וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ChatGPT מעצים את היכולות של אנשי השיווק אך מציב איומי סייבר על הענף

ראובן ברהם

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 12:22

ה-AI הפך את עולם המרקום לגן עדן של ממש עבור אנשי שיווק ופרסום, אבל גם עבור האקרים, שזוכים בחסותו לכר פורה של פעילות סייבר נרחבת ומסוכנת

בווידאו: בינה המלאכותית Chatgpt עונה לבקשה שכתבתי לה/צילום מסך

מנוע ה-AI החדש והמהפכני ChatGPT ו-DALL-E מבית היוצר של חברת OpenAI פותח אופקים חדשים לאנשי שיווק ופרסום ומשנה את כללי המשחק. לפתע יכולות עוצמתיות של בינה מלאכותית שהיו בעבר נחלת מקצוענים טכנולוגיים עומדים לרשותם של גרפיקאים, קופירייטרים, מנהלי שיווק, תקציבאים ועוד.

לילות שלמים שהוקדשו לניסוחי טקסטים מרגשים או ויז'ואלס עוצמתיים ומעוררי השראה מתבצעים עתה תוך שניות על ידי מנועי בינה מלאכותית אחרי שקיבלו הנחיות במלל חופשי. למכונות של העידן הנוכחי יש דמיון ויצירתיות מרתקים ועוצרי נשימה, עם זאת היוצרים האנושיים עדיין צריכים לצקת בתוצרים היגיון ובינה אנושית שיתאימו למטרות שהוגדרו לקהלי היעד. נוסף על יכולות יצירת התוכן, ניתן לרתום את ChatGPT ליישום תרחישים מגוונים רבים וביניהם: רעיונות ל- A/B Testing, פישוט והשבחת פעילות SEO, מחקרי שוק ועוד.

רעיונות ושימושים ליכולות החדשות הללו צצים עכשיו כמעט בכל התעשיות. בלתי נמנע שבין אלו שמחפשים דרכים להשמיש את ChatGPT ו-DALL-E ניתן למצוא גם לא מעט גורמים זדוניים אשר מנסים לרתום את היכולות הללו לצורך מתקפות סייבר. כמו אנשי השיווק, גם ההאקרים גילו גן עדן חדש שמשדרג את היכולות שלהם לרמה חדשה ומאפשר להם לשבש שווקים רבים, לרבות תחום השיווק והפרסום.

מפישינג יצירתי ועד קמפיינים מתוחכמים

אציג מספר דוגמאות פשוטות: האקרים יכולים לנסח בקלות מייל פישינג יצירתי שיצליח להערים על קורבן תמים ולאסוף מידע שיתמוך במתקפה. היכולות האנליטיות של המנוע מגדילות את האמינות של המייל, וקמפיין דיוור ישיר יכול להפיל בפח אלפי נמענים.

בעזרת המנועים הללו האקרים יכולים כיום לבנות אתרים מזויפים של חברות שגם עין מקצועית תתקשה להבחין בהבדלים ביניהם לבין האתרים הלגיטימיים. עוד יכולים ההאקרים לעצב מודעות מרהיבות, ולשתול בהן תוכנות זדוניות שמופעלות ברגע שגולשים מקליקים עליהם. כך ניתן לנתב טראפיק ענק לאתר הדמה, לשאוב נתונים של משתמשים, להפעיל מתקפות כופר ועוד אינסוף מהלכים זדוניים אחרים.

ChatGPT ו-DALL-E מחזקים מגמה בולטת של השנים האחרונות, "הדמוקרטיזציה של הבינה המלאכותית", דהיינו, הנחלת כל היכולות שלה למשתמשי קצה חסרי ידע טכנולוגי. למרבה הצער, לצד היתרונות הרבים, היכולות הללו נגישות עתה גם להאקרים מתחילים שרוצים להצטרף ל"חגיגה".

לדוגמא, מודלים של אופרציות וכלים זדוניים בתשלום כדוגמת Ransomware as a Service ו-Malware as a Service זמינים כיום בדארק נט לשימוש על בסיס מנוי חודשי, ממש כמו כל שירות לגיטימי של חברה מסחרית.

במילים אחרות, כל אחד יכול היום לרכוש מנוי חודשי לשירות כופר ולהתחיל לתקוף חברות וארגונים. האקרים כבר לא צריכים להיות תותחי על טכנולוגיים כמו פעם בשביל להסב נזק משמעותי לארגון. מספר ההאקרים יצמח במהירות ובעזרת ChatGPT רמתם המקצועית, יכולותיהם והנזק הפוטנציאלי שלהם ינסוק ויתקרב לזה של מומחים.

העיקר לא לוותר

במהלך ההיסטוריה, הקדמה הטכנולוגית תמיד עוררה חששות, שחלקם התגלו כמוגזמים וחלקם התממשו. בכל מקרה, החידושים הם בלתי נמנעים ואין דרך להחזיר טכנולוגיה חדישה לבקבוק ולבטל אותה. אנשי שיווק ופרסום לא צריכים לוותר על היכולות הנפלאות החדשות שהטכנולוגיה מציעה להם. מן הסתם, תעשיית הסייבר והרגולציה תצליח למתן את השימושים הזדוניים בכלים הללו, כפי שהיה בעבר בכל פעם שטכנולוגיה חדשה פרצה לחיינו.


ראובן ברהם הוא סמנכ"ל שיווק בחברת הסייבר סיינט (Cynet)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully