וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגה דאנג'לי קורעת בקמפיין הזה, אבל יש לה גם מסר חשוב

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 10:26

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, ובעקבות ריבוי מקרי הדרת נשים בתחבורה הציבורית בשבועות האחרונים, קמפיין 'בונות עלייך' של תנועת 'בונות אלטרנטיבה' עלה על מאות אוטובוסים ברחבי הארץ. הקמפיין בכיכובה של דאנג'לי קורא למפלגות להבטיח ייצוג נשי ברשימותיהן

ביום בהיר אחד, נגה דאנג'לי מתעוררת ביקום מקביל שנראה מאוד מוכר, אבל מתנהג ממש מוזר.../בונות אלטרנטיבה בשיתוף קריאייטיב של צרות.

אחרי שהמדינה כולה סערה בעקבות שורה של מקרי הדרת נשים חמורים בקווי האוטובוס ברחבי הארץ, קמפיין "בונות עלייך" של תנועת 'בונות אלטרנטיבה' עלה על כ-400 אוטובוסים ברחבי הארץ. לדברי מייסדת התנועה, מורן זר קצנשטיין: "מי שניסה לדחוק אותנו למושב האחורי יקבל אותנו היום על החזית של כל האוטובוסים בכל הארץ עם מסר ברור - אנחנו בונות עלייך. אחרי שהממשלה הפקירה אותנו, הגיע הזמן שנדאג לעצמו - דרך הבטחת ייצוג ברשויות המקומיות".

אז על מה כל המהומה?

בחצי השנה האחרונה, בחסות ממשלת ישראל הנבחרת, צנח מספר השרות וחברות הכנסת המכהנות בממשלה ובכנסת, מנכ"ליות מקצועיות פוטרו ממשרדי הממשלה ובמקומן מונו גברים, התקבלה הצעת החוק לפירוק הרשות לקידום מעמד האישה, נקבע שאונס הוא דבר נורא רק אם בוצע על רקע לאומני, ונשים נשלחו לאחורי האוטובוסים ושלטים עם פניהן של מועמדות לרשויות המקומיות הושחתו בכל רחבי הארץ.

בתגובה לכך, תנועת 'בונות אלטרנטיבה' השיקו קמפיין שמסמן את המטרה הבאה: הרשויות המקומיות - המעוז האחרון שעוד נותר ביכולתו להגן על נשים בישראל, ודורשות להחזיר לנשים את מקומן השווה והבטוח במרחב הציבורי ובמוקדי קבלת ההחלטות. במסגרת הקמפיין יעודדו פעילות התנועה נשים מכל הארץ לצאת להצביע, ויפעלו לשילובן של נשים ברשימות המועמדים. רשימה שלא תציג נשים באופן שווה, ולא תפעל למען קידום ערכים ליברלים - לא תקבל את תמיכתן של מחצית מהאוכלוסייה.

למה כל כך חשוב שיהיה ייצוג נשי ברשויות המקומיות, דווקא עכשיו?

"הפגיעה בנשים בישראל הגיעה לשיאים שליליים חדשים בחצי השנה האחרונה, והמדינה כולה נחשפה לזה ביתר שאת בשבועות האחרונים. מדינת ישראל צנחה במדד השוויון בין גברים לנשים, השרה להגנת הסביבה מבקשת לקדם הפרדה מגדרית בשמורות טבע, וילדות צעירות ננזפות ונדרשות לשבת בספסל האחורי באוטובוסים. עם המציאות הזו לא ניתן להשלים, ולכן, לקראת הבחירות המוניציפליות לשנת 2023 אנו קוראות לנשים בכל הארץ באמירה ברורה - "בונות עלייך", כך לדברי מורן זר קצנשטיין, מייסדת בונות אלטרנטיבה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מורן זר קצנשטיין.. פאדי אמון,
מורן זר קצנשטיין./פאדי אמון

מה אתן מקוות להשיג מהקמפיין?

"יש פה מהלך רחב והיסטורי, שהמטרה שלו היא לעודד נשים להתמודד ברשימות לבחירות המקומיות וגם לעודד נשים וגברים להצביע לרשימות ליברליות שכוללות ייצוג שוויוני לנשים. היעד - להגדיל ב-20% את כמות הנשים במועצות המקומיות השנה", הוסיפה זר קצנשטיין.

בקמפיין הרשת משתתפות משפיעניות כמו נגה דאנג'לי ויעל לבנטל, במקביל לקמפיין פרסומי ושלטי חוצות ברחבי הארץ, ומפגשי הסברה ארציים על פעילותן של הרשויות המקומיות וחשיבותן של נשים בתהליכי קבלת ההחלטות ברשויות, שמדיניותן משפיעה מאוד על חיי היום יום של התושבים.

לדברי חוה רוטמן, מובילת הקמפיין המוניציפלי של 'בונות אלטרנטיבה', "בסמכות הרשות המקומית לקבוע האם אירועים ציבוריים יתקיימו בהפרדה, או אם לתקצב באופן שונה חוגי ספורט לבנים ובנות. המטרה שלנו היא שנשים וגברים ייקחו לידיהן את עתידן על ידי השתתפות בבחירות והצבעה לרשימות ליברליות הכוללות נשים. כשהממשלה לא עומדת על הרגליים האחוריות להגנה על הזכויות שלנו, הגיע הזמן שאנחנו נעשה את זה. רשימות שלא יתחייבו לדאוג גם לצרכים של נשים ושל הציבור הליברלי לא יקבלו את התמיכה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully