וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך יודע? הטעיה צרכנית לאור יום בביה"ס לסייבר

ISRAEL CYBER CAMPUS וראש מערך הסייבר הלאומי לשעבר תובעים את ביה"ס המתחרה 'קרנליוס' וטוענים: הציג את אונא בקמפיין שיווקי בעודו נשיא בית הספר המתחרה

יש הרבה דרכים לגייס לקוחות חדשים לעסק שלכם, ומסתבר שחלקן יותר מלוכלכות מאחרות. בתביעה שהוגשה השבוע לבית משפט השלום בהרצליה נטען כי בזמן שיגאל אונא השתתף בקמפיין רדיו וטלוויזיה של ISRAEL CYBER CAMPUS, בית הספר המתחרה קרנליוס העלה קמפיין פרסומי אשר משתמש בשמו, למרות שמעולם לא היה קשר בינו לבין בית הספר.

בכתב התביעה אף הועלתה טענה כי 'קרנליוס' התהדר באופן שקרי כי הינו בית הספר "היחיד" לסייבר בפיקוח המדינה, וזאת כאשר לא כך הדבר. רק לאחר מכתב מעורכי הדין של IMPROVATE בדרישה שיפסיקו את השימוש הפסול, הוסר הקמפיין מהרשת.

אז מה בעצם קרה שם?

לפי כתב התביעה, בית הספר קרנליוס העלה קמפיין מודעות פרסום בגוגל עם שמו של יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי לשעבר, בזמן שאונא בכלל נשיא בית הספר המתחרה לסייבר ISRAEL CYBER CAMPUS.

בגין עוולה זו הוגשה השבוע תביעה גדולה כנגד בית הספר קרנליוס, על ידי עו"ד יהונתן קלינגר, המייצג את חברת IMPROVATE בה משמש אונא כחבר בדירקטוריון החברה וכיועץ מיוחד לתחום הסייבר.

לפי כתב התביעה, הכל התחיל כאשר חברת IMPROVATE אשר מפעילה את ISRAEL CYBER CAMPUS התקשרה עם ראש מערך הסייבר הלאומי לשעבר, יגאל אונא, כנשיא בית הספר וכחבר בדירקטוריון, וכן כיועץ מיוחד לענייני סייבר. כחלק מההתקשרות בין הצדדים, יצאה IMPROVATE בקמפיין פרסום רחב היקף בו שימש אונא, נשיא בית הספר, כפרזנטור של הקמפיין.

יגאל אונא בקמפיין המקורי.. Improvate,
יגאל אונא בקמפיין המקורי./Improvate

זמן קצר לאחר עליית הקמפיין לאוויר, בחברה נדהמו לגלות כי חברת קרנליוס שהינה מתחרה ישירה שלהם, החלה לפרסם מודעות פרסומיות עם שמו של יגאל אונא לצד שמו של בית הספר, זאת בזמן שאונא מופיע באותה תקופה בדיוק בפרסומים המקוריים.

בכתב התביעה נכתב לגבי עניין זה, כי "הנתבעת ידעה כי אנשים יצפו במודעות התובעת בטלויזיה, יאזינו להן ברדיו, או יחשפו למודעות שפורסמו באינטרנט ולאחר מכן יזכרו את שמו של התובע, יחפשו אותו, וכאשר יחפשו את שמו יגיעו למודעה של הנתבעת, ובצורה כזו יוטעו לחשוב כי הנתבעת, ולא התובעת, היא הגורם שמעסיק את התובע".

יגאל אונא סיפר לוואלה! שיווק ודיגיטל: "הופתעתי מאוד לגלות שבית הספר המתחרה, משתמש בשם שלי בזמן שהקמפיין שלי כנשיא ה-ISRAEL CYBER CAMPUS רץ בטלוויזיה וברדיו. מדובר בתרגיל לא מכובד, ובניצול הכספים הרבים שהושקעו בקמפיין של ISRAEL CYBER CAMPUS, במטרה למשוך תלמידים לבית הספר המתחרה, תוך יצירת תמונה כוזבת שאני משוייך לאותו בית ספר מתחרה. מעבר לפגיעה האישית בי, יש פה פגיעה ממשית בתעשיית הסייבר ואכזבה מהרמה המקצועית והערכית שאנו מצפים לראות מאנשים שעוסקים בתחום".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפרסום הכוזב של מכללת קרנליוס.. Google, צילום מסך
הפרסום הכוזב של מכללת קרנליוס./צילום מסך, Google

כשהחלו לגבש את כתב התביעה כנגד 'קרנליוס', גילו עוד פעולות מטעות ובלתי חוקיות של הנתבעת. בפרסומות של קרנליוס, כתבה החברה כי הקורס שהיא משווקת הינו "קורס הסייבר היחיד בארץ המפוקח על ידי המדינה" וכן הוסיפה למודעות את סמלה הרשמי של מדינת ישראל. מדובר בהטעיה נוספת של הצרכנים, שכן הקביעה כי מדובר ב"קורס הסייבר המפוקח היחידי" - אינה נכונה. גם ה-ISRAEL CYBER CAMPUS ובתי ספר נוספים בתחום נמצאים בפיקוח המדינה.

מחברת קרנליוס נמסר בתגובה כי: "קרנליוס מעולם לא עשתה שימוש במתכוון בשמו של מר אונא בכל פרסום שיווקי מכל סוג. כל מי שמבין דבר בעולם הקידום הממומן, מכיר את התופעה של קשירה אוטומטית של ישויות תוכן על ידי מנגנון הקידום האוטומטי של גוגל. כאשר נעשית קשירה שכזו, הנושא מטופל אקטיבית ומוסר. לא ברור כיצד נקשרה לתלונה שמה של החברה המתחרה, שקרנליוס איננה מכירה.
הניסיון הציני והמגמתי לקשור את שמו של דירקטור בחברה לפניה, חסר כל בסיס עובדתי וגובל בלשון הרע. קרנליוס תגיב לתביעה חסרת בסיס זו בבית המשפט."

הטעיה או טעות?

אם כל זה נשמע לכם כמו עבודה של חובבנים, תופתעו לגלות שמאחורי ביה"ס קרנליוס עומדים אנשי שב"כ בכירים מצמרת הביטחון הלאומי. דירקטוריון החברה הוא לאחר מאשר רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה לשעבר, ששירת 27 שנים בשב"כ, ושימש בין היתר כסגן ראש השב"כ וממלא מקומו וכראש אגף המטה. גם יוסי כהן ארזי, יו"ר קבוצת קרנליוס, שימש כיועץ אבטחה בחברות ביטחוניות ישראליות ובמשרד החוץ, ניהל והקים פרויקטים ממשלתיים, והינו ממייסדי פרויקט מרכז הידע לפיקוד הסייבר.

אז איך קורה שגוף בטחוני רציני ומכובד עושה מהלך כל כך מרושל וערמומי? האם מדובר בהטעיה מכוונת, או שמא בטעות אנוש פטאלית של עובד זוטר שלא ישן מספיק בלילה?

כך או כך, התובעת טוענת כי הנתבעת גרמה "לשיוך בין התובע לבין עסקי הנתבעת, וכן לרכיבה על המוניטין של התובעת וההשקעה שיצרה, בקמפיין הפרסום, והטעיית הצרכנים לחשוב כי המוצר של הנתבעת הוא המוצר של התובעת, שמזוהה עם התובע והוא נשיאה".

בנוסף, טוענים התובעים, כי "הפרסום של הנתבעת היווה תיאור כוזב, כהגדרתו בסעיף 2 לחוק עוולות מסחריות, תשנ"ט-1999, עת תיארה כאילו הקורסים שהיא מציעה קשורים לתובע, בדיוק כמו הקורסים שמוצעים על ידי התובעת".

IMPROVATE אשר מפעילה את ה- ISRAEL CYBER CAMPUS מעריכים את נזקיהם כאבדן מהותי מההשקעה שביצעה התובעת בפרסומיה ומנגד ברווחים העצומים שיצרה לעצמה הנתבעת, בסך כולל של 1,000,000 ש"ח. לצרכי אגרה בלבד, העמידה החברה את תביעתה על סך של 500,000 ש"ח.

רונית חסין הוכמן, מנכ"ל IMPROVATE מפעילת ISRAEL CYBER CAMPUS: "מעבר לעזות המצח בהתנהלותה של קרנליוס וההתעלמות מהחוק ומכללי מוסר בסיסיים, מדובר בהתנהלות שגרמה לפגיעה כספית של ממש. חברת קרנליוס רכבה על גבינו ועל סכומי העתק שהוצאנו עבור הקמפיין, בכדי לייצר קשר מטעה בין פרזנטור הקמפיין יגאל אונא, אשר הינו עובד מן המניין בחברתנו, לבין חברת קרנליוס. אין לי ספק כי בית המשפט יראה התנהלות זו בחומרה ויעשה את הצדק עם תביעתנו".

בלי קשר לתוצאות התביעה, כל תועלת רגעית שהביא הקמפיין הכוזב הזה מתגמדת ביחס לגודל הפאדיחה, שהנתבעת עוד תצטרך לספק הסברים לגביה. אמנם נראה כי בעולם הפוליטי התנהלות שכזו כבר הפכה לעניין שבשיגרה, אך לכל הפחות בעולם העסקים, תפקיד כולנו לוודא שהיא תישאר מחוץ לתחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully