וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיקים קמפיין ממומן ביוטיוב? כך תבחרו את סוג המודעות שלכם

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 16:56

עם עשרות כלי עריכה, ניתוח והפצה שונים, עודף אפשרויות הפרסום ביוטיוב יכול להיות מאוד מבלבל. בין אם אתם מעוניינים להעלות את המודעות למותג שלכם או שאתם מחפשים להניע לקוחות לפעולה, אלו סוגי המודעות הממומנות ששווה להכיר

פרסום ביוטיוב.. Pexels.com
פרסום ביוטיוב./Pexels.com

בכתבה הקודמת בסדרה הבאנו את עשרת סוגי התוכן שהוגדרו כמוצלחים ביותר לקידום אורגני של מותגים ביוטיוב, וצללנו לחמישה מהם בהרחבה, אבל כידוע, יש גבול למידת החשיפה שתוכן אורגני יכול לקבל בטווח הקצר, איכותי ככל שיהיה. לשם כך, יוטיוב יצרה מגוון אפשרויות פרסום שמותאמות אישית לא רק לתחומי העניין והמאפיינים הדמוגרפים של הצופים אלא גם ליעדי שיווק שונים ולשלבים שונים במסע הלקוח.

למרבה הצער, ריבוי האפשרויות באקוסיסטם הנרחב של יוטיוב-גוגל אומר שקל מאוד ללכת שם לאיבוד. היצע השירותים המגוון ואינספור תפריטים ואופציות שנגלים למשתמש תוך כדי תנועה הופכים את הניווט בפלטפורמה לחוויה מאתגרת עבור המשתמש הממוצע, וזה עוד בלי לומר מילה על האתגרים הרגילים של יצירת תוכן מעניין ואיכותי שמושך צופים ומניע אותם לפעולה.

בגדול, אסטרטגיות הפרסום בתשלום ביוטיוב מתחלקות לשלוש גישות עיקריות:

1. מודעות להגברת המודעות למותג

מודעת וידאו מסוג זה נועדו להגביר את המודעות למותג בקרב צרכנים. מודעות אלו בדרך כלל ארוכות יותר ומטרתן ללמד את הקהל על המותג והערכים שלו, במקום לקדם מוצר או שירות ספציפי. לעתים קרובות הם רגשיים ומעוררי השראה, ומשתמשים בדימויים ויזואליים וסיפורים כדי ללכוד את תשומת הלב של הקהל ולהשאיר רושם מתמשך.

קמפיין "Think Different" האייקוני של אפל, שהושק ב-1997, נותר אחד הקמפיינים הזכורים ביותר למודעות מותג עד כה. הקמפיין כלל סדרה של מודעות וידאו המציגות אנשים ש"שינו את העולם", תוך שימת דגש על המחויבות של אפל לחדשנות ויצירתיות.

אפשרויות הפרסום בתשלום על גבי יוטיוב שמתאימות לקמפיינים מסוג זה כוללות:

מודעות באמפר: מודעות מהירות, שאינן ניתנות לדילוג, באורך של עד שש שניות. זה המקום להדגיש את המסרים האבסולוטיים והבלתי נשכחים של המותג שלכם.
מודעות פיד שאינן ניתנות לדילוג: ודאו שלקוחות פוטנציאליים רואים את הסיפור המלא באמצעות מודעה שאינה ניתנת לדילוג המופעלת לפני, במהלך או אחרי הסרטון שהם צופים בו ביוטיוב ובכל האתרים והאפליקציות הפועלים אצל שותפי הוידאו של Google.
מודעות Masthead: מוצגות בראש הפיד בדף הבית של יוטיוב במסכי מחשב, ניידים וטלוויזיה, ומאפשרות הגעה לקהל עצום בפרק זמן קצר.

2. מודעות להגברת העניין ושיקולי הקניה

מותגים שיוצרים מודעות וידאו כדי להגביר עניין ולהתברג למערכת שיקולי הקניה של הצרכן מדגישים לעתים קרובות את תכונות המוצר והיתרונות שלהם, אך לא מתמקדים ישירות במכירה. במקום לבקש פעולה מיידית כמו מודעות CTA, המודעה מעודדת את הצופה לחשוב על המותג או המוצר, לחקור אותו או ללמוד עליו יותר.

נקודה חשובה נוספת היא שמודעות וידאו להגברת העניין נוטות להיות ממוקדות בדמוגרפיות ספציפיות. המפרסם עשוי להשתמש בכלי מיקוד כדי לכוון את המודעות ללקוחות פוטנציאליים שחיפשו או גילו עניין לאחרונה בתחום או בסוג מוצר מסוים. לפיכך, כשהצופה יראה את המודעה הוא כבר לא יהיה סתם צופה אקראי אלא מתעניין עם פוטנציאל המרה גבוה.

  • מודעות פיד ניתנות לדילוג: מודעות הניתנות לדילוג לאחר חמש שניות, המופיעות לפני, במהלך או אחרי הפעלת סרטון. מודעות אלה מאפשרות להגיע לקהל גדול יותר בתקציב קטן יותר. למרות שלכאורה הן שוות פחות, כי מדלגים עליהן, הן מאפשרות טווח תמרון רחב יותר. בחמשת השניות הראשונות שאינן ניתנות לדילוג, תוכלו להצית את הסקרנות של הצופה, ובזמן הנותר, לעניין אותו במה שיש לכם להציע.
  • YouTube BrandConnect: שירות מונטיזציה המקשר בין יוצרים למותגים כדי לקדם קמפיינים של תוכן ממותג. השירות מאפשר להוסיף תוכן פרסומי לסרטונים שלכם כדי להרוויח כסף, ומספק משאבים לניהול קמפיינים. נכון להיום, השירות הזה עדיין לא זמין בארץ.

3. מודעות עם הנעה לפעולה

מודעות Call to Action או בקיצור CTA הן מודעות הכוללות קריאה ברורה לפעולה. המטרה העיקרית של מודעת CTA היא להניע פעולות ספציפיות של הקהל, כגון ביקור באתר המותג או ביצוע רכישה. מודעות אלו נוטות להיות קצרות יותר ומתמקדות בקידום מוצר או שירות מסוים. סוגי המודעות בתשלום ביוטיוב שמתאימות לקמפייני CTA כוללים:

  • מודעות בתוך הפיד: השתמשו בתמונות של מוצרים כדי להגיע לאנשים לפעולה בזמן שהם גולשים בדף הבית של יוטיוב, בעדכונים, בפיד Discover ובכרטיסיות קידום המכירות והסושיאל ב-Gmail.
  • סרטונים שניתנים לדילוג: הגיעו לכמה שיותר אנשים במסגרת התקציב שלכם עם מודעות שניתן לדלג עליהן שפועלות לפני, במהלך או אחרי הפעלת סרטון.

למה לשווק דווקא ביוטיוב?

בגדול, לא באנו לחנך וכל אחד שישווק איפה שנוח לו לשווק. אבל אם לבחון לפי הנתונים היבשים, ליוטיוב יש כמה יתרונות ייחודיים שלא קיימים בפלטפורמות אחרות.

הגודל כן קובע
למעלה מ-2 מיליארד משתמשים פעילים בחודש הופכים את יוטיוב לפלטפורמת הווידאו החברתית הגדולה בעולם ולאתר השני המבוקר ביותר בעולם, אחרי גוגל. בכל חודש, נצפות בפלטפורמה יותר ממיליארד שעות של תוכן וידאו. לאפליקציית יוטיוב יש גרסאות מקומיות בלמעלה מ-100 מדינות וב-80 שפות, שמשמעותן נגישות לקהל עולמי עצום עם קמפיינים מקומיים ומותאמים אישית.

גישה לצופים בטלוויזיה ובקונסולות
למרות שיוטיוב המקורי היה אתר אינטרנט, התפתחותו לאפליקציה לנייד ובהמשך לטלוויזיות מחוברות (CTV) הפכה אותו נגיש לאוכלוסיות רבות ומגוונות.
לפי Insider Intelligence, כ-38.1% מהזמן המושקע מדי יום ביוטיוב בשנת 2023 הוא במכשירים מחוברים כמו טלוויזיות חכמות וקונסולות משחקים, 48.5% במכשירים ניידים כמו סמארטפונים וטאבלטים, ורק 13.4% במחשבים נייחים ומחשבים ניידים.

מעורבות גבוהה בכל שלב במסע הלקוח
סרטונים נוטים להיות מרתקים יותר מצורות תוכן אחרות, כגון טקסט או תמונות. בסקר של Google/Talk Shoppe בשנת 2020, כ-75% מהמשיבים אמרו שפרסומות ביוטיוב גרמו להם להיות מודעים יותר למותגים או מוצרים חדשים. מנתוני גוגל עולה כי 90% מהנשאלים ברחבי העולם גילו מותגים או מוצרים חדשים ביוטיוב.

אפשרויות פילוח מדויקות
מעבר לנתונים הדמוגרפיים, יוטיוב מאפשרת לכם לפלחי משתמשים באמצעות תחומי עניין, הרגלים הקשורים למה שהעסק שלכם מציע, ופעולות אקטיביות של חיפוש מוצרים המעידות על כוונת קנייה.
כך למעשה, יוטיוב מחברת אתכם עם האנשים החשובים ביותר לעסק שלכם - הלקוחות שלכם - בין אם זה השכנים במורד הרחוב או לקוחות עסקיים מעבר לים.

מדידת ביצועים
כדי לחזק את המודעות למותג ולהמיר לידים, מותגים רבים משתמשים באסטרטגיית שיווק של שפך מלא, הכוללת יעדים מרובים.

מדידת התוצאות מתחילה ב- YouTube Analytics, שעוזר להבין את ביצועי הסרטונים והערוץ עם מדדים כמו צפיות, מעורבות, לייקים ותגובות. הוא משלב את הנתונים והדוחות הזמינים ב-Google Ads, כמו גם את כלי המדידה של Google, המאפשרים לקבל תוצאות מהירות ואפשרויות פעולה שונות לאורך מסע הצרכן.

בנוסף, ניתן להשתמש ב-Google Analytics 4 כדי למדוד המרות של צפייה מעורבת (Engaged view conversions או EVC) מיוטיוב ולנתח את כל השלבים השונים של מסע הקניה.

אפשרות נוספת שמספקת יוטיוב היא סקרי חוזק מותג, שמאפשרים למדוד את האפקטיביות של מודעות הווידאו שלכם עם מדדים מרכזיים כמו זכירות המודעה, מודעות למותג ושיקולי קניה של הלקוחות.

אז מה היה לנו?

בכתבה הראשונה בסדרה למדנו על סוגי התוכן הפופולריים שמותגים יכולים לאמץ כדי ליצור חשיפה אורגני. בכתבה הזו, התמקדנו בסוגים של מודעות ממומנות ומנינו את הסיבות שבגללן שווה להשקיע בשיווק ביוטיוב. בכתבה השלישית והאחרונה בסדרה נדבר על כלים שווים שיעזרו לכם בשלבים השונים של התהליך, החל מהפקת הסרטון ועריכת התסריט ועד לפרסום והפצה ברשתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully