעלייתן מאפשרת לאותת לטיקטוק ולשאר ענקיות המדיה שאנחנו מעוניינים בהן ובכך לתרום את תרומתנו לשיפור חוויית השימוש והאפקטיביות הכללית של הפרסום בפלטפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully