וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות ה-AI: אנשי השיווק מצפים לחסוך 5 שעות עבודה שבועיות

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 11:31

על פי סקר חדש של סיילספורס, שבחן את השימוש ב-AI גנרטיבי בקרב אלפי מנהלי ואנשי שיווק ברחבי העולם, אנשי השיווק צופים חיסכון ממוצע של יותר מ-5 שעות עבודה בשבוע, שווה ערך ליותר מחודש עבודה בשנה! ומה עוד עולה מהדו"ח?

chatgpt. ShutterStock
chatgpt/ShutterStock

צורך בפיקוח אנושי

על פי הסקר, בעוד שאנשי שיווק רבים רואים את הטכנולוגיה כחשובה לתפקידם (60%), הם מציינים את הצורך בפיקוח אנושי, נתוני לקוחות מהימנים והדרכה כקריטיים לשימוש מוצלח ב-AI בעבודה. כמו כן, הסקר גילה כי 51% משתמשים כעת ב-AI גנרטיבי, ו-22% מתכננים להשתמש בו בקרוב מאוד. עם זאת, יותר משליש (39%) מאנשי השיווק אומרים שהם לא יודעים איך להשתמש בבטחה ב-AI גנרטיבי, מעלים חששות לגבי הדיוק שלו, ומציינים את הצורך בפיקוח אנושי, כמו גם הכשרה מתאימה, על מנת למנף את הטכנולוגיה ביעילות בעבודה.

חוקי המשחק השיווקי משתנים

עם AI גנרטיבי, 71% מאנשי השיווק מצפים לחסוך זמן ולהיות מסוגלים להתמקד בעבודה אסטרטגית יותר. כיום, AI גנרטיבי בתחום השיווק משמש בעיקר ליצירת תוכן בסיסי (76%). עם זאת, אנשי שיווק רואים חזון לעתיד בתחום ו-53% מהם מסכימים שבינה מלאכותית גנרטיבית 'משנה את חוקי המשחק', כשהסיבות העיקריות שהם מציינים כוללות:

  • פוטנציאל לשנות את האופן שבו מנתחים נתונים
  • התאמה אישית של תוכן מסרים
  • בניית קמפיינים שיווקיים
  • בניית ו/או אופטימיזציה של אסטרטגיית SEO
sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הפער בין החזון למציאות עדיין גדול

למרות הגישה מלאת התקווה סביב AI גנרטיבי, אנשי שיווק גם מאמינים שיש חסמים פוטנציאליים ליישום מוצלח של הטכנולוגיה בעבודה. כמעט שליש (31%) אומרים ש"דיוק ואיכות" הם הדאגה העיקרית שלהם לגבי שימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית בארגון שלהם. סיבות נוספות שציונו כחסמים הן קליטת נתונים לא מדויקת או לא מלאה (64%), תובנות לא מדויקות (59%) או תובנות מטעות ומוטות (66%).

ללא נתונים איכותיים, הבינה המלאכותית מיותרת

עוד עולה מהסקר כי אנשי שיווק רבים (71%) מאמינים כי היעדר היצירתיות האנושית והידע ההקשרי בבינה המלאכותית הגנרטיבית הוא מחסום פוטנציאלי לשימוש מוצלח בטכנולוגיה זו במקום העבודה. כתוצאה מכך, 66% טוענים כי יש צורך בפיקוח אנושי כדי להשתמש בהצלחה ב-AI גנרטיבי בתפקידם. כמו כן, 63% טוענים שיש חשיבות לנתונים אמינים על לקוחות, טענה שחזרה על עצמה בקרב מומחים. אנשי שיווק גם מדווחים כי שילוב יעיל של AI גנרטיבי ברצף העבודה שלהם ידרוש אמצעי אבטחה משופרים (65%) , הנחיות לשימוש אתי (64%), ומודלים מאוחדים של נתונים (54%).

לדברי קלרה שי, מנכ"לית הבינה המלאכותית של סיילספורס, "נתונים הם דלק לבינה מלאכותית - ללא נתונים מהימנים ואיכותיים, בינה מלאכותית הופכת ללא שימושית ומיותרת. שימוש ב-AI ממקורות מידע שאינם רלוונטיים, לא מייצגים או לא שלמים, יכול ליצור הטיה ולהוביל לתוצאות לא נכונות".

צורך בהכשרה טכנולוגית

למרות הרלוונטיות ההולכת וגדלה של הטכנולוגיה עבור אנשי שיווק, 43% אומרים שהם לא יודעים איך להפיק את המרב מה-AI הגנרטיבי. בעוד ש-54% מאנשי השיווק מאמינים שתוכניות הכשרה על בינה מלאכותית חשובות עבורם כדי להשתמש בהצלחה בטכנולוגיה בתפקידם, 70% אומרים שהמעסיק שלהם עדיין לא מספק הכשרה כזו.

סטיבן האמונד, סמנכ"ל ו-GM של Marketing Cloud, Salesforce מסכם: "במיוחד בשילוב עם נתונים ואוטומציה מ-CRM, הבינה המלאכותית יוצרת הזדמנויות ענקיות לאנשי שיווק לשרת טוב יותר את הלקוחות שלהם על ידי בניית קמפיינים יעילים ומותאמים אישית יותר. עם זאת, רק עם נתונים מהימנים, פיקוח אנושי והכשרה מתאימה, אנשי השיווק והמעסיקים שלהם יוכלו לנצל את כל מה שיש לטכנולוגיה הזו להציע."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully