וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק כחול לבן: קמפיין 'הצבע של ישראל' מציג 50 גוונים של ישראליות

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 9:17

כל מי שעבר לאחרונה באיילון ודאי הבחין בקמפיין החוצות החדש של טמבור, אבל לא בטוח כמה מאיתנו הבינו עד הסוף את המסרים המרומזים שלו. שוחחנו עם סמנכ"לית השיווק של החברה, צביה אורנשטיין קסן, כדי להבין למה התכוון המשורר, ואיך בכלל הם הגיעו לזה

קמפיין החוצות של טמבור./טמבור

"בבסיס המהלך עמדה ההבנה כי לצבע יש מטען רגשי ומשמעות סמלית. צבע מגלם בתוכו עולמות שלמים של רגשות, ריחות וזיכרונות", מספרת צביה. "קמפיין 'הצבע של ישראל' חוגג את סיפורה של הישראליות באמצעות מניפת צבעים שמאחוריה מסתתרים זכרונות, געגועים ורגשות מקומיים וייחודים. לכל צבע מטען רגשי ומשמעות סמלית משלו. צבע מעורר בנו רגש והוא נמצא בכל מקום סביבנו, לכן מקורות ההשראה לקמפיין הם פשוטים ונגישים ומציגים את החיים עצמם.

כמותג הצבע המוביל בישראל, ששורשיו נטועים עמוק בהוויה הישראלית כבר 87 שנים, בחרנו לספר את סיפור הישראליות דרך הצבעים והגוונים הייחודיים המגדירים את מי שאנחנו כחברה ישראלית. עם טמבוריות הפזורות במאות פינות רחוב ושכונות שהפכו את מותג טמבור למונח שגור וגנרי בשפה, עוד לפני קום המדינה, לאורכה ולרוחבה של ישראל, טמבור תמיד שם, במרחב הציבורי והאישי ועל קירות הבית של כולנו - הצבע של ישראל. "

מהם ערכי המותג ואיך הם משתקפים בקמפיין?

לדברי צביה, מאחורי טמבור עומדים שלושה ערכים מרכזיים המשתקפים בקמפיין:

  • מובילות - טמבור גאה להוביל את השוק המקומי ולהיות "ה"צבע של ישראל".
  • ישראליות - הקמפיין מספר באמצעות צבע איך זה מרגיש להיות ישראלי. השמלה האדומה, האוטו הירוק, הגפילטע האפור וקבוצת הכדורגל האהודה. כולם חלק מההוויה הישראלית.
  • השראה - אנחנו גאים לעורר השראה בכל בית בישראל לעצב, לצבוע, לשדרג ולהכניס צבע ושמחה לחיים. הקמפיין מרפרר למניפת הצבעים שלנו ומזכיר לישראלים מהו צבע בשבילם.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

איך זה מתחבר למה שקורה היום במדינה? מה בעצם נאמר שם בסאבטקסט?

"הקמפיין משתמש באנקדוטות מהתרבות שלנו, מציג עולמות תוכן הקיימים בחברה הישראלית ומבקש לחבר זה לצד זה את הרבדים והזוויות השונות של הסיפור הישראלי, מאוהדי קבוצות הספורט השונות ועד ליוצאי חטיבות החי"ר, עדות שונות ומאכליהן ועוד.

ממש כמו מניפת הצבעים המוכרת של טמבור, הקמפיין מציג זה לצד זה את הגוונים השונים שמרכיבים את פסיפס ההוויה הישראלית: הטעמים, הריחות, השירים והרגעים המרגשים ומעוררי הגאווה עליהם גדלנו, שאליהם אי אפשר להישאר אדישים - רגעים קטנים שמרגשים אותנו הישראלים ושזר לא יבין."

באילו אתגרים נתקלתם במהלך העבודה על הקמפיין?

"האתגר העיקרי בקמפיין היה לבחור את הגרסאות הטובות ביותר מבין רבות שהוצעו, ולבחור בפינצטה את השלטים הצבעוניים ביותר, עם הקריאייטיב הטוב ביותר. במהלך העבודה עלו הרבה רעיונות לעולמות תוכן תרבותיים וסממנים ייחודיים של ישראליות - מאכלים, שירים, זיכרונות, יחידות צבאיות ואפילו תנועות נוער. בצער, רעיונות רבים נותרו בחדר הדיונים, אבל אנחנו מרגישים שהצלחנו להציג מדגם רחב, צבעוני ויפה של הצבע של ישראל. היה לנו חשוב לייצר פסיפס ישראלי שיצליח לרגש ציבור כמה שיותר רחב, גם במחיר שלא כל השלטים יובנו על ידי כולם."

זרקתם רמזים לא מאוד ברורים, למה באמת?

"הנחת העבודה שלנו הייתה שעצם העובדה שלא כל השלטים יובנו על ידי כולם באותה קלות, תייצר סקרנות ומעורבות צרכנית בקמפיין השילוט, למשל, שלט האולימפיאדה המציג בגאווה את הזכיות הישראליות בספורט מציין זאת לפי צבע המדליה של ישראל ולפי המקום בו האולימפיאדה התרחשה.

מי שמגיע הרבה לחוף הים ישר מזהה את קרטיב הרמזור ואת קריאות ה'אני הולך' של מוכר הארטיקים. השלט הקרוב לליבי היה ללא ספק השלט שייצג את 3 חטיבות החי"ר - 'אחרי' (לצנחנים) 'מי שחלם' (גבעתי), ו'שלי' (גולני).

אנחנו יכולים לומר עכשיו בדיעבד, אחרי שהקמפיין עלה, שהצלחנו לעמוד בכל מטרות הקמפיין, ואנחנו מקבלים פידבקים מדהימים על כך שהצלחנו לרגש ולשמח ציבור ישראלי רחב."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully