וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סוגי תוכן מוכחים לקידום מותגים ביוטיוב

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 16:57

יוטיוב, האתר השני הכי מבוקר בעולם, שינה את האופן שבו אנחנו צורכים תוכן ויצר הזדמנויות ענק למותגים. אז אילו סוגי תוכן עובדים הכי טוב עבור מותגים בפלטפורמה, ואיך ניתן למנף אותם כדי לעורר מודעות ולהניע צופים לפעולה? כתבה ראשונה בסדרה

אם אינכם רואים את הסרטונים בעמוד זה, אנא כבו את חוסם הפרסומות.

כבר לא רק סטרימינג. יוטיוב. Unsplash
כבר לא רק סטרימינג. יוטיוב/Unsplash

Search Engine Journal, מגזין אינטרנטי למקצועני שיווק ודיגיטל, ערך לאחרונה סקירה מקיפה שמיפתה את סוגי הסרטונים המצליחים ביותר בפלטפורמה עבור מותגים, ואת סוגי המודעות והקמפיינים הזמינים למפרסמים, שבאמצעותם ניתן לקדם ולהפיץ את אותו התוכן לקהלים שונים. המדריך היה ארוך ולעתים טכני להחריד, אז כדי שלא תפספסו את המידע החשוב הזה, תירגמנו אותו לעברית וחילקנו אותו לביסים קטנים וקצת יותר קלים לעיכול. בשלב הראשון, נתמקד בסוגי הסרטונים שזוהו כאלה שמניבים את ההצלחה הרבה ביותר עבור מותגים ביוטיוב.

לפני הכל: מהו בעצם שיווק ביוטיוב?

באופן כללי, אפשר להגדיר את השיווק ביוטיוב כתהליך של קידום מותג, מוצר או שירות באמצעות תוכן וידאו בפלטפורמת יוטיוב, במטרה להגביר את המודעות למותג, למשוך קהל יעד ולהגדיל את המכירות וההכנסות.

המפתח לשיווק מוצלח ביוטיוב הוא יצירת תוכן וידאו איכותי ומושך שמהדהד עם קהל היעד שלכם ומספק ערך. בסקר שערכה ענקית הסטרימינג, אמרו הצופים שתוכן טוב הוא כזה שמספר סיפור, שרלוונטי לתחומי העניין שלהם, מרחיב את נקודות המבט או דרכי החשיבה שלהם, ומעורר בהם רגש.

מבחינת הפצה, ניתן לחלק את הקמפיינים והמודעות ביוטיוב לשני סוגים עיקריים: אורגני וממומן, כאשר הקידום האורגני מתייחס לכלל התוכן שתעלו לערוץ שלכם, בעוד הקידום הממומן מרכז את המאמצים והתקציבים בקידום תכנים שכבר זכו להצלחה אורגנית. הנקודה האחרונה חשובה במיוחד, כי אתם לא רוצים לשפוך תקציבי פרסום על תוכן שלא עובד.

אז אילו תכנים הכי פופולריים ביוטיוב?

בגדול, 10 סוגי סרטונים שמותגים משתמשים בהם לשיווק ביוטיוב, הוכחו כיעילים במשיכת קהל ויצירת מעורבות:

  • סרטונים חברתיים (למשל, סרטונים קצרים של YouTube Shorts, סטוריז ופוסטים בקהילה).
  • סרטוני הדרכה ו/או סרטוני הסבר.
  • סיפורי מותג (למשל, סרטים קצרים, סדרות ו/או סרטים דוקומנטריים).
  • ראיונות עם משפיענים ו/או מומחים.
  • סרטוני מנהיגות מחשבתית עם מייסדי ומנהלי חברה.
  • סיפורים על הארגון.
  • המלצות של לקוחות, תיאורי מקרה ו/או סיפורי הצלחה.
  • הדגמות מוצר, מונפשות או ממשיות.
  • סרטוני הדרכה חיצוניים ו/או חינוך פורמלי בנושאים שונים.
  • סרטונים בשידור חי (למשל, YouTube Live ו-Premieres).

סקר של content marketing institute מצא כי מתוך 10 סוגי הסרטונים שצוינו, חמשת הסוגים הבאים הניבו את התוצאות הטובות ביותר עבור מותגים:

1. סרטוני מודעות חברתית

לכל הקמפיינים המצליחים של מותגי וידאו ביוטיוב יש שלושה דברים במשותף: הם מספקים ערך לקהל שלהם, הם מעוררים רגש, והם מספקים תוכן חדש ורלוונטי באופן קבוע ושוטף. דוגמאות לקמפיינים חברתיים שקצרו מיליוני צפיות ביוטיוב כוללות את הקמפיינים הבאים:

קמפיין חברתי של ג'ילט הציף את השאלה מהי גבריות בעידן ה-MeToo

קמפיין חברתי של Dove מאתגר סטריאוטיפים על אידיאל היופי

2. סרטוני הדרכה

סרטוני הדרכה שמלמדים את הקהל משהו חדש ומעניין מתחום הפעילות של המותג או היוצר משמשים לבניית אמון ואמינות עם הקהל, ומבססים את מעמד היוצר כמומחה בתעשייה.

סדרת הדרכות האיפור של לוריאל, שסייעה לצרכנים להגשים את שאיפות היופי שלהם

3. סיפורי מותג

המפתח להצלחה עם סיפורי מותג הוא יצירת תוכן מרתק ומשכנע המהדהד עם קהל היעד ותומך ביעדי השיווק הכוללים של המותג. הנה כמה דוגמאות לקמפיינים שיווקיים מוצלחים ביוטיוב שהשתמשו בסרטונים ממותגים בשנים האחרונות:

Lost & Crowned, סרט אנימציה קצר מאת יוצרי המשחק הפופולרי Clash of Clan's, מספר על יומו הראשון של לארי בעבודה כשומר הכתר של המלך האדום עם אחיו הגדול פיטר במשמרת לילה מאוחרת. הסרט הקצר הזה זכה ל-62.5 מיליון צפיות ו-1.3 מיליון אינטראקציות.

בדוגמה נוספת, סרט תיעודי של יונדאי העולמית שנועד להגביר מודעות לאנרגיה נקיה המופקת ממימן בקרב צרכני דור ה-Z, גייס לשורותיו את כוכבי BTS, להקת בנים מצליחה מקוריאה, כדי לעזור לאנשים להבין טוב יותר את יתרונות המימן. הסרט התיעודי הזה זכה ל-12 מיליון צפיות ו-124,000 אינטראקציות.

4. המלצות של לקוחות

מותגים יכולים להציג חוויות חיוביות של לקוחות ועדויות בסרטוני היוטיוב שלהם כדי לעזור לבנות אמון ואמינות עם הקהל. ניתן למצוא שפע של דוגמאות עדכניות לקמפיינים שיווקיים מוצלחים ביוטיוב שהשתמשו בהמלצות וסיפורי הצלחה של לקוחות, בעיקר בתחום התוכנה.

לדוגמא, Sell ​​on Amazon, פלטפורמת המוכרים של אמזון, יצרה סדרת סרטונים בהם מוכרי אמזון מספרים על חוויית השימוש בפלטפורמה. הסרטון הזה של המותג ניו ריפבליק, קיבל לבדו כ-8.5 מיליון צפיות.

גם פלטפורמת האיקומרס Shopify יצרה סדרה של סיפורי הצלחה עם הלקוחות המצליחים ביותר שלה; לא במקרה, הסרטונים כללו לקוחות ממגזרים שונים בחברה האמריקאית, על מנת לפנות באמצעותם לכל סוגי הקהלים. הסרטון הבא לבדו קיבל 22 מיליון צפיות.

5. ראיונות עם משפיענים

שיתופי פעולה עם משפיענים ומומחים לא חייבים להסתכם בקודי קופון, הם מאפשרים למותגים ולמנהיגים של חברות להציג לעולם את הידע והמומחיות שלהם, להגיע לקהלים חדשים, וליצור קשר חזק עם שוק היעד שלהם.

לדוגמא, הקמפיין של נייקי, You Can't Stop Us מ-2021 כלל סדרת ראיונות עם ספורטאים ומשפיענים, שהדגישה את החוסן והנחישות שלהם והראתה כיצד הם התגברו על אתגרים והמשיכו לרדוף אחר החלום שלהם למרות מגיפת הקורונה.

שיווק ממומן ביוטיוב

ספוילר: הפסקה הבאה עלולה לבאס את אלה מכם שציפו שמכאן והלאה הכל יהיה קליל, כי למעשה, מרגע שהעליתם את הסרטונים, עבודת הקידום רק מתחילה.

יותר מ-500 שעות של תוכן מועלות ליוטיוב בכל דקה. עומס המידע הזה פירושו ששיווק ביוטיוב לא יכול להסתכם בלהעלות סרטונים ולחכות שאנשים יראו אותם. במקביל להגדלה אורגנית של מספר המנויים, יתכן שתשיגו תוצאות מהירות יותר עם אסטרטגית פרסום בתשלום, במיוחד אם אתם מקימים מותג או ערוץ חדש ביוטיוב.

לאחר שיצרתם והעליתם ליוטיוב את התוכן האורגני שלכם, תוכל לבחור לקדם את הסרטונים הטובים ביותר שלכם ברחבי הפלטפורמה באמצעות מודעות ממומנות מסוגים שונים, המיועדים לשלבים שונים במשפך השיווקי. על כל אלה נדבר בכתבה הבאה.

לסיכום

בכל הנוגע להחלטה איזה תוכן לפרסם ביוטיוב, אין צורך להמציא את הגלגל מחדש. זה נכון שהתוכן צריך להיות מקורי וחדשני, אבל לצד זה, הישענות על גישות מוכחות שעובדות היא דרך מצוינת לגעת בקהל שלכם מבלי להסתבך עם רעיונות איזוטריים שלא עובדים.

בכתבה הבאה בסדרה נדבר על שלושת הגישות העיקריות של אסטרטגיות הפרסום בתשלום ביוטיוב, ועל סוגי המודעות המומלצים לכל אחת מהם. בהמשך, נביא את רשימת הכלים הטובים ביותר שיעזרו לכם לאתר תכנים ומילות מפתח, לפלח קהלי יעד ולנתח את התנועה בערוץ שלכם. לבסוף נמנה את היתרונות העיקריים של שימוש בפלטפורמה למפרסמים שונים בהשוואה לחלופות הקיימות בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully