וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפיעני הרשת משתלטים על תחום תוספי התזונה

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 16:51

שוק תוספי התזונה, שעד לאחרונה נשלט באופן כמעט בלעדי על ידי מכירות פרונטליות, עובר כעת לידיים של משפיעני הרשת. איך זה נראה? שמעון אוחנה, ממייסדי המותג מייבן, מספר על המהלכים שהפכו את המותג להצלחה ומדגיש את החשיבות של טיפוח מוטיבציה בקרב משפיענים

נטע צ'רנר מתעדת את השימוש במוצרים של מייבן./נטע צ'רנר

אחרי שוולט שינתה את עולם המשלוחים וגרמה לנו להרגיש שלהמתין יותר מ-30 דקות למשלוח זו גזירת גורל. ואחרי גט טקסי, שעזרה לנו למצוא מונית תוך מספר דקות, קשה לנו לחשוב על החיים שהיו קודם. לרוב, כשחברה צומחת במהירות מסחררת, זה בגלל שהיא נותנת מענה לקושי שאפילו לא ידענו שאנחנו חווים.

היום, כולם כבר מכירים בחשיבות של הקמת חנות אונליין לצד המכירות הפרונטליות בעסק ולעתים במקומן, ואולם גם היום יש שווקים בהם זה פחות נהוג, בין אם כתוצאה מהליכים רגולטוריים מסובכים או בשל אמון נמוך של הצרכנים. אחד השווקים הללו הוא שוק תוספי התזונה, שמגלגל היום כ-56 מיליארד דולר בשנה ונחשב לאחד השווקים הרווחיים והמדוברים ביותר בעולם.

כשאיקומרס הוא לא הבחירה הראשונה של הצרכן

"שוק תוספי התזונה הוא שוק שמגלגל כמיליארד שקל בשנה בישראל, זה נתון מטורף. רצינו להיכנס אליו אבל יחד עם זה, רצינו גם להביא איזושהי בשורה כדי שלא נבלע בין המתחרים. כשהתחלנו לחקור לעומק, הבנו שההזדמנות שלנו הינה בזמן שבו מרבית מהמכירות בענף נעשות באופן פיזי, בחנויות טבע כאלו ואחרות, בצורה לא נגישה, מסורבלת, ובעיקר כזו שפוגעת במכירות". מסביר שמעון אוחנה, ממייסדי חברת MAYVEN, המתמחה בתוספי תזונה.

מה הייתה האסטרטגיה השיווקית שלכם?

"מהר מאוד הבנו שכדי לחדור לשוק ולהגיע לחשיפה בהיקפים כמו שדמיינו, אנחנו חייבים לפצח שיטה שתסייע ללקוח להבין את הצורך שלו במוצר ותעורר נחשקות גם כאשר המכירה נעשית מרחוק, באמצעות פרסום ברשתות החברתיות ומשלוחים עד לבית הלקוח", מספר אוחנה.

"החלטנו לצאת לשוק עם גישה מאוד פרסונלית: זה לא סופרמרקט של ויטמינים, שם הלקוח עלול ללכת לאיבוד מרוב אופציות, אלא מבחר מצומצם של פורמולות מדויקות למצבים ספציפיים בחיים, כמו נשירת שיער, הזדקנות העור, בעיות שינה ולחץ נפשי. למעשה, במקום לדבר על המוצרים עצמם בחרנו להתמקד בבעיות שלשמן יצרנו אותם, הסיבות שבגללן אנשים ירצו לרכוש אותן. זה משהו שהרבה יותר מדבר לצרכנים כי הם מבינים איפה זה פוגש אותם."

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

איך התגברתם על אתגר האמינות אל מול לקוחות שלא הכירו את המותג?

"מה שהתחיל כרעיון כללי הפך בזמן הקורונה להיות היתרון הכי גדול שלנו בשוק. רצינו למקסם את הסיטואציה שבה אנשים היו בבית וכל היום גללו ברשתות החברתיות. פנינו ל-Humanz, פלטפורמה המאפשרת ליוצרי תוכן ומשפיעני רשת לעבוד עם מותגים ולהרוויח מפעילותם ברשתות החברתיות, וביחד איתם עיצבנו נבחרת משפיעניות שיתחברו למותג וינגישו את המוצרים לקהל היעד בשפה שלהם ובסגנון שלהם". מספר אוחנה.

איך בחרתם עם אילו משפיעניות לעבוד?

"כשבוחרים נבחרת משפיענים לקמפיין חשוב תחילה להבין מהן המטרות ומיהו קהל היעד. במקרה של מייבן, בחרנו משפיעניות מובילות מן השורה הראשונה, בעלות עוקבים אמיתיים וצרכנים בעלי תחומי עניין המזוהים עם הערכים של מייבן, בניהם אורח חיים בריא, לייף סטייל, טיפוח, וולנס ותזונה נכונה, במטרה למקד ולשמור על רלוונטיות לאורך זמן עד להשגת תוצאות", מסביר אוחנה.

"בעזרת הפלטפורמה של Humanz, נוצרה נבחרת מזוקקת של משפיעניות בעלות כמות עוקבות גבוהה, ובהן אחוז גבוה של צרכניות אמיתיות, שגם להן יש קהל עוקבות רלוונטי ברשת. מדובר ביוצרות תוכן ומשפיעניות קטנות וגדולות כאחד, שבשילוב יכולות טכנולוגיות כמו הזרמת מידע בזמן אמת על טראפיק שהצליחו לייצר, ידעו להשתפר והביאו הצלחות".

בין המשפיעניות הבולטות המובילות את הקמפיין הנוכחי של מייבן תמצאו שמות כמו נטע צ'רנר, שירנקה, לי מנחם (ליקוש), קורל מיכאלי, אן זיווי, גל רובין, עדי כהנים ועוד. "החכמה היא לדעת לבחור ולשמור על רלוונטיות לאורך זמן", אומר אוחנה.

איך מעבירים למשפיענים את הערכים של המותג?

"כשבוחרים נבחרת משפיענים, מעבירים אותם סדנאות והשתלמויות במטרה שיבינו את המותג וילמדו אותו מא' ועד ת'. למשל, היה לנו חשוב שאותן מובילות דעה, שאינן נשות רפואה מוסמכות, ידאגו לציין זאת לכל אורך הקמפיין.

"עשינו תהליך למידה עמוק, במהלכו הנבחרת משתנה ומתמקדת באמצעות אופטימיזציה,והענקנו כלים ותוכן מקצועי, כמו גם ליווי עם תזונאית ואנשי מקצוע, שסייעו למשפיעניות לבסס ולמקד את התוכן והפרסומים שלהן. בזכות פיקסל חכם של יוצרי תוכן, המערכת של יומנז שיקפה לנו בזמן אמת את ההצלחה של כל משפיענית, מרצפת המכירה ועד לרמת הרכישות בקופה", מסביר אוחנה.

בשיחה שבועית קבועה, דייקנו עוד ועוד את פרופיל המשפיענים והיוצרים שאיתם בחרנו לעבוד, וכפועל יוצא גם את התוכן ואת הקהל שנחשף לקמפיין. כך למעשה, יכולנו להתאים את המוטיבציה של יוצרי התוכן לצרכי המותג, ולדייק עם אילו יוצרי תוכן נכון לנו לעבוד באופן קבוע. כתוצאה, הגדלנו את המכירות במאות אחוזים וכך, המותג הקטן שלנו הפך למעצמה שהוא היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully