וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורנו, העצמה נשית והפצועה האוקראינית - פלייבוי מתגייס לצבא אוקראינה

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 8:59

כוכבת טלוויזיה אוקראינית הצטלמה לפלייבוי בביקיני משוריין לאחר שנורתה ואיבדה עין במלחמה. המטרה: גיוס תרומות לצבא אוקראינה

אירנה בלוצרקוביץ' על השער של פלייבוי אוקראינה.. Kate Gelle, Playboy Ukraine,
אירנה בלוצרקוביץ' על השער של פלייבוי אוקראינה./Kate Gelle, Playboy Ukraine

מגישת הטלוויזיה והדוגמנית האוקראינית אירינה בלוצרקוביץ' הופיעה על שער המהדורה המקומית של מגזין פלייבוי, לאחר שנפצעה ואיבדה עין בשנה שעברה.

בלוצרקוביץ', שבעלה הוא עוזרו האישי של ראש עיריית קייב, נאלצה לעבור מספר סבבים של ניתוחי שחזור לאחר שנפצעה במה שחשוד כניסיון התנקשות, שלושה ימים לאחר שרוסיה החלה בפלישה לאוקראינה. בלוצרקוביץ' אמרה ל"טלגרף" שהיא לא יודעת אם היא הייתה המטרה המיועדת של ניסיון ההתנקשות, כי המתקפה התרחשה בשעה שקייב כולה הייתה תחת איום חמור.

בביקיני משוריין ורטיה על עינה השמאלית, הופיעה בלוצרקוביץ' על שער המהדורה המודפסת הראשונה של פלייבוי באוקראינה מאז תחילת הפלישה הרוסית בפברואר 2022.

פלייבוי אוקראינה אמרה בהצהרה לעיתונות כי בלוצרקוביץ' הוצגה כחלק מהמהדורה המיוחדת שלה בסימן "נשים נשארות חזקות". בהודעה נאמר כי הגיליון "מוקדש לחוסן של נשים אוקראיניות שנפצעו במהלך המלחמה, אך לא איבדו את צימאונן לחיים ומהוות דוגמא לכוח ומוטיבציה". בהצהרה כינה אותה המגזין האמריקאי "גיבורת המהדורה החדשה", זאת בשונה מהכינויים הרגילים להם זכו עד היום הדוגמניות בעמוד השער - "שפנפנת השבוע", "playmate of the month" וכינויים דומים נוספים.

לדברי המו"ל, ההכנסות מהגיליון ייתרמו לרכישת ציוד חירום רפואי עבור הצבא האוקראיני. בלוצרקוביץ' עצמה פועלת כעת בארגון אירועים עבור חיילים אוקראינים הלוחמים בחזית. כך היא נראתה ימים ספורים לאחר הצילומים.

אירנה בלוצרקוביץ' בחזית האוקראינית.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אירנה בלוצרקוביץ' בחזית האוקראינית./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אין לי יותר פנים יפות, אבל שאר הגוף שלי יפה"

בלוצרקוביץ' תיארה את פצעיה לפלייבוי: "חסרה לי עין, הצינורות מבצבצים בכל מקום, השיער מגולח מהניתוח. יש לי תפרים, צלקות, ופצעים בכל מקום. הפכתי למפלצת של פרנקנשטיין. הלסת שלי התנפצה כמו ענף. אין לי יותר פנים יפות, אבל שאר הגוף שלי יפה", אמרה.

הציטוט הזה של בלוצרקוביץ' הזכיר לי את הסיפור הנודע על העץ הנדיב, שגם אחרי שנתן את כל פירותיו וענפיו, עדיין רצה להמשיך ולתת עוד למען הילד שאהב. כך גם בלוצרקובץ', אחרי שעברה חודשים של טיפולים, הפכה לסמל לאומי להתנגדות האוקראינית בכלל, ולחוסן של נשים אוקראיניות שנפגעו במהלך המלחמה, בפרט.

"זו לא הייתה שאלה של שמירה על היופי שלי, זו הייתה שאלה של אם אחיה או לא. הרופאים באוקראינה אמרו שאני כנראה הולכת למות. לא הסכמתי, וגם בעלי לא", אמרה לפלייבוי.

רוצים לנקוט עמדה? תלמדו מפלייבוי

מדובר במהלך יוצא דופן מצד פלייבוי, ולא רק בגלל העובדה שזהו הגיליון המודפס הראשון שמוציא המגזין מאז עבר למתכונת אונליין, והגיליון הראשון של פלייבוי אוקראינה שראה אור מאז תחילת המלחמה. השימוש בבלוצרקוביץ' כנציגת האוקראיניות ממוסס מראש כל סטריאוטיפ אפשרי ובועט למוסכמות בפרצוף.

כמותג ותיק בתחום הפורנו, פלייבוי נהנית ממיצוב גבוה ויוקרה שאינה אופיינית לתחום, והלוגו שלה מוכר היטב גם למי שמעולם לא קרא במגזין. זה מאפשר לה לעסוק בנושאים, שניתן היה לטעות ולחשוב שלא יעניינו את הקהל שלה, ולחבר יחד קונספטים מעולמות שעד היום היו נפרדים לחלוטין: פורנו, העצמה נשית, וצדק לעם האוקראיני. בכך, פלייבוי מכניסה עומק לעולמות שנחשבו עד היום רדודים, ומדגימה כיצד מיניות יכולה לשמש מקור לכוח ועוצמה, כשמחליפים את הבושה בגאווה.

כשהמציאות סביבנו משתנה

כמו כל מותג חזק, גם בפלייבוי מבינים שהזמנים השתנו: פעם אחת עם מהפכת ה-MeToo שהגיעה לשיאה ב-2018, ופעם שניה ב-2022, בעקבות ביטול פסיקת "רו נגד ווייד" שמשמעותה איסור הפלה במספר מדינות בארה"ב. פלייבוי לא נשארה אדישה וכתבה בדף ה'אודות' שלה את המניפסט הבא:

"פלייבוי תמיד היה יותר ממגזין. זהו מותג לייף סטייל המושרש בערכי הליבה של חופש ביטוי, שוויון, והאמונה שעונג היא זכות אדם בסיסית… ככל שהעולם מתקדם, כך גם אנחנו. אנחנו עוברים מהפך גדול, מבפנים ומבחוץ. אנחנו נשארים מחויבים לתפקידנו ככוח מתקדם ומנהיג תרבותי, אבל אנחנו משנים את הפוקוס… כיום, הלקוחות שלנו לובשים בגאווה את ראש הארנב האייקוני והפרובוקטיבי שלנו, אחד הלוגואים המוכרים ביותר שקיימים, ומסמנים לעולם שגם הם מעריכים ביטוי חופשי, מאמינים בכוחה של יצירתיות, ומעריכים שיח תרבותי בריא בדיוק כמו מין בריא…."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully